Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel)

15-08-2016 20:07 2970 berichten
In verband met overgang beheer van de tabel een nieuw topic.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen en deel 2 is in maart gestart. In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De oude topics vind je hier en hier.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Misfit23 en Izzy_ zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:

Nickname:

Huidig gewicht:

Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):

Totaal afgevallen sinds start:

Datum update:

NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaalUpdateAmmenooitniet231,6611379,377-33,718-02Belle1984321,6723-04-2016100,991,970-0,28,603-03Goal2016311,6815-10-201598,477.770,5-0,520,603-03Iselin331,7823-03-201595,566.863,5-1,628,703-03Izzy_511,7320-02-201692,563,162,5-29,404-03Ladi351,7009-01-2017116112723,04,021-01Lalameme22-05-02-2017102,4102,480--05-02Miesje_2015241,6701-01-2017106,2105.597,6-0,727-02miniMe3331,7007-02-2017118-80--07-02Misfit23241,7201-09-201510683,070+0,623,010-01Okewatnu311,6927-12-2016118,2107,975510,320-01Piony291,7601-01-201611780,870-36,226-02saartje007401,7002-01-201711099.470-10,614-02single1985311,6819-12-2015133,7109.299024,504-03sterrenkijker421,7812-07-2016123,6113,698,6+2.31001-03Takkentrol451,7101-01-2017107,1102,580-4,611-02vevana311,6215-01-2016100,768,5651,532,220-02

Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom
@Islen wat heerlijk om in die lekkere flow te zitten en wat fijn dat de weegschaal ook wil mee werken

@Vevane kom op je kan het misschien krijg je straks door het sporten je motivatie weer terug?

@Minime ik bak gewoon in olijfolie vind dat gewoon lekker

@Belle hoe gaat die?

@Takkentrol als dat voor je werkt gewoon doen 1 keer per 4 weken wegen je ben echt super goed bezig

@Izzy super!!

Hier gaat het redelijk oke geen eetbuien gehad maar ben nog erg onrustig in mijn emoties
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Single. Wordt die onrust nu veroorzaakt doordat je de eetbuien probeert tegen te houden?
-
Die onrust komt deels door privé dingen die nu spelen en daarbij heb ik het erg moeilijk om die controle dwang los te laten omtrent het tellen/calorie rond om eten. Ik kan er maar moeilijk aan wennen dat ik geen idee heb hoeveel ik binnen krijg.

Hoe gaat die met jou ammenooitniet?
Ammenooitniet, ik loop in principe 4 à 5 x per week 5,3 km, dat is het rondje van een uurtje dat ik dagelijks na mijn werk loop. Op vrijdag loop ik naar het naburige dorp dat aan zee ligt. Als ik echt tot het strand loop is dat denk ik ongeveer 7 km. Daar wil ik naar toe werken, dat ik op het strand sta en dan weer terug.

En wat een feestje bij jou!! Gewoon de 7 te zien!

Single, 2 ons er af is misschien niet veel maar vorige week was het 3 kg er af en beter zo dan 2 ons er bij

Lastig hoor dat gedonder met emoties, maar het hoort denk ik bij 'het leven', ben trots op je dat je het onder ogen ziet zonder over te gaan in eetbuien!

Izzy wat fijn dat jij van je plateau bent en er weer een dalende lijn zit in je gewicht

Vevane hoe was het gisteravond?

Vandaag weer een rondje gewandeld en mijn eindscore van deze week is totaal 33 km. Ammenooitniet jij zei dat je knap vond (leuk!) dat ik dat lopen zo vol houd maar zo ervaar ik het niet omdat het geen "moeten" is. Voorheen ging (moest) ik naar de sportschool en dat vond ik vreselijk, écht vreselijk! Als ik er eenmaal was en omgekleed was dan ging het wel. Maar voor ik zo ver was... Ik greep ook echt ieder excuus aan om maar niet te gaan.

Het wandelen voelt niet als een verplichting of een moeten maar als iets dat ik écht leuk vind (ja snap het zelf ook niet ). Zelfs als het heel koud is of als het regent vind ik het nog steeds lekker om te wandelen.

Morgen hebben we een verjaardag, ik heb me al voorgenomen om geen taart of gebak te nemen. Misschien een paar chippies maar daar laat ik het bij. En ik blijf er ook niet eten want dat is meestal patat o.i.d. of Chinees. Geen zin in. Vanavond eten we lahmacun (Turkse pizza) die manlief, as we speak, staat te maken. Lekker!
zo dames, daar ben ik ook even. Ik lees wel mee hoor achter de schermen maar niet veel tijd gehad om te reageren. Het gaat idd lekker hier. Vanochtend stond de weegschaal op 67,3 kilo. Dat is alleen al een feestje waard uiteraard. Daarnaast hebben we vrijdag te horen gekregen dat manlief een nieuwe baan heeft. Daar zijn we heel blij mee omdat hij dan veel minder reistijd heeft (nu zit hij 2 uur enkele reis in de auto en straks 20 min). Dat betekent dus meer tijd thuis bij ons gezin.

Straks gaan we lekker een visje eten en even langs zee toeren met de kids. Iedereen een hele fijne zondag gewenst!!!
@ Single, ik vind het heel vervelend voor je dat je het zo zwaar hebt. Wat betreft het calorietellen, misschien put je kracht uit de gedachte dat het voornamelijk gaat om wat je eet, iets dat jij ongetwijfeld al goed weet. Kcal tellen is eigenlijk alleen nuttig om de hoeveelheden bij te houden. Als je (zoveel mogelijk) gezonde keuzes maakt, stopt met eten wanneer je vol zit en eet wanneer je honger hebt, doe je het gewoon goed!

Hier gaat het goed, ook met het mentale deel. Heel materialistisch misschien van mij, maar nu ik wat kleding heb gekocht dat mooi staat, niet meer te groot is en eindelijk volledig naar mijn smaak is, voel ik me al veel meer mezelf. Privé loopt alles eveneens lekker. Studie gaat lekker, stage is enorm leuk, vrienden gezellig en vriendlief lief

@ Takkentrol, wat enorm fijn dat wandelen je zo goed ligt! Geniet ervan zou ik zeggen.

@ Iselin, gefeliciteerd met je man's nieuwe baan! Scheelt inderdaad aanzienlijk zeg die reistijd. Fijne zondag!
-
Hier even een juichmomentje! We zijn vanmiddag op verjaardag geweest en diverse mensen die ik al sinds half december niet meer had gezien waren er. En van allemaal kreeg ik te horen hoe goed ik er uit zag en de vraag of ik aan het afvallen was

Laatste keer dat ik heb gewogen was ik 4,5 kg kwijt en ik heb wat dat betreft geen enkele illusie, op een gewicht als het mijne zie dat niet.

Maar kennelijk doet het wandelen meer voor mijn lijf dan ik denk want het viel dus wel op. Dat geeft me de bevestiging dat ik op de goede weg ben!
Leuk is dat he?
Onwijs Izzy. En zeker omdat ik op de weegschaal voor mijn eigen gevoel te weinig resultaat zag ben ik hier extra blij mee!
Ontzettend leuk voor je Takkentrol!
-
Super voor je takkentrol. Altijd leuk om te horen van anderen :-)
dubbel
Jeuj, vandaag precies een jaar geleden begonnen met lijnen. Eerst nog stiekem, want zou ik het wel volhouden en zou het lukken? Dat bleek gelukkig het geval. Naast reacties uit de omgeving, heb ik heel veel gehad (en nog!) aan jullie. Ik ken in mijn omgeving alleen maar mensen die het niet lukt om af te vallen en die zitten natuurlijk niet te wachten op mijn geklaag dat er "maar 2 ons" af is die week, of die het gezeur vonden toen ik na 17 kilo in een plateau belandde en niet tevreden was. Bedankt dames voor de steun!
Aloha! Fijn weekend gehad allemaal?

Izzy: wauw Izzy is dat nog maar een jaar geleden? Wat een fantastische weg heb je het afgelopen jaar bewandeld!

Single: mooi dat er weer twee ons af is! Niet makkelijk die onrust die je voelt en dat je de controle op het tellen moet afgeven. Je bent echt super bezig! Nog veel aan het wandelen?

Ammenooitniet: Yeeehhhh de 7 is er! Fijn dat alles zo goed gaat. Al begonnen op je nieuwe stageplaats? Heerlijk om kleding te kunnen shoppen die helemaal bij je past.

Takkentrol:lijkt mij zalig zo naar het strand te kunnen wandelen en vooral dat het wandelen nu geen 'moeten'is, maar genieten. Helemaal verdient die complimentjesregen!

Iselin: relax dat je man veel dichterbij kan komen werken. Dat gaat echt veel schelen in jullie gezinsleven. Mooi cijfer op de weegschaal!

Vevana: hoe was het concert?

Hier een minder gezond weekend gehad, maar mij al bij al nog redelijk kunnen inhouden en veel beweging gehad. Nu weer on track met een gezond ontbijtje achter de kiezen en straks ga ik een grote wandeling maken.
She Believed she could, so she did.
quote:Izzy_ schreef op 20 februari 2017 @ 06:46:

Jeuj, vandaag precies een jaar geleden begonnen met lijnen. Eerst nog stiekem, want zou ik het wel volhouden en zou het lukken? Dat bleek gelukkig het geval. Naast reacties uit de omgeving, heb ik heel veel gehad (en nog!) aan jullie. Ik ken in mijn omgeving alleen maar mensen die het niet lukt om af te vallen en die zitten natuurlijk niet te wachten op mijn geklaag dat er "maar 2 ons" af is die week, of die het gezeur vonden toen ik na 17 kilo in een plateau belandde en niet tevreden was. Bedankt dames voor de steun!Wat goed zeg en dat in een jaar tijd! En dat van de omgeving herken ik ook heel erg. Veel familie en vrienden met overgewicht en soms is het net of ze het je niet gunnen. Maar ik denk dat het eerder een soort confrontatie is met hun eigen overgewicht (en vaak ook discipline) waar ze zich voor willen afsluiten en daarom niet blij kunnen reageren. Oa om die reden ben ik een ' vriendin' verloren. Zij kon het niet handelen dat dingen in mijn leven wel lukten en bij haar niet. En ze zag niet dat het mij ook veel moeite kostte.
Takkentrol: oh wat fijn! Ja dat is dan toch weer een fijne beloning voor je harde werk he. Goh dat wandelen, dat vind ik toch ook echt knap. En het is zo gezond he. Zou ik ook wel willen doen, maar ik zou pas kunnen gaan wandelen vanaf 19u30. Dan is het al donker.... en ik heb zo niet meteen een fijne wandelroute in de buurt.

Izzy: super dat het helpt, dat weglaten van die supplementen! En gefeliciteerd met je éénjarig jubileum

Ammenooitniet: hoera voor de 7!!!

Concert was tof. Zaal was uitverkocht, en het publiek was super enthousiast. Achteraf wel gek. Stond even met m'n broer na te praten, maar werden de hele tijd gestoord door fans die een foto met hem wilden, of een handtekening of een plectrum. Bizar

Nou, vanaf deze week mag ik weer sporten! Morgen dus terug naar m'n BBB les. De eerste keer sinds eind december. Oeps.

Dat gaat even zwaar worden vrees ik. Maar ik voel wel dat ik het nodig heb. Hoewel ik nog steeds rond de 68 kilo schommel voel ik me weer dikker ofzo Niet zo blij als ik in de spiegel kijk op dit moment. Vooral door m'n buik dan...
@ Izzy, een jaar! Gefeliciteerd

@ Belle, inmiddels al begonnen ja. Goed plan, veel plezier bij het wandelen!

@ Vevana, lijkt me inderdaad een gekke gewaarwording om je broer zo te zien. Fijn dat het leuk was! Waar staat BBB nou voor..?
-
Buik-borsten-billen

Een full body workout dus... met een beetje van alles. Wel leuk, en meestal niet té zwaar.

Behalve wanneer je 4 weken op de bank gehangen hebt
Vevane, sporten je voorheen fanatiek? Dan zou het best kunnen dat je iets dikker bent geworden maar je gewicht gelijk is gebleven. Dan ben je waarschijnlijk spierweefsel kwijt geraakt en daar is vetweefsel voor in de plaats gekomen.

Tot zover mijn deprimerende bijdrage

Goede nieuws is dat je, als je weer gaat trainen, zo je spieren weer terug hebt en het vetweefsel zo weer kwijt bent.
Hahaha bedankt Takkentrol!

Goh, wat is intensief... 2 keer per week. Dus valt mee. Maar ja, dat had ik zelf inderdaad ook al bedacht.

Dus toch maar weer een gewoonte van maken nu het mag. Dan ben ik weer iets strakker tegen de zomer

Ik was alleen al een beetje vergeten hoe k*t het voelt om je niet blij te voelen als je in de spiegel kijkt. Het dikke meisje in mij was snel terug
Relativeren vevana, je hebt ruim 100 kilo gewogen, vergelijk dat eens met nu. Wanneer je weer flink aan de bak gaat met de BBB komt het vast snel goed.
Precies wat Izzy zegt dus!
Oke, ik doe m'n best
@Takkentrol wat heerlijk als mensen dat zeggen wanneer ga je weer wegen of meten?

@Izzy

@Vevana sportse zet hem op!!

Hier terug geweest bij de psycholoog en mag weer 4 weken weg blijven eind maart pas weer terug Ik heb afgelopen week mijzelf bewezen dat ik in staat ben mij te houden aan mijn plan en geen eetbuien kreeg omdat ik last had/heb van mijn emoties dat is voor hem een teken dat ik in staat ben die buien onder controle te houden en dat het geloof in mijzelf aan het groeien is.

Ik wandel nog steeds erg veel maar merk dat die drang naar suikers minder word.

Mocht er iets zijn kan ik altijd bellen.
Lieve Single wat een goeie berichten!! Echt een overwinning op jezelf, wat zul jij een goed gevoel over je zelf hebben. En terecht!!!

Ik ga me komende vrijdag weer meten, vorige keer (eerste keer) was 4 weken geleden. En wegen doe ik weer op 10 maart. Ik wil me eens in de 4 weken meten en eens in de 4 weken wegen. Ik merk dat ik er meer rust van heb dat ik niet continu op de weegschaal staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven