Lijf & Lijn alle pijlers

Koolhydraatarm eten/recepten

02-02-2017 22:22 17 berichten
Jaja, ook ik moet er eens aan gaan geloven. Naarmate ik ouder wordt komen er wat kilo's bij en door het stoppen met roken vertraagt ook nog eens mijn stofwisseling.

Dus heb ik besloten de komende tijd koolhydraatarm te gaan eten.

Wie is er ook mee bezig of heeft plannen om dit te gaan doen, wie weet kunnen we tips en recepten uitwisselen.
Alle reacties Link kopieren
Een a twee weken geprobeerd ik kwam 2 kilo aan. En ik had een hoofdpijn man niet leuk en verstopt.

Het is geen dieet voor mij maar misschien wel voor jouw.

Ik zou persoonlijk wel beginnen met iedere week een khoolydraat arme maaltijd te doen en na 3 weken voledig kha.

Kijk eens op fb khoolydraat arme recepten met een week menu van goberto.nl ofzo. succes!
missbrice wijzigde dit bericht op 02-02-2017 22:30
Reden: te bitchy
% gewijzigd
Aangepast
Geen tips, wel een tvp, ik kom niet verder dan een gekookt ei als tussendoortje
quote:femke09 schreef op 02 februari 2017 @ 22:36:

Geen tips, wel een tvp, ik kom niet verder dan een gekookt ei als tussendoortje Oh echt? En er staan zoveel lekkere recepten op het internet. Ik heb de afgelopen dag al een heel weekmenu samengesteld. Morgen start ik ermee.
Ik heb sinds kort een spirelli. Wat een fantastisch ding! Bij veel gerechten vervang ik de pasta/rijst/aardappelen door sliertjes courgette of wortel. Ideaal! Zelfs de kinderen vinden het heerlijk. Je kunt er ook leuke salades mee maken. Verschillende harde groenten er doorheen. Een spekje, visje of kipje bakken en wat pijnboompitten. Lekkere dressing en klaar. Heerlijk!
Volg!

Goede ervaringen met kha, gedurende afgelopen 7mnd zo'n 15 kg afgevallen. (Ook dankzij sporten hoor).

Inspiratie is even op, nieuwe ideeen van harte welkom.

Mijn tip: koop een spirelli voor o.a. Courgetti te maken. Goede vervanger van pasta!
Tvp
Ja die Spirelli ken ik inderdaad, lijkt me een handig ding. Heb hem op mijn lijstje van Aliexpress gezet.
Mijn weekmenu voor de aankomende week;

gebakken zalm met ansjovis/knoflookboter

tartaar met aubergine/tomatensalade

bloemkool a la carbonara met een stukje kipfilet

Indonesische speklapjes met een salade

Griekse bloemkool met kastanjes in knoflook

fritatta met de restjes

Als ontbijt eet ik Griekse yoghurt met kh arme muesli

Als lunch eet ik kh arme crackers met hartig beleg

Voor tussendoor eet ik een kh arme reep en wat blokjes kaas/worst/rauwkost/ei (waar ik op dat moment trek in heb).
Koolhydraat arm dieet met weekmenu is een fb pagina daar posten mensen hun gemaakte gerechten met recept. En vele tips komen er langs. Echt een aanrader. En ik kan je vertellen... veel lekker gerechten zeg!
Bam!!!!
Ik mis een dag
Maar klinkt lekker! Zorg dat eten voldoende vult. Anders ga je snaaien. Een eitje kan dan ook wonderen doen.

Welke crackers heb je?
quote:jules schreef op 02 februari 2017 @ 23:11:

Ik mis een dag

Klopt, zondag eet ik bij mijn Marokkaanse halfzusje. Die maakt altijd een tajine van groenten en vlees en het brood apart.

Ik haal morgen de Kh arme crackers van Atkins.
quote:Ycjoo- schreef op 02 februari 2017 @ 23:10:

Koolhydraat arm dieet met weekmenu is een fb pagina daar posten mensen hun gemaakte gerechten met recept. En vele tips komen er langs. Echt een aanrader. En ik kan je vertellen... veel lekker gerechten zeg!Klopt, volgens mij heb ik daar ook wat recepten vandaan. Inderdaad hele lekkere recepten.
quote:missbrice schreef op 02 februari 2017 @ 22:28:

Een a twee weken geprobeerd ik kwam 2 kilo aan. En ik had een hoofdpijn man niet leuk en verstopt.

Het is geen dieet voor mij maar misschien wel voor jouw.

Ik zou persoonlijk wel beginnen met iedere week een khoolydraat arme maaltijd te doen en na 3 weken voledig kha.

Kijk eens op fb khoolydraat arme recepten met een week menu van goberto.nl ofzo. succes!Thanks
Zo, gisteren begonnen en ik moet zeggen dat ik heerlijk gegeten heb. Voor het ontbijt Griekse yoghurt met muesli van Atkins. Als tussendoor een reep van Atkins. Als lunch had ik een cracker met rookvlees en een cracker met eisalade en wat rauwkost.

Tussendoortje in de middag had ik geen zin in dus gewoon een stukje salami afgesneden.

Als diner had ik http://watikgegetenheb.bl ... ine-en-tomatensalade.html dit, gemaakt met een stukje gebakken zalm en mierikswortelcreme.

S'avonds een klein kaasplankje en de eerste dag was een feit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven