
Welke down- en uploadsnelheid heb jij?


vrijdag 16 januari 2009 om 16:59
quote:Soundpost schreef op 16 januari 2009 @ 16:46:
[...]
Uit?????
Haha, ik zal dat heugelijke moment afwachten, hij is al wel zo aardig hele zware downloads (bestaat dat?) uit te stellen tot ' s nachts. En nee, ik maak me niet ongerust om de inhoud Ah, 't ding staat dus dag en nacht te loeien? Zware downloads bestaan zeker.....bestanden van heel veel MB's of GB's.....pffff, dat duurt even met een 3 Mb abonnementje
[...]
Uit?????
Haha, ik zal dat heugelijke moment afwachten, hij is al wel zo aardig hele zware downloads (bestaat dat?) uit te stellen tot ' s nachts. En nee, ik maak me niet ongerust om de inhoud Ah, 't ding staat dus dag en nacht te loeien? Zware downloads bestaan zeker.....bestanden van heel veel MB's of GB's.....pffff, dat duurt even met een 3 Mb abonnementje
vrijdag 16 januari 2009 om 17:13
vrijdag 16 januari 2009 om 19:32
@Xander, de experiabox hangt aan het israpunt met een kabeltje van hooguit een halve meter. Afstand PC naar de experiabox is 15 meter en dan ook nog eens met de bijgeleverde kabel. Tja, onze woonkamer is nu eenmaal 4 bij 9 meter en de experiabox zit in de ene hoek en de pc in de schuin tegenovergelegen hoek. Kan ook niet anders want dan zit ik voor het voorraam te werken en dat leidt nogal af.
Trouwens, heeft de kloksnelheid van de pc nog wat te maken met de snelheid van je internet? Meende altijd van wel, maar kreeg laatst te horen dat het niet hoorde uit te maken.
Trouwens, heeft de kloksnelheid van de pc nog wat te maken met de snelheid van je internet? Meende altijd van wel, maar kreeg laatst te horen dat het niet hoorde uit te maken.

vrijdag 16 januari 2009 om 19:55
quote:Pepermint_Patty schreef op 16 januari 2009 @ 19:32:
@Xander, de experiabox hangt aan het israpunt met een kabeltje van hooguit een halve meter. Afstand PC naar de experiabox is 15 meter en dan ook nog eens met de bijgeleverde kabel. Tja, onze woonkamer is nu eenmaal 4 bij 9 meter en de experiabox zit in de ene hoek en de pc in de schuin tegenovergelegen hoek. Kan ook niet anders want dan zit ik voor het voorraam te werken en dat leidt nogal af.
Trouwens, heeft de kloksnelheid van de pc nog wat te maken met de snelheid van je internet? Meende altijd van wel, maar kreeg laatst te horen dat het niet hoorde uit te maken.
ooo, ik dacht 15 meter van israpunt naar de box. Een UTP kabel van box naar PC mag best 15 meter zijn hoor....geen probleem!
Kloksnelheid heeft m.i. geen invloed op je internetsnelheid.
Gauw eens uitzoeken welk abonnement je nou precies hebt, en doe even deze test.
Hier kan je zien welke snelheid mogelijk is op je adres. De test is van online, maar dat maakt niet uit.
@Xander, de experiabox hangt aan het israpunt met een kabeltje van hooguit een halve meter. Afstand PC naar de experiabox is 15 meter en dan ook nog eens met de bijgeleverde kabel. Tja, onze woonkamer is nu eenmaal 4 bij 9 meter en de experiabox zit in de ene hoek en de pc in de schuin tegenovergelegen hoek. Kan ook niet anders want dan zit ik voor het voorraam te werken en dat leidt nogal af.
Trouwens, heeft de kloksnelheid van de pc nog wat te maken met de snelheid van je internet? Meende altijd van wel, maar kreeg laatst te horen dat het niet hoorde uit te maken.
ooo, ik dacht 15 meter van israpunt naar de box. Een UTP kabel van box naar PC mag best 15 meter zijn hoor....geen probleem!
Kloksnelheid heeft m.i. geen invloed op je internetsnelheid.
Gauw eens uitzoeken welk abonnement je nou precies hebt, en doe even deze test.
Hier kan je zien welke snelheid mogelijk is op je adres. De test is van online, maar dat maakt niet uit.
vrijdag 16 januari 2009 om 21:21
quote:Xander68 schreef op 16 januari 2009 @ 09:22:
[...]
Bedenk wel als je een 6 MB abonnement (via de telefoonlijn) afsluit bij je provider dat er niet gegarandeerd 6MB je huiskamer binnenkomt! Oorzaken kunnen zijn:
Je woont te ver van de (telefoon)centrale vandaan.
De kwaliteit van de telefoonlijn (verouderd) naar je huis is slecht.
Je modem heb je niet aangesloten op het IS/RA punt in de meterkast
Je internet draadloos (dataverlies)
Met een abonnement van 6 MB moet je redelijkerwijs toch wel 4 MB minimaal halen lijkt me, anders hadden ze dat abonnement nooit op jullie adres mogen aanbieden.
Welke modeminstellingen zijn dan niet goed? Hebben ze dat kenbaar gemaakt aan jullie?Het probleem: De instellingen bij UPC zijn nooit aangepast naar een 6MB abo. Wij internetten dus op ouderwetse telefoonsnelheid.
Hoe het fout gegaan is weet ik niet, maar ik vind het knap schandalig dat ze van een storing spreken. Ik vind het meer onder oplichting vallen. Maar UPC heeft nog niet teruggebeld, dus of we er nog met ze uitkomen weet ik ook nog niet. (Heb naar de baas van de baas gevraagd)
Nog tips iemand hoe het beste resultaat te bereiken bij een onwillig UPC??
[...]
Bedenk wel als je een 6 MB abonnement (via de telefoonlijn) afsluit bij je provider dat er niet gegarandeerd 6MB je huiskamer binnenkomt! Oorzaken kunnen zijn:
Je woont te ver van de (telefoon)centrale vandaan.
De kwaliteit van de telefoonlijn (verouderd) naar je huis is slecht.
Je modem heb je niet aangesloten op het IS/RA punt in de meterkast
Je internet draadloos (dataverlies)
Met een abonnement van 6 MB moet je redelijkerwijs toch wel 4 MB minimaal halen lijkt me, anders hadden ze dat abonnement nooit op jullie adres mogen aanbieden.
Welke modeminstellingen zijn dan niet goed? Hebben ze dat kenbaar gemaakt aan jullie?Het probleem: De instellingen bij UPC zijn nooit aangepast naar een 6MB abo. Wij internetten dus op ouderwetse telefoonsnelheid.
Hoe het fout gegaan is weet ik niet, maar ik vind het knap schandalig dat ze van een storing spreken. Ik vind het meer onder oplichting vallen. Maar UPC heeft nog niet teruggebeld, dus of we er nog met ze uitkomen weet ik ook nog niet. (Heb naar de baas van de baas gevraagd)
Nog tips iemand hoe het beste resultaat te bereiken bij een onwillig UPC??
zaterdag 17 januari 2009 om 13:18
Resultaat nu:
Nou, ik ben er achter hoor. Ik heb dus een Internet+bellen Go van de KPN en mijn snelheden horen te zijn: (schrik niet) Snelheid: 1,5 Mb/s / 256 kb/s (down/up). En daar betaal ik dan grof geld voor!
Ga dus echt kijken naar een ander abonnement. Moet dus opzeggen voor 15 mei, moet wel lukken lijkt me.
@Xander: volgens de test kan ik met ADSL 4 Mb/s aan en met ADSL extra 8-15 Mb/s. Klinkt al een stuk sneller!
Nou, ik ben er achter hoor. Ik heb dus een Internet+bellen Go van de KPN en mijn snelheden horen te zijn: (schrik niet) Snelheid: 1,5 Mb/s / 256 kb/s (down/up). En daar betaal ik dan grof geld voor!
Ga dus echt kijken naar een ander abonnement. Moet dus opzeggen voor 15 mei, moet wel lukken lijkt me.
@Xander: volgens de test kan ik met ADSL 4 Mb/s aan en met ADSL extra 8-15 Mb/s. Klinkt al een stuk sneller!

zaterdag 17 januari 2009 om 13:45
quote:Xander68 schreef op 17 januari 2009 @ 13:20:
Pepermint: Dat dacht ik dus al hè? Een 1,5 Mbit abo.
Waar dit topic niet goed voor is......ogen worden geopend
Behoorlijk, mijn moeder zou zeggen: "ze heb ogen op stokkies!""
Maar ik ga dus echt wel kijken naar een ander abonnement, heb ook al wat gevonden: Compuserve ADSL, is dat wat? Hebben nu een abonnement voor ¤24,95. Scheelt zo'n ¤20 per maand met hogere snelheden en net als nu gratis bellen naar vaste nummers. Ik heb geen klachten kunnen vinden zo snel, maar het schijnt niet zo'n grote internetprovider te zijn.
Ik was trouwens een van de eerste klanten na de proefperiode van KPN/Planet internet+bellen, vandaar de lage snelheid en de toch wel hoge prijs. Was net voor de grote meute aan met aanmelden, heb dus vol leedvermaak gekeken naar kassa, toen er zoveel klachten waren.
Pepermint: Dat dacht ik dus al hè? Een 1,5 Mbit abo.
Waar dit topic niet goed voor is......ogen worden geopend
Behoorlijk, mijn moeder zou zeggen: "ze heb ogen op stokkies!""
Maar ik ga dus echt wel kijken naar een ander abonnement, heb ook al wat gevonden: Compuserve ADSL, is dat wat? Hebben nu een abonnement voor ¤24,95. Scheelt zo'n ¤20 per maand met hogere snelheden en net als nu gratis bellen naar vaste nummers. Ik heb geen klachten kunnen vinden zo snel, maar het schijnt niet zo'n grote internetprovider te zijn.
Ik was trouwens een van de eerste klanten na de proefperiode van KPN/Planet internet+bellen, vandaar de lage snelheid en de toch wel hoge prijs. Was net voor de grote meute aan met aanmelden, heb dus vol leedvermaak gekeken naar kassa, toen er zoveel klachten waren.

zaterdag 17 januari 2009 om 13:58
quote:Pepermint_Patty schreef op 17 januari 2009 @ 13:45:
[...]
Behoorlijk, mijn moeder zou zeggen: "ze heb ogen op stokkies!""
Maar ik ga dus echt wel kijken naar een ander abonnement, heb ook al wat gevonden: Compuserve ADSL, is dat wat? Hebben nu een abonnement voor ¤24,95. Scheelt zo'n ¤20 per maand met hogere snelheden en net als nu gratis bellen naar vaste nummers. Ik heb geen klachten kunnen vinden zo snel, maar het schijnt niet zo'n grote internetprovider te zijn.
Ik was trouwens een van de eerste klanten na de proefperiode van KPN/Planet internet+bellen, vandaar de lage snelheid en de toch wel hoge prijs. Was net voor de grote meute aan met aanmelden, heb dus vol leedvermaak gekeken naar kassa, toen er zoveel klachten waren.Kijk anders even op deze site.
Nooit te snel beslissen hoor...goed vergelijken....
[...]
Behoorlijk, mijn moeder zou zeggen: "ze heb ogen op stokkies!""
Maar ik ga dus echt wel kijken naar een ander abonnement, heb ook al wat gevonden: Compuserve ADSL, is dat wat? Hebben nu een abonnement voor ¤24,95. Scheelt zo'n ¤20 per maand met hogere snelheden en net als nu gratis bellen naar vaste nummers. Ik heb geen klachten kunnen vinden zo snel, maar het schijnt niet zo'n grote internetprovider te zijn.
Ik was trouwens een van de eerste klanten na de proefperiode van KPN/Planet internet+bellen, vandaar de lage snelheid en de toch wel hoge prijs. Was net voor de grote meute aan met aanmelden, heb dus vol leedvermaak gekeken naar kassa, toen er zoveel klachten waren.Kijk anders even op deze site.
Nooit te snel beslissen hoor...goed vergelijken....
zondag 18 januari 2009 om 10:47

zondag 18 januari 2009 om 12:36
quote:jannus57 schreef op 18 januari 2009 @ 10:47:
Een TOT 20 Mb abo? En dan een download van amper 1800 kbps halen?
Daar is zeker wat mis! Heb je de snelheidstest gedaan op speedtest.net, met de geadviseerde server om mee te testen?
Xander valt wel mee hoor haal 4.7 gb binnen in 40 minuten.Dan klopt de test niet...... 1800 Kb = ongeveer 1,8 Mbit
Een TOT 20 Mb abo? En dan een download van amper 1800 kbps halen?
Daar is zeker wat mis! Heb je de snelheidstest gedaan op speedtest.net, met de geadviseerde server om mee te testen?
Xander valt wel mee hoor haal 4.7 gb binnen in 40 minuten.Dan klopt de test niet...... 1800 Kb = ongeveer 1,8 Mbit


maandag 19 januari 2009 om 09:28
quote:Dominica schreef op 16 januari 2009 @ 21:21:
[...]
Het probleem: De instellingen bij UPC zijn nooit aangepast naar een 6MB abo. Wij internetten dus op ouderwetse telefoonsnelheid.
Hoe het fout gegaan is weet ik niet, maar ik vind het knap schandalig dat ze van een storing spreken. Ik vind het meer onder oplichting vallen. Maar UPC heeft nog niet teruggebeld, dus of we er nog met ze uitkomen weet ik ook nog niet. (Heb naar de baas van de baas gevraagd)
Nog tips iemand hoe het beste resultaat te bereiken bij een onwillig UPC??
Ik ben zelf wel tevreden over upc. Mijn beloofde abo snelheid wordt (bijna) altijd gehaald.
Als je er niet uitkomt, kan je je probleem beschrijven op
http://forum.upclive.nl/ Is van UPC zelf
of op
http://www.chelloo.com Is onafhankelijk, gaat over UPC
Op beide fora lezen UPC helpdeskmedewerkers mee, met de bedoeling om problemen op te pakken.
[...]
Het probleem: De instellingen bij UPC zijn nooit aangepast naar een 6MB abo. Wij internetten dus op ouderwetse telefoonsnelheid.
Hoe het fout gegaan is weet ik niet, maar ik vind het knap schandalig dat ze van een storing spreken. Ik vind het meer onder oplichting vallen. Maar UPC heeft nog niet teruggebeld, dus of we er nog met ze uitkomen weet ik ook nog niet. (Heb naar de baas van de baas gevraagd)
Nog tips iemand hoe het beste resultaat te bereiken bij een onwillig UPC??
Ik ben zelf wel tevreden over upc. Mijn beloofde abo snelheid wordt (bijna) altijd gehaald.
Als je er niet uitkomt, kan je je probleem beschrijven op
http://forum.upclive.nl/ Is van UPC zelf
of op
http://www.chelloo.com Is onafhankelijk, gaat over UPC
Op beide fora lezen UPC helpdeskmedewerkers mee, met de bedoeling om problemen op te pakken.
woensdag 21 januari 2009 om 13:50
quote:Dominica schreef op 16 januari 2009 @ 21:21:
[...]
Het probleem: De instellingen bij UPC zijn nooit aangepast naar een 6MB abo. Wij internetten dus op ouderwetse telefoonsnelheid.
Hoe het fout gegaan is weet ik niet, maar ik vind het knap schandalig dat ze van een storing spreken. Ik vind het meer onder oplichting vallen. Maar UPC heeft nog niet teruggebeld, dus of we er nog met ze uitkomen weet ik ook nog niet. (Heb naar de baas van de baas gevraagd)
Nog tips iemand hoe het beste resultaat te bereiken bij een onwillig UPC??
Zou je je gegevens eens willen mailen naar webcare@upc.nl onder vermelding van 'reactie Viva forum'? Dan willen we graag kijken wat er verkeerd is gegaan en of je in aanmerking komt voor een vergoeding.
Met vriendelijke groet,
UPC Webcare
[...]
Het probleem: De instellingen bij UPC zijn nooit aangepast naar een 6MB abo. Wij internetten dus op ouderwetse telefoonsnelheid.
Hoe het fout gegaan is weet ik niet, maar ik vind het knap schandalig dat ze van een storing spreken. Ik vind het meer onder oplichting vallen. Maar UPC heeft nog niet teruggebeld, dus of we er nog met ze uitkomen weet ik ook nog niet. (Heb naar de baas van de baas gevraagd)
Nog tips iemand hoe het beste resultaat te bereiken bij een onwillig UPC??
Zou je je gegevens eens willen mailen naar webcare@upc.nl onder vermelding van 'reactie Viva forum'? Dan willen we graag kijken wat er verkeerd is gegaan en of je in aanmerking komt voor een vergoeding.
Met vriendelijke groet,
UPC Webcare
woensdag 21 januari 2009 om 14:37
Xander68, bedankt voor het inbreken...
Ben inmiddels teruggebeld door UPC, en we krijgen het komende half jaar 50% korting als tegemoetkoming, en de snelheid is inmiddels aangepast. Probleem is dus alsnog redelijk opgelost, ik ben er tevreden mee.
Al heb ik nu (net weer even getest) slechts een download van rond de 1700 kbps, maar weet niet wat er op de andere computer aanstaat momenteel...
Ben inmiddels teruggebeld door UPC, en we krijgen het komende half jaar 50% korting als tegemoetkoming, en de snelheid is inmiddels aangepast. Probleem is dus alsnog redelijk opgelost, ik ben er tevreden mee.
Al heb ik nu (net weer even getest) slechts een download van rond de 1700 kbps, maar weet niet wat er op de andere computer aanstaat momenteel...
woensdag 21 januari 2009 om 17:35
@Xander68
en
@Dominica
Ik ben blij dat mijn berichtje/reactie vandaag om 10:49 uur hierover in het onderwerp [UPC On demand ]
http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 4#m2613034
inderdaad is opgepikt door UPC_webcare
@Dominica
Een zuivere meting doe je met 1 computer.
en
@Dominica
Ik ben blij dat mijn berichtje/reactie vandaag om 10:49 uur hierover in het onderwerp [UPC On demand ]
http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 4#m2613034
inderdaad is opgepikt door UPC_webcare
@Dominica
Een zuivere meting doe je met 1 computer.