Knikkers

01-04-2017 14:43 98 berichten
Hallo allemaal,

Tijdens de grote voorjaarsschoonmaak heb ik op zolder twee schoenendozen vol met knikkers gevonden en daar wil ik vanaf.

Kan ik ze in de vuilnisbak gooien of kan ik ze ook storten in de glascontainer.

Liefs van Roelie
Alle reacties Link kopieren
Namen van knikkers door de jaren heen vind je hier knikkers. Sweet memories toch
quote:Tr0tter schreef op 01 april 2017 @ 16:35:

[...]

Nogmaals een dan maar...
quote:Henk-en-Roelie schreef op 01 april 2017 @ 15:02:

Oh nee, hoor, alles gaat hier weg ook oud meubilair gaat naar de stort als het vervangen is, dat is eens in de zes jaar. De knikkers wil ik nog wel in de glasbak gooien zodat het weer gebruikt kan worden wegens het miljeu. Dat ga ik zo maar doen, steeds een handje vol knikkers in de glasbak gooien.

Moet ik ze dan in het witte, bruine of groene gat gooien ?Tja, dat zou me dan te gek zijn. Dan gooi ook alles in 1 keer weg. Je gaat toch niet met handjevol per keer te werk? Weg ermee, en dan ook goed.
Roelie, waarom is Henk doorgekrast? Heb je ruzie met 'm?
quote:Boekenwurm2016 schreef op 01 april 2017 @ 16:50:

Namen van knikkers door de jaren heen vind je hier knikkers. Sweet memories toch Wat leuk dit! Ik ben de namen vergeten.
Ik ben er ingetrapt.
quote:Troeteltje schreef op 01 april 2017 @ 17:05:

Ik ben er ingetrapt.

Ik niet ben de hele dag op m'n hoede geweest en net even op internet gezocht. Eens kijken of het Jeugdjournaal dit jaar met echt iets leuks op de proppen komt.

Zie hier:

1 april kikker in je bil
quote:Boekenwurm2016 schreef op 01 april 2017 @ 17:17:

[...]

Ik niet ben de hele dag op m'n hoede geweest en net even op internet gezocht. Eens kijken of het Jeugdjournaal dit jaar met echt iets leuks op de proppen komt.

Zie hier:

1 april kikker in je bil'k Vind er geen bal aan.
quote:SallySpectra schreef op 01 april 2017 @ 16:18:

Hoe gaat het met Gré?

Mein hertz

Gré en Henk zoeken het maar uit gelukkig staat het huis te koop en hoef ik ze niet meer te horen 's nachts als ze weer eens van bil gaan.
Vraag me af of je knikkers zomaar in de glasbak kunt gooien. Kun je ze niet bij een basisschool afgeven, mits de school daar oren naar heeft? En anders idd zoals hier al meer is ge-opperd. Denk dat knikkeren ook nog niet eens zo gek is om de fijnere motoriek mee te oefenen.

Goede herinneringen trouwens aan knikkeren. Toen ik op de basisschool zat werden sommige tegels speciaal vervangen voor tegels met een 'knikkerpotje' erin
Krijg motto niet verwijderd :-)
Knikkers geef je toch gewoon weg aan buurkinderen? Hoewel... ik moet eerlijk zeggen dat je steeds minder kinderen op straat ziet spelen na school. Ik kan het me nog wel herinneren, verstoppertje, touwtjespringen, stoepranden, knikkeren, enz. Tussen na school thuiskomen en etenstijd was je gewoon nog even lekker een uur of 2 aan het spelen met je buurkinderen, en in de zomer na het eten ook nog even... Ik woon in een wijk waar best aardig wat kinderen in de leeftijd van 6-12 jaar wonen, maar ik zie zelden nog kinderen buiten spelen, ook niet als het lekker weer is. Terwijl dat hier in de wijk prima kan. Blijkbaar bestaat dat niet meer. Gooi die knikkers dan maar weg. Kinderen spelen niet meer buiten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Wegknikkeren is zonde.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:pejeka schreef op 01 april 2017 @ 18:15:

Knikkers geef je toch gewoon weg aan buurkinderen? Hoewel... ik moet eerlijk zeggen dat je steeds minder kinderen op straat ziet spelen na school. Ik kan het me nog wel herinneren, verstoppertje, touwtjespringen, stoepranden, knikkeren, enz. Tussen na school thuiskomen en etenstijd was je gewoon nog even lekker een uur of 2 aan het spelen met je buurkinderen, en in de zomer na het eten ook nog even... Ik woon in een wijk waar best aardig wat kinderen in de leeftijd van 6-12 jaar wonen, maar ik zie zelden nog kinderen buiten spelen, ook niet als het lekker weer is. Terwijl dat hier in de wijk prima kan. Blijkbaar bestaat dat niet meer. Gooi die knikkers dan maar weg. Kinderen spelen niet meer buiten.

Hier zijn geen buurkinderen, ik woon op het platteland in een twee onder een kap, in de andere helft woont mijn ex samen met mijn buurvrouw en ook zij heeft geen kleinkinderen ( en had ze die wel dan kregen die niet mijn knikkers ).

Maar vanmiddag ben ik in mijn Subaru Impreza naar de supermarkt getogen en heb daar de knikkers in de glasbak gesodemieterd, een aantal vielen ernaast en rolden weg, voor de eerlijke vindertjes zullen we maar zeggen

Jaaa, ook goede herinneringen aan. Bij zoon destijds op de basisschool werd knikkeren ineens weer een enorme rage, hij was toen een jaar of 7 á 8 (nu 16).

In de leeftijd van zoon wordt ook niet meer buitengespeeld, ze hebben allemaal bijbaantjes en/of zijn bezig met voetballen (training, wedstrijd etc).

In de straat waar ik woon spelen trouwens ook geen kinderen op straat. Daarvoor komt er toch net teveel (zwaar) verkeer langs (traktoren, vrachtwagens, woon-werkverkeer). Maar de meesten hebben dan wel weer een redelijk (grote) tuin waarin de kinderen prima kunnen ravotten/spelen.

Plus, kan me indenken dat buitenspelen in een stad net wat meer oplettendheid vergt dan in een dorp, waar het veelal toch wat rustiger is en men elkaar ook net iets meer kent.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Jammer dat jullie pejeka quoten want ik heb deze op de negeerknop gezet en nu lees ik het perongeluk toch
quote:Blondie456 schreef op 01 april 2017 @ 15:10:

Waarom open je een topic als je ze ondanks wat ze hier zeggen dat je daar andere mensen blij mee kunt maken toch alsnog weg gaat gooien?Dit idd. Meubels na 6 jaar naar de stort... ga je schamen...
Don't cry, buy a bag and move on.
quote:Boekenwurm2016 schreef op 01 april 2017 @ 19:14:

Jammer dat jullie pejeka quoten want ik heb deze op de negeerknop gezet en nu lees ik het perongeluk toch Nou boehoe. Kan je nu wel slapen vannacht?
quote:Boekenwurm2016 schreef op 01 april 2017 @ 16:50:

Namen van knikkers door de jaren heen vind je hier knikkers. Sweet memories toch

Kikker, Meteoor, Spaghetti, Piraat herinner ik mij nog. Verder veel onbekende knikkernamen, maar er kunnen denk ik zowel regionaal als door de tijd heen andere namen zijn gebruikt.

En TO, wat ga je met de knikkers doen of was het echt een 1 april grap?
1 april, knikker in je bil?

Knikkers geef je toch gewoon weg aan buurkinderen? Hoewel... ik moet eerlijk zeggen dat je steeds minder kinderen op straat ziet spelen na school. Ik kan het me nog wel herinneren, verstoppertje, touwtjespringen, stoepranden, knikkeren, enz. Tussen na school thuiskomen en etenstijd was je gewoon nog even lekker een uur of 2 aan het spelen met je buurkinderen, en in de zomer na het eten ook nog even... Ik woon in een wijk waar best aardig wat kinderen in de leeftijd van 6-12 jaar wonen, maar ik zie zelden nog kinderen buiten spelen, ook niet als het lekker weer is. Terwijl dat hier in de wijk prima kan. Blijkbaar bestaat dat niet meer. Gooi die knikkers dan maar weg. Kinderen spelen niet meer buiten.Jeweettog, die zitten allemaal opgesloten in de BSO.
Ik zie nog maar zelden kinderen knikkeren, maar bij mooi weer gaan ze wel naar buiten!
quote:Pluisi schreef op 01 april 2017 @ 15:20:

Het woord "duurzaam" komt zeker niet voor in je woordenboek?Nou ja, in dit geval een beetje kul. Glas is duurzaam en wordt 100% gerecycled. Maar idd, kijk of je er iemand blij mee kunt maken.
quote:NYC schreef op 01 april 2017 @ 21:15:

[...]

Kikker, Meteoor, Spaghetti, Piraat herinner ik mij nog. Verder veel onbekende knikkernamen, maar er kunnen denk ik zowel regionaal als door de tijd heen andere namen zijn gebruikt.

En TO, wat ga je met de knikkers doen of was het echt een 1 april grap?

TO zwijgt en ik negeer hem/ haar/ hen. Ik denk ook dat de namen regionaal zijn. Ik heb op MP gekeken en ze worden per kilo's aangeboden, dus ze zijn gewoon niet veel meer waard.

Ik gooi nooit iets weg, gun alles een tweede leven.
quote:Henk-en-Roelie schreef op 01 april 2017 @ 15:02:

Oh nee, hoor, alles gaat hier weg ook oud meubilair gaat naar de stort als het vervangen is, dat is eens in de zes jaar. De knikkers wil ik nog wel in de glasbak gooien zodat het weer gebruikt kan worden wegens het miljeu. Dat ga ik zo maar doen, steeds een handje vol knikkers in de glasbak gooien.

Moet ik ze dan in het witte, bruine of groene gat gooien ?

Dit kan je toch niet echt menen hoop ik?

En als je al ieder 6 jaar nieuwe meubels koopt maak er dan een ander blij mee door het bij de kringloop te brengen, echt een kleine moeite en een ander doe je er een groot plezier mee.
Hier gaat alles onder de grond in de tuin. Zo staat de loungeset bijvoorbeeld op de slaapkamer toen we weer eens een ander slaapkamerameublement namen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven