De paasdoos

12-04-2017 18:28 413 berichten
Even zeuren over het gedoe van het paasontbijt De kinderen moeten hier voor een klasgenoot een versierde schoenendoos maken met een paasontbijtje dat is samengesteld uit een kruisjeslijst. 'Ons' klasgenootje is een veeleisend typje dat drie witte bolletjes wil, met melk hagelslag, melk vlokken en een met halal boterhamworst (= standaard). Daarnaast een appel, een hardgekookt ei en een flesje water. Helaas waren de bolletjes op, dus het worden boterhammen, en ik heb ook geen worst gekocht omdat we dat zelf niet eten. Krijgt hij dus een mini pakje vruchtenhagel erbij En natuurlijk een chocolade-ei. Dochter is geen knutselaar, dus dat wordt een mooi in pakpapier verpakte doos. Desondanks is het wel een gedoe en natuurlijk last minute (ze moet nog beginnen).

Zijn jullie wel enthousiaste paasknutselaars die het lijstje helemaal volgen?
Paasbrunch. Kids eten tegenwooordig met die continu roosters toch op school. Ieder kind stopt drie aparte dingentjes in zijn of haar broodtrommel. Juf verdeelt de buit en iederren is blij. Placematjes kleuren. Servet dr bij. Gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat verdelen ze natuurlijk. Dus iedereen krijgt 1 ontbijt. En hoe ze het met de 'moeilijke gevallen' doen weet ik niet. Bij ons in de klas zijn en veel vriendschappen alle kanten op zeg maar. Dus geen enkel probleem.
Volgens mij is Minke broodjes halen
Hier doen ze in de meeste klassen lootjes trekken. De kleuterklassen worden 2 kinderen aan elkaar verbonden. Kind 1 maakt voor kind 2 en kind 2 dan weer voor kind 1.

Is wel zo makkelijk overleggen op het schoolplein
quote:helena2 schreef op 12 april 2017 @ 19:00:

Volgens mij is Minke broodjes halen En worst
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Volgens mij is Minke broodjes halen En halal worst. Kind krijgt gewoon de hele verpakking in de schoenendoos
Ik vind het ook stom en een dure grap.

Ze konden een croissantje, wit bolletje etc aankruisen.

Ik had een diva kind dat er met de hand *van de bakker* en ipv sinaasappel *vers geperst sinaasappelsap* erbij had gezet

Verder had ik geen gekleurd papier meer in huis tbv de doos dus ook een rondje action.

Kind vond het fantastisch, bij de Aldi kleine potjes jam gevonden en leuke paashagelslag dus we hebben een leuk gevulde doos.

Als drinken een stoer flesje zgn frisdrank zonder prik ipv verse jus

Verder ben ik idd naar de bakker gegaan en wijzelf ook lekker bolletjes etc van de bakker gegeten voor de lunch vandaag.

Maar normaal koop je 1 ding en nu een bolletje hier, een beleg wat je nooit eet zus, ik vind het een dure grap en begrijp je goed Minke.
quote:helena2 schreef op 12 april 2017 @ 18:54:

Het is een heel werk qua plannen, maar bij ons op school doen ze het nu zo dat je voor een vriendje of vriendinnetje iets maakt. Dat motiveert en je kind weet meestal wel wat dat andere kind leuk en lekker vindt.

En het plakje vlees dat wij nooit eten kwam de moeder van dat vriendinnetje brengen. Best gezellig hoor! En ja, ik had het anders gewoon gekocht.Bizarre manier vind ik het eerlijk gezegd.
Ik vind het echt niet kunnen dat je zo afwijkt van het lijstje.

Wat zal dat kind morgen teleurgesteld zijn.

Waarom een kind zo teleurstellen als je het met het zelfde gemak blij kan maken.

De winkels zijn nog open en een 12 jarige kan wel een alleen thuis blijven.

Ik vind echt dat je nog even moet gaan.

En dat dochter niet zo'n knutselaar is daar zou ik geen boodschap aan hebben.

Mooi dat mijn kind wel zijn best zou moeten den.

Iets over hebben voor de ander vind ik belangrijk om mee te geven in de opvoeding.

Maar voor jou ligt dat anders begrijp ik
Duur?

We krijgen een doos van school en drinken ook.

Ik heb 2 croissantjes ( jumbo 25 c per stuk, haal ik morgenvroeg vers), 2 bruine boterhammen en een wit bolletje. Een ei en al het gevraagde beleg heb ik in huis. Net als de mandarijn en de appel ( is voor 2 kinderen).

Mijn kinderen zelf eten dus niet thuis dus ik denk dat ik max 2/3 euro meer kwijt ben dan bij normaal ontbijt.

Doos leuk versierd en ik heb een chocoei in gedaan. Nou ben echt failliet hoor.
Ik heb hier zelfs nog nooit van gehoord! Hier op school doen ze het niet en ook anderen heb ik er nooit over gehoord. Hier is morgen wel een paasontbijt op school maar dat wordt centraal ingekocht.

Als zo'n paasdoos hier ooit wordt ingevoerd, dan vermoed ik dat ik me zo strikt mogelijk aan het lijstje zal houden.
quote:sugarmiss schreef op 12 april 2017 @ 19:06:

Ik vind het echt niet kunnen dat je zo afwijkt van het lijstje.

Wat zal dat kind morgen teleurgesteld zijn.

Waarom een kind zo teleurstellen als je het met het zelfde gemak blij kan maken.

De winkels zijn nog open en een 12 jarige kan wel een alleen thuis blijven.

Ik vind echt dat je nog even moet gaan.

En dat dochter niet zo'n knutselaar is daar zou ik geen boodschap aan hebben.

Mooi dat mijn kind wel zijn best zou moeten den.

Iets over hebben voor de ander vind ik belangrijk om mee te geven in de opvoeding.

Maar voor jou ligt dat anders begrijp ikDit.
quote:south schreef op 12 april 2017 @ 18:53:

[...]

Dan mis je dus de essentie.De bedoeling is dat je kind iets leuks en lekkers maakt voor een ander kind, dat begrijp ik wel. Alleen iets kopen en daar 1/5 van gebruiken en de rest weg moeten gooien vind ik zonde en te vaak gebeurt het dat kinderen teleurgesteld zijn omdat het niet is wat er verwacht wordt. De een krijgt een mooi versie de doos met alles van het lijstje en dan zoals hier als voorbeeld wat nepstroo en mini kuikentjes als vulling en de ander krijgt eenlijst je een zo goed als kale doos met alleen een viltstift streep er op met.daarin van alles de net niet wat die wilde variant van het lijstje (broodworstbrood ipv een bolletje, jonge kaas ipv oude kaas, boterhamworst ipv gekookte worst). Nee ik vind dit soort dingen geen leuk idee omdat de uitwerking vaak niet voor iedereen leuk is.
quote:Fee-de-Goede schreef op 12 april 2017 @ 19:08:

Duur?

We krijgen een doos van school en drinken ook.

Ik heb 2 croissantjes ( jumbo 25 c per stuk, haal ik morgenvroeg vers), 2 bruine boterhammen en een wit bolletje. Een ei en al het gevraagde beleg heb ik in huis. Net als de mandarijn en de appel ( is voor 2 kinderen).

Mijn kinderen zelf eten dus niet thuis dus ik denk dat ik max 2/3 euro meer kwijt ben dan bij normaal ontbijt.

Doos leuk versierd en ik heb een chocoei in gedaan. Nou ben echt failliet hoor.

Ik heb me nogal uit lopen sloven maar ik ben ervoor naar een winkelcentrum geweest op zaterdag. Daar knutselspullen gekocht voor 10 euro (eigen keuze en ook nog op andere momenten plezier van).

Kipfilet 85 ct

Drinken een euro

Ben te lui om naar de jumbo te gaan morgenvroeg dus bij de bakker vandaag 2 bolletjes en een croissantje gehaald, samen 1,70

Boter in verpakkinkjes 1,30

Leuke potjes jam 3 euro denk ik

Leuke hagelslag 1,-

Appel heb ik nog, ontbijtkoek ook.

Rest heb ik allemaal moeten kopen.

Op zaterdag al bezig met die doos om te knutselen (kind en ik hadden de rest van de week veel te doen en ik haat last minute)

Normaal kocht ik 1 ding voor op de ontbijttafel op school en was dan klaar.

Nu eerlijk gezegd wel een leuke middag gehad met voorbereiden en daarna knutselen maar wat een gedoe en veel duurder dan normaal wat op tafel zetten.

Volgens mij is Minke broodjes halen

Als er om 17.30 uur geen bolletjes meer zijn bij de Jumbo, hoef ik het bij de andere supermarkten al niet meer te proberen. Ik heb tijgerbrood, dat is toch ook feestelijk?

Ik twijfel nog wel of ik niet zal kijken voor die worst. Wel zonde, want het zijn dan maar twee plakjes en verder eten we zelf de komende zes dagen geen brood meer thuis.
Wat raar om je niet aan de lijst te houden. Dat kind verheugt zich op bolletjes en nu krijgt ze boterhammen

Tsjonge zeg je zal eens een beetje moeite voor een ander moeten doen.
Ik vind het een verspilling. Je koopt spullen die je zelf nooit eet dus je kan de helft weggooien (tenzij je alles meegeeft in de schoenendoos). ik vind het weinig efficient. Je kan beter groot inkopen en dan op school een feestelijke lunch/ontbijt geven. Dat is een stuk praktischer en even zo gezellig.
Oh ik ben wel een beetje afgeweken, omdat ik zelf geen idee had of hagelslag op de croissant, krentenbol of eierkoek moest. Dat wordt morgen dus blijkbaar een teleurstellend bolletje met hagelslag :(
quote:_Inkie_ schreef op 12 april 2017 @ 19:21:

Wat raar om je niet aan de lijst te houden. Dat kind verheugt zich op bolletjes en nu krijgt ze boterhammen

Tsjonge zeg je zal eens een beetje moeite voor een ander moeten doen.Ik denk niet dat een 12-jarige jongen daar een drama van zal maken. De bolletjes waren op, jammer, en ik ga niet vroeg op om brood te bakken.
quote:_Inkie_ schreef op 12 april 2017 @ 19:21:

Tsjonge zeg je zal eens een beetje moeite voor een ander moeten doen.die van mij krijgt ouwe bolletjes. Ik ga echt s ochtends niet met de hele buurt op jacht naar verse bolletjes en croissantjes, ik gok dat heel de buurt om brood gaat lopen bedelen tbv die stomme dozen.
quote:MinkeDeWit schreef op 12 april 2017 @ 19:20:

[...]

Als er om 17.30 uur geen bolletjes meer zijn bij de Jumbo, hoef ik het bij de andere supermarkten al niet meer te proberen. Ik heb tijgerbrood, dat is toch ook feestelijk?

Ik twijfel nog wel of ik niet zal kijken voor die worst. Wel zonde, want het zijn dan maar twee plakjes en verder eten we zelf de komende zes dagen geen brood meer thuis.Dan koop je toch afbakbroodjes?
quote:MinkeDeWit schreef op 12 april 2017 @ 19:20:

[...]

Ik twijfel nog wel of ik niet zal kijken voor die worst. Wel zonde, want het zijn dan maar twee plakjes en verder eten we zelf de komende zes dagen geen brood meer thuis.Tijgerbrood is niet feestelijk.
Bij ons regelt de school het eten, kinderen hoeven alleen bord beker en bestek mee. Lekker makkelijk haha.
quote:Filee schreef op 12 april 2017 @ 19:25:

[...]

Tijgerbrood is niet feestelijk.

Een wit bolletje ook niet.

Ik vond die tasjes/dozen meer dan irritant. Allemaal meuk die wij niet aten die ik dan moest gaan kopen.
Ik heb me ook het ongans gezocht naar kleine kuipjes boter. Vroeger hadden ze die op mijn werk, maar daar zijn ze nu milieubewust. Bij de supermarkt hadden ze ze ook niet. Ik denk dat ik de boterhammen morgen zelf maar besmeer en dan de pakjes hagelslag erbij. Als je dat er al op doet is toch minder lekker. Naast de enorme teleurstelling van de bolletjes.

Ze eten hier trouwens liever gewoon brood dan bolletjes. Die koop ik meestal wel voor het gemak, maar nu dus nergens meer te krijgen waarschijnlijk door al die paasontbijten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven