De paasdoos

12-04-2017 18:28 413 berichten
Even zeuren over het gedoe van het paasontbijt De kinderen moeten hier voor een klasgenoot een versierde schoenendoos maken met een paasontbijtje dat is samengesteld uit een kruisjeslijst. 'Ons' klasgenootje is een veeleisend typje dat drie witte bolletjes wil, met melk hagelslag, melk vlokken en een met halal boterhamworst (= standaard). Daarnaast een appel, een hardgekookt ei en een flesje water. Helaas waren de bolletjes op, dus het worden boterhammen, en ik heb ook geen worst gekocht omdat we dat zelf niet eten. Krijgt hij dus een mini pakje vruchtenhagel erbij En natuurlijk een chocolade-ei. Dochter is geen knutselaar, dus dat wordt een mooi in pakpapier verpakte doos. Desondanks is het wel een gedoe en natuurlijk last minute (ze moet nog beginnen).

Zijn jullie wel enthousiaste paasknutselaars die het lijstje helemaal volgen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 12 april 2017 @ 20:29:

[...]

AH heeft ook 50 gram pakjes vleeswaren.niet iedereen heeft geld om naar de AH te gaan
don't forget that i'm fabulous, and you're not
quote:vrouwjagersma schreef op 12 april 2017 @ 20:29:

Ik vind dit fascinerend. In mij strijden mijn exorbitante, vraatzuchtige, vrijgevige tokkie en mijn verantwoorde zuinige linksigerd. Ik ben er nog niet over uit. Maar hier is er een centraal geregelde paaslunch, waarbij alle kinderen overblijven. Ik vermoed dat ze brood met beleg krijgen, maar als het frikadellen speciaal geweest zijn, hoor ik dat ook vanzelf.

Je bedoelt dat de helft van de school dan op zijn kop staat.

Hoe ze 't durven om basisschoolkinderen een frikandel te geven! Zulke troep.

En dat dan nog zonder voorafgaande mededeling, zodat mensen hun kind kunnen thuishouden en ziek melden.
quote:Fairytalelover schreef op 12 april 2017 @ 20:32:

[...]

niet iedereen heeft geld om naar de AH te gaanDan sla je zelf maar een ontbijtje over.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hier verzorgt de ouderraad het ontbijt, alleen bord en bestek mee.

Wat een gezeur toch altijd.

Zo'n kind vraagt geen 50.000 euro in gekopte biljetten van tien. Kom op zeg.
quote:Fairytalelover schreef op 12 april 2017 @ 20:32:

[...]

niet iedereen heeft geld om naar de AH te gaanJezus krijgen we dat weer. Geen 80 cent voor een feest voor je kind? Waarbij je nog plakjes overhoudt? Wat is er dan mis gegaan in je leven.
Juf kan beter een kilo paaseitjes meenemen uit de Kruidvat.

Everybody happy.
quote:Moestuinier schreef op 12 april 2017 @ 20:31:

[...]

Heb je het nog steeds over vegavlees? Ik heb tot nu toe alleen de grotere pakken gezien, waarmee je als je in je eentje bent een hele week iedere dag mee moet lunchen.

Verder beetje off-topic dit, excusesVegavlees weet ik niet, eet ik nooit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 12 april 2017 @ 20:32:

[...]

Dan sla je zelf maar een ontbijtje over.Dit ja. Voor mijn kind spaar ik graag uit m'n eigen mond
quote:HasseSimonsdochter schreef op 12 april 2017 @ 20:34:

[...]

Jezus krijgen we dat weer. Geen 80 cent voor een feest voor je kind? Waarbij je nog plakjes overhoudt? Wat is er dan mis gegaan in je leven.
don't forget that i'm fabulous, and you're not
Ik lach graag met je mee
quote:HasseSimonsdochter schreef op 12 april 2017 @ 20:35:

[...]

Dit ja. Voor mijn kind spaar ik graag uit m'n eigen mond

Wat doe je met mensen die het écht niet kunnen permitteren?

Die elke week weer moeten krabben en die sowieso al het eigen eten uit hun mond sparen?

Voor wie die extra 80 cent écht teveel is?
quote:TinyBel schreef op 12 april 2017 @ 20:41:

[...]

Wat doe je met mensen die het écht niet kunnen permitteren?

Die elke week weer moeten krabben en die sowieso al het eigen eten uit hun mond sparen?

Voor wie die extra 80 cent écht teveel is?Wat een aanstellerij
quote:HasseSimonsdochter schreef op 12 april 2017 @ 20:43:

[...]

Wat een aanstellerij

Duidelijk nooit in armoede gezeten.

Ik ken mensen genoeg die exact 5 of 10 euro hebben voor eten voor het hele gezin voor de hele week.

Die kunnen echt geen 80 cent missen aan "luxevoeding" van de AH.
quote:TinyBel schreef op 12 april 2017 @ 20:44:

[...]

Ik ken mensen genoeg die exact 5 of 10 euro hebben voor eten voor het hele gezin voor de hele week.

Die kunnen echt geen 80 cent missen aan "luxevoeding" van de AH.Jij kent mij niet. Jij weet niets van mij. En je slaat de plank overigens nogal mis. En daarom zeg ik: aanstellerij.
quote:HasseSimonsdochter schreef op 12 april 2017 @ 20:34:

[...]

Jezus krijgen we dat weer. Geen 80 cent voor een feest voor je kind? Waarbij je nog plakjes overhoudt? Wat is er dan mis gegaan in je leven.

Ik heb serieus bijna 2 tientjes uitgegeven. En heb me nog ingehouden (heb nog gezocht naar kleine flesjes verse jus bijvoorbeeld).

Sorry maar dat vind ik veel geld voor wat het is. Al kan ik het missen en is het leuk voor mijn kind om goed voor de dag te komen.

Voor een ouder die bijv bij de voedselbank loopt een beetje witte bolletjes en croissantjes laten kopen vind ik wel buitensporig ja.

Naast het gedoe.
Dit lijkt mij juist een van de weinige makkelijke opdrachten. Ff boodschappen doen en precies kopen wat op het lijstje staat en klaar!

Al dat creatieve gebeuren rond sinterklaas vind ik veel moeilijker..
quote:Het-groepje schreef op 12 april 2017 @ 20:47:

[...]

Ik heb serieus bijna 2 tientjes uitgegeven. En heb me nog ingehouden (heb nog gezocht naar kleine flesjes verse jus bijvoorbeeld).

Sorry maar dat vind ik veel geld voor wat het is. Al kan ik het missen en is het leuk voor mijn kind om goed voor de dag te komen.

Voor een ouder die bijv bij de voedselbank loopt een beetje witte bolletjes en croissantjes laten kopen vind ik wel buitensporig ja.

Naast het gedoe.Snap ik, ik reageerde op getrut dat iemand geen 80 cent kon missen.
quote:Nouschi schreef op 12 april 2017 @ 20:24:

[...]

Het zijn toch geen kinderen van 2. Vanaf een jaar of 4 eet een kind toch wel een ander merk beleg dan het gewend is?

Heb je wel eens vlokken van ah basic geproefd? Die eet ik ook niet (vriend wel dus ik heb het wel eens geproefd, maar dat was eens en nooit weer).

Daarnaast zijn kinderen dus zeker wel kieskeurig, de een eet geen kaas op bruin brood en wel op wit en de ander eet alleen plakjes kookworst uit een pakje en niet de zelf gesneden soort. Met wel of geen boter kan je al mis zitten.
quote:Het-groepje schreef op 12 april 2017 @ 20:47:

[...]

Naast het gedoe.

Ik hoop dat ie het dan tenminste wel opeet.

En dat je 20 euro niet in de vuilbak belanden omdat hij niet lust wat jij gekocht hebt.

Daarom zeg ik: Afschaffen die handel.

Of op een andere manier doen.
quote:my-little-appletree schreef op 12 april 2017 @ 20:49:

[...]

Heb je wel eens vlokken van ah basic geproefd? Die eet ik ook niet (vriend wel dus ik heb het wel eens geproefd, maar dat was eens en nooit weer).

Daarnaast zijn kinderen dus zeker wel kieskeurig, de een eet geen kaas op bruin brood en wel op wit en de ander eet alleen plakjes kookworst uit een pakje en niet de zelf gesneden soort. Met wel of geen boter kan je al mis zitten.Die van mij eten wat de pot schaft. Zou ik echt bizar vinden dat ze zo kieskeurig (ondankbaar in mijn ogen) zijn
quote:broodfan schreef op 12 april 2017 @ 19:52:

Hier ook " de doos ". Zoon heeft er een voetbalveldje van gemaakt met kuikentjes als spelers en doeltjes van cocktailprikkers. Zelf bedacht. Leuk. Inhoud wordt een eitje, twee broodjes ( hagelslag en pindakaas). Een appel. En handje snoeptomaatjes. School verzorgt drinken.Aha Minke, hier is de dader! Broodfan heeft alle bolletjes opgekocht!
Vind het geen leuke manier van een paasontbijt. Was er vorig jaar niet ook al zoiets met een kind dat 'cola' op dat lijstje had geschreven?

Geen idee hoe ze het hier op de basisschool doen. Op de peuters hadden we een gezamenlijk kerstontbijt en kon je op een lijst afvinken wat je meenam (broodjes, beleg, pak chocomel, pak sap etc). Op de ochtend zelf nam je dus (vers!) waar je zin in had.

[...]

Die kunnen echt geen 80 cent missen aan "luxevoeding" van de AH.

Hier werd het ook op vrijdag aangekondigd voor de donderdag erop (nieuw fenomeen).

Dus voor een arm gezin gaat hier ook: Je had het kunnen weten en ervoor kunnen sparen niet op.
Het roept wel wat op zeg ...

[...]

Die kunnen echt geen 80 cent missen aan "luxevoeding" van de AH.Ik woon in een van de armste regio's van Nederland, maar die bedragen lijken me, in Nederland althans, onmogelijk. Ook in de schuldsanering zou je meer over moeten houden én kom je normaliter in aanmerking voor een voedselpakket.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven