Welke luier?
zaterdag 18 maart 2017 om 06:57
Mijn zoontje (15 maanden) droeg altijd pampers baby dry maat 6 voor de nacht, maar hij lekt nu continu door.. we hebben ook al de luierbroekjes van de lidl in maat 6 geprobeerd, hiermee lekt hij niet zo erg door maar hij lekt nog steeds wel tot en met zijn pyjama door.
Welke luiers zouden de oplossing kunnen bieden? Of heeft er iemand andere tips?
Hij slaapt nu van 19.30 tot 6, dan wordt hij wakker van zijn natte pak
Welke luiers zouden de oplossing kunnen bieden? Of heeft er iemand andere tips?
Hij slaapt nu van 19.30 tot 6, dan wordt hij wakker van zijn natte pak
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
zaterdag 18 maart 2017 om 07:03
Ik denk dat maat 6 misschien juist wel te groot is? Ons zoontje van bijna 20 maanden draagt maat 5 van de kruidvat luiers. Hij is zo'n 13 kilo schat ik. Hoe zwaar is je zoontje?
Heb je al een grotere romper en pyjama geprobeerd? Wanneer die te strak zitten kan de luier niet genoeg uitzetten en lekken ze ook door.
Heb je al een grotere romper en pyjama geprobeerd? Wanneer die te strak zitten kan de luier niet genoeg uitzetten en lekken ze ook door.
zaterdag 18 maart 2017 om 07:18
Hij is ongeveer 14 kilo. Romper is ruim zat dus daar kan het niet aan liggen. Voor overdag hebben we de 5+ maar die lekt voor ''s nachts ook door.
Mijn man kwam net ook met het idee van het potje, dus dat gaan we proberen
Mijn man kwam net ook met het idee van het potje, dus dat gaan we proberen
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
zaterdag 18 maart 2017 om 07:27
quote:04012016 schreef op 18 maart 2017 @ 07:18:
Hij is ongeveer 14 kilo. Romper is ruim zat dus daar kan het niet aan liggen. Voor overdag hebben we de 5+ maar die lekt voor ''s nachts ook door.
Mijn man kwam net ook met het idee van het potje, dus dat gaan we proberenWellicht dat 5+ ook te groot is. Hier kind van 22 maanden, maat 4. Kan me haast niet voorstellen dat 5+ de goede maat is.
Mijn man kwam net ook met het idee van het potje, dus dat gaan we proberenWellicht dat 5+ ook te groot is. Hier kind van 22 maanden, maat 4. Kan me haast niet voorstellen dat 5+ de goede maat is.
zaterdag 18 maart 2017 om 07:28
zaterdag 18 maart 2017 om 07:29
quote:apiejapie schreef op 18 maart 2017 @ 07:27:
[...]
Wellicht dat 5+ ook te groot is. Hier kind van 22 maanden, maat 4. Kan me haast niet voorstellen dat 5+ de goede maat is.We zijn iedere keer een maat omhoog gegaan als hij flink ging doorlekken.. dus als ik een kleinere pak doet hij dat ook..
[...]
Wellicht dat 5+ ook te groot is. Hier kind van 22 maanden, maat 4. Kan me haast niet voorstellen dat 5+ de goede maat is.We zijn iedere keer een maat omhoog gegaan als hij flink ging doorlekken.. dus als ik een kleinere pak doet hij dat ook..
zaterdag 18 maart 2017 om 07:31
Maat 6 lijkt mij ook wel erg groot. Mijn oudste heeft nooit groter dan maat 5 gedragen tot hij zindelijk was op zijn 3e.
Maar ook hij heeft een periode gehad dat hij steeds doorlekte. Was een fase. Net alsof zijn lijfje tijdelijk gewoon té veel plas aanmaakte 's nachts. Daar was echt helemaal niks tegen bestand. Paar maanden later was het voorbij.
Toch een paar tips die je vast al geprobeerd hebt:
- romper die goed past. Te groot kan de luier gaan schuiven als je kindje veel woelt, en te klein dan perst de romper alles uit de volle luier.
- niet teveel drinken geven vlak voor hij naar bed gaat
- voordat je zelf naar bed gaat hem slapend nog een keertje verschonen in het (half)donker
- ander merk luiers proberen. Je weet maar nooit...
- luier achterstevoren aan doen als het een buikslaper is.
Maar ook hij heeft een periode gehad dat hij steeds doorlekte. Was een fase. Net alsof zijn lijfje tijdelijk gewoon té veel plas aanmaakte 's nachts. Daar was echt helemaal niks tegen bestand. Paar maanden later was het voorbij.
Toch een paar tips die je vast al geprobeerd hebt:
- romper die goed past. Te groot kan de luier gaan schuiven als je kindje veel woelt, en te klein dan perst de romper alles uit de volle luier.
- niet teveel drinken geven vlak voor hij naar bed gaat
- voordat je zelf naar bed gaat hem slapend nog een keertje verschonen in het (half)donker
- ander merk luiers proberen. Je weet maar nooit...
- luier achterstevoren aan doen als het een buikslaper is.
zaterdag 18 maart 2017 om 07:37
Hij krijgt nu nog een papfles voor het slapen gaan.. daar lijkt hij echt nog behoefte aan te hebben.. ben aan het twijfelen om tijdelijk even hemdjes en onderbroekjes te gebruiken, want hij valt naar mijn idee een beetje tussen 2 maten rompers in..
zaterdag 18 maart 2017 om 07:39
Maar lekt de luier of lekt hij door? Zit hij overvol? Mijne lekt met maatje 6 nl ook... en hij is net 4 dus ik gebruik niet groter dan 5... (en gelukkig alleen maar in de nacht omdat hij verder zindelijk is) mijn jongste is 16 maanden en heeft maatje 4 en die zit soms echt wel vol maar san verschonen we. (Wordt er wakker van) maar de luier zit vooral vol bij extra drinken eigenlijk.
zaterdag 18 maart 2017 om 07:41
Heel herkenbaar to. Hier lekt zoon ook regelmatig door. Alles al geprobeerd.
Luier achterstevoren, grotere romper, ander merk, grotere luier, dubbele luier.
Maar t helpt niet. Ik weet niet of je zoon nog een fles krijgt voordat hij naar bed gaat? Hier krijgt hij nog thee. En dat zijn we nu langzaam aan t afbouwen en zowaar is hij nu vaker droog dan nat.
En over de maat zoon is hier 22 maanden en heeft overdag 5 aan en s nachts 6. Kleiner dan lekt hij ook overdag door.
Eigenlijk lees ik gewoon de tips mee dus
Luier achterstevoren, grotere romper, ander merk, grotere luier, dubbele luier.
Maar t helpt niet. Ik weet niet of je zoon nog een fles krijgt voordat hij naar bed gaat? Hier krijgt hij nog thee. En dat zijn we nu langzaam aan t afbouwen en zowaar is hij nu vaker droog dan nat.
En over de maat zoon is hier 22 maanden en heeft overdag 5 aan en s nachts 6. Kleiner dan lekt hij ook overdag door.
Eigenlijk lees ik gewoon de tips mee dus
zaterdag 18 maart 2017 om 08:11
quote:SaveAngie schreef op 18 maart 2017 @ 07:51:
De enige luiers waar mijn zoon droog in blijft snachts zijn de eigen merk van de Emte.
Bubblies. Alle andere merken lekt hij in no time doorheen.
Je bedoeld bumblies? Dat is geen eigen merk van de emte, maar van Superunie. Daar vallen Hoogvliet, coop, plus enz ook onder. Daar kan je ze dus ook halen.
Hier altijd Aldi luiers gehad en daar erg tevreden over. Dochter heeft sporadisch eens doorgelekt, maar eigenlijk nooit echt gedoe gehad met die luiers.
De enige luiers waar mijn zoon droog in blijft snachts zijn de eigen merk van de Emte.
Bubblies. Alle andere merken lekt hij in no time doorheen.
Je bedoeld bumblies? Dat is geen eigen merk van de emte, maar van Superunie. Daar vallen Hoogvliet, coop, plus enz ook onder. Daar kan je ze dus ook halen.
Hier altijd Aldi luiers gehad en daar erg tevreden over. Dochter heeft sporadisch eens doorgelekt, maar eigenlijk nooit echt gedoe gehad met die luiers.
zaterdag 18 maart 2017 om 08:14
Ik denk dat de luiers gewoon echt te groot zijn. Maat 4 hadden ze hier met 3 jaar.
Zou echt even kijken naar de juiste maat.
Baby dry was hier wel het beste. Nooit lekken en ik heb veel soorten geprobeerd. Gewone andere pampers wel lekken en die van kruidvat, etos, jumbo en bumblies ook. Baby dry niet.
Zou echt even kijken naar de juiste maat.
Baby dry was hier wel het beste. Nooit lekken en ik heb veel soorten geprobeerd. Gewone andere pampers wel lekken en die van kruidvat, etos, jumbo en bumblies ook. Baby dry niet.
zaterdag 18 maart 2017 om 08:15
zaterdag 18 maart 2017 om 08:18
quote:Whomi schreef op 18 maart 2017 @ 08:11:
[...]
Bumblies ja, leuk autocorrect
Wij hebben echt wel gedoe gehad met doorlekken. En tot nu toe zijn dit de enige die de watervallen kunnen indammen
[...]
Bumblies ja, leuk autocorrect
Wij hebben echt wel gedoe gehad met doorlekken. En tot nu toe zijn dit de enige die de watervallen kunnen indammen
When they go low, we go high. (M.Obama)
zaterdag 18 maart 2017 om 08:28