Is dit het?

31-01-2017 11:49 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw van boven de 35 en ik ben 14 jaar samen met mijn man.

Ik heb steeds vaker een onrustig gevoel in mijn relatie. Ik voel mij hierover soms een verwend kreng.

Ik was vroeger erg behouden en ben beschermd opgevoed. Ik durfde vroeger niet veel. Ik ben maar beginnen uitgaan toen ik 21 was, mijn eerste alcoholische drank heb ik gedronken op mijn 23ste en ik ben maar voor het eerst naar het buitenland gegaan toen ik al dertig was. Ik ben ontmaagd op mijn 25e door mijn man en ik ben nooit met iemand anders geweest. Hij heeft hiervoor enkele vriendin (en scharrels) gehad.

Ik heb doorheen de jaren meer dingen gaan proberen, vooral op vraag van mijn man, oa pakjes, buitenshuis vrijen, speeltjes en handboeien. Ik ben steeds meer gaan durven, terwijl mijn man net de omgekeerde beweging heeft gemaakt.

Hij is in alles erg gezapig geworden. Vroeger kon hij bijvoorbeeld urenlang fantaseren over een oude hoeve of molen kopen en dit renoveren om er samen in te wonen (al wisten we beiden dat dit er niet van zou komen), nu zucht hij al als ik voorstel om de slaapkamer eens opnieuw in te richten. Hij is een erg lieve man, maar hij is wat passief geworden. Hij brengt voor speciale gelegenheden (bv Valentijn) of mijn verjaardag altijd een bosje bloemen mee. Mijn vriendin zei dat ik bof met een man die daaraan denkt. Ik vind het niet fijn dat hij bloemen koopt omdat dit zo in zijn agenda staat. Ik wil dat hij dit doet omdat hij iets liefs voor mij wil doen.

In bed gaat het ook op die manier. Aan experimenteren heeft hij niet zoveel behoefte meer. We vrijen vaak op dezelfde manier, in bed, wat voorspel, twee standjes tot hij klaar is. Ik vraag mij steeds vaker af of dit het is. Als ik hierover probeer te praten met mijn man, dan voelt hij zich onmiddellijk aangevallen en persoonlijk beledigd. Hij vind ons seksleven wel goed en zegt dat ik veel te hoge verwachtingen heb. Hij zegt dat hij niet de boeman is omdat ik vroeger een trutteke was en dat het niet zijn fout is dat ik geen andere ervaringen heb voor hem. Gesprekken hierover eindigen altijd in ruzie.

Dit is niet iets waar ik zomaar met iemand anders kan praten, daarom dat ik dit topic heb geopend.

Ik vroeg mij af of dit voor iemand herkenbaar is? Hoe pakte je dit aan? Verwacht ik te veel?
Dat je seksleven ingekakt is is ontzettend jammer.

Dat hij er niet over wil praten, zelfs boos wordt is voor mij onaanvaardbaar.
Ik weet niet of je teveel verwacht in een huwelijk van 14 jaar. Wat verwacht je?
ik heb geen tips, lees wel mee
Dat is andere thee!
quote:rechthoek schreef op 31 januari 2017 @ 11:54:

Ik weet niet of je teveel verwacht in een huwelijk van 14 jaar. Wat verwacht je?

Ik heb een huwelijk van 16 jaar achter de rug, en de seks is altiid goed geweest. Onzin dat een lange relatie per definitie inkakt. Juist niet, als het goed is.

Seks is vaak wel een voorbode, slechte seks, slechte relatie.
quote:Rooss4.0 schreef op 31 januari 2017 @ 11:52:

Dat je seksleven ingekakt is is ontzettend jammer.

Dat hij er niet over wil praten, zelfs boos wordt is voor mij onaanvaardbaar.dat , en helemaal in combinatie met het feit dat jij op verzoek van hem destijds juist wel bent gaan experimenteren.
iedereen is anders. Ik zou dit gedrag van je man absoluut niet accepteren. Wat voor jou belangrijk is, is voor je relatie belangrijk. Dit weg (laten) stoppen zou bij mij uiteindelijk leiden tot of een dode relatie of weggaan.
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Wat gebeurt er als jij de regie neemt en weer eens zo'n pakje aantrekt, of de handboeien er weer eens bij pakt?
Je moet je man denk ik duidelijk maken dat je hem niet aanvalt, maar dat je een issue constateert en graag daar samen aan zou willen werken.

Ruzie krijgen om seks is wel het allerlaatste wat je kan gebruiken als je vindt dat het allemaal wel wat spannender mag.
Ik vind het een slecht argument van je man dat het niet zijn schuld is dat jij voor hem geen andere ervaringen hebt opgedaan. Als ik het zo lees, ligt daar het probleem ook helemaal niet? Je zou graag met HEM weer een bruisender en minder gezapig (seks)leven willen krijgen, niet met een ander. Beetje flauw dat hij dan boos wordt en zijn verantwoordelijkheid met dit argument ontloopt. Zeker omdat jij, toen hij graag seksueel wilde experimenteren, daar wel voor openstond ondanks dat je daar zelf niet meteen behoefte aan had. Niet dat hij daardoor ook maar alles moet willen, maar een open gesprek om elkaars wensen en verlangens te bespreken zou toch het minimaal haalbare moeten zijn. Vreemd dat hij jouw behoeftes niet begrijpt of wil erkennen.

Ik snap dat je daardoor met een 'is dit het' gevoel blijft zitten. Wat zou je concreet veranderd willen zien en wat verwacht je precies van je relatie?
quote:rechthoek schreef op 31 januari 2017 @ 11:54:

Van het huwelijk op zich verwacht ik natuurlijk meer dan waar dit topic over gaat (vertrouwen, verbondenheid, communicatie, dingen samen opbouwen, problemen kunnen oplossen). Voor een groot stuk heb ik dit bij mijn man ook gevonden.

Ik vind mezelf te jong om al een ingedut seksleven te hebben. Hij geniet van de seks die we hebben, hij zegt bij mij alles gevonden te hebben wat hij nodig heeft (hij heeft vergelijk). Ik vind wat we nu hebben prettig, maar ik voel mij zo onrustig, alsof er toch nog meer moet zijn. Hij heeft kunnen zoeken en ontdekken en hij heeft iets opgebouwd waar hij zich goed bij voelt. Ik heb het gevoel dat ik die ontdekkingsreis nooit heb kunnen maken en wil dit samen doen met mijn man.
Hoe zie je dat voor je Joleen, wil je trioos of swingen, wat is je concrete plan?

Als je wilt dat je man naar je luistert kan het een plan zijn om hem een brief te schrijven, dan kan hij je niet onderbreken, jij kunt zeggen wat je wilt en dan kunnen jullie er later over praten. Zijn boosheid komt waarschijnlijk voort uit het gevoel van afwijzing, niet de man te kunnen zijn die hij eigenlijk zou mogen zijn. Je trapt m zeg maar direct op de pik.

En toch zal hij naar je moeten luisteren.
35 jaar oud, 14 jaar relatie, dan was je dus 21 toen jullie samen kwamen en hij heeft je op je 25ste ontmaagd. Heeft hij serieus 4 jaar op je gewacht met seks?
quote:Tiswa schreef op 31 januari 2017 @ 12:29:

35 jaar oud, 14 jaar relatie, dan was je dus 21 toen jullie samen kwamen en hij heeft je op je 25ste ontmaagd. Heeft hij serieus 4 jaar op je gewacht met seks?Ja, eerst trouwen.
Hij krijgt bij jou en van jou wat hij wil. Geen motivatie om te veranderen dus. Het eerste waar ik aan denk is dat hij bang is dat hij niet aan jouw nieuw geopenbaarde verwachtingen kan voldoen.
quote:Nav__ schreef op 31 januari 2017 @ 12:05:

Wat gebeurt er als jij de regie neemt en weer eens zo'n pakje aantrekt, of de handboeien er weer eens bij pakt? Dan zou hij daar wel op ingaan. Maar ik weet niet of dat veel zou opleveren.
quote:Downton schreef op 31 januari 2017 @ 12:12:

Ik snap dat je daardoor met een 'is dit het' gevoel blijft zitten. Wat zou je concreet veranderd willen zien en wat verwacht je precies van je relatie?Ik kan het zelf niet zo goed verwoorden, vrees ik. Het is vooral de sfeer en het plezier tussen de lakens die verdwenen is. Ik zou graag samen met hem dingen zoeken en uitproberen, die we kunnen doen. Aan het begin van een vrijpartij kan ik bijna al voorspellen, hoe het gaat lopen. Ik wil hier verandering inbrengen, al weet ik zelf niet zo goed hoe.
quote:Joleen88 schreef op 31 januari 2017 @ 12:43:

[...]

Dan zou hij daar wel op ingaan. Maar ik weet niet of dat veel zou opleveren.

Heb je het wel eens geprobeerd, de afgelopen jaren? Misschien kun je daarna het gesprek aangaan op een luchtige manier, tijdens het nagenieten. Zo van: 'goh, dat was lang geleden, he? Ik vond het leuk om weer moeite voor je te doen. Wat vond jij? Kunnen we vaker zulke spannende herinneringen ophalen? Weet je nog die ene keer....'

Het is het proberen waard!
En wat als jij nu eens begint? Dan heb je misschien ook de controle om het verloop te veranderen. Ik weet niet welke dingen je allemaal wil uitproberen, maar als je nu gewoon eens begint met een niet zo heftig ding dat je wil proberen. Gewoon eens kijken of je hem kunt verleiden om daarin mee te gaan. Als dat bevalt dan smaakt dat voor hem waarschijnlijk ook naar meer.

Ik kan me voorstellen dat het een beetje eng en misschien wel moeilijk is om dit te doen, maar hij is gewoon tevreden en jij niet, dus de verandering zal echt vanuit jou moeten komen ben ik bang.
Je hebt samen seks. Als je het te voorspelbaar vindt, als je aan het begin van de vrijpartij al weet 'nu dit en dan dat' dan ben jij zelf dus 1 van de 2 partijen die daar iets aan kan doen. Door op dat moment een ander standje te kiezen bijv. Door aan te geven 'ik wil graag dat doen nu'. Of door het gewoon te doen.
quote:Joleen88 schreef op 31 januari 2017 @ 12:54:

[...]

Ik kan het zelf niet zo goed verwoorden, vrees ik. Het is vooral de sfeer en het plezier tussen de lakens die verdwenen is. Ik zou graag samen met hem dingen zoeken en uitproberen, die we kunnen doen. Aan het begin van een vrijpartij kan ik bijna al voorspellen, hoe het gaat lopen. Ik wil hier verandering inbrengen, al weet ik zelf niet zo goed hoe.

Misschien zelf het initiatief nemen het op een andere manier aan te pakken ??

Doen zo als jij het graag zou hebben.

Er zijn altijd wel periodes waarvan je later denkt, wat was het ook al weer.

Ik herken dat gevoel wel hoor, van pfff is dit nou alles.

Totdat ik zelf het bekende ritueel ging doorbreken, waardoor lief ook weer verrassend reageerde.

Vaak denken mannen "het gaat toch lekker zo " waarom veranderen.

Het werkt niet bevorderlijk als je het idee geeft, dat je hem aanvalt.

Andersom werkt dat ook meestal niet.

en wat de slaapkamer betreft, Verander hem zelf, wacht niet op hem. Voor hem mankeert er niets aan die kamer, terwijl jij hem wel wilt veranderen. Gewoon doen zo ik zeggen
Ik denk dat iedereen hier wel een beetje bang voor is, dat je elkaar voor lief gaat nemen en dat de spanning er een beetje af gaat als je al een hele poos samen bent. Als ik om mij heen kijk wat het natuurlijk verloop zo een beetje is bij de meeste stelletjes denk ik dat het niet voor iedereen is weggelegd om altijd een bruisend seksleven te hebben. Het wordt allemaal een beetje kak...sommige stelletjes berusten zich daarin en anderen proberen samen het vuurtje opnieuw op te laaien. Dat laatste wordt al lastiger als je één partij hebt die zijn poot stijf houdt terwijl de ander in zijn/haar tweede jeugd zit en nog van alles wil beleven. Euhmmmja en toen wist ik niet meer waar ik naartoe wilde met mijn verhaal, maar probeer gewoon een beetje realistisch te blijven mop.

Geen enkele relatie is perfect.
quote:We vrijen vaak op dezelfde manier, in bed, wat voorspel, twee standjes tot hij klaar is.En jij? hoe vaak kom jij klaar voordat hij klaar is?
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Om te beginnen niet alles over 1 kam scheren.

Dat hij op speciale dagen iets voor je koopt DOET hij omdat hij lief voor je wil zijn. Het is misschien een voorspelbaar moment, maar hij doet het wel.

Wat sex betreft kun je het eens proberen met zelf met ondeugende plannetjes te komen ipv te opperen dat je het saai vindt nu. Dan kan hij zich toch onmogelijk aangevallen voelen?
B Blientje mooi verwoord

En het klopt natuurlijk ook. Het hele leve is een ontdekkingsreis. zo ook je huwelijk.

Het ene jaar hang je in de touwen so to speak, het andere jaar is voor de handboeien en de blinddoekjes. Vele variaties daarin passeren de revue in de loop der jaren.

Het blijft nooit het zelfde. Op een gegeven moment kan een van de twee er gewoon klaar mee zijn.

Daarom is het zaak om als je verandering wilt, dit gewoon te doen. of aan te geven dat je nu wel weer toe bent aan iets anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven