Bakfiets ervaringen !

26-01-2009 15:28 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey !

Komende zomer zullen wij een nieuw gezinslid krijgen . Geen beeb dit keer, maar een hond.

Nou willen we graag meer gaan bewegen en ook fietsen. Omdat de jongste nog te klein is om te fietsen en de hond voorlopig ook nog geen hele stukken mee mag rennen, zou ik een bakfiets willen kopen. ( en ook gewoon omdat het een goed excuus is om iets te kopen wat ik al heel lang wil hebben )

Maar niet voordat ik van mensen heb gehoord hoe een bakfiets bevalt enzo :-)

Dus, vertel :

Gebruik je hem vaak, hoe lang hebbie hem, gaan ze een beetje lang mee enz. enz. enz.

Groetjes !

Bor.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Hallo, ik heb ook een bakfiets waar ik twee kinderen in vervoer (langere afstanden) 3 en 5 jaar. Mijn zoontje kan al wel fietsen maar als hij moe is is hij een gevaar op de weg wel zwaarder trappen hoor, wat er ook voor een mooie verkoopspraatjes worden gehouden. Ik heb er een met een bak ervoor waar 4 kinderen in kunnen. Dat heb ik 1 keer gedaan vriendjes mee, dan heb je gauw 80 kilo in de bak. Voor de kinderen is het heel leuk, ze voelen het altijd een beetje als een uitstapje met de huifkar (heb er ook zo'n regenzeil op).
quote:superstar_2 schreef op 26 januari 2009 @ 16:27:

Boro,eigenlijk vind ik dat als je een bakfiets neemt je ook verplicht zo'n fietshelm op moet en een Gaastra windjack met bootschoenen. Hier zijn de bakfiets mensen juist niet zo. De Volvo mensen hebben het Gaastra windjack en de bootschoenen
Wat voor ras hond trouwens Boro?
Hoi! Mijn ervaringen met een bakfiets zijn overwegend positief. Ik heb er 1 met drie wielen. De bak heeft twee bankjes en een huif. Verder heeft de bak ook gordeltjes voor de kinderen waardoor er geen risico is op uit de bak hangende kinderen (De gordeltjes vind ik toch wel erg handig. Laatst had ik ze er los ingezet en remde ik blijkbaar iets te hard waarop de jongens bijna door de bak vlogen )

Mijn twee kinderen van 2,5 passen samen met de wekelijkse boodschappen makkelijk in de kar Ik kom er behoorlijk hard op vooruit, maar ik hou dan ook niet van langzaam fietsen. Drie wielen vind ik ideaal en inmiddels ben ik erg behendig in het nemen van stoepjes, bochten etc. De eerste keer was dat wel anders hoor Hier vinden de kinderen het ook erg leuk!
quote:Star schreef op 26 januari 2009 @ 18:43:

Wat voor ras hond trouwens Boro?

Een Gordon Setter .

Mooi ras, maar vooral betrouwbaar en rustig. De fokkers die ik gebeld heb vertelden allemaal dat deze honden regelmatig geplaatst worden bij kinderen met een stoornis ( voordat ik zo over mijn autist vertelde ).

Een beetje voor mij en een beetje voor A dus. ( en vooral van Vriend voor mij om mijn klepperendebaarmoeder stil te houden )
http://www.dogsmind.nl/harmony-yvana/frameset.htm

Dit wordt ws de moeder van onze pup
quote:Star schreef op 26 januari 2009 @ 18:42:

[...]

Hier zijn de bakfiets mensen juist niet zo. De Volvo mensen hebben het Gaastra windjack en de bootschoenen De Volvo is hier voor de zondag en dan uiteraard een station zodat de golden retriever ook mee kan,en uiteraard van lenen.nl..
Mooi hondje! Ik heb ook gedacht aan een bakfiets voor straks als ik met kind en hond op stap moet. Maar heb het om de redenen die rosiero ook al een beetje aanvoerde niet gedaan. Ik vind ze te grote slagschepen, en hondje kan straks naast de fiets lopen wat ik toch fijner vind. Hier in de stad is echt te weinig plek voor die slagschepen en aangezien we op 3 minuten lopen van het centrum zitten zal ik altijd een gedeelte door de stad moeten met de fiets en dat vind ik te onhandig. (Wellicht dat ik er straks anders over denk hihi)

Ik denk dat ik op het moment dat ik met kind en hond ga fietsen ik zo'n hondenhaak aan de achterkant van mijn fiets laat zetten zodat ik mijn handen toch vrij heb om te sturen. Gentleleader om en fietsen maar Overigens hebben wij nu voor hondje een hondenkarretje maar ik vind die dingen dood eng. De kar zit achter mijn vriend fiets dus ik fiets er niet heel veel mee maar ik kan echt niet inschatten hoe breed ik ben en het grootste nadeel van een kar vind ik dat je niet ziet wat daar gebeurd.

Deze heb ik. Groot voordeel: hij is opvouwbaar en de wielen kunnen eraf, zodat hij weinig ruimte inneemt in de schuur. Hij zit in mum van tijd in elkaar. Ik gebruik hem als bagagekar en vorige maand heb ik er de kerstboom nog mee vervoerd .
Ik vind hier dingen van.
Ik heb een tijdje terug in Doorn een proefrit gemaakt met de bakboe-fiets. Ik geloof dat die bij Kassa als beste uit de test kwam.

Wat ik er van vond: onhandig lomp slagschip. Sturen gaat echt zwaar en onnatuurlijk (je moet tegenhangen of juist niet, weet het niet meer) en toen ik per ongeluk een straatje inreed wat een beetje naar beneden toe liep (omgeving Doorn is "heuvelachtig") werd het helemaal wiebelig en was het moeilijk om te sturen en remmen. Bochten maken, stoeprand op en af: ik vond het allemaal niks maar dat ligt misschien meer aan mij dan aan die bakfiets want ik zie die monsters in Utrecht ook overal (Amsterdam nóg meer!?) dus er zijn zat mensen die er wel mee overweg kunnen.

Na die testrit heb ik nog eens goed nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat, omdat wij naast basisschool wonen, nog maar 2.5 jaar gebruik maken van dit ding (kids gaan nu naar creche) en ik het dus niet de moeite waard vond ondanks dat ze tweedehands nog steeds best veel opbrengen.

Kortom; maak een proefrit.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Wow, gave hond Boro!!! Maar die past vast niet lang in de fietskar gezien zijn formaat

Zo'n ding achter fiets zou ik dus nooit doen, voor zowel kind als hond niet.
Hier ook een provinciaaltje met 2-wielsbakfiets-in-de-lange-versie. En ik vind het super! Had er eigenlijk milieukorting op moeten krijgen, want alle boodschappen doe ik nu met dat ding ipv met de auto.

Het aller-allerfijnste vind ik de 4-punts standaard, je kan in alle rust alles in en uitladen zonder dat het ding omvalt.

(en ook niet onbelangrijk, als ze voor m'n neus zitten te klieren kan ik een mep uitdelen )
quote:Star schreef op 27 januari 2009 @ 12:13:

Wow, gave hond Boro!!! Maar die past vast niet lang in de fietskar gezien zijn formaat

Zo'n ding achter fiets zou ik dus nooit doen, voor zowel kind als hond niet.

haha, nee, ik vind een fietskar sowieso ook doodeng. Moet er niet aan denken om over een van de 1000 rotondes hier int durp te moeten met kind laag bij de grond achter mijn fiets an enzo. Das gewoon een gevoel.

Vandaag hebben we naar zo'n 2 wieler bakfiets gekeken ( groot wiel voor, kleine achter ) helaas was de bak vrij klein ( maat 2 peutertjes ) en dus ook voor de hond, later assie groot is te klein denk ik. Dus ik zou hem 1 formaat groter moeten hebben.

Ik ga wel iig binnen kort een proefrit maken, en eens aan de fietsenmaker vragen of hij meer modellen heeft
anders om trouwens, Groot wiel Achter, klein wiel Voor :-)
Ach, valt wel mee hoor zo'n 'enge fietskar'. Die dingen zijn verrassend wendbaar en stabiel. Ik heb hem indertijd gekocht omdat bakfietsen toen echt nog niet te betalen waren en een bakfiets had nooit in ons mini-schuurtje gepast toen (in de huidige schuur trouwens ook niet). Nu zijn de kinderen al aan zelf fietsen toe dus een bakfiets koop ik niet meer, maar de fietskar wordt nog wel veel gebruikt voor ritjes in de regen en boodschappen.

Oja, wat ik ook heel handig vind aan een kar ipv een bak is dat je de kar gewoon af kan koppelen. Dan bracht ik de kinderen naar de oppas en liet de kar daar ook achter. Dan ging ik op mijn gewone fiets zonder aanhangsels naar m'n werk.
Ik fiets voor mijn werk ook met een bakfiets. En ben ook overwegend erg positief. Je kunt de kinderen voorin in de gaten houden, alle schooltassen zet je er zo in (i.p.v. proppen in de fietstassen), vriendjes die niet met de fiets zijn kunnen zo mee en ook een tas boodschappen is geen probleem. Ik heb hem alleen een keer te vol geladen waardoor we omvielen toen ik de standaard er af wilde halen. Daar moet je wel op letten dus.

Het is een bakfiets van bakfiets.nl voor 4 kindjes. Vind hem fijner als de moederfiets. Niet zwaar trappen, goed wendbaar, stabiel. Alleen even oefenen, want je bent wel wat groter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven