Eicellen invriezen, ervaringen?

21-04-2017 19:45 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, als vrouw met een mogelijke kinderwens ben ik aan het verkennen of het wijs is om eicellen in te laten vriezen. Dit om 'tijd te kopen'. Zijn er mensen met ervaring hier? Het is best een trajecten en kostenpost (zowel financieel als emotioneel).. ik ben benieuwd! Bedankt alvast!
anoniem_154639 wijzigde dit bericht op 26-06-2017 17:15
39.34% gewijzigd
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Wat is de winst van invriezen dan?
quote:MoirenPhae schreef op 21 april 2017 @ 19:46:

Wat is de winst van invriezen dan?Wat een stomme vraag.
Ik snap 'em niet. Wat wil je met die eicellen gaan doen? Bij een draagmoeder laten implanteren? Vind je dat zelf niet een beetje erg ver gaan?
Ik heb het gedaan (andere reden want wilde vruchtbaarheid veiligstellen ivm chemotherapie). Ik vond het traject prima te doen, maar woon wel op 5 minuten fietsen van het ziekenhuis, dat maakt veel uit. Kwestie van veel controles en hormonen spuiten. Op het juiste moment weer naar het ziekenhuis om de rijpe eicellen te laten verwijderen. Over de kosten heb ik geen idee, bij mij is alles vergoed. Wat wil je allemaal weten?
quote:Littlebit schreef op 21 april 2017 @ 19:49:

[...]

Wat een stomme vraag.Hoezo?
Tja, persoonlijk zou ik het niet meer doen als de tijd nu al dringt, gebaseerd met mijn ervaring met zwanger worden in de periode tussen 36 en net 39. Drie keer gelukt, waarvan 2 miskramen. Ik zou dus vrezen dat de ingevroren eicellen relatief grote kans op miskramen geven. Daarvoor dan eerst hormoonbehandeling voor het oogsten en later dan dus eventueel weer behandelingen voor de ivf en dan de matige kansen vanwege je toch wel oudere eicellen. Persoonlijk was me dat te veel geweest. Maar goed, als je kinderwens enorm is, heb je het er misschien wel voor over. Maar als de tijd dringt, dan weet je toch inmiddels wel of je een kind wil en hoe dan?
quote:MoirenPhae schreef op 21 april 2017 @ 19:51:

[...]

Hoezo?

Lijkt me algemeen bekend wat het nut ervan is.

Afgezien van persoonlijke overwegingen om het niet te doen. Maar je vraag, wat de winst is, dat is toch duidelijk?! Je doet dat toch niet voor de lol? Nooit van eicellen invriezen gehoord? Google anders eens.
quote:Littlebit schreef op 21 april 2017 @ 19:56:

[...]

Lijkt me algemeen bekend wat het nut ervan is.

Afgezien van persoonlijke overwegingen om het niet te doen. Maar je vraag, wat de winst is, dat is toch duidelijk?! Je doet dat toch niet voor de lol? Nooit van eicellen invriezen gehoord? Google anders eens.

Wat doe je agressief.

TO wil ze invriezen omdat ze te oud wordt. Dan lijkt het me dat ze ook nooit zelf kan dragen als ze te oud is. Dus ik vraag me af waarom je dan zou invriezen.
quote:Littlebit schreef op 21 april 2017 @ 19:49:

[...]

Wat een stomme vraag.Helemaal geen stomme vraag, de tijd winst is namelijk gering zoniet nihil. Er is nog behoorlijk wat controverse over deze methode. Geef je vrouwen een oprechte kans om op latere leeftijd nog kinderen te krijgen?
quote:MoirenPhae schreef op 21 april 2017 @ 19:59:

[...]

Wat doe je agressief.

TO wil ze invriezen omdat ze te oud wordt. Dan lijkt het me dat ze ook nooit zelf kan dragen als ze te oud is. Dus ik vraag me af waarom je dan zou invriezen.Het kwam op mij over als een nutteloze of flauwe vraag. Je baarmoeder gaat nog wel even mee hoor, eicellen kunnen nog een aantal jaren teruggeplaatst worden. Excuses voor mijn aanname dat dit algemeen bekend is en dat jouw vraag eigenlijk een verkapt oordeel was.
Maar als je geen eisprong meer hebt, zit je in de overgang. Dan kan je toch ook niet meer een ei herbergen?
Ouder dan 40 moet je geen baby meer willen.
quote:Littlebit schreef op 21 april 2017 @ 20:08:

[...]

Het kwam op mij over als een nutteloze of flauwe vraag. Je baarmoeder gaat nog wel even mee hoor, eicellen kunnen nog een aantal jaren teruggeplaatst worden. Excuses voor mijn aanname dat dit algemeen bekend is en dat jouw vraag eigenlijk een verkapt oordeel was.Waarom zou dat algemeen bekend zijn? Ik was op mijn 26ste zwanger, dus heb me nooit zorgen hoeven maken over te oud. En ik heb het om me heen echt nog nooit gehoord, tenzij bij chemo.
quote:Friezin71 schreef op 21 april 2017 @ 20:02:

[...]

Helemaal geen stomme vraag, de tijd winst is namelijk gering zoniet nihil. Er is nog behoorlijk wat controverse over deze methode. Geef je vrouwen een oprechte kans om op latere leeftijd nog kinderen te krijgen?

Het is het proberen waard, als je dat als vrouw zelf wil, waarom niet? Als het anders niet gaat lukken omdat je bijvoorbeeld de juiste partner nog niet bent tegengekomen en het alternatief is dat je sowieso kinderloos blijft, waarom zou je dit dan niet aangrijpen?

TO, ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar ik kan me goed voorstellen dat je hier over nadenkt. Ik ben ook benieuwd naar ervaringen, mocht ik ooit op een zelfde punt staan.
quote:Littlebit schreef op 21 april 2017 @ 20:12:

[...]

Het is het proberen waard, als je dat als vrouw zelf wil, waarom niet? Als het anders niet gaat lukken omdat je bijvoorbeeld de juiste partner nog niet bent tegengekomen en het alternatief is dat je sowieso kinderloos blijft, waarom zou je dit dan niet aangrijpen?

TO, ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar ik kan me goed voorstellen dat je hier over nadenkt. Ik ben ook benieuwd naar ervaringen, mocht ik ooit op een zelfde punt staan.Je zou ook voor een donor kunnen kiezen. Ik snap niet dat je zo oud nog een kind wil baren.
quote:MoirenPhae schreef op 21 april 2017 @ 20:13:

[...]

Je zou ook voor een donor kunnen kiezen. Ik snap niet dat je zo oud nog een kind wil baren.+1
quote:alkemade schreef op 21 april 2017 @ 20:10:

Ouder dan 40 moet je geen baby meer willen.Gelukkig mag het terugplaatsen van eerder bevruchte eicellen tot je 45e verjaardag.
quote:sophiax schreef op 21 april 2017 @ 20:16:

[...]

Gelukkig mag het terugplaatsen van eerder bevruchte eicellen tot je 45e verjaardag.Gelukkig?
Ik sluit me aan bij Aikidoka.

En als aanvulling: als de tijd dringt en je wil echt graag moeder worden, dan zou ik eerder kijken naar bewust alleenstaand moederschap.

Been there done that!
To, om je eitjes de beste kansen te geven wordt aangeraden om ze bevrucht in te vriezen. Dan hebben ze de beste kansen met het ontdooien. Dus als je wilt wachten op de juiste partner bestaat de kans dat al je ingevroren (niet bevruchte) eitjes niet goed ontdooien en dan heb je er alsnog niks aan. Ik zou als ik toch echt kinderen wil het in je uppie gaan doen. Er loopt hier een topic van de uppies en daar kun je een hoop informatie vinden over ouderschap in je eentje .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:Littlebit schreef op 21 april 2017 @ 20:12:

[...]

TO, ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar ik kan me goed voorstellen dat je hier over nadenkt. Ik ben ook benieuwd naar ervaringen, mocht ik ooit op een zelfde punt staan.

Het kost kneiterveel geld en als het al '5 voor 12' is, heb je een grotere kans op het moederschap als je besluit er in je uppie voor te gaan.

Er is dus nog een alternatief. TO, er is een langlopend en zeer levendig topic hier op het forum dat Kind in je Uppie heet. Dankzij dit topic ben ik nu moeder van een kleuter. Nouja, dankzij een donor dus

[...]

Je zou ook voor een donor kunnen kiezen. Ik snap niet dat je zo oud nog een kind wil baren.Een eiceldonor is behoorlijk lastig om te vinden omdat alleen redelijk jonge vrouwen die zelf geen kinderwens meer hebben in aanmerking komen. Zij moeten dan ook nog maar net bereid zijn om hoge doseringen hormonen te gaan spuiten zonder een vergoeding (ik vond de hele procedure meevallen, maar of ik het zomaar voor iemand anders zou doen betwijfel ik zeer). Zelfs als je een geschikte donor hebt moet je alsnog zelf baren dus dat is geen argument.
quote:alkemade schreef op 21 april 2017 @ 20:18:

[...]

Gelukkig?Ik zie niet in waarom dat een probleem zou zijn. Er is in ieder geval geen lichamelijke reden. Ik ken verschillende mensen die pas na hun 35e een eerste kindje kregen en volgens mij kan dat prima.

[...]

Je zou ook voor een donor kunnen kiezen. Ik snap niet dat je zo oud nog een kind wil baren.

Fijn voor jou dat je op je 26e een kind hebt gekregen, maar niet iedereen leeft zijn leven zoals jij? Beetje inlevingsvermogen / iets minder judgemental? Het is maar een idee hoor.

To, ik zou het zeker doen als het je een veilig gevoel geeft. En laat jezelf even goed doorlichten bij de gyn.

Ik kom uit een familie waar veel vrouwen na hun 40e nog gezonde baby's baarden, als je fysiek in orde bent kan dat zeker! (en dan scheelt het als je eitjes hebt die nog een paar jaar jonger zijn.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven