Wat is beter???
zaterdag 31 januari 2009 om 18:28
Hoi Sky... Als ik moet kiezen zou ik voor de bodypump gaan. Je krijgt én een goede conditie van de spieren én een strak lijf én je wordt strakker.
Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik geen ervaring met Pilates heb maar met de bodypump dus wel. Met BP gebruik je gewichten en dat geeft ook meer resultaat als het regelmatig verhoogt wordt.
Succes
Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik geen ervaring met Pilates heb maar met de bodypump dus wel. Met BP gebruik je gewichten en dat geeft ook meer resultaat als het regelmatig verhoogt wordt.
Succes
zaterdag 31 januari 2009 om 20:27
Ik zou het allebei doen. Vorig jaar ben ik begonnen met pumpen en zag na een maand of twee al heel erg resultaat. Vrij snel nadat ik met pump begonnen ben, ben ik ook gaan bodybalancen omdat je daarmee (en ook met pilates) heel erg werkt aan je houding wat je weer erg ten goede komt bij het pumpen. Resultaattechnisch heb je meer aan pump: is vorm van cardio met gewicht dus vele malen effectiever dan pilates, wat eigenlijk een heel ander doel heeft. Eigenlijk kun je pump en pilates niet echt met elkaar vergelijken, vind ik...
zaterdag 31 januari 2009 om 20:33
Bodypump geeft snel een strak resultaat. Wel minimaal 2 maal per week en ook cardio-en. Want alleen met cardio op een niet al te intensief niveau (een 7tje zeggen ze bij ons ) verbrand je vet.
Voordeel van Pilates is dat je ook je houding verbeterd zodat je slanker 'oogt':)
Voordeel van Pilates is dat je ook je houding verbeterd zodat je slanker 'oogt':)
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
zondag 1 februari 2009 om 01:25
Thanks voor de reacties! Ik doe nu bodypump en ik heb ook bodybalance geprobeerd, alleen vond ik bodybalance wel erg leuk, maar niet intensief genoeg..Nu doe ik de combinatie bodypump en bodycombat. Bij bodycombat heb ik echt het gevoel dat ik een soort cardio heb gedaan en dat vind ik toch wel prettig omdat ik dan het idee heb dat ik veel calorieen heb verbrand..Ik vind het namelijk wel lekker om nog voldoende te kunnen eten en zo nu en dan een wijntje te kunnen drinken en toch niet aan te komen, het liefst natuurlijk nog af te vallen..Ik hoor zulke goede verhalen over pilates vandaar dat ik mij dat afvroeg...Liefs Sky