Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel)

15-08-2016 20:07 2970 berichten
In verband met overgang beheer van de tabel een nieuw topic.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen en deel 2 is in maart gestart. In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De oude topics vind je hier en hier.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Misfit23 en Izzy_ zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:

Nickname:

Huidig gewicht:

Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):

Totaal afgevallen sinds start:

Datum update:

NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaalUpdateAmmenooitniet231,6611379,377-33,718-02Belle1984321,6723-04-2016100,991,970-0,28,603-03Goal2016311,6815-10-201598,477.770,5-0,520,603-03Iselin331,7823-03-201595,566.863,5-1,628,703-03Izzy_511,7320-02-201692,563,162,5-29,404-03Ladi351,7009-01-2017116112723,04,021-01Lalameme22-05-02-2017102,4102,480--05-02Miesje_2015241,6701-01-2017106,2105.597,6-0,727-02miniMe3331,7007-02-2017118-80--07-02Misfit23241,7201-09-201510683,070+0,623,010-01Okewatnu311,6927-12-2016118,2107,975510,320-01Piony291,7601-01-201611780,870-36,226-02saartje007401,7002-01-201711099.470-10,614-02single1985311,6819-12-2015133,7109.299024,504-03sterrenkijker421,7812-07-2016123,6113,698,6+2.31001-03Takkentrol451,7101-01-2017107,1102,580-4,611-02vevana311,6215-01-2016100,768,5651,532,220-02

Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom
Alle reacties Link kopieren
Yes ondanks de high tea en het buffetten en gisteren een warme chocolademelk met muffin toch 1,2 kilo lichter dan vorige week maandag. De cirkel is doorbroken. Nu door pakken!
Ammenooitniet wat goed dat je overal op gesprek mag. Was voor een stage toch? Altijd fijn als je keuze hebt.
Ammenooitniet: goed bezig! Fijn dat je overal op gesprek mag.

Iselin: super resultaat!!

Belle: dat resultaat komt dan wel, vaak moet je lichaam dan even "in gang" schieten.

Hier was gisteren wel een slechte dag. Eerst te veel gegeten tijdens het ontbijtbuffet en dan 's avonds friet gegeten met m'n ouders en broers en zus. Oeps. Deze week dan maar weer een nieuwe poging doen... Voorlopig schommel ik rond de 68kg.

Zal blij zijn als ik eindelijk weer mag sporten. Nou ja.... "blij"
Ik heb vandaag wel een hele magere dag qua kcal, maar even kijken of ik dat op kan schroeven want ik kom nu niet boven de 1000 kcal uit. Al zal dat voor een keertje niet heel erg zijn gok ik maar het moet geen gewoonte worden!

Ammenooitniet je bent goed bezig!

Iselin jij gaat lekker met de weegschaal! Misschien had jelijf even die extra kcal nodig om weer wakker te worden?

Vevana, jij had een lekkere dag, nu weer de touwtjes aantrekken!
Dit filmpje vond ik zo grappig, denk dat we dat moment tijdens ons gewichtsverliesavontuur allemaal weleens gehad hebben: https://www.youtube.com/watch?v=jy9jaOuC138
She Believed she could, so she did.
Wauw Iselin! Je bent echt wel helemaal door het plateau! Fantastisch zeg!

Takkentrol: 1000 kcal is wel heel weinig, wel fijn dat je nog een beetje speling hebt qua kcal op een dag.

Vevana: zo rond 68kg blijven schommelen is netjes met weinig beweging. Zin in bewegen zal vanzelf wel komen. Denk alleen al aan hoeveel makkelijker je nu kunt bewegen zonder 'de dames' die zo aanwezig kunnen zijn.

Het is echt prachtig weer vandaag, al een dik uur gaan wandelen, echt genieten!
Hij is grappig Belle en zeer herkenbaar!

En 1000 kcal is inderdaad heel weinig maar ik heb net al een chocomel uit de automaat op mijn werk gepakt dus ik zit al wat hoger. Het komt vandaag zo uit, niet goed over nagedacht maar voor een keer is het vast geen drama. Als het maar geen gewoonte wordt
@ Single, zo'n tussenmaatje is inderdaad een vervelende periode. Ik moest toen ook een nieuwe jas hebben. Vol goede moed ging ik jassen passen, om heel verdrietig thuis te komen, want ik kon niks vinden. Toen dacht ik ook: mooi dan, ben je afgevallen is shoppen alleen maar lastiger. Uiteindelijk komt het goed en is shoppen vele malen leuker!

@ Takkentrol, klopt wat je zegt over die maten. Ik pas nu in maat 38 t/m 46. Geen pijl op te trekken. Avondeten was echt een genot

@ Belle. fijn dat je niet meer zo'n last hebt van emo-eten. Dank voor het recept!

@ Iselin, was inderdaad voor een stage. Je gaat lekker, tof dat je weer resultaat ziet.

@ Vevana, succes deze week!

Hier moe, maar moet nog wat aanrommelen in huis en me nog even voorbereiden op een lange schooldag morgen. Even een afspraak maken voor de doorverwijzing van de huisarts en dan maar meteen beginnen. Des te eerder ben ik klaar
-
Het komt allemaal weer in verhouding single, houd vol! Denk aan de 3 kilo, da's veel leuker dan een stomme jas die niet goed past.

Fijn dat je verzekerd bent van een stage-adres ammenooitniet, da's toch weer een zorg minder.

Ik zou geen nee zeggen tegen chocomel momenteel, maar gelukkig hebben wij hier niet zo'n automaat.

Fijn dat het plateau is doorbroken Iselin en leuk filmpje Belle.

Ik ben deze week (houd je vast) maar liefst 200g afgevallen. 200g! Op die manier duurt het nog wel 10 weken tot m'n streefgewicht. Ik ben bang dat het te maken heeft met een verminderde caloriebehoefte, naarmate je gewicht verliest, moet je eigenlijk ook minder gaan eten om in hetzelfde tempo af te blijven vallen. Ook aan andere dingen merk ik het, zo heb ik nauwelijks honger. Ik zou echter niet weten wat ik nog zou kunnen minderen want het verschil tussen de BMR en wat ik binnenkrijg is te klein om echt minder te gaan eten. We ploeteren dus maar langzaam voort.
Izzy, wat vervelend voor je! Ik heb ook even geen tips, wel een
-
Zo, even een update typen.

Nu precies een week bezig. Moet wel zeggen dat ik het in t weekend erg lastig vind. Ik had ook nog wat dingen liggen die op moesten en geborreld bij vrienden. Maat houden blijft moeilijk. Maar we pakken de draad vrolijk weer op. Pizza was de moeite niet... ik trap er ook elke keer weer in. Vanaf nu zet ik m'n weekpunten alleen nog in voor wat écht lekker is.

Vandaag gebruncht met aardappel/ei/worstjes combi (moest nog op). Gevolgd door wat mango tussendoor. Vanavond heb ik ratatouille gegeten met tempeh. Dat is enorm mager, maar niet super lekker. Als ik zo klaar ben met werken mag ik nog drie toastjes met plakjes gekookt ei en toefje ketchup. En een wijntje.

Bedankt voor de recepten, Takketrol!

Morgen en woe eet ik tartaartje, aardappelen uit de oven en sperziebonen. Eind van de week weer eens wat avontuurlijkers uitproberen. Blijf 't lastig vinden om koolhydraten te schrappen uit m'n avondeten. Dan maar zo min mogelijk. Twee aardappelen ipv 3. Of wie weet wel 1. Heb ook nog champignons om op te bakken met de tartaar.

Waar bakken jullie in? Ik in olijfolie. Biefstukken in roomboter. Iemand ervaring met kokosolie? Het ziet er zo gek uit, ben bang dat m'n eten daar een smaakje van krijgt. Benieuwd naar ervaringen. Schijnt wel een beter soort vet te zijn.
quote:MiniMe3 schreef op 13 februari 2017 @ 20:11:

Zo, even een update typen.

Nu precies een week bezig. Moet wel zeggen dat ik het in t weekend erg lastig vind. Ik had ook nog wat dingen liggen die op moesten en geborreld bij vrienden. Maat houden blijft moeilijk. Maar we pakken de draad vrolijk weer op. Pizza was de moeite niet... ik trap er ook elke keer weer in. Vanaf nu zet ik m'n weekpunten alleen nog in voor wat écht lekker is.

Vandaag gebruncht met aardappel/ei/worstjes combi (moest nog op). Gevolgd door wat mango tussendoor. Vanavond heb ik ratatouille gegeten met tempeh. Dat is enorm mager, maar niet super lekker. Als ik zo klaar ben met werken mag ik nog drie toastjes met plakjes gekookt ei en toefje ketchup. En een wijntje.

Bedankt voor de recepten, Takketrol!

Morgen en woe eet ik tartaartje, aardappelen uit de oven en sperziebonen. Eind van de week weer eens wat avontuurlijkers uitproberen. Blijf 't lastig vinden om koolhydraten te schrappen uit m'n avondeten. Dan maar zo min mogelijk. Twee aardappelen ipv 3. Of wie weet wel 1. Heb ook nog champignons om op te bakken met de tartaar.

Waar bakken jullie in? Ik in olijfolie. Biefstukken in roomboter. Iemand ervaring met kokosolie? Het ziet er zo gek uit, ben bang dat m'n eten daar een smaakje van krijgt. Benieuwd naar ervaringen. Schijnt wel een beter soort vet te zijn.Hier zijn de weekenden ook een uitdaging dus ik koop maar gewoon niets en doe alsof het een doordeweekse dag is. Wel saai maar is voor een goed doel.
Goede morgen!

Ammenooitniet: goed dat je een afspraak voor de doorverwijzing van de HA gemaakt hebt.

Izzy: heel jammer dat het afvallen nu zo traag gaat, maar je valt wel af! Alle beetjes helpen en misschien is het nog (klein) plateau waar je door moet?

Hey Minime: Ik gebruik eigenlijk dezelfde strategie als Iselin: niets speciaals in het weekend behalve als je weet dat er een feestje of zo is en dan hou ik er de rest van de week al rekening mee. Eén keer per week mag ik van mezelf frietjes of iets anders lekkers. Aankomend weekend gaan we een dag met vrienden weg, dus mijn frietjesmoment is voor dan gereserveerd. Met koken met kokosolie heb ik geen ervaring.

Vannacht heel weinig geslapen, dan krijg ik overdag altijd veel honger. Alvast een zakje geschraapte worteltjes mee om tussendoor van te snoepen. Hoop dan andere verleidingen te kunnen weerstaan.
Ik hoop ook dat het een klein plateautje is. Verder is het natuurlijk een luxeprobleem, maat 38 zit redelijk ruim, BMI waar ik een jaar terug niet van kon dromen en een gezonde middelomtrek (ik moest het natuurlijk gelijk nameten Iselin).

Voor dingen als kokosolie die uit het niets worden aangeprezen als supergezond ben ik altijd een beetje huiverig.
Nou ja zeg. Gisteren gewoon gegeten denk dat ik wel rond 1600 kcal zat. En vanmorgen gewoon 800 gram lichter dan gisteren en ik weeg nu 68 kilo precies. Blijkbaar zat ik idd even vast en heeft mijn lichaam nu weer door wat de bedoeling is.

Izzy super dat je al in de gezonde marges zit. Ik dacht eerst ook dat mijn middelomtrek goed was totdat ik er achter kwam dat ik op de verkeerde plek zat te meten toen kwam er ineens 5 cm bij :-S
@MiniMe, alle begin is lastig. Wees niet te streng voor jezelf hoor, ik moest er eerst ook echt inkomen. Ik bak over het algemeen in geen enkele olie meer, heb ik speciale pannen voor gekocht. Soms gebruik ik voor de smaak olijfolie. Hiervoor ook veel kokosolie gebruikt, smaakt eigenlijk volledig neutraal en daardoor een goede vervanger van bijvoorbeeld roomboter. Let wel, het voedingscentrum raad olijfolie boven kokosolie aan.

@ Belle, een slechte nachtrust is altijd vervelend. Goed dat je cravings naar ongezonde snacks zo voor probeert te zijn.

@ Iselin, ik vind het zo fijn voor je dat er weer schot in de zaak zit!
-
Fijn dat het weer op de rit zit Iselin!
quote:Ammenooitniet schreef op 14 februari 2017 @ 07:55:

@MiniMe, alle begin is lastig. Wees niet te streng voor jezelf hoor, ik moest er eerst ook echt inkomen. Ik bak over het algemeen in geen enkele olie meer, heb ik speciale pannen voor gekocht. Soms gebruik ik voor de smaak olijfolie. Hiervoor ook veel kokosolie gebruikt, smaakt eigenlijk volledig neutraal en daardoor een goede vervanger van bijvoorbeeld roomboter. Let wel, het voedingscentrum raad olijfolie boven kokosolie aan.

@ Belle, een slechte nachtrust is altijd vervelend. Goed dat je cravings naar ongezonde snacks zo voor probeert te zijn.

@ Iselin, ik vind het zo fijn voor je dat er weer schot in de zaak zit!Ik heb ook keramische koekenpannen (gewoon van de action) en daar heb je idd geen boter/olie in nodig.
Wauw Iselin: 800 gr minder dan gisteren! Indrukwekkend!

Izzy: helemaal mooi toch dat je nu ruim in maat 38 + gezonde omtrek hebt. Die laatste kilo's gaan er ook nog wel vanaf! Je er niet blind op staren.

Kwam er gisteren achter dat het vandaag Valentijn is. We doen daar helemaal niets mee, maar om mijn toch een beetje te paaien staat er bami met pindasaus vanavond op het menu (eet niet graag bami en lust al helemaal geen pindasaus). Gaan jullie nog iets doen met Valentijn?
Ik ben happy single
quote:Belle1984 schreef op 14 februari 2017 @ 12:35:

Wauw Iselin: 800 gr minder dan gisteren! Indrukwekkend!

Izzy: helemaal mooi toch dat je nu ruim in maat 38 + gezonde omtrek hebt. Die laatste kilo's gaan er ook nog wel vanaf! Je er niet blind op staren.

Kwam er gisteren achter dat het vandaag Valentijn is. We doen daar helemaal niets mee, maar om mijn toch een beetje te paaien staat er bami met pindasaus vanavond op het menu (eet niet graag bami en lust al helemaal geen pindasaus). Gaan jullie nog iets doen met Valentijn?Wij doen er niets aan. Ik geef persoonlijk ook niets om zulke dagen eerlijk gezegd. Ben niet zo'n romanticus ben ik bang :-)
Haha, hier ook niet.... Nog nooit gevierd.

Sinds kort hebben we koekjes op het werk. Gewoon een grote kartonnen doos met apart verpakte koekjes, die vanaf nu standard geleverd worden hier. Zucht.... heb er al 5 op vandaag. Ik heb GEEN wilskracht meer
Die hebben we ook, maar sinds een paar jaar zijn het niet echt lekkere koekjes meer. Anders had ik ook geen ruggegraat hoor.
@ Belle, toch lief van je dat je dat doet voor je ..man/vriend? Hier geven we altijd een kleinigheidje, voor het idee. Ik heb een enorm leuke kaart gekregen en een luxe geurtje, vriendlief een mooi t-shirt

@ Vevana, wat jammer dat die koekjes dan niet ontzettend ranzig zijn he

Hier erg druk geweest, nog geen lunch gehad. Avondeten wordt vast ook niet ideaal ben ik bang..
-
Iedereen goed bezig!!!

Ik heb gisteren opnieuw een gesprek gehad met de psycholoog en die hakt er erg in ben nu veel aan de wandel om de emoties weer op de rails te krijgen daarom even wat stiller. Geen eetbuien gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven