Welk vloerkleed

25-03-2017 21:13 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een lichte woonkamer met naturelle kleuren. Ik hou van rustige tinten en verschillende materialen. We hebben een prachtige eiken vloer en een enorme dokergrijs gemeleerde stoffen bank wat ik niet heel erg bij elkaar vind passen, en we willen een vloerkleed aanschaffen. Ik zoek inspiratie, maar ben ook benieuwd naar de prijzen en kwaliteit , ik had voorheen altijd goedkoper leenbakker aanbieding vloerkleedjes maar merkte dat dat plat liep, dus liever geen hoog polig of 1 van goede kwaliteit. Welke winkels moet ik vooral bezoeken, wat zijn jullie ervaringen met bv ikea of zit daar veel verschil in nog?

Ik heb katten, 2. Is wellicht nog het vermelden waard, er moet ook gestofzuigd worden
Ik zou voor laagpolig gaan. Bij hoogpolig zijn de huisdierharen heel moeilijk te verwijderen. Hetzelfde geldt voor ander vuil.

Ik haal altijd vloerkleden bij ikea. Familieleden zijn ook te spreken over kwantum.
Ik dacht zelf aan een plat vloerkleed ja, bv gevlochten of jute of een andere natuurlijk materiaal.. t mag niet te interssant voor poezen zijn dus of dat een goed idee is weet ik niet!
Ik zou ook een laagpolige vloerkleed adviseren. Kijk eens bij leenbakker leuke prijzen en patronen.
Ik heb tegenwoordig een binnen en buiten vloerkleed van ikea. Simpel en glad, makkelijk schoon te maken en toch iets onder de tafel, anders vind ik het kaal. Ik heb hem laatst zelfs bij het tankstation in de grote wasmachine gedaan. In de zomer gaat de hogedrukreiniger erop, in de tuin.
Kwantum heeft prachtige kleden. Ik heb me erover verbaasd, dus ga eens kijken, want ze hebben meer hangen dan op de site staan. Ze hebben er eentje die is heel grof geweven, alsof door reuzebreinaalden gebreid, echt prachtig.

Succes met je zoektocht.
Ik heb een groot sisal kleed van Ikea. De katten krabben er wel eens aan maar het kleed is eigenlijk nog steeds niet beschadigd, het ligt hier nu 4 jaar. Makkelijk te stofzuigen ook.
Omg Cc die heb ik ook
quote:Frambozen schreef op 25 maart 2017 @ 21:41:

Omg Cc die heb ik ook Mooi is die he
Calamitycat ik was net op een site voor sisal tapijt, maar zo veel keus en stiksels en kleuren joh niet te doen! Ik moet indd naar de winkel ja, ik ga de kwantum checken, maar zelfs dan vind ik het lastig denk ik, zal het staan?

Grof gevlochten kwam ik ook tegen maar lijkt mij stoffig worden (harig..)

Een binnen buiten tapijt, handig! Wat voor materiaal is dat?
Wij hebben een grote koeienhuid liggen. Poezen vinden poes vindt (moet nog steeds wennen ) er niks van. Past mi goed bij natuurlijke materialen en is makkelijk schoon te houden (vegen of stofzuigen). Ikea!

Aanvulling: dat heel grove materiaal (van dat hele dikke breisel) vind ik ook heel mooi maar is een ramp met kattenharen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ik merk niks qua stoffigheid en ik heb astma.. Die van Ikea is aardig grof, maar ik rag er ook altijd goed overheen met de stofzuiger. Kat wilde er in het begin nog weleens aan krabben maar dat is gewoon consistent op de krabpaal zetten.

En zoals Cc zegt hij is erg mooi. Ook fijn om met blote voeten over te lopen. (Cc nu kan ik niet meer normaal naar mijn kleed kijken hahaha)
Idem
Wel hipperdepip maar ik vind deze mooi

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Die vind ik ook mooi Nouschi, is die van Kwantum?

Een soort nep- Beni Ourian kleed

Ik denk erover om er twee naast elkaar te leggen, dan is het groot genoeg.

De Ikea Stockholm is ook een klassieker, laagpolig, wol en in twee maten. Ik heb hem zelf en ben erg tevreden over kwaliteit.

Dat is een dure. Karwei heeft een goedkope.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Oja, Karwei: die heeft sowieso hele goede betaalbare kleden zag ik.
quote:hiltje schreef op 25 maart 2017 @ 22:30:

De Ikea Stockholm is ook een klassieker, laagpolig, wol en in twee maten. Ik heb hem zelf en ben erg tevreden over kwaliteit.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]Die heb ik ook heel tevreden mee!
Eiken, grijs en rustige tinten.

Ik denk dat zoiets er wel bij past.

“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Tickel schreef op 26 maart 2017 @ 18:45:

Eiken, grijs en rustige tinten.

Ik denk dat zoiets er wel bij past.

[img]http://www.vloerkleden.nl/files/cache/4 ... _f2104.jpg[/img]Oei mooi zeg! Vloerkleden.nl dat ik die nog niet gevonden had hihi
Of zoek op patchwork kleden. Er zijn zoveel verschillende soorten.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven