door mdf plaat geschroefd

19-03-2017 10:33 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik heb een tafelblad van IKEA en heb een poging gedaan om daar tafelpotel onder te schroeven. Helaas was de schroef te lang dus ik ben door het tafelblad heengegaan. Niet helemaal, maar er is een bultje te zien.

Weet iemand of en hoe je dat weer plat krijgt?

Alvast bedankt.
Schuren
schuren zodat alle splinters weg zijn, vullen met vloeibaar hout, en met een plamuurmes egaliseren.
Als het een originele schroef was, dan zou ik teruggaan naar IKEA. Dan is het nl. een fout.

De vraag is of je het mooi weggewerkt krijgt. Ik zou een washandje op de plek leggen, daarop een houten plaatje en daar zacht met een hamer op tikken.

Succes!
Heeft de tafel een fineerlaag? Dan zeker niet schuren. Heel voorzichtig met iets ertussen terug tikken is je beste optie.
Bedankt voor de goede tips, zal ze proberen. Het was geen originele schroef. Volgende keer beter meten dus.
Dat is balen Ariel. En idd wat Jadaiswa zegt: bij fineer niet schuren!
En ja het heeft een fineerlaag. Dan maar niet schuren maar gewoon even erop tikken. Zou wel mooi zijn als het resultaat glad is. Desnoods bedek ik dat stukje als het echt niet wil.
quote:GenieInABottle schreef op 19 maart 2017 @ 10:37:

Als het een originele schroef was, dan zou ik teruggaan naar IKEA. Dan is het nl. een fout.

De vraag is of je het mooi weggewerkt krijgt. Ik zou een washandje op de plek leggen, daarop een houten plaatje en daar zacht met een hamer op tikken.

Succes!+1
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven