Gegil van kinderen

19-04-2017 15:58 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word niet goed. Al een uur moet ik het hoge gegil en gekrijs van de buurkinderen aanhoren.

De ouders corrigeren niet.

Vorig jaar in de zomer heb ik niet buiten kunnen zitten vanwege hetzelfde gegil en gekrijs, elke dag als het mooi weer was.

Daarnaast heb ik nog een buur met een kind dat alles mag. Hard schreeuwen, ballen die steeds in mijn tuin belanden, op en tussen mijn bloeiende plantjes en bloemen, trampoline met steeds 3-4 kinderen over de schutting kijkend. Heel irritant. Dit buurjongetje heeft vele vriendjes die thuis niet zo los mogen gaan [door moeder zelf vertelt] Maar ondertussen zit ik met aan twee kanten behoorlijk wat overlast.

Mag ik er wat van zeggen en hoe dan?

Ik ben namelijk niet van plan om weer de hele zomer binnen te moeten zitten omdat het buiten in de tuin niet te harden is. Maar ik heb ook geen zin in gedoe met de buren.

Hoe kan ik het beste reageren?
quote:vrouwjagersma schreef op 19 april 2017 @ 16:14:

Gillen is naar, net zoals ballen die de hele tijd in je tuin terecht komen. Gewone speelgeluiden en af en toe een bal, dat hoort er bij in een jonge wijk, van gillen zou je eventueel iets kunnen zeggen, maar het is lastig dat tactisch te brengen.

Over de schutting kijken vind ik wel altijd wat bijzonder: die kinderen kunnen niet zweven, dus als ze springen, zijn ze echt maar heel even in staat over je muurtje te kijken.Nu weet ik niet hoe lang die kinderen op de trampoline staan maar een uur (uren) lang bij iedere sprong kinderhoofdjes over de schutting zou ik ook best irritant vinden op een gegeven moment..
Mijn kinderen zijn behoorlijk luidruchtig helaas. Dochter heeft echt een schelle, harde stem (vind ik echt heel vervelend!) en zoon kan, als hij enthousiast is, ook behoorlijk veel volume produceren. Ik spreek ze steeds aan als ze hard gillen in de tuin. Dat is overigens dan gillen tijdens het spelen, niet krijsen om het krijsen, dat doen en mogen ze niet! En als ze niet naar me luisteren gaan ze even naar binnen. Maar ik weet gewoon dat wij echt wel zodanig herrie maken dat de buren het horen. Stampen op de trap, slaan met de deur en dus luidruchtig spelen. Niet altijd natuurlijk, maar het gebeurt.

Ik heb al meerdere keren aan de buren gevraagd of ze er last van hebben, en ze geven aan dat dit echt niet zo is. Ja, ze horen ons, maar dat hoort bij kinderen, aldus mijn buurvrouw. Aan de andere kant woont al 2,5 jaar niemand maar is een man alleen al die tijd al aan het klussen. Dus elk weekend hebben we daar geluidsoverlast van en ook regelmatig doordeweeks. Hij houdt heel goed rekening met onze kinderen en stopt om 19.00 uur met herrie maken.

Ik heb zelf nooit zo snel last van geluiden. Spelende/gillende/lachende kinderen, feestjes bij anderen, kletsende buren etc. Dat hoort er m.i. wel bij als je in een woonwijk woont... Maar ik vind wel dat als je echt last hebt van iemand, dat je diegene (of in dit geval de moeder) erop moet kunnen aanspreken. Zonder uitgescholden te worden!
quote:Ginerva schreef op 19 april 2017 @ 16:47:

[...]

Maar gillen is wel toegestaan? Of begrijp ik je nu verkeerd?

Nee. Maar gebeurt wel eens.

Steeds het zelfde monotone geluid maken ook niet bijvoorbeeld.

Ballen tegen de schutting niet.

Klimmen op de schutting niet.

Opmerkingen maken over wat er aan de andere kant van de schutting gebeurt niet.. dus met privacy houd ik ook rekening.

Ze gillen wel eens maar dan zeg ik er wat van.

Dat geruzie en gedoe wil ik ook niet.

Schelden enzo mag nergens dus in de tuin ook niet.

Iets wat op den duur gaat irriteren mag niet.

Dus meerdere dingen.

Als ze gillen of wat anders doen wat enorm vervelend is als men er lang naar luistert zeg ik hier gewoon wat van en dan houd het op.
quote:Lampie1986 schreef op 19 april 2017 @ 16:53:

[...]

Nee. Maar gebeurt wel eens.

Steeds het zelfde monotone geluid maken ook niet bijvoorbeeld.

Ballen tegen de schutting niet.

Klimmen op de schutting niet.

Opmerkingen maken over wat er aan de andere kant van de schutting gebeurt niet.. dus met privacy houd ik ook rekening.

Ze gillen wel eens maar dan zeg ik er wat van.

Dat geruzie en gedoe wil ik ook niet.

Schelden enzo mag nergens dus in de tuin ook niet.

Iets wat op den duur gaat irriteren mag niet.

Dus meerdere dingen.

Als ze gillen of wat anders doen wat enorm vervelend is als men er lang naar luistert zeg ik hier gewoon wat van en dan houd het op.Nou prima toch? Waarom maakte je er eerst dan zo'n ophef over dat gillen gewoon moet kunnen?
quote:Grootmoeder schreef op 19 april 2017 @ 16:48:

[...]

Nu weet ik niet hoe lang die kinderen op de trampoline staan maar een uur (uren) lang bij iedere sprong kinderhoofdjes over de schutting zou ik ook best irritant vinden op een gegeven moment..

Trampoline staat bij ons achter in de tuin aan de kant waar geen buren zitten.

Maar dit kan ik mij wel voorstellen.

Hebben het aan de kant van de buurvrouw gehad en toen hebben mijn kinderen ook met ieder sprongetje gekeken en ik heb er wat van gezegd. Buurvrouw vond het wel grappig maar ik vond het geen privacy dus heb dat ding verplaatst. En als dat niet zou kunnen mocht het nog niet want privacy is wel belangeijk.
quote:Ginerva schreef op 19 april 2017 @ 16:55:

[...]

Nou prima toch? Waarom maakte je er eerst dan zo'n ophef over dat gillen gewoon moet kunnen?

Ja een gil.. of huilend kind dat moet wel kunnen maar constant dat eeuwige gekrijs dat vind ik ook te ver gaan.

Ik begrijp gewoon beide kanten hierin.

Zelf heb ik niet snel ergens last van maar bij mij mogen de kinderen het niet doen zelf.

Ik weet niet wat voor to vervelend is... maar geluidloos dat is onmogelijk.

Het is meer het beeld wat ik had (toen ik net bij die mensen was die dit probleem hebben) die mogen amper in de tuin door de buren. Want moeders heeft geen zin in het gezeur van de buren.

Dat vind ik dan ook sneu
Ik ben nu toch wel benieuwd waar jullie allemaal wonen zeg. Ik woon zelf in een kinderrijke buurt. Een speeltuin binnen gehoorafstand. En ons huis is aan het einde van een doodlopende weg, voor de deur wordt dus veel gespeeld.

En ja ook met ballen, die dan in de tuin komen.

En er staan auto's.

Maar tjonge he. Kinderen mogen toch wel wat spelen? Zijn jullie zelf nooit kind geweest?

Ik had vroeger nog enigszins de ruimte. Maar in veel woonwijken is vandaag gewoon weinig plek. En mensen kunnen niks hebben denk ik.

Zelf vroeger meegemaakt dat ons speelveld een parkeerterrein werd. En dat we vervolgens ook werden weggestuurd op andere plekken. En dat we te horen kregen dat we onopgevoed waren.

Het is misschien van alle tijden?

In de speeltuin hier om de hoek is geen ruimte voor een bal, ook niet handig want de speeltoestellen zijn echt voor hele kleintjes die wil je geen bal tegen het hoofd laten krijgen. En skeeleren is daar niet fijn, omdat de straat daar met klinkers is.

Dus spelen ze waar het officieel niet hoort.

En er zijn dan (tja hier ook dus) mensen die daar over klagen.

Een keer stond er een buurvrouw van de overkant aan de deur omdat ze wilde dat ik er ook over ging klagen. En ik heb er dus geen last van, dus nee. Snapte ze niet. Nu vindt ze mij stom. En ik woon dichterbij de "ellende" dan zij.

Kinderen horen te spelen he, dat is goed voor hun ontwikkeling. Hard schreeuwen hoeft niet, en als je vraagt of het zachter kan doen ze het misschien wel gewoon? Gewoon een beetje begrip hebben voor elkaar.

Maar TO heb je al gepraat? Want wie weet heeft de buurvrouw geen idee dat jij last van ze hebt.
Natuurlijk mag je hier wat van zeggen. Maar het is wel handig als de ouders ook begrijpen dat het jou op je zenuwen werkt.

Het normale geluid van spelen moet je trouwens wel tegen kunnen, maar ballen die elke 5 minuten in je tuin landen hoef je ook neit te pikken. Maar de vraag is dan meer hoe je het constructief oplost.

Mijn eigen kinderen kunnen ook best herrie maken, maar gegil en gekrijs zeg ik ook wat van. En als ze 2x achter elkaar een bal in de tuin van de buurman schoppen, dan zou ik die bal een uurtje in beslag te nemen (of de buurman aan te raden om dat te doen).
Hier gillen de buurkinderen ook enorm. Met van die irritant hoge stemmetjes. En van de week zat buurjongetje van vier continu heel hard jingle bells te zingen, was ook bloedirritant. Maar goed, ik vrees dat mijn kinderen op die leeftijd ook veel luidruchtiger waren dan ik nu me meen te herinneren, dus ik zeg er niks van. Veel te bang te horen hoeveel herrie wij maken .
quote:Lampie1986 schreef op 19 april 2017 @ 17:01:

[...]

Ja een gil.. of huilend kind dat moet wel kunnen maar constant dat eeuwige gekrijs dat vind ik ook te ver gaan.

Ik begrijp gewoon beide kanten hierin.

Zelf heb ik niet snel ergens last van maar bij mij mogen de kinderen het niet doen zelf.

Ik weet niet wat voor to vervelend is... maar geluidloos dat is onmogelijk.

Het is meer het beeld wat ik had (toen ik net bij die mensen was die dit probleem hebben) die mogen amper in de tuin door de buren. Want moeders heeft geen zin in het gezeur van de buren.

Dat vind ik dan ook sneu

Jij woont best groot, naar ik kan opmaken uit je tekst, dan heb je minder snel last van andere.

Maar goed het is ook sneu als kinderen niet in hun eigen tuin mogen spelen, lukt het die moeder niet om duidelijke afspraak te maken met haar kinderen?
Mooiste herrie die er is, vind ik persoonlijk. Zelfs als ze krijsen. Misschien om te relativeren, het kan altijd erger. Schreeuwende volwassenen vind ik veel erger. Of herrie van een autoweg. Of harde muziek. Als ik mag kiezen, kies ik voor herrie van kinderen.

Stel, je verhuist en dan blijkt dat de buurman saxefoon speelt. Zoek de stilte op. Overal in Nederland waar mensen wonen, is herrie. Ik pak elke dag een uur stilte door te wandelen waar geen herrie is, kan het iedereen aanraden.
Ligt ook aan de leeftijd.

Wij hebben een temperamentvolle peuter en geloof mij, dat komt echt niet door de slechte opvoeding dat hij gilt.

Ik snap dat het irritant kan zijn maar we leven nu eenmaal naast elkaar. En kinderen maken geluid. En gillende kinderen zijn niet oer definitie slecht opgevoede kinderen.

Onze buren bleven klagen maar als ik er iets aan kon doen had ik het gedaan hoor.
quote:Ginerva schreef op 19 april 2017 @ 17:05:

[...]

Jij woont best groot, naar ik kan opmaken uit je tekst, dan heb je minder snel last van andere.

Maar goed het is ook sneu als kinderen niet in hun eigen tuin mogen spelen, lukt het die moeder niet om duidelijke afspraak te maken met haar kinderen?

Valt best mee maar ik heb wel een grote tuin.

Die moeder zegt er wel wat van.. maar ze vergeten het weer.

De buren die zij heeft zijn wat ouder.

Er wonen hier veel oude mensen of mensen met jonge kinderen.

Dus het een of het ander.. niks er tussenin bijna.

Mijn buurvrouw is dol op mijn kinderen en de buurvrouw die niet aan mijn huis vast zit ook.

Maar als mensen wel last ergens van zouden hebben zou ik er wel rekening mee houden.
Zou het helpen als je met een ander gevoel buiten zou zitten?

Denken: wat leuk toch dat die kinderen buiten willen spelen ipachter hun computer.

Wat fijn dat ze plezier hebben en met elkaar kunnen co municeren.

Wat fijn dat ze elkaar hebben en niet eenzaam zijn.

Doen: koptelefoon op.dat dempt het geluid, of met muziek als tegengeluid.

Naar buiten gaan, kijken wat ze doen.

De ouders opzoeken als de kinderen spelen en gezellig met ze kletsen/ iets drinken.
quote:Gelukspopje schreef op 19 april 2017 @ 17:03:

Ik ben nu toch wel benieuwd waar jullie allemaal wonen zeg. Ik woon zelf in een kinderrijke buurt. Een speeltuin binnen gehoorafstand. En ons huis is aan het einde van een doodlopende weg, voor de deur wordt dus veel gespeeld.

En ja ook met ballen, die dan in de tuin komen.

En er staan auto's.

Maar tjonge he. Kinderen mogen toch wel wat spelen? Zijn jullie zelf nooit kind geweest?

Ik had vroeger nog enigszins de ruimte. Maar in veel woonwijken is vandaag gewoon weinig plek. En mensen kunnen niks hebben denk ik.

Zelf vroeger meegemaakt dat ons speelveld een parkeerterrein werd. En dat we vervolgens ook werden weggestuurd op andere plekken. En dat we te horen kregen dat we onopgevoed waren.

Het is misschien van alle tijden?

In de speeltuin hier om de hoek is geen ruimte voor een bal, ook niet handig want de speeltoestellen zijn echt voor hele kleintjes die wil je geen bal tegen het hoofd laten krijgen. En skeeleren is daar niet fijn, omdat de straat daar met klinkers is.

Dus spelen ze waar het officieel niet hoort.

En er zijn dan (tja hier ook dus) mensen die daar over klagen.

Een keer stond er een buurvrouw van de overkant aan de deur omdat ze wilde dat ik er ook over ging klagen. En ik heb er dus geen last van, dus nee. Snapte ze niet. Nu vindt ze mij stom. En ik woon dichterbij de "ellende" dan zij.

Kinderen horen te spelen he, dat is goed voor hun ontwikkeling. Hard schreeuwen hoeft niet, en als je vraagt of het zachter kan doen ze het misschien wel gewoon? Gewoon een beetje begrip hebben voor elkaar.

Maar TO heb je al gepraat? Want wie weet heeft de buurvrouw geen idee dat jij last van ze hebt.Wat een rare post. Niemand zegt toch dat kinderen niet mogen spelen.
Er woont nu wel iemand in het blok die de hele nacht in de zomer luidkeels aan het bellen is.

2 talen. Nederlands en nog wat.

Als iemand op hangt belt ze de volgende.
quote:n00r schreef op 19 april 2017 @ 17:12:

Denken: wat leuk toch dat die kinderen buiten willen spelen ipachter hun computer.

De ouders opzoeken als de kinderen spelen en gezellig met ze kletsen/ iets drinken.Tuurlijk, TO gaat lekker buiten zitten buurkinderen gillen de oren van je hoofd en TO moet dan denken wat fijn dat die kinderen buiten spelen en "comuniseren"
Ja dat zeggen mijn buren ook.

Spelende kinderen hebben we geen last van.

En zelf ook zo perfect opgevoed.

Als mijn peuters spelen dan hoort ruzie en gegil daar ook bij. Ik zeg er wat van, maar het zijn peuters... hoe moeten ze het anders leten?

Bovendien zijn niet alle kinderen hetzelfde. Ene kind maakt meer geluid van zichzelf dan het andere.

Maar gelukkig ben jij perfect.

quote:trachemys schreef op 19 april 2017 @ 16:39:

Waarom lijkt het alsof kinderen tegenwoordig alles maar moeten mogen? En als iemand iets vindt van het gedrag van een een kind de moedermaffia er gelijk voor in de bres springt? Probeer je eens in de klager te verplaatsen ipv alleen maar blind vanuit kamp mama te reageren!

Dat gezegd hebbende; ik kan me ook gruwelijk storen aan gillen en krijsen tijdens het spelen. Gewoon kletsen, zingen en praten vind ik prima, maar gillen en krijsen? Mij is vroeger geleerd dat ik alleen mocht gillen en krijsen als er echt iets ernstigs aan de hand was, of als ik me heel erg had bezeerd. Ik zit regelmatig stijf op mijn stoel omdat ik denk dat er iets vreselijks gebeurt is als ik dat gegil hoor.
quote:Ginerva schreef op 19 april 2017 @ 17:17:

[...]

Tuurlijk, TO gaat lekker buiten zitten buurkinderen gillen de oren van je hoofd en TO moet dan denken wat fijn dat die kinderen buiten spelen en "comuniseren"
quote:n00r schreef op 19 april 2017 @ 17:12:

De ouders opzoeken als de kinderen spelen en gezellig met ze kletsen/ iets drinken.

Ik zie geen ouders bij die kinderen met buiten spelen. En na de scheldpartij ga ik niet meer gezellig kletsen.

En waarom zou ik een koptelefoon op moeten?
quote:juliadenders schreef op 19 april 2017 @ 17:10:

Ligt ook aan de leeftijd.

Wij hebben een temperamentvolle peuter en geloof mij, dat komt echt niet door de slechte opvoeding dat hij gilt.

Ik snap dat het irritant kan zijn maar we leven nu eenmaal naast elkaar. En kinderen maken geluid. En gillende kinderen zijn niet oer definitie slecht opgevoede kinderen.

Onze buren bleven klagen maar als ik er iets aan kon doen had ik het gedaan hoor.

Wat een zeikerds. Misschien had je ze een keertje uit moeten lenen aan ze. Kijken of zij ze wel stil krijgen. Alhoewel, doe maar niet, ik denk niet dat ze lief zijn tegen kinderen.

Wat ik wel lastig te verdragen vind, zo'n kind wat heel lullig blokfluit speelt, fuut fuut fuut fuut, en dan een uur achter elkaar, op straat. Dan denk ik, speel iets, of leg dat ding weg. Wie houdt er nu van een soort beltoon in blokfluitvom?
quote:juliadenders schreef op 19 april 2017 @ 17:18:

Ja dat zeggen mijn buren ook.

Spelende kinderen hebben we geen last van.

En zelf ook zo perfect opgevoed.

Als mijn peuters spelen dan hoort ruzie en gegil daar ook bij. Ik zeg er wat van, maar het zijn peuters... hoe moeten ze het anders leten?

Bovendien zijn niet alle kinderen hetzelfde. Ene kind maakt meer geluid van zichzelf dan het andere.

Maar gelukkig ben jij perfect.

[...]

Ik begrijp beide kanten wel.

Maar stel je voor dat elke keer als je ligt te ontspannen na het werk in de zon dat er keihard geschreeuwd word en het houd echt niet op. Van maandag tot en met zondag week in week uit.. dat word op den duur vervelend.

Het moet gewoon niet de hele dag of uren achter elkaar zijn.

Ik begrijp je wel hoor.. Ik begrijp de andere kant ook wel goed.
Als je niet meer tegen de herrie kunt, pak de auto en rij naar een natuurgebied waar stilte heerst. Of de bus of de benenwagen, nog gezond ook.
Haha nou heh.

Ik ben blij dat we straks vrijstaand wonen.

Dat gezeur allemaal over elkaarkrijg er de kriebels van. Vooral als mensen het allemaal beter weten.

Je weet pas hoe het is als je zelf 2 temperamentvolle peuters hebt haha.

Nee ik leen ze niet uit aan de buren...;)

quote:Flowers-and-roses schreef op 19 april 2017 @ 17:20:

[...]

Wat een zeikerds. Misschien had je ze een keertje uit moeten lenen aan ze. Kijken of zij ze wel stil krijgen. Alhoewel, doe maar niet, ik denk niet dat ze lief zijn tegen kinderen.

Wat ik wel lastig te verdragen vind, zo'n kind wat heel lullig blokfluit speelt, fuut fuut fuut fuut, en dan een uur achter elkaar, op straat. Dan denk ik, speel iets, of leg dat ding weg. Wie houdt er nu van een soort beltoon in blokfluitvom?
De reden waarom ik ten tijde van onze huizenjacht heel snel weer weg swipete bij een huis als er stond "kindvriendelijke buurt"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven