Lijf & Lijn alle pijlers

Flamboyante diva`s en oude wijn,meestal heerlijk,maar soms azijn

01-04-2007 11:00 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we weer lekker verder.
WC, vervelend dat je aan de kaak word gesteld om zomaar s te zeggen, vervelend plekje, sterkte!!!!!!
Ik ben er uit: het worden twee paar laarzen (hoge en lage hak), een paar hippe gympen, een paar open schoentjes met hak en een paar slippers. En als ik alsnog zere voeten krijg, dan koop ik ter plekke een paar Teva's. 

Jullie zijn al in New York geweest? Hebben jullie nog bijzondere tips misschien? Het is mijn eerste keer en ik heb er reuze zin in. We willen alles zien, proeven en gewoon de stad beleven. En natuurlijk moet er geshopt worden. De dollar is bijzonder gunstig t.o.v. de euro. Daarbij schijnen de prijzen van kleding, schoenen en makeup ook lager te zijn dan hier in NL. Ik vrees dat ik failliet ga (maar dan heb ik wel New York gezien!)...

Straks nog even wat cremepjes naar minipotjes overhevelen (dat scheelt weer gewicht, des te meer kan ik mee terug nemen) en dan is Porcupine ready for take off!
Titana, ik ben denk ik iets jonger dan jij, maar ik heb in mijn omgeving momenteel ook veel mensen die tobben met hun gezondheid. En dat is een understatement. Het is allemaal erg verdrietig, en je staat zo machteloos. Het enige wat je kunt doen is vaak alleen maar een luisterend oor bieden, helpen met (voor mij slechts) kleine dingetjes, een kaartje sturen, gewoon er zijn. Ik vind het zo knap van mensen die nog dichter bij hun zieke geliefde staan dat ze zo (ogenschijnlijk) sterk zijn. In hun bijzijn ben ik dat ook, maar eenmaal thuis moet ik toch vaak een traantje wegpinken. Ik hoop dat ik later ook de kracht heb om mijn naaste geliefden met raad en daad bij te staan.
Heb dé schoen ontdekt voor stedentrips...

Deze ballerina is van Helioform. Lopen zalig, op wolkjes enzo....:D

Je kunt ze onder een rok of broek dragen, ideaal. Ik reis voor mijn werk ook altijd en deze komen mijn koffer niet meer uit. Tenzij ik ze dan in NL weer aan wil... Heb een 'slechte' rug, dus hakken neem ik nooit mee.

@Porcupine:

Veel plezier in NY! De weersvooruitzichten zijn goed! Alleen maar zon!
@Porcupine:

Koop de Capitool reisgids van New York, dit zijn supergoede reisgidsen. Heel veel plaatjes, wandelingen, tips en trips. Mocht je niet meer in een boekhandel komen... Deze gids is ook te koop op Schiphol bij de AKO op Schiphol Plaza.

Kun je tijdens de vliegreis zelf bepalen wat je wilt gaan zien en doen.

New York is geweldig. Doe veel te voet. Of neem ter inspiratie eerst zo'n hop-on-hop-off bus. Supertoeristisch, maar wel makkelijk om een eerste indruk te krijgen. Enjoy!
Ha Quinty, bedankt voor je tips, leuk! De Capitool en The Rough Guide heb ik al, vooral de C is een mooi boekwerkje met veel plaatjes, daar houd ik van. Ook hebben we een New York Pass voor 7 dagen via internet besteld, hoeven we alleen nog maar op te halen. Met zo'n pas schijn je geen entree meer te hoeven betalen (kost USD 132) en hoef je niet meer in de rij te staan bij alle (toeristische) bezienswaardigheden en musea (tenzij iedereen zo'n pas heeft aangeschaft, haha).

Zulke schoenen moet ik inderdaad maar eens aanschaffen, daar kun je mee voor de dag komen. Die gekke teva's passen niet onder mijn stadsoutfitjes (mijn vriend zweert trouwens ook bij teva's - en terecht want een heerlijk voetbed - , maar niet voor in de stad). Ze zijn trouwens wel superplat! Ik kan niet een hele dag 'plat'  lopen, dat moet ik nog 'leren'. WC heeft me al gewaarschuwd om daar niet te laat mee te beginnen, anders kan ik hoge hakken voor de rest van mijn leven wel shaken. Hmm, het leven zou een stuk simpeler zijn als ik niet zo ijdel was.:D
Porcupine; ik ben meer dan 10 jaar geleden in NY geweest. We waren de hele dag op pad.Gospeltour, Ellis island, musicals, eindeloos winkelen (vooral kijken), Trumptower, een prachtig station, andere beroemde gebouwen (radio city hall), de brooklyn bridge, Twin towers met uitzicht over de stad en ik weet al niet meer. Ook buurten bezocht, het grote park, musea. Het was toen berekoud en ik heb toen doorlopend op timberland wandelschoenen gelopen. We waren daar een week en hebben nauwelijks op onze kamer vertoeft.  

Veel plezier.

Ik heb de MF mascara nog niet gebruikt. Ik hou je op de hoogte Wilde C.
Quinty; de schoentjes zien eruit als pantoffels. Ik heb nu pijnlijke tenen links van de hele dag op hakken lopen.

De ijdelheid herken ik wel porcupine.
Wilde C; niet fijn zo'n operatie aan de kaken. Ik denk dat het in de mond wel snel heelt, of niet? Het duurt nog even. Alvast sterkte.
Ik geloof niet in antirimpelgedoe van buitenaf, maar vandaag in de plaatselijke supermarkt me toch maar eens laten vangen vanwege de prijs : € 2,59 voor een tube antirimpelcrème van 50 ml, het belooft rimpels te verzachten (heb ik gelukkig nog niet echt nodig) en kraaienpootjes (dat begint) te verminderen.

De crème heet IV en ik had er nog nooit eerder van gehoord.

De actieve bestanddelen zijn :

echium plantagineum-olie (watblief ?!) een plantaardige olie die rijk is aan omega 3 en omega 6 essentiële vetzuren waardoor ze de reconstructie van de huidbarrière bevordert.

fostolipiden (hallooo !) moleculen uit het celmembraan nemen deel aan de regeneratie van de opperhuid.

Bij deze twee vernieuwende actieve bestanddelen wordt nog vitamine e toegevoegd.

Ok, de tube ziet er lekker rozig uit dus ik verwacht een fris geurtje.

Dat is dus een desillusie, het lijkt wel of ik in aanvaring gekomen ben met een makreel, het ruikt (mag ik zeggen stinkt )enorm naar visolie.

Enfin, ik heb het gekocht, ik ga het gebruiken, helpt het niet tegen veroudering dan zal het zeker helpen tegen opdringerige mannen.

Jullie horen het nog.
@Belgenmoppie; dat hebben ze geen Vit E in je creme gedaan en dan wordt de visolie ranzig.

Ik heb ook een Capitool gids van Barcelona.

Vanavond bij mijn favoriete schoonzus eten.
Ik las het niet goed,er zit toch Vit E in,zal dan wel heeeeeel weinig zijn.
Een soort van levertraan op je gezicht, Belgenmopje? Wat een onzin tekst weer. Hoe verzinnen ze het?
Ik geloof niet in wonderschoonmaakmiddelen(ben van de ossegal en groene zeep), maar heb sinds deze week op aanraden van een vriendin Vanish gekocht, een twee kleuren vloeistof roze en wit; een vlekverwijderaar.

Het is gevaarlijk spul, maar het werkt echt.

Zal ik een van de laatsten zijn die dit spul gebruikt?
Nee hoor,ik heb ook 2 potten staan.

Ideaal voor tafelkleden en witte handdoeken.
ik gebruik de oxi gel v ah merk, haalt werkelijk alles eruit en is goedkoper.

met kinderen is dit het produkt!!
Bij het kijken van alle onderwerpen met betrekking tot beauty kom ik bij jullie topic terecht.

Ik ben nu half 30 en erg geinteresseerd in alles met betrekking tot anti-aging, wil gewoon zo lang mogelijk een frisse jonge huid behouden.

Hebben jullie nog tips voor mij en voor anderen die mogelijk meelezen! ?
Hallo Suzan,welkom!

Elke dag een langwerkend zonnebrandmiddel op je gezicht,hals en handen.

Zelf gebruik ik altijd Vision28 .

Nog geen pigmentvlekken op mijn handen(53 jaar)

Verder niet roken.

Ik zou je wel adviseren om dan wat extra Vit D te gebruiken.

Dat is eigenlijk alles.

Verder ben ik al aan het pakken.

De kat ligt al in de koffer,dat doet ze altijd.

Ik heb er nu maar een grote handdoek in gelegd.

Nog 2 dagen werken.
Wilde C; nog eventjes. Heerlijk als het zo ver is. Leuke tijd nu om te gaan. Het is dat ik weet dat het een kater is, anders zou ik zeggen diva gedrag.

Ik breng mijn zondag rustig door (heb net verstelwerk gedaan).
Susan, welkom. Wilde C heeft alles al gezegd. Ook positief in het leven staan, interesses blijven behouden, goed eten en drinken en vitaal en fit blijven door te bewegen.
quote:

Een soort van levertraan op je gezicht, Belgenmopje? Wat een onzin tekst weer. Hoe verzinnen ze het?

Ja, daar geef ik je best wel gelijk in, temeer ik zelf absoluut niet geloof in wonderlmiddelen voor het gezicht.  Zeker niet als ze wel "iets doen" (zoals retino...).  Hoe dan ook ondanks de geur liet de crème zich vlot gebruiken en ziet die er niet vies uit, mijn huid ziet er goed uit zoals altijd.

Ik blijf bij mijn advies : 't komt vanbinnen, zeg dag tegen de sigaretten, dagelijks voldoende vitamine c en e , dagcrème met UV bescherming en voor het overige vééééééél mildheid ! Niet te veel gescrub en ander gedoe, dat doe je alleen maar als je huid het écht nodig heeft ! Ik word 38 en tot nu toe is er nog niemand die mij 30 schat en daar ben ik zeker heel fier op, ik blijf bij mijn plan, less is more !
Het is een poes hoor,geen kater.

En divagedrag is haar niet vreemd.

Ik had bij de dierenspeciaalzaak brokjes in saus gekocht,meestal lust ze dit niet.

Maar dit is van hetzelfde merk als de brokjes.

Dus ik zet ze voor haar neus en dan vreet ze eerst de saus op en dan kijkt ze je aan met zo`n blik: volgens mij heb je nog meer van die saus,geef die maar,en dan kun je de brokjes wel weer meenemen.

Dat doe ik natuurlijk niet.

Weet jij of er band bestaat waar je een zoom mee kunt afwerken?

Ik heb er ,dacht ik,wel eens van gehoord.

Met de strijkbout kun je het dan vaststrijken.

Quinty: al geslaagd voor de kwasten?

Ik heb de zoom uit een broek gehaald ,en nu is de onderkant wat rafelig.
Jouw poes is net een mens, Wilde C. En ze heeft een specifieke (verwende) voedselvoorkeur.

Zo'n zoomband bestaat. Misschien in een ouderwetse fourniturenwinkel te krijgen?
Hoi..leuk dat jullie al zo snel reageren.

Na 13 jr. roken ben ik 3 maanden geleden volledig gestopt, ik vond het lang genoeg geweest, alhoewel ik de laatste paar jaar maar een paar sigaretten per dag rookte wilde ik van deze gewoonte af, voor de binnen en buitenkant..het is gewoon ongezond natuurlijk.

Ik zie bij mijzelf al wel wat rimpeltjes op mijn gezicht, ook op 1 wang, zit wel eens te denken om een peeling te laten doen...jullie ervaringen hiermee?

Zelf scrub ik wel regelmatig, sinds kort gebruik ik dagcreme met hoge uv bescherming.

Ik heb hier ook gelezen over een retino A creme oid , kunnen jullie daar nog iets meer over vertellen, waarom wordt dit niet in Ned. in winkels verkocht?
www.pierotucci.com

Als jullie nog een mooie tas zoeken.

Ik heb er al een op het oog als ik in Barcelona niet slaag

Wij hebben ook zo`n zaakje hier,ik ga na de vakantie eens kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven