Verven

15-04-2017 08:35 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Ik wil van het weekend mijn woonkamer gaan verven. Ik heb spachtelputz muren, en bijna 4 jaar geleden is 1 muur een soort zandkleur/lilakleur gegeven. Daaronder zat wit van de vorige bewoners.

Ik heb de inschattingsfout gemaakt destijds de verf niet te verdunnen waardoor je witte stippen ziet hier en daar. De muur zoog ook enorm de verf op. Nu wordt het lichtgroen en als het lukt hoop ik dat het in 1 keer dekt, mits ik het deze keer iets verdun.

Wat denken jullie, zou dat moeten lukken of alsnog een 2de keer eroverheen zonder het te verdunnen.

Verder ga ik ook de opstaande plinten en de drempel van keuken naar bijkeuken doen. De plinten moeten wit worden (geen hoogglans) de drempel ben ik nog niet over uit.

Ik las hier en daar iets over scheepsverf? Vind het zo zonde om een heel blik te halen voor 1 drempel.

Misschien kunnen jullie een beetje met me meedenken? Wil het deze keer goed aanpakken.

Bedankt!
Gebruik een voorstrijk voor de muren, dat scheelt in de zuigende werking.

Ga naar een schilder voor advies mbt verf voor drempel en plinten. Zij hebben vaak ook kleine potjes bijvoorbeeld en kunnen je een sterke verf/lak adviseren.
Ik zou het sowieso 2x gaan verven.

Wordt het een egaler geheel.

Scheepsverf is inderdaad wat stootvaster.

Je kan ook kijken naar een klein potje verf.
Spachtelputs verven is superkut. Probeer een verfspuit te huren of lenen: dat bespaart je veel werk. Ga ook uit van 2 x aanbrengen.

Spachtelputz zuigt vaak niet, het komt door het sterke reliëf dat je meer verf nodig heb omdat er onvoorstelbaar veel plekjes zijn waar je kwast net niet bij kan. Als je denkt dat het daarnaast toch ook zuigt kun je voorstrijk gebruiken. Dit wel aanbrengen met rollen of kwast en niet met de verfspuit.
In 1x dekkend krijgen is een utopie. Ik heb al veel geverfd, maar in 1x is het gewoon niet mooi. Stel je daar dus maar alvast op in.
Ik zou net zoals valisa zegt, de muur minstens twee keer doen met een goede roller. Eventueel eerst voorstrijken als het inderdaad zuigt. Hier thuis heb ik alle muren drie keer gedaan. Scheepsverf ben ik niet bekend mee, maar misschien is trapverf een alternatief?
'We should all start to live before we get too old.'
Je kunt de muur idd voorstrijken zodat je minder latex nodig hebt. Daarnaast zou ik niet bezuinigen op goede verf. Zelf koop ik altijd Histor.
Je hebt ook trappenverf die is ook stevig voor een drempel. Kun je in hele kleine potjes krijgen bij oa hornbach.
quote:Elle1976 schreef op 15 april 2017 @ 09:08:

Je kunt de muur idd voorstrijken zodat je minder latex nodig hebt. Daarnaast zou ik niet bezuinigen op goede verf. Zelf koop ik altijd Histor.Helemaal eens. Maar ik ga nog wel een stap verder en koop alleen maar Sikkens of Wijzenol. Véél prettiger verven en mooier eindresultaat.
Muurverf hoef je niet te verdunnen, dat je nog witte plekjes op je muur zag komt waarschijnlijk omdat je een verkeerde roller hebt gebruikt. Je hebt een roller voor een gestructureerde ondergrond nodig.

En als de muur al een keer geverfd is, heb je eigenlijk ook geen voorstrijkmiddel nodig.
quote:Evenaar schreef op 15 april 2017 @ 10:05:

[...]

Helemaal eens. Maar ik ga nog wel een stap verder en koop alleen maar Sikkens of Wijzenol. Véél prettiger verven en mooier eindresultaat.Thnx voor de tip!
Bedankt allen tot zover. Mary57 de vorige keer een roller speciaal voor gestructueerde ondergrond gebruikt, vandaar dat ik dacht/denk dat de muur zo zuigt.

Ik ben van plan Histor of Flexa te halen, maar zal ook gaan kijken naar de andere merken die hier genoemd worden.

Ik wil proberen zo snel mogelijk klaar te zijn, gezien ik twee verharende honden heb lopen die ik uit de woonkamer moet verbannen tijdens het verven
quote:RedBaron schreef op 15 april 2017 @ 10:17:

Bedankt allen tot zover. Mary57 de vorige keer een roller speciaal voor gestructueerde ondergrond gebruikt, vandaar dat ik dacht/denk dat de muur zo zuigt.

Ik ben van plan Histor of Flexa te halen, maar zal ook gaan kijken naar de andere merken die hier genoemd worden.

Ik wil proberen zo snel mogelijk klaar te zijn, gezien ik twee verharende honden heb lopen die ik uit de woonkamer moet verbannen tijdens het verven

Histor of Flexa is prima verf, alleen dat in 1 x dekkend wat op de emmer staat klopt vaak niet, maar dat is met andere merken ook zo. Ik zou ook niet bezuinigen op goede kwasten en rollers.

Succes ermee!
Of z'n grote kwast gebruiken en idd niet besparen op verf.

Nog even een andere tip, mocht je naar de praxis gaan dan zijn daar de krotingsbonnen van de andere bouwmarkten ook geldig
Ik heb toevallig gisteren een muur geverfd waar spachtelputz op zit. Wat wat een drama. Nu moest ik ook van een donkere kleur naar een lichte kleur dus heb alles eerst grijs moeten verven. Mijn tips:

- verf verdunnen, hoe dunner de verf hoe beter je op alle plekjes komt. Het nadeel is dat het dan wel langer duurt voor het droog is

- gebruik een goede roller (een met lange haren)

-wij hebben heel veel met een grote kwast gedaan

-om het mooi op de muur te krijgen mag je minimaal 2 keer verven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven