ervaringen sodastream

16-04-2017 21:22 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier mensen die een sodastream hebben? Ik zou graag jullie ervaringen horen, ik heb een heel mooie aanbieding gezien hier in de supermarkt maar twijfel of het wat is of niet..
Waarom een duur apparaat aanschaffen waarin je alleen water of water met hun eigen smaakjes kunt gebruiken om bubbels te geven? Zodra je er iets anders in stopt, verloopt de garantie. Voor dat geld zou ik gewoon zelf spa rood inslaan.
Ik ken het apparaat niet echt, maar het lijkt me dat er alleen gesuikerde drankjes uitkomen, dat lijkt me niet goed voor je lijn en je tanden. Ik zou gewoon af en toe wat frisdrank in huis halen als je er echt zin in hebt en niet zo'n apparaat kopen dat ook weer veel ruimte inneemt in je kast.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik heb er 1.

Ideaal. Ik maak er alleen bruiswater mee, dus zonder smaakje. Scheelt me echt veel gesjouw met flessen water.
ik zou er eentje op marktplaats kopen: er staan daar veel die maar 1 keer gebruikt zijn
Hoeveel ben je nu kwijt aan bruiswater en frisdranken?

Ik zou zien of ik het ding op een jaar tijd kan "afschrijven".

Hou er ook rekening mee dat de gasfles geregeld moet vervangen worden.

Kost ook weer geld.
Zo'n apparaat kost maar 50 euro.
Ik zag laatst een berekening dat je superveel moet drinken voor het uit kan. Ik zou de kosten eens op een rijtje zetten. Aanschafprijs zal meevallen, maar onderhoud ed?
Na een weekje gebruik je hem niet meer.
Hier een sodaclub gehad , duur en ook niet heel fantastisch .

Vond de smaken niet wauw En stond heel snel ongebruikt in de kast.

Heb hem via Mp verkocht opgeruimd stond netjes.
Koop een fles bubbeltjeswater en een fles siroop naar keuze en je hebt precies hetzelfde.

Zondeaankoop!
quote:Sophiever schreef op 16 april 2017 @ 21:44:

Na een weekje gebruik je hem niet meer.Ik gebruik hem al bijna 1 jaar. en bijna 1 jaar geleden aangeschaft.
quote:Daremanda schreef op 16 april 2017 @ 21:52:

[...]

Ik gebruik hem al bijna 1 jaar. en bijna 1 jaar geleden aangeschaft.Uitzonderingen bevestigen de regel
quote:Sophiever schreef op 16 april 2017 @ 21:53:

[...]

Uitzonderingen bevestigen de regel Welke regel wordt hiermee bevestigd? Je gebruikt m verkeerd ;)
quote:Belle73 schreef op 16 april 2017 @ 21:29:

Ik ken het apparaat niet echt, maar het lijkt me dat er alleen gesuikerde drankjes uitkomen, dat lijkt me niet goed voor je lijn en je tanden. Ik zou gewoon af en toe wat frisdrank in huis halen als je er echt zin in hebt en niet zo'n apparaat kopen dat ook weer veel ruimte inneemt in je kast.Overduidelijk aangezien het een apparaat is om bubbeltjes aan water te geven = 0kcal = 0 suiker.
Uitleg wanneer een uitzondering wel de regel bevestigt: een groep mensen had een uitje. .s avonds terug in het hotel wordt koffie aangeboden. Niemand neemt koffie, behalve meneer Jansen. De volgende dag blijkt dat iedereen goed geslapen heeft, behalve meneer Jansen. Meneer Jansen is de uitzondering die de regel bevestigt, namelijk de regel dat je van koffie op de late avond slecht slaapt.

Geinig hè
anoniem_335401 wijzigde dit bericht op 16-04-2017 22:03
Reden: Deze wetenswaardigheid geheel off topic
% gewijzigd
quote:chocolol schreef op 16 april 2017 @ 21:57:

[...]

Overduidelijk aangezien het een apparaat is om bubbeltjes aan water te geven = 0kcal = 0 suiker.Ik dacht dat er ook allerlei smaakjes aan te pas kwamen, maar ik heb me er niet in verdiept. Ik zou in dat geval wel zeggen dat het milieuwinst oplevert, omdat je niet zoveel plastic flessen koopt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
wij hebben er ook een! We gebruiken hem meer dan dagelijks voor bubbelwater (we drinken geen frisdrank). Het scheelt ons veel geld, veel gesjouw en ook milieuwinst. De vaatwasbestendige flessen erbij zijn overigens wel een aanrader.
@ Luna. Onderhoud? Het is geen ingewikkeld patroon
quote:Luna_ schreef op 16 april 2017 @ 21:56:

[...]

Welke regel wordt hiermee bevestigd? Je gebruikt m verkeerd ;)Klopt wat je zegt. Het idee is dat je het gebruikt en dat doe ik niet, daar ga ik al de mist in.
Ik zie hier een aantal keer milieuwinst voorbij komen, maar is dat bewezen of gewoon een aanname? Plastic flessen worden gerecycled. Zo'n apparaat moet natuurlijk ook gemaakt worden. Je moet het filter regelmatig vervangen. Het spul om bubbels te maken moet wel aangevuld worden. Hoe milieuvriendelijk is dat?
Dank voor jullie reacties. Hier in dld word het veel gebruikt en in vrijwel elke supermarkt word alles wat je nodig hebt verkocht, het is dus niet zo dat je moeilijk aan de benodigde spullen kunt komen zoals een nieuwe zuurstoffles of smaakjes. Ik lees wel in verschillende reviews dat het beter zou zijn voor het milieu, of dat ook bewezen is durf ik niet te zeggen. Wat betreft de prijs; die ligt hier dus ook lager dan in nl (een set met een apparaat, 1 zuurstofding, 2 1 liter flessen, 2 halve liter flessen en 2 smaken frisdrank kost in nl bij bol 109 euro, hier kost dat normaal 79 euro en met de aanbieding die ik heb gezien 40 euro), ik betwijfel of het goedkoper is om een gebruikte op internet te kopen eerlijk gezegd.. maar goed, ik ga nog even verder twijfelen en reviews lezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven