Uitzet kat
zaterdag 22 april 2017 om 22:03
Eindelijk is het zover, ik heb jaren verlangd naar een kat en man is afgelopen week gezwicht. Vandaag direct naar het asiel geweest en we hebben een hele mooie lieve kater van 8 maanden uitgezocht. Maandag komt hij bij ons wonen!
Morgen ga ik dus naar de stad om kattenbenodigdheden in te slaan. Maar wat is nou echt onmisbaar? Een kattenbak, krabpaal, mandje, speeltjes en eten heb ik natuurlijk al bedacht. Maar daar zijn zoveel verschillende merken in te vinden. Kunnen jullie een bepaalde aanraden? En zie ik nog iets belangrijks over het hoofd?
Oja, we moeten ook nog een naam, suggesties? Hij heet nu Boomerang, dat vind ik niks. Ik wilde Gijs maar dat vindt man niks..
Morgen ga ik dus naar de stad om kattenbenodigdheden in te slaan. Maar wat is nou echt onmisbaar? Een kattenbak, krabpaal, mandje, speeltjes en eten heb ik natuurlijk al bedacht. Maar daar zijn zoveel verschillende merken in te vinden. Kunnen jullie een bepaalde aanraden? En zie ik nog iets belangrijks over het hoofd?
Oja, we moeten ook nog een naam, suggesties? Hij heet nu Boomerang, dat vind ik niks. Ik wilde Gijs maar dat vindt man niks..
zaterdag 22 april 2017 om 22:23
zaterdag 22 april 2017 om 22:23
zaterdag 22 april 2017 om 22:24
quote:viva_mama schreef op 22 april 2017 @ 22:23:
[...]
6 kilo! Hij is nu nog zo klein en schattig.. Goed om rekening mee te houden bij het kopen van een reismand!
De zwaarste bij ons is 5.1 kilo.
(Man is er ooit mee op de weegschaal gaan staan voor de fun.)
Maar wij krijgen inderdaad af en toe een "bakbeest" van de achterburen op bezoek van naar schatting 6.5 à 7 kilo.
[...]
6 kilo! Hij is nu nog zo klein en schattig.. Goed om rekening mee te houden bij het kopen van een reismand!
De zwaarste bij ons is 5.1 kilo.
(Man is er ooit mee op de weegschaal gaan staan voor de fun.)
Maar wij krijgen inderdaad af en toe een "bakbeest" van de achterburen op bezoek van naar schatting 6.5 à 7 kilo.
zaterdag 22 april 2017 om 22:28
quote:PimPom schreef op 22 april 2017 @ 22:23:
Je kunt ook even rondkijken op zooplus.nl Daar bestel ik zelf al het kattenvoer....en word ik heel hebberig van al die leuke katten dingetjes!
Heel veel plezier met jullie nieuwe viervoeter!
edit: en de kledingrollers van ikea zijn onmisbaar hier Ikea inderdaad bij ons ook. Koop er 1 x per jaar een stuk of 20
Je kunt ook even rondkijken op zooplus.nl Daar bestel ik zelf al het kattenvoer....en word ik heel hebberig van al die leuke katten dingetjes!
Heel veel plezier met jullie nieuwe viervoeter!
edit: en de kledingrollers van ikea zijn onmisbaar hier Ikea inderdaad bij ons ook. Koop er 1 x per jaar een stuk of 20
zaterdag 22 april 2017 om 22:29
zaterdag 22 april 2017 om 22:31
quote:viva_mama schreef op 22 april 2017 @ 22:29:
http://nl.tinypic.com/r/10d86k5/9
Fotootje van de kleine man Wat een schatje, hij krijgt een fijn huis zo te lezen! Heel veel plezier samen.
Fotootje van de kleine man Wat een schatje, hij krijgt een fijn huis zo te lezen! Heel veel plezier samen.
zaterdag 22 april 2017 om 22:31
quote:PimPom schreef op 22 april 2017 @ 22:27:
Ik heb deze voor het raam staan. Een goede plaats om nagels te scherpen en een uitkijkpost over de tuin.
[img]http://media10.mediazs.com/bilder/krabt ... 1098_0.jpg[/img]
Deze ziet er leuk uit! Kan ik die bij de gewone dierenwinkel kopen?
Ik kan dus helaas nog niks online halen aangezien ik het maandag al nodig heb..
Peewee lijkt mij ook ideaal, maar die zag ik ook niet bij de Pets place online staan, volgens mij hebben we geen andere dierenwinkel in de stad (Nijmegen).
Ik heb deze voor het raam staan. Een goede plaats om nagels te scherpen en een uitkijkpost over de tuin.
[img]http://media10.mediazs.com/bilder/krabt ... 1098_0.jpg[/img]
Peewee lijkt mij ook ideaal, maar die zag ik ook niet bij de Pets place online staan, volgens mij hebben we geen andere dierenwinkel in de stad (Nijmegen).
zaterdag 22 april 2017 om 22:32
Fotootje van de kleine man
Wat een mooierd!
Is hij nou heel licht rood, of is dat de flitser?
Fotootje van de kleine man
Wat een mooierd!
Is hij nou heel licht rood, of is dat de flitser?
"I love not Man the less, but Nature more..."
zaterdag 22 april 2017 om 22:32
Ik vind een matje voor de ingang van de kattenbak echt ideaal, anders nemen ze dat grind mee het hele huis door. Nu is het alleen af en toe het matje uitkloppen en je bent klaar. Echt een aanrader hoor.
Mijn kat vindt qua spelen alleen hengeltjes leuk trouwens. Rest blieft ze niet
. Koop dus in eerste instantie niet teveel, maar van alles wat (een balletje, een catnip speeltje, een hengeltje) om een beetje te kijken wat Gijs leuk vindt. Ze hebben nu eenmaal allemaal hun eigen voorkeuren.
Mijne houdt dus wel van mandjes... Maar hoe je het ook doet, maak een paar plekjes die echt voor de kat zijn om te liggen en maak ze ook aantrekkelijk, met een lekker dekentje of kussentje.
En verder is het goed om vooraf even te bedenken over wat de regels zijn en wat kat wel/ niet mag en die meteen vanaf dag 1 consequent te introduceren. Mag de kat wel of niet op bed/aanrecht/tafel etc.
Mijn kat vindt qua spelen alleen hengeltjes leuk trouwens. Rest blieft ze niet
Mijne houdt dus wel van mandjes... Maar hoe je het ook doet, maak een paar plekjes die echt voor de kat zijn om te liggen en maak ze ook aantrekkelijk, met een lekker dekentje of kussentje.
En verder is het goed om vooraf even te bedenken over wat de regels zijn en wat kat wel/ niet mag en die meteen vanaf dag 1 consequent te introduceren. Mag de kat wel of niet op bed/aanrecht/tafel etc.
zaterdag 22 april 2017 om 22:34
Fotootje van de kleine man Wat een klein koppie voor een katertje! En die dikke achterpootjes
Fotootje van de kleine man Wat een klein koppie voor een katertje! En die dikke achterpootjes
zaterdag 22 april 2017 om 22:34
Ah wat een schatje!
Nou, onze poes zal wel raar zijn, maar die speelt heel heel graag met haar speelgoed. Vooral de muizen doen het goed. Ook heeft ze een aantal mandjes en matjes waar ze graag ligt. Moet er wel bij zeggen dat het een huiskat is en ze nooit naar buiten gaat.
Heb je daar al over nagedacht?
Nou, onze poes zal wel raar zijn, maar die speelt heel heel graag met haar speelgoed. Vooral de muizen doen het goed. Ook heeft ze een aantal mandjes en matjes waar ze graag ligt. Moet er wel bij zeggen dat het een huiskat is en ze nooit naar buiten gaat.
Heb je daar al over nagedacht?
zaterdag 22 april 2017 om 22:37
quote:viva_mama schreef op 22 april 2017 @ 22:31:
[...]
Peewee lijkt mij ook ideaal, maar die zag ik ook niet bij de Pets place online staan, volgens mij hebben we geen andere dierenwinkel in de stad (Nijmegen).Ik heb zo een krabton bij de Jumper zien staan en bij de Intratuin.
[...]
Peewee lijkt mij ook ideaal, maar die zag ik ook niet bij de Pets place online staan, volgens mij hebben we geen andere dierenwinkel in de stad (Nijmegen).Ik heb zo een krabton bij de Jumper zien staan en bij de Intratuin.
"I love not Man the less, but Nature more..."
zaterdag 22 april 2017 om 22:44
Ga geen te dure dingen kopen, alle kans dat kat niet wil. Ik heb ooit zo'n radiatorhangmatje van iemand gekregen omdat haar kat er niet in wilde. Die van mij dus ook niet, dus ook weer doorgegeven, en toen hoorde ik later dat de ontvanger het ook weer doorgegeven had omdat zijn kat er ook niet in wilde. Geen idee waar het nu is. Op Facebook doen ook veel filmpjes de ronde van katteneigenaren die weet ik wat voor bouwsels in elkaar zetten terwijl de kat lekker ligt te slapen in de doos waar de onderdelen van die bouwsels inzaten.
Katten eigenzinnige beesten, en daarom zo leuk
Katten eigenzinnige beesten, en daarom zo leuk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert