Alexa/Vesper/Maïte

20-04-2017 22:11 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor ons dochtertje zoeken we een stoere naam die je nog niet zo veel hoort. We zitten nu te denken aan Vesper en Alexa, maar zijn nog niet helemaal verkocht zeg maar. Wat vinden jullie van deze namen? Andere namen op ons lijstje zijn Tessel, Novee (of Noé) en Maïte (spreek uit: Majtee).
Vesper is een kinderkledingmerk. Tessel/denk aan het eiland. Novee klinkt als 'nieuw', zou ik ook niet doen. Maïte gaat iedereen fout schrijven en uitspreken.

Alexa of Lexi vind ik wel leuk.
Vreselijk. Vesper vooral. Te apart wordt verkeerd uitgesproken he..
Bam!!!!
Ik zou noé doen maar dan ook zo geschreven. Als ik moest kiezen uit jouw rijtje.
Alexa.
quote:SpringDing schreef op 20 april 2017 @ 22:13:

Ik dacht dat je het over merken van het één of ander had. Dus ik zeg nee, niet doen.Ik vroeg me ook af waar dit merken van zouden zijn en kwam daarom even kijken hier..... Ik zou nog even verder zoeken naar een naam TO!
Geen Lexi... SexyLexi
Ab imo pectore
Alexa is leuk! Vesper vind ik mooi, maar de betekenis een beetje vreemd als voornaam. Novee ook mooi maar zou ik dan schrijven zoals je het uitgesproken wil hebben. Anders wordt "Ja maar dat spreek je uit als Noé" de rest van jouw en dochters leven je mantra. Hetzelfde geldt voor Maïte, ik denk dat de meesten dat uitspreken Majtuh.

Dit gezegd hebbende vind ik vooral dat je gewoon lekker jullie favoriet moet kiezen, anders heten we straks allemaal hetzelfde (zolang het niet echt raar of belastend is voor je dochter natuurlijk)
Ik vind geen van de namen mooi.
Enige naam die me van jouw keuzes echt aanspreekt is Noé. Maar dan wel ook zo geschreven.
Ik ben bang dat de naam Tessel vraagt om nare opmerkingen.

1 van de waddeneilanden..
quote:Ycjoo- schreef op 20 april 2017 @ 22:31:

Vreselijk. Vesper vooral. Te apart wordt verkeerd uitgesproken he..

Hoe kun je Vesper nou verkeerd uitspreken??

Ik vind Vesper overigens prachtig. Krachtig, stoer en toch vrouwelijk (Denk aan Vesper Lynnd)

Iemand schreef dat je met Vesper dood gegooid wordt?! Dat valt over geheel NL wel erg mee hoor.
Alexa is de naam van mijn oudste.

Vesper was een kanshebber voor mijn jongste (afgevallen vanwege katholieke associatie).

Wij hadden ook nog Tesla voor mijn jongste in gedachten (al is die afgevallen vanwege de associatie met het automerk en mijn man die voor zich zag dat een jongen zijn Tesla ooit ging berijden ).

Kan dus echt zeggen dat ik je opties wel leuk vind. Alleen Maïte vind ik niks.
Tessel vind ik leuk!

Vesper ook, maar minder leuk dan Tessel

Alexa te koninklijkhuis achtig.

Nové en Maite vind ik niets, te ingewikkeld.
Vesper is overigens gewoon latijn voor avond. En daarom noemen de Katholieken hun avondgebeden ook zo.
Alexa is erg leuk! Andere suggesties; Amy, Marit, Tessie, Robin, Sammy/Samy, Phoebe, Magali
Waarom is Tessel een optie. Doet mij denken aan het schiereiland. Arm kind.

Vesper is teveel een scootermerk.

Alexa is wel leuk.
She needed a hero. So that's what she became.
quote:boekenlegger0 schreef op 20 april 2017 @ 22:25:

Ik vind de namen niet zo mooi. Wat vind je van Nova?Of Novi?
Of Marthe ipv Maïte? Daarvan weet iedereen tenminste wel hoe je het uitspreekt.
Laat je trouwens weten wat het wordt TO? Vind namelijk dat je toffe namen hebt genoemd en ben wel heel nieuwsgierig wat en waarom je kiest.
Of nog een variant: Mette.
En Alix? Of Alexis?

Vind Alexa heel "hard" klinken.

Ik ken een Vesper en een Maite (uitgesproken als Majtuh), beide leuk en leuke namen.

Opties:

Day, Kylian
quote:south schreef op 20 april 2017 @ 22:44:

[...]

Hoe kun je Vesper nou verkeerd uitspreken??

Ik vind Vesper overigens prachtig. Krachtig, stoer en toch vrouwelijk (Denk aan Vesper Lynnd)

Iemand schreef dat je met Vesper dood gegooid wordt?! Dat valt over geheel NL wel erg mee hoor.Oeps ik bedoelde díe andere aparte naam. Gong niet over vesper
Bam!!!!
Ik ken Maite als spaanse naam zonder puntjes. Ik vind het een mooie naam.
De zee is groen
Vesper, I love it, leuke naam!

Wat vind je van Mees, kan ook voor een meisje.
Maite

Alexa en vesper

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven