2 ling mamas
vrijdag 17 februari 2017 om 09:02
Hooi allemaal ik ben nieuw hier even mezelf voorstellen ben 24 jaar getrouwd moeder van 3 kindjes een peuter van bijna 4 en een jongen/meisje tweeling van 9 maanden.
Zou het leuk vinden om in contact te komen met mamas die ook een tweeling hebben en soms ook het gevoel hebben om handen te kort te hebben. Ik heb een druk leven met 3 kindjes waarvan de 2ling de nodige problemen hebben.
Zou het leuk vinden om in contact te komen met mamas die ook een tweeling hebben en soms ook het gevoel hebben om handen te kort te hebben. Ik heb een druk leven met 3 kindjes waarvan de 2ling de nodige problemen hebben.
vrijdag 17 februari 2017 om 16:40
Hooi 1590
Ik ben ingeleid met mijn tweeling met 37.3 weken omdat ik niet meer kon. Zoon normaal bevallen en dochter met spoed keizersnede onder narcose
Ervaar jij ook drukte of loopt het bij jouw allemaal wel goed. Mijn zoon was de eerste 4 maanden huilbaby en mijn dochtertje heeft ook de nodige problemen.
Ik ben ingeleid met mijn tweeling met 37.3 weken omdat ik niet meer kon. Zoon normaal bevallen en dochter met spoed keizersnede onder narcose
Ervaar jij ook drukte of loopt het bij jouw allemaal wel goed. Mijn zoon was de eerste 4 maanden huilbaby en mijn dochtertje heeft ook de nodige problemen.
vrijdag 17 februari 2017 om 19:16
Eigenlijk gaat het heel erg goed. Wel wat organiseren maar hele tevreden kindjes. Slapen beide ook van 23 tot 6 uur half 7. Jongeman heeft verborgen reflux daar tobbeb we qua voeding wat mee, maar hij groeit prima dus proberen het wat los te laten. We knijpen in onze handen dat ze geboren met 29 weken het zo ontzettend goed doen. Ze zijn geboren met een keizersnede nog voor het spoed zou worden. In alle rust gegaan, ze geboren kunnen zien worden en ze zelfs gelijk even vast hebben kunnen houden. Wat naar dat bij jou je onder narcose moest! Lijkt me moeilijk om te verwerken. Hoe doen ze het verder nu? Jij goed hersteld? Nightelf hoe doet jou tweeling het?
vrijdag 17 februari 2017 om 20:30
Hooi hier gaat het iets minder me dochter heeft verborgen reflux en me zoon heeft zware reflux medicijnen ervoor en dat helpt redelijk. Me zoon slaapt na zijn bad om 7 uur tot volgende ochtend en me dochter word nog 1x wakker in de avond voor een fles allebei koemelkallergie kindjes dus beetje uitvogelen qua eten want echt overal zit melk in. Om de week naar de fysio en elke. 3 maanden naar de kinderarts.
Ben blij als het allemaal een beetje rustiger word me dochter is net hersteld van een longontsteking en luchtweginfectie ruim 1.5 kilo afgevallen en ze is al niet groot hahah.
Me zoon eergisteren met spoed geopereerd wegens een abcesje bij zijn anus en nu gaat het goed. Hopen dat het zo blijft. Fijj dat je zulke tevreden kindjes heb. Heb je ook nog oudere kindjea of waren dit de eerste 2. Hoe zwaar waren jouw kindjes.?
Ben blij als het allemaal een beetje rustiger word me dochter is net hersteld van een longontsteking en luchtweginfectie ruim 1.5 kilo afgevallen en ze is al niet groot hahah.
Me zoon eergisteren met spoed geopereerd wegens een abcesje bij zijn anus en nu gaat het goed. Hopen dat het zo blijft. Fijj dat je zulke tevreden kindjes heb. Heb je ook nog oudere kindjea of waren dit de eerste 2. Hoe zwaar waren jouw kindjes.?
vrijdag 17 februari 2017 om 20:40
Jeetje... Wat een zorgen zeg. Hoop dat jullie snel in rustiger vaarwater komen wel lekker dat er al een echt lang slaapt. Hier ook een mogelijke kma bij de verborgen reflux waarvoor nu een week gestart met neocate. Iets resultaat naar een nog niet enthousiast.
Ze zijn geboren met 29 weken met 1500 en 1200 gram. Nu 5300 en 4700 gram. Groeien dus goed. Hier 1x per maand Fysio aan huis. Tot nu toe is ze heel tevreden over de kindjes. Beide ook nog nooit ziek geweest. Over 6 weken nu weer naar de kinderarts. Krijgen daar alle controles ivm prematuur geboren. Hoeven niet naar het consultatiebureau. Het zijn onze eerste kindjes
Ze zijn geboren met 29 weken met 1500 en 1200 gram. Nu 5300 en 4700 gram. Groeien dus goed. Hier 1x per maand Fysio aan huis. Tot nu toe is ze heel tevreden over de kindjes. Beide ook nog nooit ziek geweest. Over 6 weken nu weer naar de kinderarts. Krijgen daar alle controles ivm prematuur geboren. Hoeven niet naar het consultatiebureau. Het zijn onze eerste kindjes
vrijdag 17 februari 2017 om 21:04
vrijdag 17 februari 2017 om 21:12
wauw zo licht en ze doen het zo goed das echt heel leuk om te horen. Mijn kindjes zijn dysmatuur. melk kan 2 weken in je lichaam blijven zitten dus dat er na 1 week nog niet echt resultaat is kan kloppen bij mijn zoon die ook neocate heeft duurde het ongeveer 3 weken a 1 maand maar die had ook overstrekken voorkeurshouding uitslag hij had neocate al vanaf 6 weken dus heeft t nu al lange tijd en qua melk allergie zit het gelukkig wel goed alleen nu met bijvoeding is lastig want ze mogen zo weinig. Heb je veel hulp of doen jullie alles samen.? Hoe oud ben je als ik vragen mag.?
vrijdag 17 februari 2017 om 21:16
Hoi nightelf
Jij heb ze ook lang gedragen ik ben ingeleid met 37.3 weken. Eeneig als ik het zo lees ook super leuk. Ja die peuter die veel energie vraagt dat ken ik dat heb ik ook hier nu gaat ze 2 midagen naar de psz en in mei naar de basisschool toe. Hoe oud is jouw peuter.? En vind je het zwaar met nog 2 babys erbij.? Is jullie peuter jaloers op de twins.?
Jij heb ze ook lang gedragen ik ben ingeleid met 37.3 weken. Eeneig als ik het zo lees ook super leuk. Ja die peuter die veel energie vraagt dat ken ik dat heb ik ook hier nu gaat ze 2 midagen naar de psz en in mei naar de basisschool toe. Hoe oud is jouw peuter.? En vind je het zwaar met nog 2 babys erbij.? Is jullie peuter jaloers op de twins.?
vrijdag 17 februari 2017 om 22:15
Ha vlinder, nightelf, 1509,
leuk! Hier een meisjestweeling van 6 maanden en dreumes van 21 maanden. Druk, maar het loopt best goed (al moeten man en ik nog wel wat slaap inhalen). De meiden zijn na inleiding met 36+2 geboren en waren 2550 en 3015 g. Geen couveuse en maar een paar daagjes ziekenhuis. Gelukkig... Ik lees genoeg verhalen van meerlingen die opstartproblemen hebben...
De meiden beginnen door te slapen, tussen 23-6 gaat het nu meestal goed (op één keertje omdraaien na). Ik heb net de laatste voeding gedaan en leg ze zo op bed
.
Dreumes heeft de meiden meteen geaccepteerd en weet nu niet beter. Dat lijkt me met een peuter wel moeilijker?
leuk! Hier een meisjestweeling van 6 maanden en dreumes van 21 maanden. Druk, maar het loopt best goed (al moeten man en ik nog wel wat slaap inhalen). De meiden zijn na inleiding met 36+2 geboren en waren 2550 en 3015 g. Geen couveuse en maar een paar daagjes ziekenhuis. Gelukkig... Ik lees genoeg verhalen van meerlingen die opstartproblemen hebben...
De meiden beginnen door te slapen, tussen 23-6 gaat het nu meestal goed (op één keertje omdraaien na). Ik heb net de laatste voeding gedaan en leg ze zo op bed
Dreumes heeft de meiden meteen geaccepteerd en weet nu niet beter. Dat lijkt me met een peuter wel moeilijker?
vrijdag 17 februari 2017 om 23:06
Ja met een peuter is het idd soms wat lastiger althams bij ons wel. onze peuter is 15 mei 2015 3 jaar geworden en onze tweeling is 2 mei 2015 geboren. Dus ze heeft 3 jaar alle aandacht en liefde alleen gehad en nu moet ze een delen en nee niet met 1 maar met 2 zoals zij het zelf zegt haha en dat is soms best moeilijk voor haar. Ben wel heel blij dat ze het nu geaccepteerd heeft.
zaterdag 18 februari 2017 om 21:37
Vlinder, ik ben 26. Vriend werkt 5 dagen en ik heb door de ziekenhuisopname nog verlengd verlof. GOed voor de kindjes, omdat ze vatbaarder zijn nu liever geen opvang in de winter, maar kan niet wachten om weer aan de slag te gaan.
Overdag doe ik dus eigenlijk alles zelf. Hulp genoeg als ik het nodig zou hebben, maar moet eerlijk zijn dat het me allemaal heel soepel af gaat. Vind het lastigste nog het geplan met de voeding van de jongeman omdat dat zo moeizaam gaat doe ik die nog het liefste thuis in de rust.
Overdag doe ik dus eigenlijk alles zelf. Hulp genoeg als ik het nodig zou hebben, maar moet eerlijk zijn dat het me allemaal heel soepel af gaat. Vind het lastigste nog het geplan met de voeding van de jongeman omdat dat zo moeizaam gaat doe ik die nog het liefste thuis in de rust.
zaterdag 18 februari 2017 om 23:29
Hoi 1590
Mijn man werkt verschillend meestal 6 dagen in de week soms 7 of doms ook gewoon 5 dagen eigen bedrijf dus pakken wat je aangeboden krijg. Wat fijn dat je straks weer aan de slag kunt begrijp ook wel dat je er soms een beetje naar verlangt. Hahah. Wat voor werk doe je en is dat goed te combineren met de kinderen.
Ik ben gwn thuis mama peuter gaat straks naar de basisschool toe dus dan heb ik me handen vrij voor de kleintjes.
De voeding met de verborgen reflux blijft bij ons na 9 maanden nog een hele klus ze doet nog steeds zoon 3 kwartier over de fles. In het begin was dat ander half uur. Heeft jouw kleintje er veel last van.?
Mijn man werkt verschillend meestal 6 dagen in de week soms 7 of doms ook gewoon 5 dagen eigen bedrijf dus pakken wat je aangeboden krijg. Wat fijn dat je straks weer aan de slag kunt begrijp ook wel dat je er soms een beetje naar verlangt. Hahah. Wat voor werk doe je en is dat goed te combineren met de kinderen.
Ik ben gwn thuis mama peuter gaat straks naar de basisschool toe dus dan heb ik me handen vrij voor de kleintjes.
De voeding met de verborgen reflux blijft bij ons na 9 maanden nog een hele klus ze doet nog steeds zoon 3 kwartier over de fles. In het begin was dat ander half uur. Heeft jouw kleintje er veel last van.?
zondag 19 februari 2017 om 20:54
@ Vlinder: Onze tweeling is twee-eiig. Al vanaf de start zijn ze compleet verschillend, zowel qua uiterlijk als gedrag. Peuter is net 3 en niet jaloers geweest. Vanaf dag 1 is hij heel wijs met ze. Prachtig om te zien. Over het algemeen vind ik het niet zwaar. Natuurlijk zijn er wel momenten dat het allemaal wat moeizamer gaat en heb ik momenten dat ik het even niet zie zitten, maar ik had erger verwacht. Zag er behoorlijk tegenop en had me ingesteld op helse eerste maanden. Die helse maanden zijner gelukkig niet geweest. Ik probeer me het vanaf het begin zo gemakkelijk mogelijk te maken en te doen wat werkt. Zo heb ik de eerste weken 's nachts veel met de meiden op de bank geslapen. Geen trappen op en af met kruiken, flessen etc., zij sliepen, ik sliep..iedereen blij. Daarnaast gaat peuter 2 dagen in de week naar het KDV en heb ik ouderschapsverlof opgenomen om maar zoveel mogelijk rust in het gezin te bewaren. Ook zorg ik dat ik regelmatig even zonder baby's de deur uitga (met of zonder peuter). Dat is dan het voordeel van geen borstvoeding geven.