Robot stofzuiger

02-03-2017 20:33 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst las ik iets over een robot stofzuiger.

Dat lijkt mij ideaal.

Is er hier iemand die ook zo'n stofzuiger heeft?

Wat is je ervaring? Werkt het ook goed bij honden en katten haren?

En welk merk kunnen jullie mij dan aanraden?

Ben heel benieuwd.
Wij hebben al jaren met heel veel plezier een roomba. Sinds kat nummer 3 er niet meer is ook eigenlijk nooit meer last van vastlopen. Onze benedenverdieping is ongeveer 75m2 en dat gaat zonder problemen in 1 sessie.
Twee roomba's versleten in vijf jaar. Ook door mijn lange haren die vastdraaien in alle wieltjes, vegers enz. Ik zat iedere maand wel een middag met pincet en nagelschaartje te prutsen om de roomba ervan de bevrijden. Voor mij geen robot meer!
Ik heb katten dus laat maar zitten, ik wilde er ook 1. Ook om te zien of de katten erop wilde gaan zitten terwijl ie draait. Ik moet zo lachen om you tube filmpjes met kat, konijn, hond, of ander dier op zo'n roomba. Jammer dat je er zelf niet op kunt gaan zitten.
Vlieg met me mee naar de regenboog.
quote:Dreamcatcher99 schreef op 02 maart 2017 @ 22:39:

Ik heb katten dus laat maar zitten, ik wilde er ook 1. Ook om te zien of de katten erop wilde gaan zitten terwijl ie draait. Ik moet zo lachen om you tube filmpjes met kat, konijn, hond, of ander dier op zo'n roomba. Jammer dat je er zelf niet op kunt gaan zitten. Ik heb de Neato XV Signature Pro. Mijn katten moesten even wennen aan "het ding" maar gaan er niet op zitten.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Tickel schreef op 02 maart 2017 @ 22:42:

[...]

Ik heb de Neato XV Signature Pro. Mijn katten moesten even wennen aan "het ding" maar gaan er niet op zitten.Kat nummer 3 vond het bij ons leuk om roomba net zo lang op te jagen totdat hij klemgereden zat. De andere twee katten reageren er niet eens op (terwijl ze doodsbang zijn voor de gewone stofzuiger).
quote:laurie86 schreef op 02 maart 2017 @ 20:54:

[...]

Hoe lang duurt het dan voor hij weer opgeladen is?Hij rijdt 1,5 uur rond en moet dan volgens mij 6 uur opladen.
Such a beautiful place to be with Friends.
quote:Dreamcatcher99 schreef op 02 maart 2017 @ 22:39:

Ik heb katten dus laat maar zitten, ik wilde er ook 1. Ook om te zien of de katten erop wilde gaan zitten terwijl ie draait. Ik moet zo lachen om you tube filmpjes met kat, konijn, hond, of ander dier op zo'n roomba. Jammer dat je er zelf niet op kunt gaan zitten. Ik heb 5 katten en 2 honden, geen probleem hoor.
Ik heb ook een roomba, lang haar en twee katten maar het gaat prima! Eens in de zoveel tijd verwijder ik de haren maar dat is ongeveer net zo veel werk als het schoonmaken van m'n haarborstel, en die heb ik ook nogsteeds ;)

Ik zou niet meer zonder willen
Ik ga denk ik ook voor de roomba.
Ik heb ook een keer robotstofzuiger gehad. Leek me heerlijk. In de praktijk bleek het een drama. Te veel beperkingen en nog vrij prijzig in aanschaf ook. In een hoogpolig tapijt rijdt hij zich vast, snoeren zijn een groot probleem (welk huishouden heeft niet overal tig snoeren liggen), rijd zich klem onder de bank en komt soms wel/ soms niet los, sommige plekken stofzuigde hij tig keer en sommige plekken nooit.
Wij hebben er ook een, al jaren. Een irobot roomba, zeer tevreden mee.
quote:LoveDobby schreef op 03 maart 2017 @ 07:41:

[...]

Hij rijdt 1,5 uur rond en moet dan volgens mij 6 uur opladen.Zolang opladen? Denk de Neato een dik uur ofzo? Mss 2u, maar langer niet.
Life is short. Eat dessert first.
quote:doornroosje9 schreef op 03 maart 2017 @ heb15:55:

[...]

Zolang opladen? Denk de Neato een dik uur ofzo? Mss 2u, maar langer niet.Heb een hele simpelegoedkope zal het verschil zijn.
Eerst hadden we een neato, deed het heel goed. Kinderen gelijk geleerd dat ze hun spullen op moesten ruimen omdat noo-noo het anders op zou zuigen, dat was twee vliegen in 1 klap.

Na twee jaar moest de batterij vervangen, vrij snel daarna kwamen de foutmeldingen.

Daarna weer een neato, ook heel tevreden over. Maar na twee jaar moest de batterij weer vervangen en sinds deze week de foutmeldingen.

Afgezien van de degelijkheid was ik dus erg tevreden. Bij beiden kan een schema ingesteld, 's nacht om 4 uur wordt mijn huis gezogen en dat gaat bijna altijd goed. 1 keer in de week heb bakje leegmaken, haren uit de rol halen, het filter zuigen en verder geen omkijken naar, ideaal.

Nu wil ik toch maar een ander merk, de LG lijkt me wel wat of anders een boomba. Heeft er iemand ervaring met hoelang deze meegaan?

Wat ik ook wil is dat ik een schema in kan stellen, weet iemand welke LG modellen dat ondersteunen?
Ik zou niet meer zonder mijn Roomba 651 kunnen. We hebben 1 hond en 2 katten en veel inloop. ik heb niet de nieuwste deze koste ong. 300-350 euro. Beste investering ooit. Hij rijdt onder mijn boxsspring heen erg handig in de slaapkamer.
Ik heb een Roomba 564(?) Pet.

Die kan wat meer hebben qua haren en is programmeerbaar. Donkere vloeren kan ie minder goed, die heb ik boven, maar vooral voor beneden is het wel heel fijn.
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
Is totaal geen vervanger van de stofzuiger, als ik die in 10 minuten door het huis heen trek is er geen robotstofzuiger die hem dan na doet ook niet in 2 uur.

Zonde geld dus.
...
anoniem_67215 wijzigde dit bericht op 17-03-2017 08:42
Reden: Dubbel
% gewijzigd
quote:slobberbone schreef op 17 maart 2017 @ 08:13:

Is totaal geen vervanger van de stofzuiger, als ik die in 10 minuten door het huis heen trek is er geen robotstofzuiger die hem dan na doet ook niet in 2 uur.

Zonde geld dus.

Maar dan moet je het wel zelf doen

En onze robot komt bijna overal
quote:Captain_Obvious schreef op 17 maart 2017 @ 08:42:

[...]

Maar dan moet je het wel zelf doen

En onze robot komt bijna overal

Oh, hij leegt ook zichzelf

Bijna overal, dat is het hem nou net.

Zonde geld dus.

Nee, niet zonde van het geld.

Ik laat robot om de dag een rondje doen terwijl ik sta te koken.

En om de week komt de schoonmaker stofzuigen etc.

Ideaal!!
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:slobberbone schreef op 17 maart 2017 @ 08:45:

[...]

Oh, hij leegt ook zichzelf

Bijna overal, dat is het hem nou net.

Nee dat is het enige dat ik moet doen. 1x per week of zo.

Weet je, het zal vast niet efficienter zijn. Maar met robotstofzuiger wordt er hier veel vaker gestofzuigd dan zonder. Dus ik vind dat winst.
quote:Captain_Obvious schreef op 17 maart 2017 @ 08:50:

[...]

Nee dat is het enige dat ik moet doen. 1x per week of zo.

Weet je, het zal vast niet efficienter zijn. Maar met robotstofzuiger wordt er hier veel vaker gestofzuigd dan zonder. Dus ik vind dat winst.Helemaal mee eens!
Prrrr, mauw miawwwww.

Zonde geld dus.Ik kan mijn huis echt niet in 10 minuten stofzuigen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Zonde geld dus.Zelfs als er gestofzuigd is, pakt de robotstofzuiger nog stof op. Geen idee waar hij het haalt. Ik wil nooit meer zonder.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven