Culemborg de Hond

18-04-2017 07:43 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allen,

Wij overwegen met ons gezin naar deze wijk te verhuizen maar komen niet uit deze regio. Als ik google op Culemborg kom ik vooral veel negatieve verhalen over de wijk Terweijde tegen, die daar wel in de buurt is. Zijn er hier toevallig forummers die er wonen of er gewoond hebben die iets kunnen vertellen over hoe zij (on) veiligheid in de Hond ervaren hebben? Heb je 'last' van Terweijde? Hoe zijn de scholen, wonen er veel kinderen? Zijn er andere plussen of minnen voor een jong gezin?

Dank voor de info!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Ik zou nog niet dood gevonden willen worden in Culemborg, en Terweijde zal wel de laatste plek op aarde zijn. Maar dat is persoonlijk.

Er is niks te doen, geen bruisend centrum, geen leuke evenementen, er woedt sinds de jaren 90 een soort Molukker vs Maroc Oorlog, werkeloosheid ligt hoog. Scholen zijn overwegend allochtoon. Autobranden, schietpartijen, veel criminaliteit en drugsoverlast.

Als ik de keuze had, zou ik voor wat anders kiezen.
De Hond is trouwens wel de beste wijk in Kuleknots. Dat wel. Maar dan nog is er niets, maar dan ook niets te beleven.
Mooie wijk hoor! Ik woon sinds 8 jaar in Voorkoop, dat is direct naast Terweijde (en ook naast de Hond), maar heb nooit ergens last van gehad. Voelt gewoon veilig hier met jong gezin. De Hond is een mooie, ruim opgezette groene wijk, met veel speeltuintjes. Ik ken niet veel mensen die er wonen, maar volgens mij zijn het inderdaad veel gezinnen. Nadeel vond ik dat er geen basisschool in de wijk staat, maar dat is in mijn wijk ook niet, en er zijn voldoende mogelijkheden vlak in de buurt, Ik zou je dus zeker niet laten weerhouden door het imago van Terweijde, daar zijn inderdaad weleens problemen maar die beperken zich over het algemeen echt tot die wijk (en zelfs binnen die wijk zijn er ook straten die echt prima zijn en waar ik zo zou gaan wonen). Succes met beslissen!
Niet gewoond wel op school gezeten. Zou er nooit van mijn leven gaan wonen al krijg ik geld toe. Het is een heel ander slag volk en er is idd ook nog is niks te beleven. Een duidelijke nee ik zou het niet doen van mij.
Culemborg? Echt nooit van mijn leven. Er zijn wel meer mooie plekken in die omgeving.

Everdingen,Wijk bij Duurstede etc.
Waarom overwegen jullie het? Vanwege Culemborg zelf of omdat het onder de rook van Utrecht ligt? Als dat laatste het geval is, is er veel meer te kiezen dat leuker is, in mijn ogen. Bilthoven, Zeist, Veenendaal, Amersfoort, evt Leidsche Rijn of Vleuten en dergelijke ligt allemaal in de buurt maar je hebt er betere scholen, meer centrum en veiliger omgeving. Ik zou honderd keer liever in één van die wijken of steden wonen.
quote:ardni schreef op 18 april 2017 @ 08:57:

Culemborg? Echt nooit van mijn leven. Er zijn wel meer mooie plekken in die omgeving.

Everdingen,Wijk bij Duurstede etc.Desnoods Buren of Schalkwijk, of fokking Beusichem is nog spannender. En rustiger.
quote:JonathanStrange schreef op 18 april 2017 @ 09:01:

Waarom overwegen jullie het? Vanwege Culemborg zelf of omdat het onder de rook van Utrecht ligt? Als dat laatste het geval is, is er veel meer te kiezen dat leuker is, in mijn ogen. Bilthoven, Zeist, Veenendaal, Amersfoort, evt Leidsche Rijn of Vleuten en dergelijke ligt allemaal in de buurt maar je hebt er betere scholen, meer centrum en veiliger omgeving. Ik zou honderd keer liever in één van die wijken of steden wonen.

Bilthoven & Zeist,Soest & Baarn (oosten van Utrecht) zijn qua verkeer toch een stuk onhandiger ,maar dat is mijn bescheiden mening.

Leidsche Rijn is alleen leuk als je van nieuwbouw houd,Vleuten is ook een goed alternatief, maar het is vooral ook afhankelijk van woon-werk verkeer denk ik.
quote:Door87 schreef op 18 april 2017 @ 08:57:

Niet gewoond wel op school gezeten. Zou er nooit van mijn leven gaan wonen al krijg ik geld toe. Het is een heel ander slag volk en er is idd ook nog is niks te beleven. Een duidelijke nee ik zou het niet doen van mij.Dat andere slag volk hoor ik ook van mensen die er vanuit Utrecht heen zijn gegaan. Hele andere mentaliteit daar, beetje onvriendelijk en zeker geen warm onthaal als je er als nieuweling komt wonen. Voor ons ook een reden om er niet eens te gaan kijken. Klinkt niet alsof het een gezellige plek is om heen te verhuizen.
Ik heb er zelf niet gewoond maar had er wel vrienden wonen, die 's avonds nooit meer naar huis konden komen omdat het pontje niet meer ging.
In Culemborg gewoond, vreselijk! er is geen zak te doen!.
Haha oei ik lees veel negatieve reacties, daar moet ik toch even op reageren. De pont vaart tot 22.30, maar als die niet meer vaart dan kun je gewoon via de snelweg naar huis. Die blijft 's avonds gewoon liggen . Verder is Culemborg misschien niet de meest bruisende stad, maar voor grote activiteiten ben je zo in Utrecht en Den Bosch. De trein gaat 4x per uur en binnen 15-20 minuten zit je dan middenin de stad, ideaal. Verder heeft Culemborg veel meer voorzieningen en winkels dan dorpen als Buren/Schalkwijk... we hebben een Hema/Blokker/Kruidvat/Action, dus alles wat je nodig hebt qua reguliere boodschappen e.d. Om te stappen moet je er inderdaad niet wezen, maar er zijn veel leuke restaurantjes. Er zijn ook veel basisscholen, en 2 middelbare scholen (KWC en Lek en Linge) die beide goed aangeschreven staan. Hoeft je kind straks tenminste geen uur te fietsen of met de trein. Zwemles kan ook in de stad zelf. In mijn wijk is er inderdaad geen hechte buurt met gezamenlijke bbq's enzo, maar iedereen groet elkaar vriendelijk en maakt af en toe een praatje, voor ons is dat voldoende.
quote:AnAppleADay schreef op 18 april 2017 @ 09:39:

Ik heb er zelf niet gewoond maar had er wel vrienden wonen, die 's avonds nooit meer naar huis konden komen omdat het pontje niet meer ging.Dit.
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:cora_cora schreef op 18 april 2017 @ 10:01:

Haha oei ik lees veel negatieve reacties, daar moet ik toch even op reageren. De pont vaart tot 22.30, maar als die niet meer vaart dan kun je gewoon via de snelweg naar huis. Die blijft 's avonds gewoon liggen . (...)Wel jammer als je middelbaar scholier bent en je geen auto kan rijden.
Oh ja, daar had ik niet aan gedacht, daar heb je gelijk in. Voor oudere kinderen heeft Culemborg inderdaad wat minder te bieden, sowieso qua uitgaan.
quote:AnAppleADay schreef op 18 april 2017 @ 10:10:

[...]

Wel jammer als je middelbaar scholier bent en je geen auto kan rijden.Dan ga je toch met de trein?
quote:CommonSense schreef op 18 april 2017 @ 10:49:

[...]

Dan ga je toch met de trein?Die gaat ook niet meer na een bepaalde tijd. Ik herinner me dat die vrienden altijd eerder weg moesten òf moesten blijven slapen als we op stap gingen of gewoon een verjaardag hadden bij iemand. Dat is niet leuk als je 16/17 bent.
Ben al wel bijna 15 jaar weg uit Kuilenburg, maar heb er uiteraard wel een mening over. Ik heb ook in de Hond gewoond als kind. Was toen een hele leuke buurt waar ik veel speelvriendjes en vriendinnetjes had. De scholen waar ik op heb gezeten waren overwegend wit (christelijk). Als tiener vond ik het verschrikkelijk in Culemborg. Ondertussen in 1 van de nieuwbouwwijken. Wel veel leeftijdsgenootjes, maar geen ruk te doen. Niks, noppes, nada. Het centrumpje is prachtig, maar zo doods. De ov verbindingen zijn ruk (de trein is op zich ok, maar qua uitgaan heb je er niks aan).

Van molukken-marokkanen spanning nooit last gehad en de mensen de ik ken die er nog wonen ook niet. Maaaaaar, die wonen ook niet in Terweijde.

Ik zou er nooit meer gaan wonen, kennissen van mij zijn weer net terug of gaan op korte termijn weer terug. Ieder zijn ding.
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
quote:AnAppleADay schreef op 18 april 2017 @ 10:55:

[...]

Die gaat ook niet meer na een bepaalde tijd. Ik herinner me dat die vrienden altijd eerder weg moesten òf moesten blijven slapen als we op stap gingen of gewoon een verjaardag hadden bij iemand. Dat is niet leuk als je 16/17 bent.Je hebt gelijk. Ik denk alleen dat dat probleem voor een flink deel van Nederland geldt, geen OV na middernacht. Dat worden dan dus slaapfeestjes.
quote:CommonSense schreef op 18 april 2017 @ 11:18:

[...]

Je hebt gelijk. Ik denk alleen dat dat probleem voor een flink deel van Nederland geldt, geen OV na middernacht. Dat worden dan dus slaapfeestjes.Ja dat is waar. Alleen was onze Culemborgse vriend dus de enige die na feestjes niet meer op de fiets naar huis kon, dat was wel sneu.
Dank jullie wel allemaal, ik ben er nog niet uit maar jullie bevestigen wel het eea...
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven