De paasdoos

12-04-2017 18:28 413 berichten
Even zeuren over het gedoe van het paasontbijt De kinderen moeten hier voor een klasgenoot een versierde schoenendoos maken met een paasontbijtje dat is samengesteld uit een kruisjeslijst. 'Ons' klasgenootje is een veeleisend typje dat drie witte bolletjes wil, met melk hagelslag, melk vlokken en een met halal boterhamworst (= standaard). Daarnaast een appel, een hardgekookt ei en een flesje water. Helaas waren de bolletjes op, dus het worden boterhammen, en ik heb ook geen worst gekocht omdat we dat zelf niet eten. Krijgt hij dus een mini pakje vruchtenhagel erbij En natuurlijk een chocolade-ei. Dochter is geen knutselaar, dus dat wordt een mooi in pakpapier verpakte doos. Desondanks is het wel een gedoe en natuurlijk last minute (ze moet nog beginnen).

Zijn jullie wel enthousiaste paasknutselaars die het lijstje helemaal volgen?
Alle reacties Link kopieren
quote:MoirenPhae schreef op 12 april 2017 @ 19:42:

[...]

Wat is daar erg aan?viva forum is anti suiker
don't forget that i'm fabulous, and you're not
quote:Fairytalelover schreef op 12 april 2017 @ 19:43:

[...]

viva forum is anti suikerJe hebt het paaseitjes topic zeker niet gelezen?
O ja de brooddoos. Vorig jaar hadden ze dat ook hier op school. Blijkbaar was het niet zo goed bevallen, want dit jaar is er weer een gewoon paasontbijt, waarbij we intekenen wat we meenemen.

Mijn jongste had vorig jaar een jongetje dat graag een gele kiwi wilde. Ik ben drie supermarkten afgeweest, maar nergens te krijgen. Uiteindelijk maar overlegt met juf of een groene kiwi ook goed was. De croissant die erbij zat was van de dag ervoor. Logistiek kon dat even niet anders. Ik heb geen klachten gehad, dus het zal nog wel te eten zijn geweest.

Ik probeer het het allemaal zo goed en leuk mogelijk te doen, maar eerlijk gezegd ben ik er niet rouwig om dat ze het dit jaar niet meer hebben.
En was het afbakbrood ook uitverkocht, is ook nog een optie, en halal/vega vlees?
quote:Filee schreef op 12 april 2017 @ 19:44:

[...]

Je hebt het paaseitjes topic zeker niet gelezen?nee voor kinderen,
quote:MinkeDeWit schreef op 12 april 2017 @ 19:28:

Ik heb me ook het ongans gezocht naar kleine kuipjes boter. Vroeger hadden ze die op mijn werk, maar daar zijn ze nu milieubewust. Bij de supermarkt hadden ze ze ook niet. Ik denk dat ik de boterhammen morgen zelf maar besmeer en dan de pakjes hagelslag erbij. Als je dat er al op doet is toch minder lekker. Naast de enorme teleurstelling van de bolletjes.

Ze eten hier trouwens liever gewoon brood dan bolletjes. Die koop ik meestal wel voor het gemak, maar nu dus nergens meer te krijgen waarschijnlijk door al die paasontbijten.En dat terwijl ik net als velen zit met 6 kuipjes over. En 5 potjes jam in rare smaken.
quote:Fairytalelover schreef op 12 april 2017 @ 19:43:

[...]

zo had Jezus het gewild ja?Daarom stierf hij natuurlijk. En ik maar denken dat hij stierf voor de zonden van de mens
quote:MoirenPhae schreef op 12 april 2017 @ 19:42:

[...]

De juf had sowieso moeten zorgen dat dergelijke dingen niet gevraagd worden.

Daarbij heeft een ontbijt niets met Pasen te maken.

Als je als school dan zo nodig een paasgedachte wil uitdragen, maak dan bloemstukken voor de plaatselijke bejaardentehuizen ipv je in de klas vol te proppen met vreterij.Of je gaat langs om te zingen in het buurtcentrum voor de oudjes en je doet paasontbijt met je klasgenoten. Is het dat wel goed?
quote:MoirenPhae schreef op 12 april 2017 @ 19:45:

[...]

Daarom stierf hij natuurlijk. En ik maar denken dat hij stierf voor de zonden van de mens dom, nu weet je t
quote:[Het-groepje schreef op 12 april 2017 @ 19:45[/message]:

[...]

En dat terwijl ik net als velen zit met 6 kuipjes over. En 5 potjes jam in rare smaken.

gelukkig heb je geen aardbeien, van die dure vieze krengen omdat het het goeie seizoen niet is.

ingevoerd, heel milieuvriendelijk.
wij slapen nooit.
Hier kon je kiezen tussen wit brood en bruin brood. Beleg kon je opschrijven en of je wel of geen ei wilde. Drinken en bordjes doet school.

Nu dochter ouder is (10) en zelf kan knutselen vind ik het wel leuker moet ik zeggen. En het idee om iets voor een ander te maken en daar een beetje moeite voor te doen vind ik prima.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Die kleine verpakkingen heb ik niet gedaan. Ik heb het gewoon gesmeerd. Wel zoals gevraagd op het lijstje, maar ik heb nergens van die kleine verpakkingen van gekocht. Heb ik nou weer helemaal de plank misgeslagen?
quote:Fee-de-Goede schreef op 12 april 2017 @ 19:46:

[...]

Of je gaat langs om te zingen in het buurtcentrum voor de oudjes en je doet paasontbijt met je klasgenoten. Is het dat wel goed?

Het gaat mij om de bijzondere eisen en verspilling.

Het gaat nergens over en weinig kinderen die weten waar Pasen nog echt over gaat, behalve dan veel en duur eten, paaseieren zoeken en gourmetten.

Noem het dan geen Paasontbijt maar een luxe eetfeest ofzo.
quote:Het-groepje schreef op 12 april 2017 @ 19:45:

[...]

En dat terwijl ik net als velen zit met 6 kuipjes over. En 5 potjes jam in rare smaken.Je kunt ook boter en jam in een klein schaaltje doen, alufolie erover en in de doos.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als je geen vlees eet / wilt kopen dan ga je toch voor de vega-versie?

Ik vind het geen absurd lijstje.

En ja, er liggen hier vanwege de kindgerichte feestmaaltijden nog steeds papieren roze prinsessenbordjes in de kast. Die gaan vanzelf een keer gebruikt worden, ik kan er ook niets tegen doen dat ze per zes verkocht worden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Fairytalelover schreef op 12 april 2017 @ 19:46:

[...]

dom, nu weet je t Ja, dank je. Ontluisterend wel.
quote:bubbelwijn schreef op 12 april 2017 @ 19:48:

Die kleine verpakkingen heb ik niet gedaan. Ik heb het gewoon gesmeerd. Wel zoals gevraagd op het lijstje, maar ik heb nergens van die kleine verpakkingen van gekocht. Heb ik nou weer helemaal de plank misgeslagen? Prima gedaan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Vegavlees lust ik niet, dus zou ik ook weg moeten gooien.

Doe dan met zo'n intekenlijst.
Hier ook " de doos ". Zoon heeft er een voetbalveldje van gemaakt met kuikentjes als spelers en doeltjes van cocktailprikkers. Zelf bedacht. Leuk. Inhoud wordt een eitje, twee broodjes ( hagelslag en pindakaas). Een appel. En handje snoeptomaatjes. School verzorgt drinken.
quote:bubbelwijn schreef op 12 april 2017 @ 19:48:

Die kleine verpakkingen heb ik niet gedaan. Ik heb het gewoon gesmeerd. Wel zoals gevraagd op het lijstje, maar ik heb nergens van die kleine verpakkingen van gekocht. Heb ik nou weer helemaal de plank misgeslagen? De schat van een vakkenvuller heeft me bij zinnen gepraat. Hij wees me erop dat zijn moeder voor de paasdoos van zijn zusje gewoon paashagelslag in een bakje had meegegeven
quote:CrepeDeFromage schreef op 12 april 2017 @ 18:53:

Overigens had onze zoon speculoos als beleg gevraagd. De moeder die het voor hem moet regelen kwam vragen hoe essentieel dat was omdat ze het zelf niet eten.

Heb je smeerkaas? Ja? Lekker dat doen, vindt ie ook erg lekkerIk zou pot speculoos, al dan niet merk of merkloos, halen en de geopende pot nadien aan die betreffende moeder geven voor thuis.
quote:Het-groepje schreef op 12 april 2017 @ 19:45:

[...]

En dat terwijl ik net als velen zit met 6 kuipjes over. En 5 potjes jam in rare smaken.Hoe oud zijn je kinderen/is je kind? Die dingen zijn ideaal om winkeltje mee te spelen, maar daar heb je natuurlijk van af een bepaalde leeftijd niks meer aan..
TO, hoe zou jij het vinden als jouw kind teleurgesteld wordt door zo'n lullig paasonbijt? Ik vind je, om met de woorden van een basisschoolleerling te spreken, een stomme moeder!
Wat is er veeleisend aan dat lijstje? En waarom heb je geen bolletjes en worst gekocht?
Die kuipjes zijn ook handig voor op vakantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven