Ervaringen met qwerty-toetsenbord?
zondag 25 januari 2009 om 20:00
Hallo medeforummers,
Voor mijn werk mag ik een nieuw toestel uitzoeken en ik denk aan de Nokia E71. Deze heeft een qwerty-toetsenbord. Nu ben ik een actief sms'er , dus het is voor mij wel belangrijk dat ik dit met een nieuw toestel ook kan. Is een qwerty-toetsenbord handig? Moest je er lang aan wennen?
En dan meteen nog een andere vraag over een smartphone: als je je mail wil uitlezen op je toestel, heb je dan een speciaal abonnement nodig om te internetten?
Alvast bedankt voor jullie ervaringen!
Voor mijn werk mag ik een nieuw toestel uitzoeken en ik denk aan de Nokia E71. Deze heeft een qwerty-toetsenbord. Nu ben ik een actief sms'er , dus het is voor mij wel belangrijk dat ik dit met een nieuw toestel ook kan. Is een qwerty-toetsenbord handig? Moest je er lang aan wennen?
En dan meteen nog een andere vraag over een smartphone: als je je mail wil uitlezen op je toestel, heb je dan een speciaal abonnement nodig om te internetten?
Alvast bedankt voor jullie ervaringen!

zondag 25 januari 2009 om 20:14
Ik heb een HTC van het werk, ook met qwerty bord....in één woord: Waardeloos! Veel teveel priegelwerk op zo'n klein bordje, en vaak druk je de verkeerde toets in....smsen met het numerieke toetsenbord gaat wat mij betreft 100x sneller!
Als je mail wilt uitlezen heb je enkel een mobiel internetabonnement nodig, maar dat zit al bij de meeste mobiele abo's.
Als je mail wilt uitlezen heb je enkel een mobiel internetabonnement nodig, maar dat zit al bij de meeste mobiele abo's.
zondag 25 januari 2009 om 20:16
zondag 25 januari 2009 om 20:16
Mijn vorige pda had zo'n toetsenbord en ik gebruikte het bijna nooit. Ik werkte liever op het touchscreen met een pennetje.
ik heb nu een andere pda, met een toetsenbord als een telefoon. Ook dat gebruik ik bijna nooit (alleen om te bellen). De mijne heeft weer een touchscreen en dat gebruik ik. Bij deze is het makkelijk omdat woorden aangevuld worden.
sms-en doe ik niet zo veel, af en toe mailen.
Mijn werkgever betaald het abonnement, ik weet niet hoe het daar mee zit.
ik heb nu een andere pda, met een toetsenbord als een telefoon. Ook dat gebruik ik bijna nooit (alleen om te bellen). De mijne heeft weer een touchscreen en dat gebruik ik. Bij deze is het makkelijk omdat woorden aangevuld worden.
sms-en doe ik niet zo veel, af en toe mailen.
Mijn werkgever betaald het abonnement, ik weet niet hoe het daar mee zit.

zondag 25 januari 2009 om 20:22
quote:Linde121 schreef op 25 januari 2009 @ 20:16:
OK, geen goede ervaring dus. Nou ben jij aan je naam te zien wel een man en misschien wat grotere vingers, waardoor het meer een gepriegel is? Of is het sowieso niks?
Ja, zo'n abonnementje waarbij je onbeperkt op internet mag bedoel je toch?
Inderdaad...man.....knap geraden
Nee, het is echt niks! qwerty toetsenborden zijn bedoeld voor laptop/pc niet voor een smartphone.
Ja, 't is meestal een aanvulling op een belabonnement...onbeperkt internetten voor meestal een tientje extra p/m
OK, geen goede ervaring dus. Nou ben jij aan je naam te zien wel een man en misschien wat grotere vingers, waardoor het meer een gepriegel is? Of is het sowieso niks?
Ja, zo'n abonnementje waarbij je onbeperkt op internet mag bedoel je toch?
Nee, het is echt niks! qwerty toetsenborden zijn bedoeld voor laptop/pc niet voor een smartphone.
Ja, 't is meestal een aanvulling op een belabonnement...onbeperkt internetten voor meestal een tientje extra p/m
zondag 25 januari 2009 om 20:25
Ik heb een Blackberry Bold 9000 (zie een topic verderop), en ik ben er zeer happy mee!
Het toetsenbord is geweldig, scheelt een hoop tijd. Ik moest er wel even aan wennen, maar na een dag of twee lukt het al goed.
Bij de blackberry zit een speciaal internet abonnement. Je krijgt je mail direct binnen (net als een sms bericht) via een pushfilter (?heet dat zo?).
Het toetsenbord is geweldig, scheelt een hoop tijd. Ik moest er wel even aan wennen, maar na een dag of twee lukt het al goed.
Bij de blackberry zit een speciaal internet abonnement. Je krijgt je mail direct binnen (net als een sms bericht) via een pushfilter (?heet dat zo?).
zondag 25 januari 2009 om 20:27
quote:Xander68 schreef op 25 januari 2009 @ 20:22:
[...]
Zeker knap, want je weet maar nooit tegenwoordig...
Hmmmm... misschien toch maar eens verder kijken...
[...]
Zeker knap, want je weet maar nooit tegenwoordig...
Hmmmm... misschien toch maar eens verder kijken...
zondag 25 januari 2009 om 20:34

zondag 25 januari 2009 om 20:37

zondag 25 januari 2009 om 21:22

maandag 26 januari 2009 om 09:51
Ik heb een HTC S710 met uitschuifbaar qwerty toetsenbord. Inderdaad zoals Xander zegt heel klein, maar ik er goed mee werken.
Waar ik meer moeite mee heb is dat er windows mobile opstaat. Alhoewel ik een ervaren it'r ben, ervaar ik dat als nodeloos complex en bevat het in mijn ogen gewoon teveel mogelijkheden waardoor het apparaat soms traag is en just too much...
Waar ik meer moeite mee heb is dat er windows mobile opstaat. Alhoewel ik een ervaren it'r ben, ervaar ik dat als nodeloos complex en bevat het in mijn ogen gewoon teveel mogelijkheden waardoor het apparaat soms traag is en just too much...

maandag 26 januari 2009 om 10:44