Grote trampoline

28-03-2017 13:43 29 berichten
Lieve dames,

Ik ben op zoek naar een grote trampoline(circa 3 meter) en daarom op zoek naar ervaringen. Waar moet ik op letten bij aanschaf? Ingebouwd of gewoon op de poten opgesteld, met welke merk hebben jullie goede of slechte ervaringen?
Ik zou even de buren inlichten voor je hem in gebruik neemt
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een hele grote van het merk Exit. Is ook een hele veilige trampoline.

Hier overigens zo'n grote tuin dat de buren er geen last van hebben ;)
quote:MarindaH schreef op 28 maart 2017 @ 13:44:

Ik zou even de buren inlichten voor je hem in gebruik neemt Wij hebben een grote tuin, de buren kunnen er onmogelijk hinder van ondervinden.
Wij hebben deze: https://www.bol.com/nl/p/salta-excellen ... stedsearch

Ik zou zelf altijd voor een inbouw gaan, allereerst omdat je dan niet tegen zo'n net aankijkt, en daarnaast omdat de kinderen er veel vrijer mee kunnen spelen. Ze doen bij ons bijv. ook afgooispelletjes erop.
Onze buren aan beide kanten hebben overigens zelf ook een trampoline Nogal een kinderrijke buurt hier.
Wij hebben een rechthoekige van Salta. Een super fijn, veilig ding.

We hebben hem nu nog los staan met een net eromheen. Straks we de tuin gaan doen, dan wordt hij waarschijnlijk ingegraven.

Als je hem in laat graven wel goed opletten dat je kinderen er niet constant hard vanaf springen, dit is namelijk niet goed voor de enkels en knieën.
Ik zou hem iig goed verankeren na het plaatsen. De onze was 3 dagen na plaatsing total loss door een fikse storm.
Op marktplaats staan mooie tweedehands exemplaren.
quote:miepiestreepje schreef op 28 maart 2017 @ 13:58:

Ik zou hem iig goed verankeren na het plaatsen. De onze was 3 dagen na plaatsing total loss door een fikse storm. En waar had je die vandaan?
quote:watdachtjehiervan schreef op 28 maart 2017 @ 13:58:

Op marktplaats staan mooie tweedehands exemplaren.Is dat wel betrouwbaar? Ik vind dat toch eng want volgens mij zijn ze toch roestgevoelig.
Ik zou hem ook ingraven (of een net erom erbij kopen). Wij hadden dat vroeger niet en meerdere keren is iemand ongewenst van de trampoline gevlogen.
quote:Sophiever schreef op 28 maart 2017 @ 13:59:

[...]

En waar had je die vandaan? Het was een gloedje nieuwe, van bol.com. Merk weet ik niet meer.
quote:Sophiever schreef op 28 maart 2017 @ 14:04:

[...]

Is dat wel betrouwbaar? Ik vind dat toch eng want volgens mij zijn ze toch roestgevoelig.Je kan toch zien hoe de staat van de trampoline is? Wij hebben die van ons na 2 jaar weggedaan omdat onze jongste zich lelijk had bezeerd, hij zag er dus nog prima uit. Vier jaar later hebben we trouwens weer diezelfde trampoline toch weer gekocht
De buren inlichten? Ben ik de enige die dat een raar idee vind? Ik mag toch zeker zelf weten wat ik in m'n tuin zet?
Er bestaan diverse sites over waar je op moet letten bij de aan schaf van een trampoline de merken Ed

Je kan bijvoorbeeld kijken op de site van trampoline land.
Leve marktplaats.
Wat trampolines betreft

- altijd ingraven als het kan!! Het is veel veiliger en staat stukken beter in de tuin.

- een ronde trampoline is makkelijker in te graven dat een rechthoek (meer werk)

- zo groot mogelijk (indien mogelijk) geeft meer plezier en veiligheid (tegen elkaar aanspringen);

- let op de belastbaarheid! Sommige dure trampolines kunnen maar weinig gewicht aan. Met 50 of 70 kilo kan jij als ouder niet (mee)springen met je kind of zelf springen En als de kinderen ouder zijn en er springen er 2 of 3 dan zit je al snel over dat gewicht. Of zakt de trampoline ver door. Er zijn ook trampolines van 100 of zelfs 150 kilo belastbaarheid.

Verder kan je er altijd een net bijkopen voor de veiligheid.

Ik zou niet zo snel een trampoline van marktplaats halen. Je weet niet hoe oud die zijn en hoe het zit met roesten, kapot (en dus krakende!) veren etc.
quote:donkerblauw schreef op 28 maart 2017 @ 14:54:

De buren inlichten? Ben ik de enige die dat een raar idee vind? Ik mag toch zeker zelf weten wat ik in m'n tuin zet? Hier klaagde een buurman dat kind te hoog sprong zodat ze over de schutting kon kijken. Dit terwijl er een wandelpad achter langs zijn achtertuin ligt, waardoor iedere wandelaar zo zijn tuin in kan kijken, want aan de achterkant heeft hij geen schutting. Die buurman heeft zelf geen kinderen en is helaas een grote kinderhater.
Wij hebben een nog iets grotere trampoline van Berg (120kg belastbaar) en hebben hem ingegraven. Wel een diepere kuil dan de aanbevolen diepte, want we wilden als volwassenen ook goed kunnen springen en vrienden van ons sprongen als snel op de grond en in plassen water. Ik vind Berg echt een aanrader, maar is wel duurder dan de meeste andere. Bij zo'n grote zou ik wel dubbele veren nemen; is steviger. En goed verankeren. Wij hebben de poten in betontegels vast gezet.
quote:donkerblauw schreef op 28 maart 2017 @ 14:54:

De buren inlichten? Ben ik de enige die dat een raar idee vind? Ik mag toch zeker zelf weten wat ik in m'n tuin zet? Het was een grapje.. *filmpje met iemand die in de tuin ligt te zonnebaden, waarna de buurman/vrouw ineens zwaaiend boven de schutting uitpiept. En weer. En nog een keer. Dat werk.
Wat is fijner denken jullie: ronde of rechthoek ?
Een ronde. Hier doen de kinderen ook spelletjes waarbij ze achter elkaar rennen en dat gaat makkelijker in een rondje.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik zou absoluut een Berg nemen. In ons oude huis hadden we een Berg, ingegraven. Na 12 jaar was hij nog prima en werd veel gebruikt door 4 kinderen.

In het nieuwe huis een goedkoop merk gekocht. 5 jaar gebruikt door 1 kind en ook nog eens weinig gebruikt. Al 3x de beschermrand moeten vervangen en nu is het doek kapot
Ik sluit me aan bij het merk Berg. Die van ons hebben we nu 6 jaar en wat was het een uitgave, maar de beste uitgave qua speelgoed ooit. Onze kinderen hebben er heel veel plezier van. En met hen vele buurtkinderen. Het eerste jaar hebben we de trampoline nog braaf afgebroken en op zolder opgeborgen, maar de jaren daarna niet meer. En hij ziet eruit als nieuw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven