Who am I? Enlightenment reporting

13-03-2017 18:05 757 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo beste seekers en enlightened ones,

Ik ben een tijdje geleden begonnen met self enquiry (zelf ondervraging) om mijn echte zelf te leren kennen.

De vraag die ik mezelf stel is "Wie ben ik", onder andere bekend van Ramana Maharshi (who am I).

Ik zou hier mijn voortgang qua enlightenment doorgeven omdat het rapporteren het proces schijnt te versnellen.

Het een en ander liep wat anders dan ik vantevoren gehoopt had omdat ook veel mensen het kennelijk niet eens zijn met de inhoud van het topic en dat ik een en ander ook niet zo goed voorbereid had.

Ben jij ook met enlightenment bezig via dezelfde methode dan nodig ik je uit mee te doen en jij vooruitgang ook Door te geven. Je schijnt namelijk zo'n 50 tot 100 keer sneller enlightenment te bereiken wanneer je vooruitgang mededeelt aan anderen.

Dus daarom.

Alle tips en ervaringen, etcetera op het gebied van enlightenment zijn ook erg welkom.

Ik wil graag snel enlightenment bereiken, vandaar.

Ik hoop dat je echt iets positiefs toe voegen hebt zoals extra informatie over snel enlightenment bereiken of je eigen resultaten op dit gebied.

Ben je tegen dit topic dan heb ik je helaas niets te melden omdat ik vastbesloten ben. Je zult het dan zonder reactie van mij moeten doen. Dit om tijdbesparing en focus redenen. Ik wil niet op ieder tegenargument ingaan.
quote:Euforie777 schreef op 15 maart 2017 @ 17:39:

[...]

Van wiet eten schijn je wel een enlightenment experience te kunnen krijgen, maar ook maag / darmklachten.Valt reuze mee hoor, als je een goeie cake bakt. Alleen wat je zegt over 1 zijn met alles, dat kan ik voor mijn gevoel niet rijmen. Ik kan niet 1 zijn met alles, want er zijn veel duistere dingen die de mens doet. Of zie je dat als in 'zonder het slechte zou de mens het goede niet kennen'.
Goed en slecht bestaat niet, slechts tegenstellingen die elkaar balanceren.
Het brein is een fantastisch apparaat, of je het wel of niet onder controle hebt. Het is in staat alles na te bootsen. Bijvoorbeeld gevoelens, liefde, spiritualiteit en dus ook verlichting...

BTW TO, heb je die goeroes wel eens ontmoet, heb je überhaupt wel eens een verlicht persoon ontmoet, of heb je alles uit boeken/van internet?

O en als Descartes echt kon denken had zijn saying geweest: "Ik denk, dus ik denk dat ik besta...
Ik doe maar wat.

En het bevalt me prima.
Ik denk dat het hebben van geen verlangens makkelijker is dan het wel hebben van verlangens.

Ik ervaar nu ook alsof het hebben van verlangens een vervelende, vermoeiende trance is.
Je zou het forum toch een dagje met rust laten?

Verlangde je ernaar hier te zijn?
"Denk ik" , zei ik erbij.

Ik meld dat ik al meer een gevoel van eenheid bereikt heb.

Het voelt als liefde. Vreemd maar fijn. Een gevoel van opluchting en ontspanning; vrede.
Zen in 30 minuten (engels):

http://the-wanderling.com/zen30.html
'genoeg zijn' is denk ik een hele goede beschrijving van enlightenment. Genoeg zijn en genoeg hebben. Tevreden zijn.
Het is makkelijker om geen verlangens te hebben want dan weet je vaak niet dat je die verlangens niet hebt. Je zal dan nooit bereiken wat je had moeten bereiken en je weet het zelf niet eens.

Altijd leuk om te lezen dat iemand in een mindgame vast zit. Schrijf vooral door. Totdat je ook dat op gegeven hebt.

Ik geef je nog korte tijd hier met je zogenaamde ik schrijf en schrijf tot ik verlicht ben, en dan ook hier ben je flauw van. Zo leer je zeker een kant van jezelf, je korte aandachtspan, je doelen opgeven, snel verveeld. Dat voorkom je door ook interesse in anderen te hebben ipv te navelstaren steeds. Maar je batterij gaat vanzelf op en dan spring je naar een andere hobby om je weer op te laden. Hopelijk iets filantropisch.
quote:Euforie777 schreef op 18 maart 2017 @ 12:42:

'genoeg zijn' is denk ik een hele goede beschrijving van enlightenment. Genoeg zijn en genoeg hebben. Tevreden zijn.Maar dat heb ik al, zonder hier om de haverklap te hoeven vertellen dat ik me alweer wat lichter en beter voel. En ik ben zéker niet verlicht.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 18 maart 2017 @ 14:43:

[...]

Maar dat heb ik al, zonder hier om de haverklap te hoeven vertellen dat ik me alweer wat lichter en beter voel. En ik ben zéker niet verlicht.

Misschien wéét je nog niet dat je verlicht bent!

Ik zou wel wat verlichting kunnen gebruiken; kilo of 10 graag.
quote:Euforie777 schreef op 18 maart 2017 @ 12:42:

'genoeg zijn' is denk ik een hele goede beschrijving van enlightenment. Genoeg zijn en genoeg hebben. Tevreden zijn.

Als dit het is wat je zoekt, enkele praktische tips: neen/neen sticker op je brievenbus, zenderpakketjes buiten gooien, geen tijdschriften kopen en adblock installeren. Minder reclame -> minder kunstmatige verlangens -> grotere tevredenheid.

Et voila, en dat zonder dat je mij betaalt.
quote:Valdemar_II schreef op 18 maart 2017 @ 14:53:

[...]

Als dit het is wat je zoekt, enkele praktische tips: neen/neen sticker op je brievenbus, zenderpakketjes buiten gooien, geen tijdschriften kopen en adblock installeren. Minder reclame -> minder kunstmatige verlangens -> grotere tevredenheid.

Et voila, en dat zonder dat je mij betaalt.

Bedankt.

Zo ver was ik al.

Maar dat is wel een goede tip vind ik.
Ik denk niet dat je verlicht gaat worden door het forum. Misschien kan je beter stoppen met schrijven, kan je je nog beter op jezelf richten.
quote:noisekick schreef op 18 maart 2017 @ 15:53:

Ik denk niet dat je verlicht gaat worden door het forum. Misschien kan je beter stoppen met schrijven, kan je je nog beter op jezelf richten.Waarom?
quote:Euforie777 schreef op 18 maart 2017 @ 16:36:

[...]

Waarom?Dat zeg ik net, waarom. Maar ik zal je even bijlichten. Omdat het viva forum teveel alledaagse problemen bevat, en dat zou jouw verlichting wel eens kunnen vertragen.
quote:noisekick schreef op 18 maart 2017 @ 16:41:

[...]

Dat zeg ik net, waarom. Maar ik zal je even bijlichten. Omdat het viva forum teveel alledaagse problemen bevat, en dat zou jouw verlichting wel eens kunnen vertragen.Het versnelt juist moet ik je zeggen. Het helpt echt. Al is het soms even moeilijk, het zijn leermomenten. Waardevol.
Wat is er precies versnelt? Hoe ervaar je dat? Bedoel je dat door het lezen van juist dit forum je snel tot bepaalde inzichten komt? Dat kan ik niet geloven, sorry. Zijn er geen fora voor gelijkgestemden voor je? Ik vind het raar dat je steeds met van die korte zweverige antwoorden komt op vragen. Zo komt het over alsof je alleen maar met je eigen ikkie bezig bent. Egoistisch.
quote:noisekick schreef op 18 maart 2017 @ 16:56:

Wat is er precies versnelt? Hoe ervaar je dat? Bedoel je dat door het lezen van juist dit forum je snel tot bepaalde inzichten komt? Dat kan ik niet geloven, sorry. Zijn er geen fora voor gelijkgestemden voor je? Ik vind het raar dat je steeds met van die korte zweverige antwoorden komt op vragen. Zo komt het over alsof je alleen maar met je eigen ikkie bezig bent. Egoistisch.

Dat ik me beter voel en inderdaad tot bepaalde inzichten kom.

Ik dacht hier op dit forum wel meer geluk gestemden tegen te komen eerlijk gezegd. Maar de realiteit is nu eenmaal de realiteit en die wil je niet ontkennen als je enlightened wilt zijn.

Ik hoop dat er meer gelijkgestemde aansluiten, maar misschien zou ik daar niet op moeten hopen.

Misschien kom ik een beter medium tegen. Wie weet.

De realiteit is de realiteit. Zo is dat.
quote:Euforie777 schreef op 17 maart 2017 @ 16:33:

Zen in 30 minuten (engels):

http://the-wanderling.com/zen30.htmlDeze doet het 'em voor me volgens mij.
Als ik jouw teksten zo lees komt deze variant van verlicht zijn neer op alle menselijke impulsen onderdrukken, dat kan nooit goed gaan op langere termijn.

Juist het accepteren en omarmen van de donkere kanten van jezelf brengt je verlichting, niet het wegdrukken ervan.
quote:tomcat schreef op 18 maart 2017 @ 19:29:

Als ik jouw teksten zo lees komt deze variant van verlicht zijn neer op alle menselijke impulsen onderdrukken, dat kan nooit goed gaan op langere termijn.

Juist het accepteren en omarmen van de donkere kanten van jezelf brengt je verlichting, niet het wegdrukken ervan.Ik vind het onduidelijk wat je bedoelt.
Alles wat je onderdrukt komt als een monster terug is wat er gezegd wordt.
wat is dit voor een waus gebabbel in dit topic?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven