Tuinkantoor ervaringen

03-04-2017 08:19 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Manlief en ik zijn momenteel op huizenjacht en moeten daarbij als 2 zzp'ers rekening houden met ruimte voor onze werkplekken. Ik heb aan een bureautje of plek ad keukentafel genoeg, maar mijn man heeft ruimte nodig voor een geluidsdichte muziekstudio. Het huis waar we nu interesse in hebben heeft een prachtige ruime tuin (400m2) dus zijn we op het idee gekomen om ipv het ombouwen vd garage misschien een geisoleerd tuinkantoor te plaatsen. We zien door de blokhutten en prefab tuinhuizen het bos niet meer en vroegen ons af of er hier mensen met tips en ervaringen zijn? Blijft het warm genoeg in de winter of stook je je te pletter? Hoe zit het met beveiligen?

Willen ongeveer 4 bij 3, met een budget van 10.000 (akoestische behandeling etc rekenen we nog eens 10.000 voor). Wonen in Zuid-Holland en eigenlijk zouden we t liefst eerst eens een showroom zien. Dank alvast!
I think I have a problem - I think I think too much.
Ja je stookt je te pletter. Elektrisch stoken is niet te doen en erg duur.

Met een petroleum kachel is het te doen en zijn de stookkosten acceptabel. Echter daar komt enorm veel vocht bij vrij. Ramen zijn constant beslagen. Dat lijkt me voor geluidsapparatuur niet goed. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog eens enorme temperatuur schommelingen als je s avonds alles uit hebt staan.
Ligt er helemaal aan hoe je het bouwt. Een standaard blokhut is niet geschikt, is gewoon niet geisoleerd. Maar bouw je een geisoleerde blokhut of andersoortig bijgebouw, dan gaat dat prima.

Kortom, laat je goed informeren dus deskundigen. Kijk tevens in het bestemmingsplan over de mogelijkheden.
Ik heb geen flauw idee wat het kost, maar kun je niks met een kelder? Uitbreiden of laten bouwen?
Gewoon een stenen gebouw met binnenmuur, buitenmuur, spouw-, vloer en dakisolatie? Eventueel via de grond een gasleiding plaatsen en daar een kleine cv ketel bevestigen. Leidingen zijn allemaal kunststof tegenwoordig.

Eventueel aan de toekomst denken of jullie van plan zijn om ooit mantelzorg te geven of dergelijke.

En het een en ander hangt natuurlijk ook af van hoe lang jullie van plan zijn om daar te wonen.
quote:Het-groepje schreef op 03 april 2017 @ 08:59:

Ik heb geen flauw idee wat het kost, maar kun je niks met een kelder? Uitbreiden of laten bouwen?

Dit huis heeft geen kelder, en ik denk eerlijk gezegd ook niet dat 50 uur per week in een kelder zitten fijn is. Willen juist lekker veel licht en openheid ;)

@ananas Ik denk dat je dan al gauw het driedubbele kwijt bent, en ik gok dat je dan echt een flinke vergunning nodig hebt. Denk ook niet dat het heel mooi is, hout past een stuk beter bij het huis en de tuin. Het is wel het huis waar we ons lange tijd willen settelen, kinderen nemen etc. Zie ons er gerust 20 jaar zitten, maar dat weet je natuurlijk nooit.
Denk eens aan een huis van boomstammen. Boomstammen isoleren veel beter dan planken en dragen bij aan een goede luchtvochtigheid. Het heeft een natuurlijk effect en een goed binnenklimaat in zomer en winter. Google maar eens.

Prijstechnisch heb ik geen idee.
quote:dromenvangert schreef op 03 april 2017 @ 09:58:

[...]

Dit huis heeft geen kelder, en ik denk eerlijk gezegd ook niet dat 50 uur per week in een kelder zitten fijn is. Willen juist lekker veel licht en openheid ;)

@ananas Ik denk dat je dan al gauw het driedubbele kwijt bent, en ik gok dat je dan echt een flinke vergunning nodig hebt. Denk ook niet dat het heel mooi is, hout past een stuk beter bij het huis en de tuin. Het is wel het huis waar we ons lange tijd willen settelen, kinderen nemen etc. Zie ons er gerust 20 jaar zitten, maar dat weet je natuurlijk nooit.

Hoe gaat veel (dag)licht en akoestisch isoleren samen? Kan dat wel?

Ik denk niet dat je voor steen een 'grotere' vergunning nodig hebt als voor hout.
quote:S-Groot schreef op 03 april 2017 @ 13:38:

[...]

Hoe gaat veel (dag)licht en akoestisch isoleren samen? Kan dat wel?

Yes, je hebt speciale akoestische ramen of folie voor op de ramen. Toegegeven, het is waarschijnlijk makkelijker in een heel dicht hok, maar fijn werkt dat niet - dan verandert mijn man in een spookje vrees ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven