Jongensnaam

30-03-2017 15:26 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi! Ik ben 20 weken zwanger van mijn tweede kindje en het is een jongetje

We zijn hard aan het denken over namen. We willen niet al te standaard namen (zoals iedereen wellicht haha) maar ook weer niet te apart.

Efraim -- vind ik een hele mooie naam. Wat voor associaties hebben jullie met deze naam?

Benjamin -- ook mooi. Maar klinkt wat softer vind ik? Wat vinden jullie?

Leendert -- ja heel anders dan die andere 2, maar een familienaam. Maar is die niet wat oubollig misschien?
quote:nerdopviva schreef op 30 maart 2017 @ 16:22:

[...]

Het scheelt denk ik wel als je Efraïm schrijft Dan is de uitspraak een stuk duidelijker.

Ja!

Vind je Ezra niet mooi?

En anders Benjamin. Leendert vind ik echt vreselijk
Bij Efraim denk ik aan een allochtoon. Dus dat zou ik niet doen. Je wil niet dat je kind gediscrimineerd wordt.

Leendert vind ik inderdaad ouderwets. En een beetje een naam die hoort bij een simpele man.

Benjamin kan prima. Niet mijn. Smaak maar op niets mis mee.
Je wilt geen te aparte naam maar noemt Efraim. Geen idee hoe je het uitspreekt.

Benjamin vind ik oké maar inderdaad een beetje raar als hij niet de jongste zou zijn.

Leendert vind wat ouderwets. Misschien een optie als tweede naam? Wij hebben bewust niet voor de familienaam (van vader en opa) gekozen voor zoon.
Benjamin Leendert Achternaam, roepnaam Ben.
Ik ben echt verbaasd om te lezen dat zoveel forummers de naam Efraim niet kennen. Ik vind het een mooie naam, in elk geval.

Met Leendert heb ik helemaal niets; Benjamin vind ik leuk.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:DG2015 schreef op 30 maart 2017 @ 17:30:

Ik ben echt verbaasd om te lezen dat zoveel forummers de naam Efraim niet kennen. Ik vind het een mooie naam, in elk geval.

Met Leendert heb ik helemaal niets; Benjamin vind ik leuk.

Ik ben ook erg verbaasd.

Wel zie ik inderdaad een wat orthodoxe jood voor me.

Benjamin en Leendert vind ik een beetje saai.

Iemand noemde Ezra, dat is mijn favoriete jongensnaam. Hoewel ook Joods natuurlijk.
Ik ken efraim ook niet. Maar ik vind hm mooi klinken! Maar ik hou van aparte namen.

Benjamin vind ik ook geweldig.
Efraïm vind ik erg mooi (of eigenlijk Ephraïm nog mooier). Ik joodse jongensnamen, maar manlief was bij ons helaas tegen (Ezra, Nathan, Chaim, Eli... heb je nog even?)

Benjamin ook leuk, maar zoals gezegd alleen voor de jongste (en dan bij voorkeur nog de jongste van een groot gezin).

Leendert is niet mijn smaak en past m.i. ook niet echt bij de andere twee namen qua gevoel.
Efraïm vind ik een hele mooie naam. Van het rijtje zou ik die op nummer 1 hebben staan.

Benjamin is ook leuk en makkelijk af te korten. Dat hij niet de jongste is zou met niet zo interesseren. Benjamin betekend iets als geluk of zoon van vreugde. Mooie naam ook.
Ephraïm stond hoog op mijn lijstje. Nu heb ik wel een donkere man met een aparte buitenlandse achternaam. Bij een lichtgetint kindje vind ik de naam toch meer passen. Ook qua achternaam. Ephraïm van Vliet vind ik toch minder.
quote:Mevrouw75 schreef op 30 maart 2017 @ 17:36:

[...]

Ik ben ook erg verbaasd.

Wel zie ik inderdaad een wat orthodoxe jood voor me.

Benjamin en Leendert vind ik een beetje saai.

Iemand noemde Ezra, dat is mijn favoriete jongensnaam. Hoewel ook Joods natuurlijk.Haha ja dat was ik, ik vind hem prachtig! Mijn man helaas niet :(
Amos! Apart maar niet raar. Vind ik dan :-)
Ipv Leendert Lennart of Leonard nog een idee? Benjamin vind ik ook leuk.
Ik zou sowieso voor Benjamin gaan!
wat vinden jullie van de naam Tymon?
Agata89 schreef:
06-03-2018 11:46
wat vinden jullie van de naam Tymon?
Tymon en Pumba. Dat is waar ik aan denk. Die kan ik echt niet los zien van elkaar.
Ik weet niet waarom, maar ik las de topic titel en dacht aan de naam Ephraim. Ik had de op nog niet gelezen, dus is misschien gek toeval of kan komen doordat ik het vanochtend nog met iemand over Joodse namen had. :) Ik vind het in elk geval een mooiere spelling dan Efraim en wat origineler dan Benjamin. Maar toch een klassieke naam, erg mooi.
konijntje123 schreef:
06-03-2018 11:52
Ik weet niet waarom, maar ik las de topic titel en dacht aan de naam Ephraim. Ik had de op nog niet gelezen, dus is misschien gek toeval of kan komen doordat ik het vanochtend nog met iemand over Joodse namen had. :) Ik vind het in elk geval een mooiere spelling dan Efraim en wat origineler dan Benjamin. Maar toch een klassieke naam, erg mooi.
Ik denk en hoop dat dat kind al een naam heeft aangezien de moeder dit topic vorig jaar maart opende.
watdachtjehiervan schreef:
06-03-2018 11:55
Ik denk en hoop dat dat kind al een naam heeft aangezien de moeder dit topic vorig jaar maart opende.
Hahaha. Oeps. Ik ben iig niet de enige die dacht dat dit een nieuw topic was:)

Nu ben ik wel benieuwd naar de naam!
konijntje123 schreef:
06-03-2018 12:44
Hahaha. Oeps. Ik ben iig niet de enige die dacht dat dit een nieuw topic was:)

Nu ben ik wel benieuwd naar de naam!
Ik eigenlijk ook wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven