Van klein naar groot huis --> help?!
zondag 5 februari 2017 om 13:49
Wij hebben vannacht voor het eerst in ons nieuwe huis geslapen, super leuk en heel erg lang naar uitgekeken. Dochter van bijna 2 had even moeite met in slaap komen in het nieuwe kamertje, maar wonder boven wonder ging ze uiteindelijk lekker slapen en heb ik haar om half 9 maar wakker gemaakt omdat we weg moesten, haha! Maar moeders zelf heeft er dus meer problemen mee, ik heb bijna de hele nacht wakker gelegen omdat ik zo moest wennen aan de nieuwe geluiden en we slapen nu ook nog eens op een andere verdieping dan waar ons meisje slaapt. Nu ben ik boven de 30 weken zwanger, dus dat weegt misschien ook wel een beetje mee.. (Aanstelleritus haha!)
We zijn dus van een klein flatje naar een woning van meer dan 140m2 gegaan en ik merk dat ik me heel fijn voel in de woonkamer/keuken, maar zodra ik naar boven 'moet' vind ik het heel erg raar en onwennig. Zo debiel, ik heb bij mijn ouders jarenlang in zo'n groot huis gewoond.
Niet echt een vraag dus maar meer even polsen of meer mensen hier last van gehad hebben? Vannacht ging ik er bijna aan twijfelen of we er wel goed aan hadden gedaan om dit huis te kopen, terwijl het alles heeft wat ik zo graag wilde.. Tuin voor de kindjes, allemaal een eigen, grote slaapkamer, een prachtig oud huis.. Ik begin gek te worden denk ik!
We zijn dus van een klein flatje naar een woning van meer dan 140m2 gegaan en ik merk dat ik me heel fijn voel in de woonkamer/keuken, maar zodra ik naar boven 'moet' vind ik het heel erg raar en onwennig. Zo debiel, ik heb bij mijn ouders jarenlang in zo'n groot huis gewoond.
Niet echt een vraag dus maar meer even polsen of meer mensen hier last van gehad hebben? Vannacht ging ik er bijna aan twijfelen of we er wel goed aan hadden gedaan om dit huis te kopen, terwijl het alles heeft wat ik zo graag wilde.. Tuin voor de kindjes, allemaal een eigen, grote slaapkamer, een prachtig oud huis.. Ik begin gek te worden denk ik!
zondag 5 februari 2017 om 13:57
zondag 5 februari 2017 om 14:12
Hartstikke herkenbaar. Je moet sowieso wennen aan een nieuw huis, elke verhuizing brengt dat met zich mee. Een flatje waarin je bij wijze van je kind hoort ademhalen door de muur heen is ook nog eens heel anders dan een drie verdiepingen tellend kasteel. Gun jezelf wat tijd om te landen. De voordelen (ruimte!) zie je gauw genoeg!
Hips, hopsakee en pierlala.
zondag 5 februari 2017 om 14:17
quote:Chans schreef op 05 februari 2017 @ 13:57:
[...]
Als ik had geweten dat dit forum er alleen maar is om je grootste problemen te delen dan was ik met wat anders gekomen.Je kunt zelf niet bedenken dat het gewoon even wennen is?
[...]
Als ik had geweten dat dit forum er alleen maar is om je grootste problemen te delen dan was ik met wat anders gekomen.Je kunt zelf niet bedenken dat het gewoon even wennen is?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 5 februari 2017 om 14:20
zondag 5 februari 2017 om 14:30
quote:Chans schreef op 05 februari 2017 @ 13:57:
[...]
Als ik had geweten dat dit forum er alleen maar is om je grootste problemen te delen dan was ik met wat anders gekomen.
Je suggereerde in je eigen openingspost dat je gek begon te worden en dat het aanstelleritus was. Nou niet boos worden als ik het met je eens ben.
Anders begin ik zo ook nog over zwangerschapshormonen
En ja, ik vind dat je je best gezegend mag voelen als dit het probleem is dat je bezig houdt.
[...]
Als ik had geweten dat dit forum er alleen maar is om je grootste problemen te delen dan was ik met wat anders gekomen.
Je suggereerde in je eigen openingspost dat je gek begon te worden en dat het aanstelleritus was. Nou niet boos worden als ik het met je eens ben.
Anders begin ik zo ook nog over zwangerschapshormonen
En ja, ik vind dat je je best gezegend mag voelen als dit het probleem is dat je bezig houdt.
zondag 5 februari 2017 om 14:40
Heel herkenbaar! Ik ben ook zwanger verhuisd van een flat naar een behoorlijk groot huis. Ik woon nu precies een jaar in mijn nieuwe huis en ik moet zeggen, ik heb het nog steeds wel een beetje. Dat komt bij mij doordat ik zelf op de benedenverdieping slaap en de baby ook nog steeds bij mij slaapt, en ik merk dat ik nog steeds weinig boven kom. Eigenlijk alleen om schoon te maken en op te ruimen, haha. Ik moet mezelf er af en toe nog steeds aan herinneren dat ik nog 2 hele verdiepingen heb.
Voor de kinderen is het wel ideaal hoor, die hebben in dit huis heerlijk grote slaapkamers. Mijn oudste zie ik tegenwoordig bijna nooit meer, die FaceTime ik om hem naar beneden te laten komen . Ook de extra ruimte is zalig. Waar ik wel al echt snel aan gewend was, was dat ik nu een tuin heb. Wat een verademing om gewoon lekker naar buiten te kunnen en toch nog steeds thuis te zijn.
Voor de kinderen is het wel ideaal hoor, die hebben in dit huis heerlijk grote slaapkamers. Mijn oudste zie ik tegenwoordig bijna nooit meer, die FaceTime ik om hem naar beneden te laten komen . Ook de extra ruimte is zalig. Waar ik wel al echt snel aan gewend was, was dat ik nu een tuin heb. Wat een verademing om gewoon lekker naar buiten te kunnen en toch nog steeds thuis te zijn.
Am Yisrael Chai!
zondag 5 februari 2017 om 16:03
Ik ging van 75 naar 170. Had niet verwacht dat ik er iets over te mopperen zou hebben van te voren. Maar man.... het huis schoonmaken duurt uren, ik heb twee stofzuigers omdat ik het zat was om twee verdiepingen te sjouwen en op zolder kom ik alleen als ik iets wil opruimen daar. Dat gezegd hebbende: het is heerlijk. Het went vanzelf. Ik heb 3 dagen aan geluidjes moeten wennen maar daarna was het klaar. Ik zou niet anders meer willen. Geniet ervan!
Don't worry, be happy!
zondag 5 februari 2017 om 16:20
Heel herkenbaar, in het huis waar ik nu woon heb ik me heel lang onbehaaglijk gevoeld omdat ik het voor mijn gevoel niet 'gevuld' kreeg. Er was 1 kamer waar ik me prettig voelde en de rest van de kamers niet.
Dus ik kwam daar dan ook niet. Heb zelfs een tijd in de woonkamer geslapen.
Het heeft bij mij best even geduurd, maar nu kan ik me er niks meer bij voorstellen.
Je vult je huis langzaam met jouw energie. En jullie zijn nu met drie, straks met vier, dus dat zal een stuk sneller gaan dan bij mij.
Dus ik kwam daar dan ook niet. Heb zelfs een tijd in de woonkamer geslapen.
Het heeft bij mij best even geduurd, maar nu kan ik me er niks meer bij voorstellen.
Je vult je huis langzaam met jouw energie. En jullie zijn nu met drie, straks met vier, dus dat zal een stuk sneller gaan dan bij mij.