reismaatje?
maandag 19 januari 2009 om 20:59
Naast de optie van de singlereizen ( maar ja, bepaal je zelf minder wat je doet op een dag) hou ik ook de optie open om via het internet een reismaatje te zoeken. Ik heb dit nooit eerder gedaan. Aan de ene kant lijkt het mij leuk, aan de andere kant is het raar om te gaan met iemand die je niet goed kent. Ok, je ontmoet elkaar wel een keer van te voren, maar toch. Hebben jullie ervaring met vakanties en reismaatjes via het internet? hoor het graag!

maandag 19 januari 2009 om 21:30
Kan goed gaan, kan fout gaan. 'k Zou wel 'n eenpersoonskamer boeken zodat je niet op elkaars lip zit en je vrijheid bewaart. Als je niet georganiseerd met zomaar 'n reisgenoot op pad gaat, houdt dan rekening met botsingen. Wellicht ben jij 'n ochtendmens die graag de dag plukt en tref je 'n nachtbraker die tot tegen de middag in bed blijft liggen. Zoiets werkt niet.
maandag 19 januari 2009 om 21:37
ik denk dat je op een singlereis meer tijd voor jezelf hebt , dan wanneer je met 1 reisgenoot gaat.
De reisorganisaties van tegenwoordig verplichten je echt niet om met zijn allen gelijk aan tafel te gaan,of je moet een volledig verzorgde reis nemen. Als door omstandigheden je wel enkele dagen veel met de groep opgetrokken hebt en je bent dat even zat, trek je je eigen plan(echte reisdagen uitgezonderd natuurlijk.
Een reismaatje kan veel claimeriger zijjn als je niet eerst goede afspraken maakt.
misschien eerst een weekendje proefdraaien als je iemand gevonden hebt?
De reisorganisaties van tegenwoordig verplichten je echt niet om met zijn allen gelijk aan tafel te gaan,of je moet een volledig verzorgde reis nemen. Als door omstandigheden je wel enkele dagen veel met de groep opgetrokken hebt en je bent dat even zat, trek je je eigen plan(echte reisdagen uitgezonderd natuurlijk.
Een reismaatje kan veel claimeriger zijjn als je niet eerst goede afspraken maakt.
misschien eerst een weekendje proefdraaien als je iemand gevonden hebt?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
maandag 19 januari 2009 om 22:03
Boek een singlereis met 1 persoonskamer, en je hebt de keus uit meerdere mensen om mee op te trekken, maar hebt toch je eigen kamer.
Het is wat elninjoo zegt, je beperkt je wel heel erg tot 1 onbekende persoon, waar je dan de hele vakantie aan vast zit. Ik zou dan toch kiezen voor een georganiseerde reis. En als je geen zin hebt om met 'de groep' op pad te gaan, ga je toch alleen of met een kleiner groepje? Het is jouw feestje, jij hebt er (grof) voor betaald, dus gewoon doen waar je zelf zin in hebt.
Het is wat elninjoo zegt, je beperkt je wel heel erg tot 1 onbekende persoon, waar je dan de hele vakantie aan vast zit. Ik zou dan toch kiezen voor een georganiseerde reis. En als je geen zin hebt om met 'de groep' op pad te gaan, ga je toch alleen of met een kleiner groepje? Het is jouw feestje, jij hebt er (grof) voor betaald, dus gewoon doen waar je zelf zin in hebt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 20 januari 2009 om 23:15
Ik ga van de zomer ook voor het eerst alleen op reis. Maar ik ga backpacken en ben ervan overtuigd dat ik onderweg best mensen tegenkom. In hostels zal het ook niet verrekte moeilijk zijn
Zo kan je onderweg selectief zijn wie je reismaatje op dat moment is. Klikt het doe je leuke dingen, klikt het niet dan doe je niets!
Ideaal lijkt me!
Topic heet trouwens: Costa Rica, Nicaragua en Panama.
Zo kan je onderweg selectief zijn wie je reismaatje op dat moment is. Klikt het doe je leuke dingen, klikt het niet dan doe je niets!
Ideaal lijkt me!
Topic heet trouwens: Costa Rica, Nicaragua en Panama.
donderdag 22 januari 2009 om 00:07
Ik heb 8 jaar geleden een reismaatje gezocht en gevonden op internet voor een reis die ik wilde maken (Transmongolië Express). We hebben eerst een jaar lang gemaild, om elkaar te leren kennen en ook om de reis helemaal uit te stippelen. Aanvankelijk zouden we elkaar pas ontmoeten op Schiphol Dat zou het avontuur nog veel spannender maken, maar uiteindelijk hebben we elkaar 3 maanden voordat we de reis zouden maken een keer ontmoet.
Wij waren totaal verschillende mensen, het klikte ook niet helemaal, maar goed genoeg om de reis samen te maken. Als vrouw alleen had ik het niet gedurfd, en samen konden we een tweepersoonscoupé in de trein nemen zodat we geen ranzige Russen of Mongoliërs in onze coupé hadden.
Na de reis hebben we elkaar nog één keer gezien, om elkaars foto's te bekijken; we hebben er dus geen vriendschap aan overgehouden.
Toch zou ik het zó weer doen. Als je met een vriendin gaat kan de vriendschap stuk gaan wanneer je drie weken zo bovenop elkaars lip zit. Wij kenden elkaar niet, we waren geen vriendinnen voordat we deze reis maakten, dus we hadden niets te verliezen. We hadden elkaar simpelweg nodig om deze reis te maken en dat was al reden genoeg om het samen te doen.
Wij waren totaal verschillende mensen, het klikte ook niet helemaal, maar goed genoeg om de reis samen te maken. Als vrouw alleen had ik het niet gedurfd, en samen konden we een tweepersoonscoupé in de trein nemen zodat we geen ranzige Russen of Mongoliërs in onze coupé hadden.
Na de reis hebben we elkaar nog één keer gezien, om elkaars foto's te bekijken; we hebben er dus geen vriendschap aan overgehouden.
Toch zou ik het zó weer doen. Als je met een vriendin gaat kan de vriendschap stuk gaan wanneer je drie weken zo bovenop elkaars lip zit. Wij kenden elkaar niet, we waren geen vriendinnen voordat we deze reis maakten, dus we hadden niets te verliezen. We hadden elkaar simpelweg nodig om deze reis te maken en dat was al reden genoeg om het samen te doen.