Leuke wijk in Leiden ??
woensdag 22 februari 2017 om 08:11
Hallo allemaal!
Wij willen naar Leiden verhuizen (koop) en nu zijn we erg benieuwd of iemand ons iets kan vertellen over welke wijken leuk zijn. We zijn een gezin met drie kinderen
Ik heb gelezen over de kooi en stevenshof dat die bekend staan als slechte wijken maar dit was in 2008 dus misschien toch wat verbeterd? Ik hoor graag jullie reacties!!
Wij willen naar Leiden verhuizen (koop) en nu zijn we erg benieuwd of iemand ons iets kan vertellen over welke wijken leuk zijn. We zijn een gezin met drie kinderen
Ik heb gelezen over de kooi en stevenshof dat die bekend staan als slechte wijken maar dit was in 2008 dus misschien toch wat verbeterd? Ik hoor graag jullie reacties!!
woensdag 22 februari 2017 om 08:16
Ben opgegroeid in de Stevenshof; echt nooit doen, nare plek vind ik. Verder is het zo eigenlijk wel zo dat als je de Kooi, het Noorderkwartier en de Merenwijk vermijdt het wel goed komt in Leiden. Sfeer verder is erg persoonlijk natuurlijk. Roomburgh vond ik zelf fijn, wonen veel gezinnen ook. En ik zou Leiderdorp ook niet uitvlakken. Succes met oriënteren!
woensdag 22 februari 2017 om 08:37
woensdag 22 februari 2017 om 08:52
quote:Koffiehagedis schreef op 22 februari 2017 @ 08:16:
Ben opgegroeid in de Stevenshof; echt nooit doen, nare plek vind ik. Verder is het zo eigenlijk wel zo dat als je de Kooi, het Noorderkwartier en de Merenwijk vermijdt het wel goed komt in Leiden. Sfeer verder is erg persoonlijk natuurlijk. Roomburgh vond ik zelf fijn, wonen veel gezinnen ook. En ik zou Leiderdorp ook niet uitvlakken. Succes met oriënteren!Misschien kennen wij elkaar wel haha
Ben opgegroeid in de Stevenshof; echt nooit doen, nare plek vind ik. Verder is het zo eigenlijk wel zo dat als je de Kooi, het Noorderkwartier en de Merenwijk vermijdt het wel goed komt in Leiden. Sfeer verder is erg persoonlijk natuurlijk. Roomburgh vond ik zelf fijn, wonen veel gezinnen ook. En ik zou Leiderdorp ook niet uitvlakken. Succes met oriënteren!Misschien kennen wij elkaar wel haha
zondag 26 februari 2017 om 08:03
Ik heb zelf van 2007-2011 in de Tuinstadwijk gewoond (anti kraak aan de prachtige Schelpenkade ), vond dat echt een fantastische wijk. Super dichtbij de stad, goede mix studenten en gezinnen, veilig gevoel. Daarna nog 2 jaar in een depressief klein flatje vlak achter het 5 mei plein, daar zou ik never nooit meer willen wonen en voelde het ook nooit echt prettig.
I think I have a problem - I think I think too much.
dinsdag 7 maart 2017 om 06:55
Goede keus! Leiden is een heerlijke stad om te wonen.
Roomburg, Professorenwijk, Burgemeesterswijk, Tuinstadwijk, Vreewijk, Haagweghkwartier, Lage Mors (wonen wij zelf), Vogelwijk, Raadsherenbuurt en binnenstad vind ik zelf de leuke wijken. Helaas is de woningmarkt wel oververhit op het moment. In de genoemde buurten moet je over het algemeen ver boven de vraagprijs bieden om kans te maken.
Roomburg, Professorenwijk, Burgemeesterswijk, Tuinstadwijk, Vreewijk, Haagweghkwartier, Lage Mors (wonen wij zelf), Vogelwijk, Raadsherenbuurt en binnenstad vind ik zelf de leuke wijken. Helaas is de woningmarkt wel oververhit op het moment. In de genoemde buurten moet je over het algemeen ver boven de vraagprijs bieden om kans te maken.