het 'help elkaar' topic

29-01-2009 16:24 760 berichten
Ik heb wel eens langer met het idee gelopen om zo een topic te openen omdat ik zelf veel steun heb gekregen in moeilijke tijden van een hoop forummers in mijn topics. Niet alleen mentale steun, maar er werd zelfs aangeboden om naar me toe te komen om me te helpen op dat moment. Dat heeft mij wel heel erg geraakt en ik zie het vaker, dat aanbod op viva.

Er zijn best wel veel wel-willenden om iemand te helpen die er echt helemaal doorheen zit. Op welke wijze dan ook. Er zijn grenzen natuurlijk. Voor gezondheidsklachten is er een dokter, voor echte psychische hulp de psycholoog en voor onzedelijke vragen zijn er ook weer betaalde diensten te vinden via google.

Maar er zijn er zat die het niet meer overzien met het huishouden, met de kinderen, die onverwacht zwanger zijn en geen cent te makken hebben (ook ooit een topic over geweest waar men aan alle kanten wilde helpen met spullen ed)

Maar goed, indien er animo is voor zoiets, zou het topic een beetje vorm gegeven worden. Eigenlijk zoiets als het ruil-topic, een andere variant, het help elkaar topic.

Geen flauw idee of het gaat werken, maar ik doe een poging door het toch te openen.

Wat heb ik te bieden? Van alles wat ik zelf op dit nog niet weet. Het komt zoals het komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouwdekees schreef op 29 januari 2009 @ 18:45:

Mochten er mensen zijn die heel erg behoefte hebben aan een Klussert in omgeving Rotterdam dan ben ik best bereid mijn toolbelt om te strappen en de nodige muren van behang of verf te voorzien, helpen met laminaat te leggen en aanverwante klussen.Ook als je er zelf ( en je vent ) te lui voor bent , of alleen als je armen en benen er af gevallen zijn ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik bied me aan als hondenoppas. Heb zelf ook een hond en weet hoe lastig dat soms is om er een te vinden. Woon in 'hier in ons mooi Breda'.
Ik ga er stiekum wel vanuit dat je helpt/ niet in staat bent om te helpen/ je niet heel prima een klusjesman kunt veroorloven BGB. Vanaf de bank toekijken hoe leuk de forumster je huis verbouwd is er natuurlijk niet bij
O, laat maar dan .

Ja dahag, voor niets gaat de zon op, dan ga je me maar uitbetalen!
quote:Mevrouwdekees schreef op 29 januari 2009 @ 19:02:

Ja dahag, voor niets gaat de zon op, dan ga je me maar uitbetalen!Zal ik een dot van een Sinterklaasrijm voor je maken , dan ? Terwijl ik op de bank zit te kijken naar je ?
Marahbloem, dat is nou precies wat ik nodig heb, een hondeoppas . Maar ik woon helaas in Zwitserland. Echt jammer, want we zouden het af kunnen wisselen. Ik heb hier een ideale tuin voor een stel honden en helemaal afgesloten.

Waarom woon ik nou niet in NL?
Misschien handig een langelijst in de OP te zetten met wat alles iedereen kan...

Mies85; NH (tegen Amsterdam aan )

Je helpen je ' papier bende' op te ruimen en geordend te krijgen.

Je huis opruimen/was doen ( niet strijken )

Op je kinderen letten dagje/avondje

Eten koken

Mijn auto lenen? ( smart for four )

helpen kinder activiteiten te bedenken ( ben heel lang scouting leiding geweest )

voor al je vragen over jongeren online, ben Admin op een online community.

Zoekt zelf: iemand die porcelina1983 en mij wil leren pokeren , wij willen de mannen laten schrikken hoe goed wij het wel niet kunnen.

ik ben voor alle gevallen temailen op: viva-mies85@live.com

Donkeyshot; centraal Nederland

Verhuizingen

Kan vrachtwagen rijden (heeft alle rijbewijzen)

Kan met aanhanger (boedelbak) rijden

Heeft grote auto (stationcar) dus kan mensen en dingen vervoeren

Kleine storingsklussen in en om het huis

(c.v., waterleiding, electrische apparaten)

Kleine storingen aan auto of fiets

(lege accu, fietsketting spannen etc.)

Oppassen

Borodini; Dordrecht

Kan door de weeks met van alles helpen.

Zoekt zelf

Oppas.

Banda; Ooste

Hymalaya; NH

Houd het topic in de gaten en reageert als ze iemand wil helpen, of geholpen wil worden.

Zoekt: vertaling Pools-Nederlands

Mismmm; ??

Ik wil wel helpen met het maken/verbeteren van cv's.

En voor vragen omtrent koken/bereidingstechnieken (bijna niveau sterrenkok-als-ik-het- niet-in-mijn-rug-zou-hebben) kan ik aankloppen bij manlief.

robo: buitenland

voor al uw vertaalvragen van en naar het Engels en het Frans sta ik klaar :-)

Nijntje: Den Haag

Vertalen: Spaans-Nederlands en andersom.

Zoekt: oppas omgeving Den Haag

domnaifmuisje: midden Nederland

geve: Belgie

Voor als je autopech hebt in Belgie

gigaluilak

*foto's maken, was ooit een hobby/opleiding waar ik al heel lang niks meer mee doe en wat ik wel weer leuk zou vinden

* oppas.

Zoekt zelf: Als iemand het leuk vind een website op te leuken; ik heb er 1 in de aanbieding (een website die opgeleukt moet worden dus)

Pomodori; Rotterdam

Jente2:

Oppas?

Zoekt: Zou wel spaanseles willen…?

Moordwijf: Eindhoven

*helpen met leren koken

*helpen met taarten bakken en versieren

*oppassen

*kleding advies en kleuren advies geven

*luisteren

1609: Oosten

bied bij deze mijn hulp aan als kinderopppas (heb beroepsmatig ervaring met kids met een 'handleiding').

Verder kan ik goed organiseren / structureren dus als iemand daar hulp bij nodig heeft...

Sensy12: Amsterdam

Oppassen

Helpen met een grote schoonmaak?

als je een keer zin hebt om gewoon te kletsen, je verhaal kwijt te kunnen etc. you can call me. Alleen vaste lijn ('gratis' bellen)

Wil van Donkeyshot: t.z.t helpen met wat zware spullen naar buiten te tillen en mijn muren te helpen mee verven

rainz: Midden-Limburg

Zwieber: Den-Haag

Shopassistentie

Hulp aan rechtenstudenten die vragen hebben over aankomende lastige tentamens en de stof

Een juridische vraagbaak. (maar soms verwijs ik door hoor, weet ook niet alles)

zoekt zelf: Wat ik eigenlijk al jaren nodig heb maar nooit aan toekom: iemand die mijn handschrift kan lezen en een boek van mij kan uittypen. Het is in het Engels. Dan kan ik het eindelijk naar een uitgever sturen. Lijkt me zo gaaf het te proberen.

Tientje79: omgeving 0183/0186

een luisterend oor

kennis van hulpverleningsland (politie, brandweer, crisisbeheersing) en communicatievraagstukken

sollicitatiebrieven nalezen

huiswerkles

in geval van nood kan ik mijn Dinkytoy (is ienimini auto) wel aanslingeren in bovengenoemde gebieden.

eleonora: ??

Hulp nodig bij teksten, stijl, humorsuggesties, liedjesteksten, sketches, scenario's, dichtregels, noem maar op, misschien kan ik helpen.

zusenzo: Zuid-Holland

Praatje en luisterend oor.

mevrouwdekees: Zuid-Holland ( Rotterdam? )

Klussen, (muren van behang of verf te voorzien, helpen met laminaat te leggen en aanverwante klussen.)

Wurpje: Zuid-Holland

Oppassen.

blijfgewoonbianca: ??

* Jullie mogen me altijd , buiten het forum om , dingen vragen over zaken als swingen , daten en clubs en dan vertel ik hier niet dat jullie ook van plan zijn om te gaan.:-D

* Jubileumrijmen , Sintrijmen ; dat lukt me ook nog wel .

En ik ben altijd bereid de onmogelijkste dingen voor je proberen te Googlen .

marahbloem:Breda

Hondenoppas

moosey: midden des lands

Hier in het midden des lands vooral expertise in grote bussen rijden, (wel met B-rijbewijs, geen groot) dus inzetbaar bij verhuizingen, bijvoorbeeld. Helpen klussen kan ook, maar ik ben niet zo goed als MdK :-D

infojunk: ??

Geheel belangeloos wil ik voor een ieder die daar behoefte aan heeft wel wat vertalen: NL-Latijn, Latijn-NL, NL-Grieks, Grieks. En evt. Italiaans.

Livre: ??

vertalen: NL-Latijn, Latijn-NL, NL-Grieks, Grieks

- luisterend oor

- gezelschap

- kennis van talen en letterkunde

- fysiek van generlei waarde

Stephanietje: Arnhem-Nijmegen

Oppas

suus0105: Almere

Luisterend oor.

zoekt zelf: adviseur op kledinggebied

ikbenikhetisnietanders: Rotterdam[/b]

*Ik wil best op kinderen passen (ervaring genoeg en zelfs een spw opleiding)

*honden uitlaten geen probleem of voor je dieren zorgen in je eigen huis wanneer je hier zelf niet toe in staat bent (vakantie, ziekte, opnames)

*k ben ook heel goed in het vinden van koopjes in winkels. Dus zoek je iets, maar is het niet te betalen. Ik wil proberen het goedkoper voor je op de kop te tikken.

Zoekt zelf: hulp met uizoeken van kledingkast, grondig schoonmaken van de badkamer

Appelsientje: NH

leren koken; (Taarten bakken, zelf pasta maken, wat basisgerechten leren, lekkere hapjes voor een feestje maken of de voorbereidingen voor een romantisch diner - zeg het maar.)

Xander68: Arnhem

voor al uw computerellende.....en verder (zowat) alles wat met electronica te maken heeft!

PrinsesOpDeErwt: ??

Luisterd oor, Inclusief een kopje thee en chocola!

DorothyGale: Roffa???

- Redigeerwerk (doe je mij nog een plezier mee ook)

- Vertalingen Engels Nederlands en vice versa

- Search Engine Optimization

- Info over het hoe en wat mbt Working Holiday Visum Canada

- Momenteel heeeeeeeeel veel tijd dus ik kan bijvoorbeeld eh.. messen brengen naar Kookpunt om te slijpen, strijken, katten kammen, in stomme rijen staan, eh, nou ja, van die dingen waar jij geen tijd voor hebt want jij betaalt mijn WW (ook bedankt daarvoor trouwens!).

- Professioneel en dus hygienisch schoonmaken (ikbenhethetisnietanders..)

- Anti statische spray op je kleding spuiten (ja, ik schrijf gewoon alles op wat in me opkomt)

Zoekt zelf: cv (niet de hete soort), daar maak ik graag gebruik van.

RosieRo: Amsterdam

kerels die rammen terugslaan

onderdak voor zielige vrouwen van kerels die rammen (heb ik hier weleens, welgemeend, aangeboden)

ik kan alles schrijven, van sollicitatiebrieven tot sinterklaasgedichten, in engels en nederlands.

huisdieroppas

kinderoppas liever niet, want ontaard

langdurig kroegbezoek

wegwerken restpartijen stoli (of gambas, schijnt voor te komen?)

geloof het of niet nav mijn posts hier maar ik ben RETEzorgzaam, alles wat ziek, zwak misselijk is kan ik heul fijn pamperen en onderwijl je huis aan kant.

en ik ben een kalm persoon bij rampen en vechtpartijen.Heel kalm en gedecideerd. Daarna als alles voorbij is ga ik bibberen en moet ik een borrel.

marit_1978: Zuid-Limburg

pemberley: Ierland

Logeerplek…

Engels proeflezen?

Zoekt zelf: mac gebruiker is in de regio alphen aan de rijn? Moeder heeft iboek schoon willen maken (toetsenbord los en wat blazen en tussen de toetsen friemelen) en nu gaat ie niet meer aan....

MissMara: regio Utrecht

- luisteren en advies geven

- begeleiden bij studeren/scriptie schrijven

zoek zelf: Iemand met groene vingers om de tuin onder handen te nemen.

iemand om over rompertjes, wiegjes en luieremmers te praten.( om haar man wat minder te belasten )

Spijker: ??

- teksten controleren op stijl- en spelfouten

Ik ben te mailen op: spijker.viva@gmail.com

Lufthansa, regio 038

Biedt aan;

*Taarten, cakes, you name it, ik bak 't.

(i.v.m. zeer economische crisis op persoonlijk vlak kan ik alleen -helaas- niet zelf ingredienten en materiaal betalen)

* Grafisch werk / verhuis-geboorte-whatever-kaartjes

* Interieur Advies

Zoekt zelf: een baan

Te mailen op:mennan_elan@hotmail.com
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
[off-topic] BGB, ben jij nou net heel toevallig, zonder dat iemand zich dat ooit voor had kunnen stellen, in Joop ter Heul bezig? Ik zag je net al ergens 'drakenpit' roepen en nu weer 'een dot van een Sinterklaasrijm', dat kan haast geen toeval meer zijn [/off-topic]

Hier in het midden des lands vooral expertise in grote bussen rijden, (wel met B-rijbewijs, geen groot) dus inzetbaar bij verhuizingen, bijvoorbeeld. Helpen klussen kan ook, maar ik ben niet zo goed als MdK
(off topic, Moosey dat dacht ik ook al!! Ik verdenk BGB ook van een stiekeme Joop ter Heul lees sessie)
Geheel belangeloos wil ik voor een ieder die daar behoefte aan heeft wel wat vertalen: NL-Latijn, Latijn-NL, NL-Grieks, Grieks. En evt. Italiaans.

Niet allemaal te gelijk hè...
Everytime you make a typo, the errorists win.
Handig overzicht Mies!

Als DNM dat in haar OP kan plakken, dan zie je meteen wat er in de aanbieding is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Tientje79: omgeving 0183/0186een luisterend oor

kennis van hulpverleningsland (politie, brandweer, crisisbeheersing) en communicatievraagstukken

sollicitatiebrieven nalezen

huiswerkles

in geval van nood kan ik mijn Dinkytoy (is ienimini auto) wel aanslingeren in bovengenoemde gebieden.

Mies, ik heb 'em ff aangevuld.
quote:infojunk schreef op 29 januari 2009 @ 19:21:

Niet allemaal te gelijk hè... Nah, Infojunk, dat van dat Grieks en Latijn wilde ik ook wel aanbieden.
Is dát ff handig, ik heb maar 1 jaar gehad dus ik kom niet verder dat Pater die maar eeuwig in dat atrium est en Opa die dormat en video felix. Oh en Veni Bibi Vomi, maar dat was van de poster in de kroeg.

En ik zit inderdaad in Rotterdam (veel hier!)
ge done hoor :D
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Ik woon in de omgeving Arnhem-Nijmegen.. en bied mezelf aan als oppas
Als iemand weet hoe ik een mailadres kan aanmaken en deze uitlezen in een andere dan kan ik een vivanickadres aanmaken en dat hier (forum algemeen) achterlaten........ (dit belooft weer zo'n snelgroeiend topic te worden..)

Ik zit in noord ZH en zal eens over andere vragen en aanbod nadenken.
Kan altijd van pas komen, nietwaar mevrouwdeKees? Ook als er iets uitgerokken of aangehongen is.
Ja dan komt die taalvaardigheid goed van pas, ánders had ik TO niet begrepen, nu was me vol-ko-men helder waar het over ging.
Nou, daarom.

* veegt de tranen van het lachen nog even weg *
Mmmm, ik kan ook een luisterend oor bieden....Omgveing almere.

Wat ik absoluut kan gebruiken is een adviseur op kledinggebied...het is soms zo saai!
Nee echt?
Ok hier omgeving Rotterdam. Ik wil best op kinderen passen (ervaring genoeg en zelfs een spw opleiding) honden uitlaten geen probleem of voor je dieren zorgen in je eigen huis wanneer je hier zelf niet toe in staat bent (vakantie, ziekte, opnames)

Ik ben ook heel goed in het vinden van koopjes in winkels. Dus zoek je iets, maar is het niet te betalen. Ik wil proberen het goedkoper voor je op de kop te tikken.

Ikzelf zou erg geholpen zijn met iemand die eens met mij een dagje zou kunnen komen helpen opruimen. Mijn kledingkast moet echt opgeruimd worden en moet mijn badkamer weer eens een grondig schoonmaken. Alleen kom ik er niet zo makkelijk uit.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
@bgb,

Zou jij voor mijn jouw magische google vingers willen gebruiken voor het volgende:

Ik moet binnenkort geopereerd worden aan mijn enkel. Het is namelijk zo dat ik 2 botschiffels heb die verwijderd moeten worden. Ik zou graag meer ervaringen hierover willen lezen en ook inhoudelijk wat meer. Hoe kan dit ontstaan, hoe lang kan ik niet lopen, kan ik veel pijn verwachten enz. enz.

Ik heb er ook een topic over geopend op gezondheid, maar ook hier krijg ik niet veel reacties.

Ikzelf heb bij google gezocht op: bot schilffers, botsplinters, spontane fructuur.

Ik krijg veel reacties over dieren en er was 1 item over een voetballer die dezelfde operatie onderging, maar verder was er weinig.

Kun jij kijken of je meer kan vinden hierover?
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ik woon in NH en wil graag mensen helpen die willen leren koken. Taarten bakken, zelf pasta maken, wat basisgerechten leren, lekkere hapjes voor een feestje maken of de voorbereidingen voor een romantisch diner - zeg het maar. (Alleen crème brûlée zit nog niet in het repertoire, zie eten-topic).

En wat ik nodig heb: daar ga ik over nadenken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven