Thee vlekken

02-04-2017 00:21 12 berichten
Iemand was zo slim om zijn theezakje op mijn tafel laken te leggen en nu na 3x wassen is het er nog niet uit.

Ik heb het al geprobeerd met citroensap en ammoniak en shout

Iemand nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Ja of je leert er mee leven of koopt een nieuw tafelkleed of je verhaalt het op diegene zijn / haar verzekering.
Overal op je kleed een theezakje leggen; dan zie je er niks meer van.
Weet je wat ook naar is? Spatie ziekte.
Ossengal zeep, haalt bij mij bijna alle vlekken eruit.
Is het een wit kleed? Wat dan nog wel eens wil helpen is het na het wassen op laten drogen in de felle zon.
Theeaanslag krijg je met steradenttabletten moeiteloos uit een aardewerken theepot en ken ook mensen die hun witte gordijnen en witte tafellakens een nachtje water met steradenttablett(ten) laten staan en vervolgens wasten met wasmiddel. Resultaat: hagelwitte gordijnen en tafellakens. Dus dat zou je nog kunnen proberen als je een wit tafellaken hebt. Geen idee of het ook kan met gekleurd linnengoed.
Weken!! Minstens een nachtje in een emmer met van dat oxi poeder. Daarna hop de machine in en weg vlek!
Ik begrijp uit OP dat het in het tafelhout is getrokken?

Wat naar.

Verzekering van de "dader" aanspreken. Vervolgens kijken of iemand met kennis van hout een oplossing kent. Wellicht volledig opnieuw opschuren en lakken?
Huh? Waar lees jij dan dat het in het hout zit? Ze zegt dat iemand een zakje op het tafellaken heeft gezet en dat het er na 3 x wassen nog niet uit is. Ik neem niet aan dat ze de hele tafel in de wasmachine doet

Ik pak voor alle soorten vlekken altijd vloeibare groene zeep. Doe dat direct op de vlek samen met een schep vanish. Even in laten trekken en dan in de machine met in het bakje hetzelfde mengsel.

Maar weet niet of dit nog werkt bij een vlek die er na 3 x wassen nog in zit.
Gaat idd om een tafellaken van katoen en het is grijs met lichtgrijs en wit

Nieuwe kopen kan idd maar deze heb ik van mijn oma gekregen die overleden is dus zou het zonde vinden om weg te gooien.

Bedankt voor de tips ik ga ze uitproberen
quote:Whomi schreef op 02 april 2017 @ 07:21:

Huh? Waar lees jij dan dat het in het hout zit? Ze zegt dat iemand een zakje op het tafellaken heeft gezet en dat het er na 3 x wassen nog niet uit is. Ik neem niet aan dat ze de hele tafel in de wasmachine doet

Ik pak voor alle soorten vlekken altijd vloeibare groene zeep. Doe dat direct op de vlek samen met een schep vanish. Even in laten trekken en dan in de machine met in het bakje hetzelfde mengsel.

Maar weet niet of dit nog werkt bij een vlek die er na 3 x wassen nog in zit.Je hebt gelijk. Was vast nog niet wakker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven