Efteling op koningsdag

15-04-2017 07:54 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar de Efteling op koningsdag, is dat een goed idee? Zou het dan rustiger zijn dan normaal?

Ik heb al even op de kalender van de Efteling gekeken en daar staat bij de hele eerste week van de meivakantie (dus ook bij koningsdag) 'gezellige bedrijvigheid'. Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat er geen verschil in zit per dag.

Ben dus benieuwd naar de ervaringen van mensen die er in voorgaande jaren op koningsdag (of koninginnedag) zijn geweest.

Aanrader of juist niet?
Nooit gedaan maar je idee klinkt slim!
Ik denk dat meerdere mensen dit idee hebben ja.
Volgens mij is het dan behoorlijk druk in de efteling.
Wij overwegen het ook. Dus ik vrees dat meer dat bedenken
Vrees dat meer mensen dat idee hebben maar op de site van de aftelling kun je een indicatie zien van de drukte.
Ik heb dit laatst ook in een ander forum voorbij zien komen. Maar daar schreef iemand dat die dag steeds drukker wordt in de Efteling
Het is vergelijkbaar druk met weekend dag. Dus 1,5 uur wachten
Ik bedenk mij net dat ik dat jaren geleden heb gedaan met een stel vrienden. Wachtrijen van 2 uur waren geen uitzondering.
quote:madelief_je schreef op 15 april 2017 @ 08:06:

Ik heb dit laatst ook in een ander forum voorbij zien komen. Maar daar schreef iemand dat die dag steeds drukker wordt in de EftelingDat was ik, mijn broer heeft dat jaren gedaan, nou ja Koninginnedag dan eerder, en eerst was het lekker rustig zegt hij, maar de laatste jaren is het steeds drukker en echt geen rustige dag meer te noemen.
Ik zou er wel rekening mee houden dat de Efteling naast Tilburg ( waar de koning komt ) ligt. Waarschijnlijk zal het op de weg goed druk zijn. Ik weet niet of er nog mensen eerst naar de koning gaan kijken, en daarna door gaan naar de Efteling?
.
Het koningspaar is dan in Tilburg.. zou dat het drukker of rustiger maken?
Gedaan een jaar of 4 geleden. Ook op de kalender gekeken en daar stond inderdaad gezellige bedrijvigheid. Nou, we hebben het geweten... de langste wachtrijen ooit. Zelfs bij het een van de restaurants moest ik ruim wachten op een tafeltje. Het was verder gezellig en mooi weer maar, ik zou een andere dag uitkiezen.
Goh das een goede vraag. Ik denk dat meer mensen hopen dat het rustig is en dat het dus toch druk is. Wel mede afhankelijk van het weer natuurlijk. Maar of het uitmaakt dat het koningspaar in Tilburg is... Geen idee
Gezellige bedrijvigheid is bij Efteling gewoon 1.5 uur wachten
quote:poldervrouw schreef op 15 april 2017 @ 08:31:

Gezellige bedrijvigheid is bij Efteling gewoon 1.5 uur wachten Met een hoop gechagrijn omdat er in de rij niet meer gerookt mag worden ;)
Tegenwoordig is het dan juist erg druk.

Pakweg 10 jaar terug was er niemand op Koninginnedag.

Mijn neef was er vorig jaar en die heeft ruim 2 uur op de achtbanen moeten wachten.
She needed a hero. So that's what she became.
Oh jammer, dat klinkt niet goed. Je zou toch denken dat mensen wel iets anders te doen hebben op koningsdag :-)

Dan toch maar een ander moment kiezen....

Bedankt voor alle reacties in elk geval!
Ik zou een ander pretpark uitzoeken, in het buitenland. Hebben wij jaren gedaan, Fantasialand, Moviepark in Duitsland. Of een park in België, daar is het wel rustig op zo'n dag. Maar de Efteling zou ik ook niet doen op Koningsdag.
Heel druk op die dag. Wij zouden het zelf niet doen om die reden.
Vaderdag en moederdag, heerlijk rustig!
Vorig jaar gedaan op Koningsdag. Vreselijk druk....nooit meer!
Ik ben op koningsdag eens naar een ander pretpark geweest, maar hier was het juist wel héél druk! Ik zou het je dus zeker niet aanraden!
Volgens mij maakt het geen bal meer uit wat de kalender van de Efteling zegt. Ik heb nu een abonnement en heb het ook op rustige dagen, volgens de kalender, niet rustig meegemaakt. Het is echt jaren geleden dat ik een rustige dag in de Efteling heb meegemaakt. Gezellige bedrijvigheid vind ik gewoon druk. En druk is gewoon echt stampvol.
Het Viva forum is papaja.
Vorig jaar geweest vlak voor de zomervakantie begon. We dachten dat t dan wel rustig zou zijn, alle schoolreisjes al geweest. Toch nog steeds 1 uur wachten voor de attrakties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven