De paasdoos
woensdag 12 april 2017 om 18:28
Even zeuren over het gedoe van het paasontbijt De kinderen moeten hier voor een klasgenoot een versierde schoenendoos maken met een paasontbijtje dat is samengesteld uit een kruisjeslijst. 'Ons' klasgenootje is een veeleisend typje dat drie witte bolletjes wil, met melk hagelslag, melk vlokken en een met halal boterhamworst (= standaard). Daarnaast een appel, een hardgekookt ei en een flesje water. Helaas waren de bolletjes op, dus het worden boterhammen, en ik heb ook geen worst gekocht omdat we dat zelf niet eten. Krijgt hij dus een mini pakje vruchtenhagel erbij En natuurlijk een chocolade-ei. Dochter is geen knutselaar, dus dat wordt een mooi in pakpapier verpakte doos. Desondanks is het wel een gedoe en natuurlijk last minute (ze moet nog beginnen).
Zijn jullie wel enthousiaste paasknutselaars die het lijstje helemaal volgen?
Zijn jullie wel enthousiaste paasknutselaars die het lijstje helemaal volgen?
woensdag 12 april 2017 om 20:02
quote:Pientjexxxx schreef op 12 april 2017 @ 20:01:
TO, hoe zou jij het vinden als jouw kind teleurgesteld wordt door zo'n lullig paasonbijt? Ik vind je, om met de woorden van een basisschoolleerling te spreken, een stomme moeder!
En daarom koop je dus allerlei meuk die je zelf nooit gebruikt.
Best raar toch?
TO, hoe zou jij het vinden als jouw kind teleurgesteld wordt door zo'n lullig paasonbijt? Ik vind je, om met de woorden van een basisschoolleerling te spreken, een stomme moeder!
En daarom koop je dus allerlei meuk die je zelf nooit gebruikt.
Best raar toch?
woensdag 12 april 2017 om 20:04
woensdag 12 april 2017 om 20:11
Ik zou dit geen fijne actie vinden van school.
Recept voor teleurstellingen. Er zijn erg veel ouders die zo'n lijstje onzin vinden, terwijl het bij de kinderen verwachtingen wekt.
Ook heb ik 2 nichtjes waar dieetfouten een recept zijn voor ernstige en langdurige gezondheidsklachten. Heel belastend voor andere ouders om rekening mee te houden en eng, voor een ouder van een kind met een strengdieet, om uit handen te geven. Natuurlijk zouden ze in dit geval, het zelf kunnen verzorgen, maar dan is de lol van de verrassing en ruilen weg.
Blij dat ze het bij ons op school dus niet hebben.
Recept voor teleurstellingen. Er zijn erg veel ouders die zo'n lijstje onzin vinden, terwijl het bij de kinderen verwachtingen wekt.
Ook heb ik 2 nichtjes waar dieetfouten een recept zijn voor ernstige en langdurige gezondheidsklachten. Heel belastend voor andere ouders om rekening mee te houden en eng, voor een ouder van een kind met een strengdieet, om uit handen te geven. Natuurlijk zouden ze in dit geval, het zelf kunnen verzorgen, maar dan is de lol van de verrassing en ruilen weg.
Blij dat ze het bij ons op school dus niet hebben.
woensdag 12 april 2017 om 20:15
Zelfs al hou je je aan het lijstje is het nog lastig. Veel (jonge) kinderen zijn toch een beetje van wat de boer niet kent dat vreet ie niet.
Als het kind bijvoorbeeld 'kaas' aankruist dan krijt het van mij boeren belegen, als het dan een blok jonge kaas van de super gewend is zal het vast tegenvallen.
Idem met brood. Koop je altijd bakkersbrood, krijg je opeens het goedkoopste brood van de aldi.
MIjn ervaring is dat er weinig wordt gegeten.
Als het kind bijvoorbeeld 'kaas' aankruist dan krijt het van mij boeren belegen, als het dan een blok jonge kaas van de super gewend is zal het vast tegenvallen.
Idem met brood. Koop je altijd bakkersbrood, krijg je opeens het goedkoopste brood van de aldi.
MIjn ervaring is dat er weinig wordt gegeten.
if we all light up, we can scare away the dark...
woensdag 12 april 2017 om 20:17
Bij ons regelt de ouderraad het paasontbijt. Bruin en witbrood, paar soorten beleg, voor ieder die wil een croissantje en een krentenbolletje en natuurlijk een gekookt ei en een paaseitje. Chocolademelk, yoghurtdrank, water of ranja erbij en klaar.
Onze kinderen vinden het hartstikke leuk. Hoop dat de dozen wegblijven
Onze kinderen vinden het hartstikke leuk. Hoop dat de dozen wegblijven
woensdag 12 april 2017 om 20:18
quote:MoirenPhae schreef op 12 april 2017 @ 20:05:
[...]
Ja, 10 pakjes wicky, pak melkhagelslag, 10 bolletjes en een ons vegaworst Drinken kun je los kopen, hagelslg in zo'n klein pakje, bolletjes los, vegaworst een paar plakjes bij de slager.
[...]
Ja, 10 pakjes wicky, pak melkhagelslag, 10 bolletjes en een ons vegaworst Drinken kun je los kopen, hagelslg in zo'n klein pakje, bolletjes los, vegaworst een paar plakjes bij de slager.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 12 april 2017 om 20:21
quote:MoirenPhae schreef op 12 april 2017 @ 20:05:
[...]
Ja, 10 pakjes wicky, pak melkhagelslag, 10 bolletjes en een ons vegaworst
9 pakjes wicky bewaren tot er kindjes komen spelen/een verjaardagsfeest is/ mee naar een familiepicknick. Als je geen hagel lust bak je er een keer een chocoladecake van of koekjes ofzo.
de resterende 7 bolletjes gooi je in de diepvries en ga je later een keer met je kind picknickken.
Van de vegaworst-rest maak je rolletjes van ( met augusurk) en doe jebij de paasdoos.
Poeh poeh, je zou eens een beetje creatief moeten denken zeg.
[...]
Ja, 10 pakjes wicky, pak melkhagelslag, 10 bolletjes en een ons vegaworst
9 pakjes wicky bewaren tot er kindjes komen spelen/een verjaardagsfeest is/ mee naar een familiepicknick. Als je geen hagel lust bak je er een keer een chocoladecake van of koekjes ofzo.
de resterende 7 bolletjes gooi je in de diepvries en ga je later een keer met je kind picknickken.
Van de vegaworst-rest maak je rolletjes van ( met augusurk) en doe jebij de paasdoos.
Poeh poeh, je zou eens een beetje creatief moeten denken zeg.
woensdag 12 april 2017 om 20:21
quote:tatlitatli schreef op 12 april 2017 @ 20:15:
Zelfs al hou je je aan het lijstje is het nog lastig. Veel (jonge) kinderen zijn toch een beetje van wat de boer niet kent dat vreet ie niet.
MIjn ervaring is dat er weinig wordt gegeten.Of een kind wil geen boter en jij smeert altijd met en kind lust gelijk al het brood niet meer. En vlokken van ah basic smaakt echt anders dan de ruijter als ze die gewend zijn.
MIjn ervaring is dat er weinig wordt gegeten.Of een kind wil geen boter en jij smeert altijd met en kind lust gelijk al het brood niet meer. En vlokken van ah basic smaakt echt anders dan de ruijter als ze die gewend zijn.
woensdag 12 april 2017 om 20:24
quote:my-little-appletree schreef op 12 april 2017 @ 20:21:
[...]
Of een kind wil geen boter en jij smeert altijd met en kind lust gelijk al het brood niet meer. En vlokken van ah basic smaakt echt anders dan de ruijter als ze die gewend zijn.Het zijn toch geen kinderen van 2. Vanaf een jaar of 4 eet een kind toch wel een ander merk beleg dan het gewend is?
[...]
Of een kind wil geen boter en jij smeert altijd met en kind lust gelijk al het brood niet meer. En vlokken van ah basic smaakt echt anders dan de ruijter als ze die gewend zijn.Het zijn toch geen kinderen van 2. Vanaf een jaar of 4 eet een kind toch wel een ander merk beleg dan het gewend is?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 12 april 2017 om 20:25
woensdag 12 april 2017 om 20:26
quote:Moestuinier schreef op 12 april 2017 @ 20:22:
[...]
Dat hebben ze hier anders niet hoor, vegetarisch vlees bij de slagerOok geen AH met een slager? Anders iets meer plakjes en geef je het hele pakje.
[...]
Dat hebben ze hier anders niet hoor, vegetarisch vlees bij de slagerOok geen AH met een slager? Anders iets meer plakjes en geef je het hele pakje.
woensdag 12 april 2017 om 20:27
woensdag 12 april 2017 om 20:27
Je vraagt jezelf toch echt af waarom een school zich zo'n "ontbijt" eigenlijk aandoet?
Of beter: De ouders van de kinderen aandoet.
Laat die kinderen toch gewoon een uur later naar school komen, zodat ze eventueel tijd hebben om gezellig samen met hun ouders te ontbijten? Met alles wat ze willen en graag lusten.
Laat die kinderen toch gewoon een uur later naar school komen, zodat ze eventueel tijd hebben om gezellig samen met hun ouders te ontbijten? Met alles wat ze willen en graag lusten.
woensdag 12 april 2017 om 20:29
quote:Moestuinier schreef op 12 april 2017 @ 20:27:
[...]
Ben het met je eens hoor, je kunt het alleen hier niet in kleinere hoeveelheden kopen want anders wilde ik dat ook wel AH heeft ook 50 gram pakjes vleeswaren.
[...]
Ben het met je eens hoor, je kunt het alleen hier niet in kleinere hoeveelheden kopen want anders wilde ik dat ook wel AH heeft ook 50 gram pakjes vleeswaren.
woensdag 12 april 2017 om 20:29
Ik vind dit fascinerend. In mij strijden mijn exorbitante, vraatzuchtige, vrijgevige tokkie en mijn verantwoorde zuinige linksigerd. Ik ben er nog niet over uit. Maar hier is er een centraal geregelde paaslunch, waarbij alle kinderen overblijven. Ik vermoed dat ze brood met beleg krijgen, maar als het frikadellen speciaal geweest zijn, hoor ik dat ook vanzelf.
woensdag 12 april 2017 om 20:30
quote:TinyBel schreef op 12 april 2017 @ 20:27:
Je vraagt jezelf toch echt af waarom een school zich zo'n "ontbijt" eigenlijk aandoet?
Laat die kinderen toch gewoon een uur later naar school komen, zodat ze eventueel tijd hebben om gezellig samen met hun ouders te ontbijten? Met alles wat ze willen en graag lusten.En de ouders later naar hun werk?
Laat die kinderen toch gewoon een uur later naar school komen, zodat ze eventueel tijd hebben om gezellig samen met hun ouders te ontbijten? Met alles wat ze willen en graag lusten.En de ouders later naar hun werk?
woensdag 12 april 2017 om 20:31