Jongensnaam
donderdag 30 maart 2017 om 15:26
Hoihoi! Ik ben 20 weken zwanger van mijn tweede kindje en het is een jongetje
We zijn hard aan het denken over namen. We willen niet al te standaard namen (zoals iedereen wellicht haha) maar ook weer niet te apart.
Efraim -- vind ik een hele mooie naam. Wat voor associaties hebben jullie met deze naam?
Benjamin -- ook mooi. Maar klinkt wat softer vind ik? Wat vinden jullie?
Leendert -- ja heel anders dan die andere 2, maar een familienaam. Maar is die niet wat oubollig misschien?
We zijn hard aan het denken over namen. We willen niet al te standaard namen (zoals iedereen wellicht haha) maar ook weer niet te apart.
Efraim -- vind ik een hele mooie naam. Wat voor associaties hebben jullie met deze naam?
Benjamin -- ook mooi. Maar klinkt wat softer vind ik? Wat vinden jullie?
Leendert -- ja heel anders dan die andere 2, maar een familienaam. Maar is die niet wat oubollig misschien?
donderdag 30 maart 2017 om 15:35
donderdag 30 maart 2017 om 15:40
Hoe spreek ik die eerste uit? Ef-raiem? E-fraim? Ef-raim? Efra-im? Ondanks dat ik geen idee heb kan ik het best een leuke naam vinden. Al klinkt het in mijn hoofd een beetje Arabisch (Ef-ra-iem). Ik vind dat zo'n naam wel moet 'passen', maar smaken verschillen.
Benjamin vind ik mwah, niet leuk maar ook niet stom. Hou meer van korte namen.
Leendert vind ik verschrikkelijk.
Benjamin vind ik mwah, niet leuk maar ook niet stom. Hou meer van korte namen.
Leendert vind ik verschrikkelijk.
donderdag 30 maart 2017 om 15:57
donderdag 30 maart 2017 om 16:11
Mijn eerste associatie bij Efraim was Arabisch, maar volgens mij is het een Joodse naam.
Benjamin vind ik uit dit rijtje wel de mooiste, maar ik vind drie lettergrepen te lang.
Bij Leendert zie ik een sullig, dikkig jongetje voor me. Volgens mij had ik vroeger een Leendert in de klas. Die zal er vast zo uit hebben gezien
Benjamin vind ik uit dit rijtje wel de mooiste, maar ik vind drie lettergrepen te lang.
Bij Leendert zie ik een sullig, dikkig jongetje voor me. Volgens mij had ik vroeger een Leendert in de klas. Die zal er vast zo uit hebben gezien
donderdag 30 maart 2017 om 16:14
Ik heb ooit een boek gelezen waar de compleet gestoorde vader die de hoofdpersoon mishandelde Efraim heette; die valt dus voor mij direct af.
Leendert vind ik wel grappig, die oud-Hollandse namen vind ik wel wat hebben.
Benjamin is leuk, ook leuk als het wordt afgekort of als hij dat zelf wil, dan blijft er nog een 'echte' volledige naam over. Als het niet de jongste van het gezin zal blijven vind ik het alleen wel een beetje vreemd.
Leendert vind ik wel grappig, die oud-Hollandse namen vind ik wel wat hebben.
Benjamin is leuk, ook leuk als het wordt afgekort of als hij dat zelf wil, dan blijft er nog een 'echte' volledige naam over. Als het niet de jongste van het gezin zal blijven vind ik het alleen wel een beetje vreemd.
donderdag 30 maart 2017 om 16:16
Efraim is joods ja. Maar als de uitspraak al lastig is bij het lezen ervan weet ik niet of dit wat is.
Benjamin vind ik misschien ook een beetje te zijig zoals iemand zei...maar toch ook wel heel mooi. En als het niet de jongste is...daar heb ik nou nog nooit over nagedacht.
Leendert als tweede naam is een goede optie! Thanx voor de tip. Ben er ook niet weg van maar ja mijn mans vader en zijn vader etc. etc...
Benjamin vind ik misschien ook een beetje te zijig zoals iemand zei...maar toch ook wel heel mooi. En als het niet de jongste is...daar heb ik nou nog nooit over nagedacht.
Leendert als tweede naam is een goede optie! Thanx voor de tip. Ben er ook niet weg van maar ja mijn mans vader en zijn vader etc. etc...
donderdag 30 maart 2017 om 16:22
quote:blooberrie schreef op 30 maart 2017 @ 16:16:
Efraim is joods ja. Maar als de uitspraak al lastig is bij het lezen ervan weet ik niet of dit wat is.
Leendert als tweede naam is een goede optie! Thanx voor de tip. Ben er ook niet weg van maar ja mijn mans vader en zijn vader etc. etc...Het scheelt denk ik wel als je Efraïm schrijft Dan is de uitspraak een stuk duidelijker.
Leendert als tweede naam is een goede optie! Thanx voor de tip. Ben er ook niet weg van maar ja mijn mans vader en zijn vader etc. etc...Het scheelt denk ik wel als je Efraïm schrijft Dan is de uitspraak een stuk duidelijker.