Who am I? Enlightenment reporting

13-03-2017 18:05 757 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo beste seekers en enlightened ones,

Ik ben een tijdje geleden begonnen met self enquiry (zelf ondervraging) om mijn echte zelf te leren kennen.

De vraag die ik mezelf stel is "Wie ben ik", onder andere bekend van Ramana Maharshi (who am I).

Ik zou hier mijn voortgang qua enlightenment doorgeven omdat het rapporteren het proces schijnt te versnellen.

Het een en ander liep wat anders dan ik vantevoren gehoopt had omdat ook veel mensen het kennelijk niet eens zijn met de inhoud van het topic en dat ik een en ander ook niet zo goed voorbereid had.

Ben jij ook met enlightenment bezig via dezelfde methode dan nodig ik je uit mee te doen en jij vooruitgang ook Door te geven. Je schijnt namelijk zo'n 50 tot 100 keer sneller enlightenment te bereiken wanneer je vooruitgang mededeelt aan anderen.

Dus daarom.

Alle tips en ervaringen, etcetera op het gebied van enlightenment zijn ook erg welkom.

Ik wil graag snel enlightenment bereiken, vandaar.

Ik hoop dat je echt iets positiefs toe voegen hebt zoals extra informatie over snel enlightenment bereiken of je eigen resultaten op dit gebied.

Ben je tegen dit topic dan heb ik je helaas niets te melden omdat ik vastbesloten ben. Je zult het dan zonder reactie van mij moeten doen. Dit om tijdbesparing en focus redenen. Ik wil niet op ieder tegenargument ingaan.
quote:tomcat schreef op 18 maart 2017 @ 19:29:

Als ik jouw teksten zo lees komt deze variant van verlicht zijn neer op alle menselijke impulsen onderdrukken, dat kan nooit goed gaan op langere termijn.

Juist het accepteren en omarmen van de donkere kanten van jezelf brengt je verlichting, niet het wegdrukken ervan.In plaats van onderdrukken kun je ook loslaten , laten gaan. Ja toch?
quote:Dymphnatam schreef op 19 maart 2017 @ 12:46:

wat is dit voor een waus gebabbel in dit topic?ja leuk he? en dit gaat door tot verlichting van to is bereikt!
Ik ben liever voorzichtig met impulsen.

Ik heb ze liever niet.

Waarom zou je ze hebben vraag ik mezelf dan liever af.

Moet dat nu perse vraag ik mezelf dan af.

En dan is het antwoord 'nee'.
quote:Euforie777 schreef op 17 maart 2017 @ 16:33:

Zen in 30 minuten (engels):

http://the-wanderling.com/zen30.html

Ik lees dus vooral veel werken. Veel dingen doen, oefenen, vallen en opstaan.

Dit wat jij nu doet is net zolang zitten wachten tot je verlicht bent. Maar zo staat het er helemaal niet. Je moet er actief mee aan de slag.

Noem eens 3 voorbeelden van hoe jij je verlicht zijn in de praktijk aan het brengen bent, dit schrijven hier niet meegerekend?
quote:swifty schreef op 19 maart 2017 @ 13:46:

[...]

ja leuk he? en dit gaat door tot verlichting van to is bereikt!Ik denk dat ik de verlichting al bereikt heb, voor een groot deel in ieder geval.
ha ja ik heb mijn beeldscherm even moeten dimmen om dit te lezen.
En nu, kun je beschrijven hoe je je voelt?
Later is nu
quote:Doreia schreef op 19 maart 2017 @ 13:56:

[...]

Ik lees dus vooral veel werken. Veel dingen doen, oefenen, vallen en opstaan.

Dit wat jij nu doet is net zolang zitten wachten tot je verlicht bent. Maar zo staat het er helemaal niet. Je moet er actief mee aan de slag.

Noem eens 3 voorbeelden van hoe jij je verlicht zijn in de praktijk aan het brengen bent, dit schrijven hier niet meegerekend?Ik ben lui.
quote:Dreamer schreef op 19 maart 2017 @ 14:02:

En nu, kun je beschrijven hoe je je voelt?Gewoon. Maar wel bevrijd. Klaar.
quote:Euforie777 schreef op 19 maart 2017 @ 14:05:

[...]

Ik ben lui.En een egotripper die hier komt voor wat mysterieuze aandacht
Het is was af en toe moeizaam maar het is wel bruikbaar.

Bedankt!
Hi Doreia, leuk je hier te zien. Fel licht he wat schijnt hier. Dazzling
Ik heb nog steeds het idee dat jouw idee van verlicht zijn heel anders is dan mijn idee van verlicht zijn (wat ik dus ook niet zo snel na zou streven) maar dat jij jezelf graag verlicht zíet en denkt..
Later is nu
quote:Euforie777 schreef op 19 maart 2017 @ 14:06:

[...]

Gewoon. Maar wel bevrijd. Klaar.Gekkie toch
Waarvan voel je jezelf bevrijd dan?
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 19 maart 2017 @ 14:14:

Ik heb nog steeds het idee dat jouw idee van verlicht zijn heel anders is dan mijn idee van verlicht zijn (wat ik dus ook niet zo snel na zou streven) maar dat jij jezelf graag verlicht zíet en denkt..

Dat kan.

Ieder met zijn eigen unieke weg volgen naar verlichting las ik op meerdere plekken.
quote:Dreamer schreef op 19 maart 2017 @ 14:19:

Waarvan voel je jezelf bevrijd dan?Suffering.
quote:Euforie777 schreef op 19 maart 2017 @ 14:21:

[...]

Dat kan.

Ieder met zijn eigen unieke weg volgen naar verlichting las ik op meerdere plekken.Maar ben jij verlicht, dat is de vraag.
Later is nu
Maar goed, gefeliciteerd

Geniet ervan.
Later is nu
quote:swifty schreef op 19 maart 2017 @ 14:13:

Hi Doreia, leuk je hier te zien. Fel licht he wat schijnt hier. Dazzling De zonnebril staat op mijn hoofd en factor 50 is gesmeerd!
Ik ben er blij mee.
Dit topic is vol! Van zichzelf...
quote:Doreia schreef op 19 maart 2017 @ 14:25:

[...]

De zonnebril staat op mijn hoofd en factor 50 is gesmeerd!Ja transmitting enlightenment/bright light, intunen en voila, goed topic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven