Lanzarote...wie heeft er tips?

26-02-2017 14:43 24 berichten
Zoals de titel al zegt. Wie heeft er tips voor Lanzarote?

Wat zijn echte aanraders? Wat beter niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Puerto del Carmen een leuke plaats, maar heb zelf nooit in het centrum zelf gezeten altijd net daar buiten. Veel vertier in Puerto del Carmen. Verder op het eiland is het leuk of naar het Timanfaya natuurpark te gaan waar de vulkanen zijn en Jameos del Agua waat een ondergronds meer is met witte mini kreeftjes.

Wel veel Engelsen op de Canarishe eilanden.

Wij hebben verbleven in Riu Paraiso, goed all inclusive hotel.
Je kan ook een rondreis doen over het eiland en dan zie je de kreeftjes etc wat hier boven genoemd wordt. En je kan dan ook nog even op een kameel rijden..
Oja je kan ook fietsen huren en over de boulevard fietsen. Er is een Nederlander op het eiland die een fietsverhuur bedrijf heeft. Super aardige man.
Alles waar Cesar Manrique zich mee bezig gehouden heeft.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Fundación de César Manrique

Mirador del Rio

Cueva de los Verdes

Nationaal Park Timanfaya
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wij gaan ook in april, voor de 2e keer. Er is geen fuk te doen, maar er is lekker weer en de stranden zijn prima.
quote:ghostly41 schreef op 26 februari 2017 @ 15:11:

Wij gaan ook in april, voor de 2e keer. Er is geen fuk te doen, maar er is lekker weer en de stranden zijn prima.Ben ik niet helemaal met je eens, ben 4 keer geweest en heb all vakanties echt toch een aantal dagen excursies etc gedaan
Timanfaya is gaaf om een keer gezien te hebben.

Als je van karten houdt; er is een gave kartbaan.

De dierentuin is klein maar leuk. Zwemspullen meenemen (naar de dierentuin dus)
quote:Mmm889 schreef op 26 februari 2017 @ 15:23:

Ben ik niet helemaal met je eens, ben 4 keer geweest en heb all vakanties echt toch een aantal dagen excursies etc gedaanLaat zo iemand maar lekker blaten, is er meer ruimte voor ons
quote:Enn schreef op 26 februari 2017 @ 15:02:

Fundación de César Manrique

Mirador del Rio

Cueva de los Verdes

Nationaal Park TimanfayaDit. Dat huis van hem in de luchtbubbels van de lava is erg een bezoekje waard.
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 26 februari 2017 @ 15:30:

De dierentuin is klein maar leuk. Zwemspullen meenemen (naar de dierentuin dus)Inmiddels gesloten.
Huis van Cesar Manrique in de grotten, vond ik erg mooi.

Waterpark (ik dacht in de buurt van Costa teguise) is leuk, ook met kinderen.

Je moet sowieso een auto huren om vervoer te hebben op het eiland, en idd is het leuk om een dagje fietsen te huren (ze hebben ook electrische fietsen, als je het te zwaar vindt tegen de bergen op).

Boulevardjes, marktjes zijn leuk. Je hebt er een cactus park (sprak mij minder aan), en een soort van natuurlijk groen meer. (Niet van algen oid, maar van een heldere groene steensoort; heel bijzonder.)

Je kunt ook speciale wijn terrassen bezoeken.
quote:ghostly41 schreef op 26 februari 2017 @ 15:11:

Wij gaan ook in april, voor de 2e keer. Er is geen fuk te doen, maar er is lekker weer en de stranden zijn prima.
Super bedankt voor alle tips! Zitten leuke dingen tussen
quote:Erizon schreef op 26 februari 2017 @ 15:34:

[...]

Laat zo iemand maar lekker blaten, is er meer ruimte voor ons

Ga je serieus elke keer als je er bent opnieuw de zogenaamde drie hoogtepunten bekijken? Zo spectaculair zijn ze echt niet hoor...

En de excursies ontstijgen het normale salau niveau ook niet echt... boottochtje, jeepsafarietje...
quote:ghostly41 schreef op 26 februari 2017 @ 18:15:

[...]

Ga je serieus elke keer als je er bent opnieuw de zogenaamde drie hoogtepunten bekijken? Zo spectaculair zijn ze echt niet hoor...

En de excursies ontstijgen het normale salau niveau ook niet echt... boottochtje, jeepsafarietje...Nee hoor ben wel 2x naar Timanfaya geweest en Jameos del Agua maar daar zat ruim 10 jaar tussen. Een auto huren en het eiland ontdekken valt bij mij er ook onder, het is ook leuk de kleine dorpjes in te rijden en daar bij een lokaal tentje wat te eten. Maar gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde leuk...
quote:Erizon schreef op 26 februari 2017 @ 15:39:

[...]

Inmiddels gesloten.Ik was er afgelopen november nog.
Morgen zijn ze weer gewoon open https://www.facebook.com/Rancho.Texas.Lanzarote.Park
Dan hebben we het over twee verschillende parken.
Vast.
quote:ghostly41 schreef op 26 februari 2017 @ 18:15:

En de excursies ontstijgen het normale salau niveau ook niet echt... boottochtje, jeepsafarietje...

Heb je pen en papier bij de hand voor je komende vakantie? Komtie: een dag langs verschillende wijnhuizen (proeven, uitleg, rondleiding), wandeling door het NP Timanfaya met uitleg van een ranger, dagje Arrecife met het museumpje in de winkelstraat en uitgebreide lunch. Berg op gelopen met boven 360 graden uitzicht. Hervideros (woeste kust) en gekeken bij de zoutpannen. Gevliegerd op het strand van Famara (surfen kan ook, ben ik niet zo van). En dan heb je nog alles dat met Manrique te maken heeft (dat zijn er alleen al meer dan drie trouwens).

Dat boottochtje naar de jachthaven heb ik ook gedaan, maar die jeepsafari trekt me niet. Ik huur liever gewoon een auto en zoek zelf uit waar Ik heen ga.
Zitten daar ook van die excursie bureautjes aan de boukevard waar je excursies kunt boeken?
Uitzichpunt Mirador del rio en vulkanenpark is een must . Onderweg stoppen in Teguise en daar lunchen is ook leuk. verder kun je heerlijk eten hoor in Puerto del Carmen bijv bij Vino + of Taberna de Nino

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven