Amsterdam met dochter
donderdag 6 april 2017 om 17:26
Ik ga begin mei een dagje met dochter naar Amsterdam, vooral om te shoppen.
Wie heeft tips voor leuke winkels, misschien niet van grote ketens, voor een beginnende tiener? Ze is dan 11, tegen de 1,60 lang, past van bv Only net in de kleinste maat (xs) en houdt van een beetje stoer met wat meer vrouwelijke/meisjes accenten.
Ook winkels met leuke spullen voor haar kamer vindt ze leuk (zie mijn vorige topic over de inrichting van haar tienerkamer) of neuzen in een winkel als Dille en Kamille.
's Avonds gaan we samen uit eten, niet te ingewikkeld, een leuk eetcafe waar ze een lekkere sate of schnitzel op de kaart hebben staan. Iemand een idee?
Wie heeft tips voor leuke winkels, misschien niet van grote ketens, voor een beginnende tiener? Ze is dan 11, tegen de 1,60 lang, past van bv Only net in de kleinste maat (xs) en houdt van een beetje stoer met wat meer vrouwelijke/meisjes accenten.
Ook winkels met leuke spullen voor haar kamer vindt ze leuk (zie mijn vorige topic over de inrichting van haar tienerkamer) of neuzen in een winkel als Dille en Kamille.
's Avonds gaan we samen uit eten, niet te ingewikkeld, een leuk eetcafe waar ze een lekkere sate of schnitzel op de kaart hebben staan. Iemand een idee?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
donderdag 6 april 2017 om 17:37
Ga in ieder geval niet naar de dijk/kalverstraat. Het is stervensdruk in Amsterdam Centrum. Ik zou bijna zeggen ga gezellig naar Haarlem of Alkmaar.
De winkeltjes achter de kramen van de Albert Cuijp markt zijn ook leuk en dan eten bij de Bazar.
http://www.hotelbazar.nl/nl/restaurant-bazar-amsterdam/
De winkeltjes achter de kramen van de Albert Cuijp markt zijn ook leuk en dan eten bij de Bazar.
http://www.hotelbazar.nl/nl/restaurant-bazar-amsterdam/
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 6 april 2017 om 17:39
donderdag 6 april 2017 om 17:52
De Haarlemmerstraat en Haarlemmerdijk zijn erg veranderd. Ik kom daar elke week. Er zijn nog maar weinig kledingwinkels over. Er zijn vooral veel coffeeshops zowel koffieketens als wiet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 6 april 2017 om 17:56
Albert Cuijp heeft trouwens best een divers aanbod zoals home decor en ook een hele mooie kruiden en thee winkel (daar jullie van dille en kamille houden). http://www.depeperbol.nl/.
donderdag 6 april 2017 om 18:09
quote:lollypopje schreef op 06 april 2017 @ 17:59:
De nieuwe hoogstraat, tussen de Dam en het Waterlooplein vind ik altijd leuk.
Daar zitten toch vnl toeristenwinkels, op een paar echt leuke winkels na.
Misschien nog een bezoek aan het tassenmuseum?
Ga je met de trein? Neem dan aan het eind vd dag de pont naar EYE om daar lekkr te eten met mooi uitzicht. Evt de Adamtoren + schommel
De nieuwe hoogstraat, tussen de Dam en het Waterlooplein vind ik altijd leuk.
Daar zitten toch vnl toeristenwinkels, op een paar echt leuke winkels na.
Misschien nog een bezoek aan het tassenmuseum?
Ga je met de trein? Neem dan aan het eind vd dag de pont naar EYE om daar lekkr te eten met mooi uitzicht. Evt de Adamtoren + schommel
Je bent zelf een theepot
donderdag 6 april 2017 om 18:19
Twee winkels waar ze zeker zal slagen (vooral voor kleine tengere meisjes, type middelbare scholier)
Brandy Melville: Leidsestraat 43, 1017 NV Amsterdam
Subdued: http://www.subdued.com Leidsestraat 73, 1017 NX Amsterdam
Brandy Melville: Leidsestraat 43, 1017 NV Amsterdam
Subdued: http://www.subdued.com Leidsestraat 73, 1017 NX Amsterdam
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
donderdag 6 april 2017 om 18:20
Het hangt ook van je portemonnaie af. De 9straatjes is een stuk duurder dan de Albert Cuijp. In de straten rondom de AC zijn ook leuke trendy winkels. In het verlengde van de AC kun je lekker surinaams chinees eten bij Abina. Of Albina? Es een keer wat anders, vul ik maar even in.
Of als ze een beetje alternatief is, hoe heet dat tegenwoordig? Dan begin je bij de Nieuwmarkt, stap je daar uit de metro, eet de lekkerste poffertjes van Amsterdam op de Nieuwmarkt en loopt dan naar het Waterlooplein via een leuke straat.
Of als ze een beetje alternatief is, hoe heet dat tegenwoordig? Dan begin je bij de Nieuwmarkt, stap je daar uit de metro, eet de lekkerste poffertjes van Amsterdam op de Nieuwmarkt en loopt dan naar het Waterlooplein via een leuke straat.
donderdag 6 april 2017 om 18:22
Een leuke interieurwinkel die niet al te duur is is http://sostrenegrene.com/nl/ Nieuwendijk 219, 1012 MH Amsterdam
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
donderdag 6 april 2017 om 18:24
donderdag 6 april 2017 om 18:25
donderdag 6 april 2017 om 18:59
donderdag 6 april 2017 om 19:20
Eerlijk gezegd denk ik ook dat je beter in Haarlem kunt gaan shoppen. Inderdaad zijn in Amsterdam veel kledingwinkels gesneuveld, of belachelijk duur. Zelfs voor een tweedehands t-shirt betaal je de hoofdprijs.
Voor spullen voor een tienerkamer kun je gaan kijken bij Kitsch Kitchen, of in de Herenstraat en Prinsenstraat (niet Herengracht en Prinsengracht).
In Haarlem is het aanbod veel diverser. Ga naar de Warmoesstraat, Gierstraat, Schagchelstraat, Kleine Houtstraat, Zijlstraat.... Ook voor leuke spullen voor in kamers, bijvoorbeeld in de Zijlstraat zit die grappige Zweedse winkel met hebbedingetjes.
Ik ken veel Amsterdammers die speciaal naar Haarlem gaan als ze kleding nodig hebben en ben er zelf ook eentje.
Voor spullen voor een tienerkamer kun je gaan kijken bij Kitsch Kitchen, of in de Herenstraat en Prinsenstraat (niet Herengracht en Prinsengracht).
In Haarlem is het aanbod veel diverser. Ga naar de Warmoesstraat, Gierstraat, Schagchelstraat, Kleine Houtstraat, Zijlstraat.... Ook voor leuke spullen voor in kamers, bijvoorbeeld in de Zijlstraat zit die grappige Zweedse winkel met hebbedingetjes.
Ik ken veel Amsterdammers die speciaal naar Haarlem gaan als ze kleding nodig hebben en ben er zelf ook eentje.
You can never have too many hats, gloves and shoes