Drinken school

18-04-2017 15:54 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar in geven jullie de kinderen drinken mee naar school?

En wat nemen ze mee?
quote:pejeka schreef op 18 april 2017 @ 20:15:

Wat ik dan wel apart vind, is dat kinderen blijkbaar geen half uur zonder drinken kunnen zonder uit te drogen.

Wij dronken thee bij het ontbijt, dan naar school, rond half 11 schoolmelk, lunchtijd thuis en dan kreeg je een beker melk of karnemelk of net wat je beliefde, en dan weer naar school, en dan had je zomaar twee uur niks te drinken. Want dat kreeg je dan pas weer na schooltijd thuis. Nou, we leven allemaal nog, niks aan onze nieren, en daarmee wil ik niet zeggen dat een slokje drinken niet goed is, maar waarom moet er tegenwoordig de hele dag door gegeten en gedronken worden dan?Ja dat verbaast mij ook wel eens. Net als dat tienuurtje, dat tegenwoordig verplicht schijnt te zijn anders ben je een ontaarde moeder die haar bloedjes laat verhongeren. Wij kregen nooit een tienuurtje mee naar school. Als je ouders je ervoor ingeschreven hadden kreeg je voor het speelkwartier een pakje lauwe school melk en voor de rest moest je het maar uit zien te houden tot tussen de middag, en ik heb in mijn hele lagereschoolcarriere nog nooit een klasgenoot zien instorten door voedselgebrek.

Wat ik dan wel apart vind, is dat kinderen blijkbaar geen half uur zonder drinken kunnen zonder uit te drogen.

Huh? Lees jij hetzelfde topic als ik? Ik lees vrijwel alleen reacties over 1 of 2 drinkmomenten op school: fruitpauze / kleine pauze en lunchpauze / grote pauze (bij overblijven)...
Dochter krijgt een beker limonade mee voor 's ochtends, tussen de middag krijgt ze een pakje schoolmelk.
quote:Pantax schreef op 18 april 2017 @ 15:59:

(Dat zeg ik er expliciet bij, anders ben je meteen zo'n elitaire juppenmoeder.)

Echt waar?! Dan hier nog een yuppenmoeder...

Op de school van ons kind moeten ze verplicht water drinken uit een zelf meegenomen fles, dus maar zo'n Dopper aangeschaft...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
quote:Pantax schreef op 18 april 2017 @ 15:59:

(Dat zeg ik er expliciet bij, anders ben je meteen zo'n elitaire juppenmoeder.)

Nou, nou... dat valt toch wel mee?

Hier ook water uit een dopper (en nu ik erbij nadenk bedenk ik me dat ik 2 van de 3 doppers ook op m'n werk heb gekregen )

En er wordt ook thee gedronken uit een mooie thermos van lock&lock.
quote:TinyBel schreef op 18 april 2017 @ 19:08:

Nog niemand gesignaleerd die zijn kind (alcoholvrij) bier meegeeft ?Ik heb in een land gewerkt waar dat door de school verschaft werd
quote:south schreef op 18 april 2017 @ 20:33:

[...]

Nou, nou... dat valt toch wel mee?

Nee, jij bent óók een elitaire juppenmoeder, alleen moet je nog even aan het idee wennen

Wij dronken thee bij het ontbijt, dan naar school, rond half 11 schoolmelk, lunchtijd thuis en dan kreeg je een beker melk of karnemelk of net wat je beliefde, en dan weer naar school, en dan had je zomaar twee uur niks te drinken. Want dat kreeg je dan pas weer na schooltijd thuis. Nou, we leven allemaal nog, niks aan onze nieren, en daarmee wil ik niet zeggen dat een slokje drinken niet goed is, maar waarom moet er tegenwoordig de hele dag door gegeten en gedronken worden dan?Huh?! Waar lees je dat? Maar fijn dat je hier ook weer iets apart vindt.
quote:Pantax schreef op 18 april 2017 @ 20:38:

[...]

Nee, jij bent óók een elitaire juppenmoeder, alleen moet je nog even aan het idee wennen
quote:south schreef op 18 april 2017 @ 20:36:

[...]

Ik heb in een land gewerkt waar dat door de school verschaft werd

Kregen kinderen die geen bier dronken dan alco-vrije wijn?

(Uiteindelijk over 't algemeen niet veel meer dan druivensap)
quote:south schreef op 18 april 2017 @ 20:39:

[...]

Wij dronken thee bij het ontbijt, dan naar school, rond half 11 schoolmelk, lunchtijd thuis en dan kreeg je een beker melk of karnemelk of net wat je beliefde, en dan weer naar school, en dan had je zomaar twee uur niks te drinken. Want dat kreeg je dan pas weer na schooltijd thuis. Nou, we leven allemaal nog, niks aan onze nieren, en daarmee wil ik niet zeggen dat een slokje drinken niet goed is, maar waarom moet er tegenwoordig de hele dag door gegeten en gedronken worden dan?

Ik weet niet waar jij dat leest, maar ik weet uit ervaring op meerdere scholen dat er echt niet veel tussendoor gedronken wordt. Heb het wel eens gezien als een soort project, omdat water drinken nu eenmaal heel goed voor je is.

Verder zijn er ook altijd wel een wat kinderen op een school die om medische redenen (denk aan verstoppingen) extra water moeten drinken.

Van mij (als juf) mochten deze kinderen dan altijd een flesje water op hun tafel laten staan. Maar tegenwoordig werken we met tablets en mag het dus niet meer. Dus nu staan er enkele flesjes op de kast.
quote:south schreef op 18 april 2017 @ 20:36:

[...]

Ik heb in een land gewerkt waar dat door de school verschaft werd Zeker lekker rustig 's middags op school?!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Woon in het buitenland en hier krijgen ze tussen de middag een warme maaltijd en water om te drinken.

Voor de 4 uur pauze krijgen ze (groep 3 en groep1) water in een rietjesbeker van de Hema. Die blijft goed dicht, geen lekkages, vind ik persoonlijk beter dan zo'n beker die je dicht moet schroeven/draaien.

Veel klasgenootjes hebben zo'n sportfles (bidon), maar ik vind die sporttuit zo moeilijk schoon te maken.
Ik vind het wel belangrijk dat ze goed drinken op school, vooral in de zomer als het warm is (hier is het vaak zo'n 35°C en geen airco op school...) Kleine kinderen kunnen best ziek van uitdroging worden ! (koorts, overgeven enz)
quote:blue_lagoon schreef op 18 april 2017 @ 17:41:

[...]

Lekker

Vind het wel grappig dit topic te lezen, ook al heb ik zelf geen kinderen. Op de basisschool kreeg ik een pakje yogi of chocomel mee. Er was ook schoolmelk maar ik lust geen melk. Op de middelbare standaard een blikje 3S cola iedere dag en geld voor chocomel of thee.

Maar ook blikjes kunnen kapot, 1 keer was er een blikje 7up in mijn tas kapot gegaan. Boeken mochten te drogen gelegd worden op de verwarming in de kamer van de conrector

Lees ook dat er thermoskannen met thee worden meegegeven. Lekker maar had er niet aan moeten denken dat ook nog mee te moeten slepen...Thermosbeker voor thee is niet groter dan een gewone beker of een 0,5 liter flesje.
quote:reisa1978 schreef op 18 april 2017 @ 21:21:

[...]

Thermosbeker voor thee is niet groter dan een gewone beker of een 0,5 liter flesje.Ah, oke
quote:Razzmatazz schreef op 18 april 2017 @ 20:46:

Ik vind het wel belangrijk dat ze goed drinken op school, vooral in de zomer als het warm is (hier is het vaak zo'n 35°C en geen airco op school...) Kleine kinderen kunnen best ziek van uitdroging worden ! (koorts, overgeven enz)Bij mijn kinderen op school is gelukkig een kraan, dus ze kunnen hun flesje zelf bijvullen. En doen dat ook. Mijn kinderen drinken gelukkig goed.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:blue_lagoon schreef op 18 april 2017 @ 17:41:

[...]

Lekker

Vind het wel grappig dit topic te lezen, ook al heb ik zelf geen kinderen. Op de basisschool kreeg ik een pakje yogi of chocomel mee. Er was ook schoolmelk maar ik lust geen melk. Op de middelbare standaard een blikje 3S cola iedere dag en geld voor chocomel of thee.

Maar ook blikjes kunnen kapot, 1 keer was er een blikje 7up in mijn tas kapot gegaan. Boeken mochten te drogen gelegd worden op de verwarming in de kamer van de conrector

Lees ook dat er thermoskannen met thee worden meegegeven. Lekker maar had er niet aan moeten denken dat ook nog mee te moeten slepen...

Die thermos is niet heel groot hoor.

En melkproducten gaf en geef ik niet mee. Pakjes mochten niet op basisschool. En ik heb water drink kinderen. Tuurlijk lusten ze ook wel frisdrank maar niet als voorkeur. In weekend heb ik sapjes etc. In huis en dat gaat meestal

Niet op. Maar koud water met citroen / munt vinden ze hier enorm lekker. In de winter warme thee. Die beker tappen ze weer vol op school (gratis thee ).
Dopper met water of Mepal beker met roosvicee (diksap) voor de eerste pauze.

Tussen de middag Mepal beker met halfvolle melk. Gaat op school 's morgens meteen in de koelkast, dus blijft lekker koud.

Wij dronken thee bij het ontbijt, dan naar school, rond half 11 schoolmelk, lunchtijd thuis en dan kreeg je een beker melk of karnemelk of net wat je beliefde, en dan weer naar school, en dan had je zomaar twee uur niks te drinken. Want dat kreeg je dan pas weer na schooltijd thuis. Nou, we leven allemaal nog, niks aan onze nieren, en daarmee wil ik niet zeggen dat een slokje drinken niet goed is, maar waarom moet er tegenwoordig de hele dag door gegeten en gedronken worden dan?

Je dronk dus exact even vaak als mijn kleuter nu op school. Bij het ontbijt, 1x s ochtends op school en tijdens de lunch. Mijn kleuter leeft inderdaad ook nog. Na schooltijd krijgt hij weer wat te drinken. Schoolmelk bestaat niet op zijn school.

On topic: 1x limo voor het tien uurtje (met fruit) en 1x water voor bij de lunch, allebei in een mepalbeker. Lekkage - zelden.
Hier een beker limonade voor het 10-uurtje en een pakje melk voor de overblijf. Rond drie uur krijgen ze water op de BSO, op hele warme dagen geef ik ze vaak een extra beker water mee.
Beker ranja
Niets. In de klas kunnen ze water drinken (er staan bekertjes bij de kraan) en op de bso krijgen ze drinken.
Ik geef water mee. Thuis krijgen ze wel melk en af en toe een sapje, maar ik heb geen zin in zure of kleverige, lekkende bekers in de schooltassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven