het 'help elkaar' topic
donderdag 29 januari 2009 om 16:24
Ik heb wel eens langer met het idee gelopen om zo een topic te openen omdat ik zelf veel steun heb gekregen in moeilijke tijden van een hoop forummers in mijn topics. Niet alleen mentale steun, maar er werd zelfs aangeboden om naar me toe te komen om me te helpen op dat moment. Dat heeft mij wel heel erg geraakt en ik zie het vaker, dat aanbod op viva.
Er zijn best wel veel wel-willenden om iemand te helpen die er echt helemaal doorheen zit. Op welke wijze dan ook. Er zijn grenzen natuurlijk. Voor gezondheidsklachten is er een dokter, voor echte psychische hulp de psycholoog en voor onzedelijke vragen zijn er ook weer betaalde diensten te vinden via google.
Maar er zijn er zat die het niet meer overzien met het huishouden, met de kinderen, die onverwacht zwanger zijn en geen cent te makken hebben (ook ooit een topic over geweest waar men aan alle kanten wilde helpen met spullen ed)
Maar goed, indien er animo is voor zoiets, zou het topic een beetje vorm gegeven worden. Eigenlijk zoiets als het ruil-topic, een andere variant, het help elkaar topic.
Geen flauw idee of het gaat werken, maar ik doe een poging door het toch te openen.
Wat heb ik te bieden? Van alles wat ik zelf op dit nog niet weet. Het komt zoals het komt.
Er zijn best wel veel wel-willenden om iemand te helpen die er echt helemaal doorheen zit. Op welke wijze dan ook. Er zijn grenzen natuurlijk. Voor gezondheidsklachten is er een dokter, voor echte psychische hulp de psycholoog en voor onzedelijke vragen zijn er ook weer betaalde diensten te vinden via google.
Maar er zijn er zat die het niet meer overzien met het huishouden, met de kinderen, die onverwacht zwanger zijn en geen cent te makken hebben (ook ooit een topic over geweest waar men aan alle kanten wilde helpen met spullen ed)
Maar goed, indien er animo is voor zoiets, zou het topic een beetje vorm gegeven worden. Eigenlijk zoiets als het ruil-topic, een andere variant, het help elkaar topic.
Geen flauw idee of het gaat werken, maar ik doe een poging door het toch te openen.
Wat heb ik te bieden? Van alles wat ik zelf op dit nog niet weet. Het komt zoals het komt.
donderdag 29 januari 2009 om 20:47
quote:Mies85 schreef op 29 januari 2009 @ 19:10:
Donkeyshot; centraal Nederland
Verhuizingen
Kan vrachtwagen rijden (heeft alle rijbewijzen)
Kan met aanhanger (boedelbak) rijden
Heeft grote auto (stationcar) dus kan mensen en dingen vervoeren
Kleine storingsklussen in en om het huis
(c.v., waterleiding, electrische apparaten)
Kleine storingen aan auto of fiets
(lege accu, fietsketting spannen etc.)
Oppassen
Bel 06-DONKEYSHOT
Goed overzicht Mies !
Ik stel voor dat iedereen zo zijn of haar bijzonderheden vermeldt en dat TO dat verzamelt in het openingsbericht van dit topic.
Dan houden we overzicht en zakt het niet weg.
Donkeyshot; centraal Nederland
Verhuizingen
Kan vrachtwagen rijden (heeft alle rijbewijzen)
Kan met aanhanger (boedelbak) rijden
Heeft grote auto (stationcar) dus kan mensen en dingen vervoeren
Kleine storingsklussen in en om het huis
(c.v., waterleiding, electrische apparaten)
Kleine storingen aan auto of fiets
(lege accu, fietsketting spannen etc.)
Oppassen
Bel 06-DONKEYSHOT
Goed overzicht Mies !
Ik stel voor dat iedereen zo zijn of haar bijzonderheden vermeldt en dat TO dat verzamelt in het openingsbericht van dit topic.
Dan houden we overzicht en zakt het niet weg.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
donderdag 29 januari 2009 om 20:53
Ikbenikhetisnietanders, Rotterdam
Oppassen op kinderen
Hond uitlaten
Huisdieren verzorgen
Op koopjes jacht
Oppassen op kinderen
Hond uitlaten
Huisdieren verzorgen
Op koopjes jacht
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
donderdag 29 januari 2009 om 20:54
Nouuuu had het dikgedrukt, maar dat pakt die niet. Nou ja hopelijk is het zo ook goed voor TO.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
donderdag 29 januari 2009 om 20:56
donderdag 29 januari 2009 om 21:03
donderdag 29 januari 2009 om 21:38
Heey, wat een buitengewoon koddig initiatief DNM (verander verdorie die naam eens, muts!)!
Regio Roffa
- Redigeerwerk (doe je mij nog een plezier mee ook)
- Vertalingen Engels Nederlands en vice versa
- Search Engine Optimization
- Info over het hoe en wat mbt Working Holiday Visum Canada
- Momenteel heeeeeeeeel veel tijd dus ik kan bijvoorbeeld eh.. messen brengen naar Kookpunt om te slijpen, strijken, katten kammen, in stomme rijen staan, eh, nou ja, van die dingen waar jij geen tijd voor hebt want jij betaalt mijn WW (ook bedankt daarvoor trouwens!).
- Professioneel en dus hygienisch schoonmaken (ikbenhethetisnietanders..)
- Anti statische spray op je kleding spuiten (ja, ik schrijf gewoon alles op wat in me opkomt)
Momenteel ben ik alleen op zoek naar een manier om 'Por ti Volare' uit je hoofd te krijgen. En dat van die cv (niet de hete soort), daar maak ik graag gebruik van.
Regio Roffa
- Redigeerwerk (doe je mij nog een plezier mee ook)
- Vertalingen Engels Nederlands en vice versa
- Search Engine Optimization
- Info over het hoe en wat mbt Working Holiday Visum Canada
- Momenteel heeeeeeeeel veel tijd dus ik kan bijvoorbeeld eh.. messen brengen naar Kookpunt om te slijpen, strijken, katten kammen, in stomme rijen staan, eh, nou ja, van die dingen waar jij geen tijd voor hebt want jij betaalt mijn WW (ook bedankt daarvoor trouwens!).
- Professioneel en dus hygienisch schoonmaken (ikbenhethetisnietanders..)
- Anti statische spray op je kleding spuiten (ja, ik schrijf gewoon alles op wat in me opkomt)
Momenteel ben ik alleen op zoek naar een manier om 'Por ti Volare' uit je hoofd te krijgen. En dat van die cv (niet de hete soort), daar maak ik graag gebruik van.
donderdag 29 januari 2009 om 21:53
Oh ja, daar herinner je me even aan een voorval, Mevrouw...
Op kinderen passen is voor mij GEEN goed idee. De laatste keer dat ik met een 14-jarige sprak en haar op het hart drukte wat liever en geduldiger voor haar moeder te zijn, had ze binnen een week een tattoo met 'Mama' op haar linkerborst. Dus....
Op kinderen passen is voor mij GEEN goed idee. De laatste keer dat ik met een 14-jarige sprak en haar op het hart drukte wat liever en geduldiger voor haar moeder te zijn, had ze binnen een week een tattoo met 'Mama' op haar linkerborst. Dus....
donderdag 29 januari 2009 om 21:56
RR, Mokum
kerels die rammen terugslaan
onderdak voor zielige vrouwen van kerels die rammen (heb ik hier weleens, welgemeend, aangeboden)
ik kan alles schrijven, van sollicitatiebrieven tot sinterklaasgedichten, in engels en nederlands.
huisdieroppas
kinderoppas liever niet, want ontaard
langdurig kroegbezoek
wegwerken restpartijen stoli (of gambas, schijnt voor te komen?)
geloof het of niet nav mijn posts hier maar ik ben RETEzorgzaam, alles wat ziek, zwak misselijk is kan ik heul fijn pamperen en onderwijl je huis aan kant.
en ik ben een kalm persoon bij rampen en vechtpartijen.Heel kalm en gedecideerd. Daarna als alles voorbij is ga ik bibberen en moet ik een borrel.
kerels die rammen terugslaan
onderdak voor zielige vrouwen van kerels die rammen (heb ik hier weleens, welgemeend, aangeboden)
ik kan alles schrijven, van sollicitatiebrieven tot sinterklaasgedichten, in engels en nederlands.
huisdieroppas
kinderoppas liever niet, want ontaard
langdurig kroegbezoek
wegwerken restpartijen stoli (of gambas, schijnt voor te komen?)
geloof het of niet nav mijn posts hier maar ik ben RETEzorgzaam, alles wat ziek, zwak misselijk is kan ik heul fijn pamperen en onderwijl je huis aan kant.
en ik ben een kalm persoon bij rampen en vechtpartijen.Heel kalm en gedecideerd. Daarna als alles voorbij is ga ik bibberen en moet ik een borrel.
donderdag 29 januari 2009 om 21:58
quote:DorothyGale schreef op 29 januari 2009 @ 21:53:
Nou ja, ze luisterde wel goed...
Nou ja, ze luisterde wel goed...
donderdag 29 januari 2009 om 22:06
quote:Donkeyshot schreef op 29 januari 2009 @ 22:02:
Ow ja, we kunnen ook wel een ordedienst in het leven roepen om rammende vechtgenoten, rancuneuze exen en stalkende stiekemerds tot betere inzichten te brengen sgoed, count me in. een 'burgahwaggie' zoals koot en bie zeiden als de Tegepagteh (hagtop leise)
Ow ja, we kunnen ook wel een ordedienst in het leven roepen om rammende vechtgenoten, rancuneuze exen en stalkende stiekemerds tot betere inzichten te brengen sgoed, count me in. een 'burgahwaggie' zoals koot en bie zeiden als de Tegepagteh (hagtop leise)
donderdag 29 januari 2009 om 23:28
correcte voor de lijst; ik zoek geen oppas en ik ben geen oppas (al mag dat best wel hoor; je kind hier brengen ) een keer ruilen lijkt mij wel handig.
Als iemand het leuk vind een website op te leuken; ik heb er 1 in de aanbieding (een website die opgeleukt moet worden dus )
Wat ik wel zou willen aanbieden (geheel zonder garantie!) is foto's maken, was ooit een hobby/opleiding waar ik al heel lang niks meer mee doe en wat ik wel weer leuk zou vinden (denk ik )
Als iemand het leuk vind een website op te leuken; ik heb er 1 in de aanbieding (een website die opgeleukt moet worden dus )
Wat ik wel zou willen aanbieden (geheel zonder garantie!) is foto's maken, was ooit een hobby/opleiding waar ik al heel lang niks meer mee doe en wat ik wel weer leuk zou vinden (denk ik )
vrijdag 30 januari 2009 om 00:04
quote:ikbenikhetisnietanders schreef op 29 januari 2009 @ 20:37:
@bgb,
Zou jij voor mijn jouw magische google vingers willen gebruiken voor het volgende:
Ik moet binnenkort geopereerd worden aan mijn enkel. Het is namelijk zo dat ik 2 botschiffels heb die verwijderd moeten worden. Ik zou graag meer ervaringen hierover willen lezen en ook inhoudelijk wat meer. Hoe kan dit ontstaan, hoe lang kan ik niet lopen, kan ik veel pijn verwachten enz. enz.
Ik heb er ook een topic over geopend op gezondheid, maar ook hier krijg ik niet veel reacties.
Ikzelf heb bij google gezocht op: bot schilffers, botsplinters, spontane fructuur.
Ik krijg veel reacties over dieren en er was 1 item over een voetballer die dezelfde operatie onderging, maar verder was er weinig.
Kun jij kijken of je meer kan vinden hierover?http://www.bloggen.be/pie...7600&stopdatum=1191189600
http://www.orthopedie.nl/...=2&pagesize=10&M_ID=17523
http://www.patientenbelan...ntenervaringen/enkel-voet
http://www.knie.nl/content/kraakbeen/kr ... etsels.asp
Heb je hier iets aan ? Anders zoek ik vrolijk verder
@bgb,
Zou jij voor mijn jouw magische google vingers willen gebruiken voor het volgende:
Ik moet binnenkort geopereerd worden aan mijn enkel. Het is namelijk zo dat ik 2 botschiffels heb die verwijderd moeten worden. Ik zou graag meer ervaringen hierover willen lezen en ook inhoudelijk wat meer. Hoe kan dit ontstaan, hoe lang kan ik niet lopen, kan ik veel pijn verwachten enz. enz.
Ik heb er ook een topic over geopend op gezondheid, maar ook hier krijg ik niet veel reacties.
Ikzelf heb bij google gezocht op: bot schilffers, botsplinters, spontane fructuur.
Ik krijg veel reacties over dieren en er was 1 item over een voetballer die dezelfde operatie onderging, maar verder was er weinig.
Kun jij kijken of je meer kan vinden hierover?http://www.bloggen.be/pie...7600&stopdatum=1191189600
http://www.orthopedie.nl/...=2&pagesize=10&M_ID=17523
http://www.patientenbelan...ntenervaringen/enkel-voet
http://www.knie.nl/content/kraakbeen/kr ... etsels.asp
Heb je hier iets aan ? Anders zoek ik vrolijk verder
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 30 januari 2009 om 00:04
Ik denk dat je moet googlen op kraakbeen / enkel / botSPLINTERS
http://www.orthopedie.nl/content/enkel/enkel.asp
zwevend kraakbeen zou ook wel een goeie zoekterm kunnen zijn .
http://www.orthopedie.nl/content/enkel/enkel.asp
zwevend kraakbeen zou ook wel een goeie zoekterm kunnen zijn .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 30 januari 2009 om 00:18
Behalve een logeerplek in Ierland kan ik niet zoveel aanbieden vanaf hier... hoewel, wellicht Engels proeflezen ofzo?
Vraag me af of er misschien een mac gebruiker is in de regio alphen aan de rijn? Moeder heeft iboek schoon willen maken (toetsenbord los en wat blazen en tussen de toetsen friemelen) en nu gaat ie niet meer aan....
Vraag me af of er misschien een mac gebruiker is in de regio alphen aan de rijn? Moeder heeft iboek schoon willen maken (toetsenbord los en wat blazen en tussen de toetsen friemelen) en nu gaat ie niet meer aan....