Who am I? Enlightenment reporting

13-03-2017 18:05 757 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo beste seekers en enlightened ones,

Ik ben een tijdje geleden begonnen met self enquiry (zelf ondervraging) om mijn echte zelf te leren kennen.

De vraag die ik mezelf stel is "Wie ben ik", onder andere bekend van Ramana Maharshi (who am I).

Ik zou hier mijn voortgang qua enlightenment doorgeven omdat het rapporteren het proces schijnt te versnellen.

Het een en ander liep wat anders dan ik vantevoren gehoopt had omdat ook veel mensen het kennelijk niet eens zijn met de inhoud van het topic en dat ik een en ander ook niet zo goed voorbereid had.

Ben jij ook met enlightenment bezig via dezelfde methode dan nodig ik je uit mee te doen en jij vooruitgang ook Door te geven. Je schijnt namelijk zo'n 50 tot 100 keer sneller enlightenment te bereiken wanneer je vooruitgang mededeelt aan anderen.

Dus daarom.

Alle tips en ervaringen, etcetera op het gebied van enlightenment zijn ook erg welkom.

Ik wil graag snel enlightenment bereiken, vandaar.

Ik hoop dat je echt iets positiefs toe voegen hebt zoals extra informatie over snel enlightenment bereiken of je eigen resultaten op dit gebied.

Ben je tegen dit topic dan heb ik je helaas niets te melden omdat ik vastbesloten ben. Je zult het dan zonder reactie van mij moeten doen. Dit om tijdbesparing en focus redenen. Ik wil niet op ieder tegenargument ingaan.
quote:Dreamer schreef op 16 maart 2017 @ 12:42:

Chop wood and carry water is wel wat anders dan 'hoe betaal ik de huur over 5 jaar'..

Er kan zoveel gebeuren in vijf jaar tijd.

Ontwaak!
Wat is eigenlijk je dagbesteding? Wat doe je in het gewone dagelijkse leven? Waar woon je?

Dan heb ik even beeld wie dit allemaal opschrijft.
quote:Euforie777 schreef op 16 maart 2017 @ 12:22:

Zojuist had ik een ervaring die leek op "ego death" , het gevoel dat ' ik ' als individu ophield te bestaan en een was met alles, al duurde het maar een seconde of vijf. Het was een bevrijdende ervaring.

Drie dagen doorzuipen kan dit effect teweegbrengen.

Vind het altijd zo vreemd, mensen die bevrijdt willen worden van hun ego en vervolgens besluiten om zich volledig aan hun eigen persoontje te wijden. Ga wat vrijwilligerswerk verrichten.
Slik je normaal gesproken medicatie?
Ik voel me wederom een stuk lichter.

Ik ga me onthouden van kritiek.

Als iemand het er niet mee eens is dan is hij/zij daar vrij in.

Ik beperk me vanaf nu tot het onderwerp. Sorry.

Ik hoop op reacties van medestanders. Het is niet mijn doel te discussiëren met tegenstanders. Sorry.
Niet om lullig te doen, maar heb het gevoel iemand met 'n psychose oid te lezen. Gezond klinkt het in elk geval niet. Weet je zeker dat je geen hulp nodig hebt?
quote:SpringDing schreef op 16 maart 2017 @ 14:37:

Niet om lullig te doen, maar heb het gevoel iemand met 'n psychose oid te lezen. Gezond klinkt het in elk geval niet. Weet je zeker dat je geen hulp nodig hebt?+1
Een psychose denk ik niet, maar de manier waarop je bezig bent gaat geheid tot een desillusie leiden. Zonde.

Het kan ook anders: rustiger, minder gefixeerd, minder 'zweverig'.
Ik boek gestadig vooruitgang.

Ik ben tevreden.
Geen psychose hoor. Wel hulp nodig om vele redenen. Deze persoon is terug van niet zo lang weggeweest. Geen twijfel over.

Alles valt vanzelf weer op zijn plek. Mark my words.
quote:Phaedra__ schreef op 16 maart 2017 @ 14:49:

[...]

+1

+2

De hele dag je bewustzijn in de gaten houden en elk minuscuul vooruitgangetje hier neer zetten is voor mij eerder een alarmbel dan een geruststelling.
Gaap!
Jouw 'onderwerp' is niets anders dan af en toe melden dat je je weer lichter en beter voelt.

Nouja, succes dan maar.
Later is nu
Ik laat het forum even met rust denk ik, een dagje of zo.
Gaat dat lukken? Succes hoor.
Ik ben trouwens ook benieuwd hoe jouw dagindeling is. Ik kan niet de hele dag bezig zijn mezelf te verlichten.
Later is nu
https://www.google.nl/sea ... ygB&biw=601&bih=962#imgrc=zaJKYs8QgnnLqM:

https://www.google.nl/sea ... gB&biw=601&bih=962#imgdii=D4b6oRSwXtO-RM:&imgrc=zaJKYs8QgnnLqM:
quote:Dreamer schreef op 16 maart 2017 @ 19:44:

Ik ben trouwens ook benieuwd hoe jouw dagindeling is. Ik kan niet de hele dag bezig zijn mezelf te verlichten.

Dat kan met de methode van Ramana Maharshi ook tijdens werk. Zo zijn er meerdere meditaties die ook tijdens het werk kunnen.

Ajahn Chah zei: Als je tijd hebt omzet ademen heb je ook tijd om te mediteren.
quote:Euforie777 schreef op 16 maart 2017 @ 20:10:

[...]

Dat kan met de methode van Ramana Maharshi ook tijdens werk. Zo zijn er meerdere meditaties die ook tijdens het werk kunnen.

Ajahn Chah zei: Als je tijd hebt omzet ademen heb je ook tijd om te mediteren.Leuk voor je werkgever ook.
Dan heb je wel heel erg doods werk wil dat kunnen.
Is verlichting ook goed of moet het enlightenment zijn?
Verlichting, belichting, betichting. Alles mag.
quote:Iemand schreef op 16 maart 1756 @ 20:22:

De Verlichting of Eeuw van de Rede was een cultureel-filosofische en intellectuele stroming in Europa die ruwweg samenviel met de 18e eeuw.
Maar serieus, om de staat te bereiken die je omschrijft als enlightenment zijn er vele paden. Ik hoop dat dit pad je breng wat je ervan hoopt.
In ieder geval nooit als je op blote voeten loopt het schelpenpad kiezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven