NVM Open Huizen Dag

31-03-2017 17:51 133 berichten
Deelnemers hier?

Zelf open huis?

Ga je huizen bezoeken?
Ja wij! Appartement staat sinds een maand op de markt.

Nog geen bezichtigen gehad. En ik vermoed zomaar dat het morgen ook rustig blijft. Geen populair type woning, ondanks de vraagprijs en gunstige ligging.
Ik zag het idd op diverse borden. Heb medelijden met jullie....de mensen die eraan meedoen bedoel ik. Lijkt me een vorm van verplichting, want je wil je huis verkopen. Dus ondanks vrijwillige deelname doe je immers graag alles om zo snel mogelijk van je huis af te geraken. Echter het lijkt me niets, helemaal niets, leuk.

Succes voor de mensen die meedoen.
quote:Troeteltje schreef op 31 maart 2017 @ 18:28:

Ik zag het idd op diverse borden. Heb medelijden met jullie....de mensen die eraan meedoen bedoel ik. Lijkt me een vorm van verplichting, want jr wil je huis verkopen. Dus ondanks vrijwillige deelname doe je immers graag alles om zo snel mogelijk van je huis af te geraken. Echter het lijkt me niets, helemaal niets, leuk.

Succes voor de mensen die meedoen.Wat negatief. Het is toch leuk om je huis aan andere te laten zien. Het lijkt me wel vervelend als je zit te wachten en er komt niemand.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen huis te koop;

Gelukkig voor de verkopers is het morgen niet zo warm als vandaag en gisteren.

Succes morgen.
Ik ga kijken, maar dan vooral om te oriënteren. Wil het kopen van een huis nog een jaar uitstellen en dit is ideaal om dan beter voorbereid te zijn. Afgelopen herfst ook gedaan, en het is echt leerzaam. Een huis dat op papier best wel ideaal leek viel toch af, we keken elkaar op hetzelfde moment aan en zeiden 'oké, we moeten dus toch écht minstens 60m2 hebben'. Dat soort inzichten doe je het meest op via de praktijk. Maar om mensen niet nodeloos hoop te geven of voor niets hun huis te laten opruimen ga je toch pas serieuze bezichtigingen doen als het kan. En morgen telt dat bezwaar dus niet.
Er doen hier niet zo heel veel huizen aan mee moet ik zeggen. We gaan een appartement bekijken denk ik om te zien of ons dat wat lijkt. Eigenlijk willen we een gewoon huis, maar wie weet worden we aangenaam verrast.
quote:Alex91 schreef op 31 maart 2017 @ 18:40:

Ik ga kijken, maar dan vooral om te oriënteren. Wil het kopen van een huis nog een jaar uitstellen en dit is ideaal om dan beter voorbereid te zijn. Afgelopen herfst ook gedaan, en het is echt leerzaam. Een huis dat op papier best wel ideaal leek viel toch af, we keken elkaar op hetzelfde moment aan en zeiden 'oké, we moeten dus toch écht minstens 60m2 hebben'. Dat soort inzichten doe je het meest op via de praktijk. Maar om mensen niet nodeloos hoop te geven of voor niets hun huis te laten opruimen ga je toch pas serieuze bezichtigingen doen als het kan. En morgen telt dat bezwaar dus niet.Ook hiermee geef je natuurlijk nodeloos hoop. En ook hiervoor ruimen ze hun huis natuurlijk op. Die mensen hebben hun huis niet opengesteld om even gezellig binnen te kijken bij ze. Die mensen hebben een huis waar ze vanaf willen of moeten. En daar doen ze moeite voor en betalen ze ook voor. Als er dan alleen maar mensen komen rondkijken en niet serieus zijn, is dat best jammer.
Nee, ik ben gewoon eerlijk. Ik wil me toch goed oriënteren en ik ga niet doen alsof. Ik ga niet 'even gezellig binnen kijken', daarmee doe je me tekort.

En hoop, tja. Huizen hier in de regio vliegen toch als broodjes over de toonbank. Niet dat dat een argument is, maar ik kan me voorstellen dat het wel meespeelt qua 'hoop'.
Maar hoe ben je dan eerlijk? Zeg je dan bij de deur al dat je alleen maar komt kijken en geen serieuze interesse hebt?
quote:Whomi schreef op 31 maart 2017 @ 19:10:

[...]

Ook hiermee geef je natuurlijk nodeloos hoop. En ook hiervoor ruimen ze hun huis natuurlijk op. Die mensen hebben hun huis niet opengesteld om even gezellig binnen te kijken bij ze. Die mensen hebben een huis waar ze vanaf willen of moeten. En daar doen ze moeite voor en betalen ze ook voor. Als er dan alleen maar mensen komen rondkijken en niet serieus zijn, is dat best jammer.

Maar je gaat geen huizen kijken om een ander hoop te geven toch? Je doet het voor jezelf. Of dat nou is om je te oriënteren of omdat je serieuzer bent maakt toch niet uit?

Je winkelt toch ook weleens voor kleding zonder iets te kopen? Is toch ook niet zielig dat je de verkopers dan hoop geeft?

Als wij morgen niet zelf meededen aan de ohr dan zouden we ook ter oriëntatie gaan kijken bij anderen.
quote:Emceetje schreef op 31 maart 2017 @ 19:23:

[...]

Maar je gaat geen huizen kijken om een ander hoop te geven toch? Je doet het voor jezelf. Of dat nou is om je te oriënteren of omdat je serieuzer bent maakt toch niet uit?

Je winkelt toch ook weleens voor kleding zonder iets te kopen? Is toch ook niet zielig dat je de verkopers dan hoop geeft?

Als wij morgen niet zelf meededen aan de ohr dan zouden we ook ter oriëntatie gaan kijken bij anderen.Ik ben nooit bij huizen gaan kijken terwijl ik geen huis wilde kopen. En toen wij serieus gingen kijken, ben ik niet gaan kijken bij huizen die mij toch al niks leken. Alle huizen die wij bezichtigd hebben, leken ons op basis van de foto's en beschrijving ook echt geschikt voor ons. Dan kan het qua gevoel in het huis ineens wel anders zijn, maar ik ben nooit gaan kijken om het kijken. En ik had dat bij de verkoop van ons eigen huis ook niet prettig gevonden. Bij elke bezichtiging heb je toch de hoop dat dat de kopers zijn. En ik zou mensen dus niet dat beetje hoop willen geven als ik van tevoren al wist dat ik er toch niet serieus over was. Maar goed, blijkbaar ben ik daar anders in qua gevoel. Misschien ook omdat ik zelf in de situatie heb gezeten waarin ik graag mijn huis wilde verkopen. Een huis verkopen vind ik niet te vergelijken met shoppen. Een huis kan voor de verkopers echt een zware last zijn en die willen er graag vanaf. Of moeten er vanaf. Totaal anders situatie dan een verkoopster in een winkel.

[...]

Ook hiermee geef je natuurlijk nodeloos hoop. En ook hiervoor ruimen ze hun huis natuurlijk op. Die mensen hebben hun huis niet opengesteld om even gezellig binnen te kijken bij z :rofl:e. Die mensen hebben een huis waar ze vanaf willen of moeten. En daar doen ze moeite voor en betalen ze ook voor. Als er dan alleen maar mensen komen rondkijken en niet serieus zijn, is dat best jammer.Ik ga altijd voor de gratis koffie en verse appeltaart.
quote:Elle1976 schreef op 31 maart 2017 @ 19:30:

[...]

Ik ga altijd voor de gratis koffie en verse appeltaart.Je moet ze de kost geven die dat doen hoor. Het gebeurt...

[...]

Ook hiermee geef je natuurlijk nodeloos hoop. En ook hiervoor ruimen ze hun huis natuurlijk op. Die mensen hebben hun huis niet opengesteld om even gezellig binnen te kijken bij ze. Die mensen hebben een huis waar ze vanaf willen of moeten. En daar doen ze moeite voor en betalen ze ook voor. Als er dan alleen maar mensen komen rondkijken en niet serieus zijn, is dat best jammer.Scheelt dat ze hun huis al opgeruimd hebben en betaald hebben, of ik nu kom of niet.
'Voor wie is NVM Open Huizen Dag?'

'De NVM Open Huizen Dag is voor iedereen die nog in de oriëntatiefase zit. Weet je nog niet wat voor een woning precies bij jou past, dan is NVM Open Huizen Dag de kans om je daadwerkelijk te oriënteren en geheel vrijblijvend ‘live’ huizen te gaan bekijken.'

https://www.nvm.nl/campag ... uizen_dag/vraagenantwoord
Wij hebben jaren geleden de openhuizen route gebruikt om ons te orienteren. Daar is hij in mijn ogen ook voor bedoeld. En dat gaven we ook eerlijk aan bij de verkopers.
Ik denk dat er ook genoeg mensen zijn die helemaal niet op zoek zijn naar een nieuw huis maar graag bij mensen binnen kijken en die daar de openhuizen route voor gebruiken.
Ik heb mijn huis te koop, maar doe niet mee aan de open dagen.

IK ga er vanuit de serieuze gegadigde ook wel komt zonder de open dagen.
Een vriendin van me is op zoek naar een huis. Morgen ga ik met haar mee een aantal woningen bekijken.
quote:watdachtjehiervan schreef op 31 maart 2017 @ 18:31:

[...]

Wat negatief. Het is toch leuk om je huis aan andere te laten zien. Het lijkt me wel vervelend als je zit te wachten en er komt niemand.

Leuk??

Wij hebben blijkbaar een ander idee van/over een ontspannen weekend.
quote:watdachtjehiervan schreef op 31 maart 2017 @ 19:52:

Ik denk dat er ook genoeg mensen zijn die helemaal niet op zoek zijn naar een nieuw huis maar graag bij mensen binnen kijken en die daar de openhuizen route voor gebruiken.Dat je dat maar weet. Ik ken mensen die dit doen bij gebrek aan andere tijdsinvulling. Die houden van huizen en inrichting. En die enkel gaan kijken om te kijken. Waar ze wonen willen ze absoluut niet weg.
De ohr is er toch juist om potentiele kopers binnen te krijgen die anders geen bezichtiging hadden gepland. Dus ja, de kans dat een orienterend koppel verliefd wordt op je huis en tot aankoop over gaat.

Anders moet je niet meedoen.
De zee is groen

[...]

Ook hiermee geef je natuurlijk nodeloos hoop. En ook hiervoor ruimen ze hun huis natuurlijk op. Die mensen hebben hun huis niet opengesteld om even gezellig binnen te kijken bij ze. Die mensen hebben een huis waar ze vanaf willen of moeten. En daar doen ze moeite voor en betalen ze ook voor. Als er dan alleen maar mensen komen rondkijken en niet serieus zijn, is dat best jammer.

Uh nou...ons eerste huis hebben we gekocht terwijl wij er eerst niet serieus naar gekeken hadden. Toen we er langsfietsten op OHD zijn we binnen gestapt om eens een kijkje te nemen...en vielen ervoor.

En mij zou het als verkoper geen fluit uitmaken op zo'n dag, schoongemaakt en opgeruimd heb ik dan toch wel.
Ozo.
quote:josske schreef op 31 maart 2017 @ 19:53:

Ik heb mijn huis te koop, maar doe niet mee aan de open dagen.

IK ga er vanuit de serieuze gegadigde ook wel komt zonder de open dagen.

Ik dacht ook zo.

Totdat ik mee deed en er ook mensen kwamen kijken om gewoon even te kijken, buitenkant huis sprak ze niet echt aan, een echte bezichtiging vonden ze het niet waard en toch kwamen ze nog even snel binnen tijdens de open huizen dag. Ze liepen binnen en ik zag het gebeuren, exact wat ik ook ooit had.

Drie dagen later mijn huis verkocht.

Sindsdien geloof ik in de open huizen dag. Laagdrempelig is soms zo belangrijk.

Succes allemaal!
djoels wijzigde dit bericht op 31-03-2017 20:28
Reden: Tikfout
% gewijzigd
DTEEZ!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven