Post vorige bewoners.

18-04-2017 18:06 46 berichten
Wij wonen hier nu anderhalf jaar en nog steeds ontvangen wij post voor de vorige bewoners.

Zij wonen hier in de buurt, de eerste maanden heb ik het bij hun in de brievenbus gedaan.

Na een tijdje ben ik daarmee opgehouden en stuurde ik een appje dat er weer post was, de post kwamen zij dan ophalen.

Maar de laatste tijd krijg ik of geen antwoord of ze komen het niet ophalen.

Dus stuur ik het maar retour afzender.

Na hoeveel tijd zou jij ophouden met moeite te doen voor iemand anders zijn post?
Alle reacties Link kopieren
quote:zonnetje1-1-1 schreef op 18 april 2017 @ 18:56:

Heb de eerste paar maanden alles naar het nieuwe adres van de bewoners gebracht. Dat was hier vlakbij. Inmiddels wonen ze daar niet meer en gaat alles in de papierbak. Heb inmiddels wel gemerkt dat je er niet altijd zelf wat aan kan doen dat het op je oude adres komt. Bedrijven maken er soms ook een zooitje van. 6 jaar geleden in de ziektewet bij het UWV gezeten. Vorig jaar vanuit ww opnieuw ziek geworden en toen ging de oproep van de arts naar mijn oude adres terwijl ik al een paar maanden ww kreeg op mijn huidige adres.Klopt. Verschillende afdelingen binnen het UWV werken met verschillende systemen. Kan dus zijn dat je nieuwe adres bij de WW wel is doorgevoerd en bij de ZW niet. Niet goed te praten, maar vandaar dus.
quote:minnimouse schreef op 18 april 2017 @ 19:00:

[...]

Hoezo ga je gelijk van deurwaarders uit? En deurwaarders zijn geen boemannen hoor.

Ik zou vooral geen zin hebben in alle administratieve rotzooi.

Telkens maar weer bewijzen dat jij de bewoner bent en dat zij er echt al een hele tijd niet meer wonen.

Voor je 't weet staat zo'n deurwaarder bovendien ongevraagd je huisraad op te schrijven als je effe niet thuis bent ...

Kan jij maar weer gaan bewijzen dat het toch echt jouw spullen zijn en dat hij toch echt een ander zijn spullen mag hebben ...
Mijn ouders wonen sinds 1998 in hun huidige woning, al 19 jaar dus. Zij krijgen al 19 jaar een kerstkaart van ene Suzanne uit Zweden, bestemd voor de vorige bewoners. Ze heeft het altijd over 'Hello my dear friends'. Zo dear zijn die vrienden niet als je na 19 jaar nog niet weet dat ze allang en breed verhuisd en gescheiden zijn.
Hier viel na elf jaar de laatste post op de mat voor de vorige bewoners. Retour afzender, met het nieuwe adres heeft veel opgelost maar niet alles. Heel consequent vijf jaar gedaan.

Vorige bewoners kregen veel geadresseerde reclame en zij dachten door te verhuizen daar gewoon af te komen.
quote:TinyBel schreef op 18 april 2017 @ 19:03:

[...]

Ik zou vooral geen zin hebben in alle administratieve rotzooi.

Telkens maar weer bewijzen dat jij de bewoner bent en dat zij er echt al een hele tijd niet meer wonen.

Voor je 't weet staat zo'n deurwaarder bovendien ongevraagd je huisraad op te schrijven als je effe niet thuis bent ...

Kan jij maar weer gaan bewijzen dat het toch echt jouw spullen zijn en dat hij toch echt een ander zijn spullen mag hebben ...

Dat doet een deurwaarder dus niet.

Een deurwaarder doet een GBA check voordat hij beslag RZ gaat leggen. Daarnaast is er ook een hulpofficier bij.
Wij hebben het een jaar gedaan. Daarna een tijdje post retour gestuurd als er een adres op stond. Ook wel eens een bedrijf gebeld als dr een nummer op stond. Nu 2,5 jaar verder gaat het gewoon de kliko in..
Lach hard, duik diep, kom terug..
Ik zou de bedrijven nabellen.. Bleek effectiever te zijn dan elke keer retour afzender. Vooral bij postcodeloterij en dat soort gedoe. (Owh, postcodeloterij mag niet zomaar de post cancellen, aangezien de verhuizing niet doorgegeven is door de vorige bewoners en blablabla ze kunnen het niet controleren, daarom blijf je een shitload aan post ontvangen.. Ff boos doen bij de klantenservice werkt wel. Krijg je daarna nog 6 weken post aangezien dat al geregeld is met het marketingbedrijf ofzo.) Kan wel zijn dat je nog ff direct mail blijft ontvangen aangezien het dan al bij de drukker ligt ofzo (makro, gall en gall, loterijen, goede doelen). Opzich vinden de bedrijven het juist fijn dat je ze belt, scheelt hun weer kosten.
Ik was er heel snel klaar mee geweest. Jij hebt je van je goede kant laten zien, en moeite genomen door er achteraan te gaan. Bij mij zou het in de papierbak verdwijnen.
Ik heb de post een half jaar bewaard, en eerlijk is eerlijk, de vorige bewoners kwamen toen ook af en toe even langs om het op te halen. Dat werd na een half jaar minder, en na een jaar ging het gewoon de vuilnisbak in. Als ze dan nóg niet in staat zijn geweest voor hen belangrijke instanties een adreswijziging te sturen, zal het wel niet belangrijk zijn wat ik dan nog krijg. Jammer dan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Kreeg hier laatst een kerstkaart voor de vorige. We wonen hier nu 16 jaar. Dat zijn de warme contacten
Als ze of geen antwoord geven of geen moeite doen dan zou ik ook de moeite niet nemen om voor hun naar de brievenbus te lopen om de post retour te sturen.

Vorige huis ben ik er na een half jaar mee gekapt.

Op dit adres waar ik nu woon krijg ik post voor bewoners die hier nooit hebben gewoond.Gaat om incasso s.Heb nu 2 keer de post retour gestuurd en 2x daarbij vermeld dat diegene hier nooit heeft gewoond.

Gooi het voortaan in de vuilnisbak.Is niet mijn pakkie aan.

Wel geef ik de post door aan het vrouwtje die hier wel heeft gewoond.Omdat ze zo aardig waren.Maar ondertussen komt daar ook niks meer van binnen.
quote:pejeka schreef op 18 april 2017 @ 19:26:

Ik heb de post een half jaar bewaard, en eerlijk is eerlijk, de vorige bewoners kwamen toen ook af en toe even langs om het op te halen. Dat werd na een half jaar minder, en na een jaar ging het gewoon de vuilnisbak in. Als ze dan nóg niet in staat zijn geweest voor hen belangrijke instanties een adreswijziging te sturen, zal het wel niet belangrijk zijn wat ik dan nog krijg. Jammer dan.

Ik heb laatst nog een brief gehad over het pensioenspaarplan.

Blijkbaar na 5 jaar dus nog geen verhuis doorgegeven.

Die mensen heb ik maar effe gemaild.

(Had ook tijdens mijn vakantie geen zin om weer naar 't postkantoor te lopen.)
Ik zou er eigenlijk ook wel klaar mee zijn. Ze hadden ook gebruik kunnen maken van de doorstuurservice van postnl.

Ik krijg nog steeds regelmatig een brief voor een vorige bewoner, ik woon hier zelf al 11 jaar, dan degene voor mij nog en het moet dus van daarvoor zijn. Gaat hier bij het oud papier.
quote:minnimouse schreef op 18 april 2017 @ 19:03:

Mijn ouders wonen sinds 1998 in hun huidige woning, al 19 jaar dus. Zij krijgen al 19 jaar een kerstkaart van ene Suzanne uit Zweden, bestemd voor de vorige bewoners. Ze heeft het altijd over 'Hello my dear friends'. Zo dear zijn die vrienden niet als je na 19 jaar nog niet weet dat ze allang en breed verhuisd en gescheiden zijn.

quote:TinyBel schreef op 18 april 2017 @ 19:28:

[...]

Ik heb laatst nog een brief gehad over het pensioenspaarplan.

Blijkbaar na 5 jaar dus nog geen verhuis doorgegeven.

Die mensen heb ik maar effe gemaild.

(Had ook tijdens mijn vakantie geen zin om weer naar 't postkantoor te lopen.)Ik heb de post van de vorige bewoners nog nooit geopend, dus zou niet weten waar het allemaal over ging...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 18 april 2017 @ 19:31:

[...]

Ik heb de post van de vorige bewoners nog nooit geopend, dus zou niet weten waar het allemaal over ging...

Ik probeer in te schatten op basis van het logo.

Deze kende ik niet, dus die ben ik door Google gaan draaien.

Niet geopend dus, maar ik kwam wel bij een "pensioendienst" uit die blijkbaar zowat jaarlijks een brief stuurt.

(De vorige 4 heb ik dus gemist .)

Ze bleken een giga website te hebben met een mail erbij ...
quote:Kleurplaat schreef op 18 april 2017 @ 18:57:

[...]

Ik snap gewoon niet dat mensen zo laks zijn dat ze zelf niet het nieuwe adres doorgeven aan bedrijven.

Dat je daar even tijd voor nodig hebt dat begrijp ik, maar anderhalf jaar?

We hebben het een jaar doorgestuurd (belangrijke dingen) daarna zijn de oude bewoners doorverhuisd, dat

Adres hebben we niet. Reclame etc gaat de bak in, belangrijke dingen zijn terug gegaan retour afzender.

Overigens wonen wij hier nu zes jaar en bij drie instanties heb ik zelf echt drie of vier keer contact moeten opnemen in de eerste anderhalf jaar omdat ze maar post bleven sturen naar ons oude adres, terwijl we daar de adreswijziging allang en totaal dus drie of vier keer juist hebben doorgegeven. Sommige bedrijven/instellingen hebben hun administratie duidelijk niet op orde.
Alles direct retour afzender, anders houd je het in stand.
Gewoon weggooien. Ze hebben tijd zat gehad om alles te regelen. Je kan toch niet eeuwig door blijven gaan!? Sommige mensen zijn nou eenmaal hardleers.
Ik heb op 2 adressen de post nog lang retour gestuurd. Ging duidelijk om rekeningen/boetes en er kwam telkens nieuwe post. Van het eerste adres had ik wel het nieuwe adres om door te sturen, maar de herhaalde rekening hebben ze lekker genegeerd of ze zijn opnieuw verhuisd. De boete heb ik nog een tijdje retour gestuurd, tot ik besefte dat de envelop waarschijnlijk ongelezen in de postkamer verdwijnt. De laatste stond er nog toen er op een dag 2 kleerkasten voor de deur stonden. Dat was een oepsmomentje. Envelop overhandigd en gezegd dat er op terugsturen niet gereageerd werd. Ik werd op mijn woord geloofd en dat was toen de laatste bruine envelop.

Zelf heb ik nog een paar jaar een kerstkaart gestuurd naar iemand die niets meer van zich laat horen. Er kan altijd wat zijn waarom iemand niet reageert. Dus 1 of 2 keer geen reactie vindt ik geen reden om er dan een vette streep onder te zetten. Maar ik blijf natuurlijk niet aan de gang.
Belangrijke post van de oude bewoners hebben we amper gehad, maar vooral de eerste maanden bijna dagelijks geadresseerde reclame. Ongelofelijk bij hoeveel bedrijven je jezelf bekend kunt maken. Ik heb heel consequent de betreffende bedrijven berichten gestuurd dat het adres niet meer klopt en we zijn nu al een hele tijd reclame-vrij. Gewoon via Facebook berichten werkte hier prima, bijna overal snel reactie van gehad. Alleen Sanoma liet het afweten
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven