Napraattopic 76

28-01-2017 12:10 3339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Phaedra__ schreef op 07 februari 2017 @ 16:42:

[...]

Jammer dat je er zo mee koketteert.
quote:Amaqanda schreef op 07 februari 2017 @ 16:40:

[...]

Gewoon PAS OP! CULINAIRE VRAAG!

Dit!!! Hoe moeilijk kan het zijn.

Gewoon een beetje rekening houden met elkaar. Mij dus.
quote:Haaz schreef op 07 februari 2017 @ 15:57:

[...]

Helaas.

Daarom wilde ik de discussie liever niet meer zien.

Wat een kulreden om een heel onderwerp maar meteen te verbieden. Dan kan het hele forum wel weg, want mensen met een slecht gebit die zich daarvoor schamen lezen wellicht liever niet over gebitsproblemen, en mensen die al twaalf miskramen achter de rug hebben lezen wellicht liever niet over miskramen.

Ik voel trouwens wel iets voor de argumenten van BGB en FV, maar het blijft de omgekeerde wereld natuurlijk. Omdat er nare mensen zijn die misbruik maken van de informatie uit een topic moet het hele topic maar weg, dat is toch raar? Doe dan die nare mensen weg, denk ik dan. Probleem is alleen dat een dergelijke aanpak het huidige modteam verre boven het petje gaat, dus verbieden is veel praktischer. Maar dat maakt het niet ineens Goed, of Rechtvaardig.
quote:Lady_Voldemort schreef op 07 februari 2017 @ 16:49:

[...]

Wat een kulreden om een heel onderwerp maar meteen te verbieden. Dan kan het hele forum wel weg, want mensen met een slecht gebit die zich daarvoor schamen lezen wellicht liever niet over gebitsproblemen, en mensen die al twaalf miskramen achter de rug hebben lezen wellicht liever niet over miskramen.

Ik voel trouwens wel iets voor de argumenten van BGB en FV, maar het blijft de omgekeerde wereld natuurlijk. Omdat er nare mensen zijn die misbruik maken van de informatie uit een topic moet het hele topic maar weg, dat is toch raar? Doe dan die nare mensen weg, denk ik dan. Probleem is alleen dat een dergelijke aanpak het huidige modteam verre boven het petje gaat, dus verbieden is veel praktischer. Maar dat maakt het niet ineens Goed, of Rechtvaardig.

Ik heb er nog een, zo'n geldige reden. Voor mezelf dan.

Ik heb weleens bijna een hele nacht met iemand zitten forummen die het op dat moment echt niet meer zag zitten. Ik was - bijna - de enige die nog wakker was en durfde echt niet te stoppen met forummen. Nee, niet mijn verantwoordelijkheid, ik had ook kunnen zeggen " nou, he, eh.... Ik merk het wel of je er morgen nog bent of niet " , maar op dat moment voel je je ( iig ik ) dus wel die noodzaak om te blijven zitten. En ben je als de dood dat wat je doet niet helpt, of juist heel erg fout is.

Niet fijn, was dat.

En ik ben " bang " dat als het hier een soort van verzamelpunt wordt we dat nog veel vaker gaan krijgen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
BGB, dat is heftig. Dan snap ik dat je er bang voor bent.
Life is short. Eat dessert first.
Jullie zijn grappig.die Haaz bleef maar op knopjes duwen. Waarom regeren?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 februari 2017 @ 17:04:

[...]

Ik heb weleens bijna een hele nacht met iemand zitten forummen die het op dat moment echt niet meer zag zitten. Ik was - bijna - de enige die nog wakker was en durfde echt niet te stoppen met forummen. Nee, niet mijn verantwoordelijkheid, ik had ook kunnen zeggen " nou, he, eh.... Ik merk het wel of je er morgen nog bent of niet " , maar op dat moment voel je je ( iig ik ) dus wel die noodzaak om te blijven zitten. En ben je als de dood dat wat je doet niet helpt, of juist heel erg fout is.

Niet fijn, was dat.

En ik ben " bang " dat als het hier een soort van verzamelpunt wordt we dat nog veel vaker gaan krijgen.Zo heb ik ook in het verleden met iemand zitten chatten vanaf 1 uur 's nachts tot de volgende ochtend 9 uur. En dan later erachter komen dat het één grote fake was. Sindsdien ga ik gewoon naar bed wanneer ik daar zin in heb. Tenzij ik je ken en het hoog met je op heb.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 februari 2017 @ 17:04:

[...]

Niet fijn, was dat.

En ik ben " bang " dat als het hier een soort van verzamelpunt wordt we dat nog veel vaker gaan krijgen.Prima reden.
quote:Bruise schreef op 07 februari 2017 @ 17:08:

[...]

Zo heb ik ook in het verleden met iemand zitten chatten vanaf 1 uur 's nachts tot de volgende ochtend 9 uur. En dan later erachter komen dat het één grote fake was. Sindsdien ga ik gewoon naar bed wanneer ik daar zin in heb. Tenzij ik je ken en het hoog met je op heb.O, dan zijn het twee goede redenen : dan tel ik die van de nachtrust ook nog mee
Ja vergeet nooit je eigen rust.
quote:doornroosje9 schreef op 07 februari 2017 @ 17:06:

BGB, dat is heftig. Dan snap ik dat je er bang voor bent.

Eens. Er zit toch een mens aan de andere kant van de lijn. Maar tegenhouden gaat niet lukken. Iemand kan ook ineens een zijweg inslaan tijdens een " vrolijk" topic , waardoor het topic een heel andere wending kan krijgen. Ik schrijf bv mee op een rouwproces topic. (Geen vrolijk topic )Heel fijn, maar ook hier zitten gradaties in hoever iemand zit in zijn gevoel. Wat als iemand in een zware depressie beland en het niet meer ziet zitten?

Om maar aan te geven dat het geen specifiek aangemaakt topic hoeft te zijn waarin mensen hun zware gedachten kunnen uiten.
quote:Maccaron schreef op 07 februari 2017 @ 17:13:

[...]

Eens. Er zit toch een mens aan de andere kant van de lijn. Maar tegenhouden gaat niet lukken. Iemand kan ook ineens een zijweg inslaan tijdens een " vrolijk" topic , waardoor het topic een heel andere wending kan krijgen. Ik schrijf bv mee op een rouwproces topic. (Geen vrolijk topic )Heel fijn, maar ook hier zitten gradaties in hoever iemand zit in zijn gevoel. Wat als iemand in een zware depressie beland en het niet meer ziet zitten?

Om maar aan te geven dat het geen specifiek aangemaakt topic hoeft te zijn waarin mensen hun zware gedachten kunnen uiten.Viva staat bijna altijd boven aan met welk zoekwoord je ook Googlet. Iemand die ' s nachts ineens zijn hart uit wil storten vindt eerder het forum dan echte hulp.
Dan zou viva die gelijk moeten kunnen doorlinken naar Psychologie.net.
Dat heb ik in het holst van de nacht ook weleens gehad.

Nee, dat is absoluut geen prettige situatie.

Men roept wel, schuldgevoel is niet terecht. Dat zal ook wel, maar je gevoel erbij komt zoals het is voor je. Dit valt niet altijd zo makkelijk weg te relativeren.

Zit je daar, eigenlijk in een te heftige situatie en op dat moment voel je je ( ik) toch echt wel verantwoordelijk om iemand niet achter te laten tijdens een noodkreet.

En idd ook nog eens, je weet helemaal niet hoe echt alles is al.

Dan hebben we het wel echt over aankondigingen.

Dat vind ik dan wel weer anders dan wanneer iemand openlijk zich kan uitspreken over de zwaarte van het leven en dood een optie is, maar geen concreet plan.

Ik vraag mij sterk af wat je nog echt kan betekenen wanneer iemand al overtuigde en concrete plannen heeft.

Ik denk dat alle hulp dan al te laat is. Een luisterend oor maakt dan geen verschil meer vermoed ik.

Dan ben je getuige, dat is een hele andere positie en dat is niet wenselijk op een forum om anderen daar aan bloot te stellen.

Het lijkt mij koorddansen tussen wat kan / mag en wat schadelijk is voor mensen die er bij betrokken raken.
Gecondoleerd Consuela.

Zijn de mods op teambuildingsuitje? Dit topic zit overvol en ik zag dat dat al een hele tijd geleden gemeld werd.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 februari 2017 @ 17:17:

[...]

Viva staat bijna altijd boven aan met welk zoekwoord je ook Googlet. Iemand die ' s nachts ineens zijn hart uit wil storten vindt eerder het forum dan echte hulp.

Klopt.

Het kan natuurlijk ook een positieve eerste stap zijn. Wie weet hoeveel goed jij gedaan hebt door wellicht de eerste te zijn ,die echt luisterde in een voor die persoon veilige setting.
Daar mag je sinds '11 ook geen aankondigingen doen betreffende zelfmoord en zaken daaromheen als tips, etc.
quote:missie_m schreef op 07 februari 2017 @ 16:22:

[...]

Ik geloof dat niet.

Waarom ik dat niet geloof? Een klein voorbeeld: Als ik één groene smilie plaats onder een post op napraat, gaat diegene op het CM vragen wat de betekenis kan zijn van die groene smilie, of het niet op-de-man zou kunnen zijn.

Enórm goed voorbeeld van een dramatische reactie waarbij jij extreem in de put geholpen wordt door een enorm naar mensch.

Sluit naadloos aan op de discussie.

Hoe dra-ma-tisch, hoe vre-se-lijk!

Heeft ze een permaban?

Of is het zo'n gevalletje waarbij de rest van de mensheid het vooral bijzonder grappig bekeken vond?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Maccaron schreef op 07 februari 2017 @ 17:26:

[...]

Klopt.

Het kan natuurlijk ook een positieve eerste stap zijn. Wie weet hoeveel goed jij gedaan hebt door wellicht de eerste te zijn ,die echt luisterde in een voor die persoon veilige setting.Ik wil die persoon helemaal niet zijn.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 februari 2017 @ 17:30:

[...]

Ik wil die persoon helemaal niet zijn.

Ik neem aan dat jij het hebt over het einde van het biechttopic.

Voor wat het waard is: ook al wil jij die persoon niet zijn, ík ben op dat soort momenten heel erg blij dat jij er bent, en dat jij jij bent.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

[...]

Ik wil die persoon helemaal niet zijn.Ja en voor je het weet gaan ze je claimen. Sta je daar met je goed gedrag.
€25 per chat vragen.

[...]

Ik wil die persoon helemaal niet zijn.

Je was het wel.

Dan zul je toch " harder" moeten zijn en het niet weer doen.
quote:feow schreef op 07 februari 2017 @ 17:32:

[...]

Ik neem aan dat jij het hebt over het einde van het biechttopic.

Voor wat het waard is: ook al wil jij die persoon niet zijn, ík ben op dat soort momenten heel erg blij dat jij er bent, en dat jij jij bent.Wat lief.
Ben je klaar mee, om the Chosen One te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven