Supermarkt verkoopt bewust over de datum

25-04-2017 17:55 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een non-probleem, maar omdat ook in een supermarkt werk, merk ik dat ik me hieraan irriteer.

Bij mij om de hoek zit er een super waar ik regelmatig mijn boodschappen doe. Bij de kassa hebben ze een mand met afgeprijsde spullen. Ik keek er eens in wat ze hadden en mijn oog viel op de datum. 2 weken over datum. Toen nog meer spullen nakeek, zaten er zelfs spullen bij van 2 maanden over de datum. Nu gaat het vaak om kruiden en geconserveerd spul, dus zo'n probleem is het misschien niet als je het over de datum eet, maar ik vind het ergens nepperij naar klanten toe. Bovendien snap ik het ook niet hoe dat kan. Wij krijgen hier regelmatig controles op, je mag gewoon geen over datum spullen verkopen.

Maargoed, ik sta elke keer aan de kassa met de gedachte, zal ik er gewoon eens wat van zeggen. Maar aan de andere kant, ik wil niet als een zeur overkomen. Ik doe daar wel dagelijks mijn boodschappen.

Zal ik het gewoon eens zeggen? Of misschien het bedrijf zelf mailen en niet zeggen om welke super het gaat, maar dat ze eens wat beter moeten controleren? Of moet ik gewoon mijn klep dicht houden
Nepperij? Die stickers afgeprijsd zitten erop voor een reden. Niks neps aan.
Het is toch een afprijsbak? Waar maak je je druk om. Kruiden gaan echt zelden over de datum, waarschijnlijk is het een tht datum.
Goed tegen de voedselverspilling. Dat soort producten zijn vaak nog prima te gebruiken.
Pivot! PIVOT!!!
Je klep houden, het is namelijk van de zotten hoeveel prima spul er weggegooid wordt. Echt ronduit belachelijk.
Volgens mij is 't niet verboden? Alleen op zuivel ed. Er zit toch een kortingsstickers op.. en ligt in zo'n speciale mand. Iedereen kijkt dan toch automatisch datum, en die kan dan zelf beslissen of ze het willen of niet. Niet per se nepperij vind ik.
Home sweet home
Voedselinspectie tippen.

Zeker bij spullen die 2 maand en meer over datum zijn.
En kruiden zijn THT, dat is wat anders dan Te Gebruiken Tot, THT mag verkocht:

Het is wel belangrijk om te weten dat de supermarkt producten gewoon mag verkopen, waarbij de THT-datum verstreken is, maar volgens de wet ligt de verantwoordelijkheid dan bij de supermarkt en niet meer bij de fabrikant. Aangezien niemand deze verantwoordelijk aan wil gaan, zullen ook de THT-producten snel uit de schappen verdwijnen en vernietigd worden.
quote:lolly-pop schreef op 25 april 2017 @ 17:58:

Het is toch een afprijsbak? Waar maak je je druk om. Kruiden gaan echt zelden over de datum, waarschijnlijk is het een tht datum.

En dit.

Er is een groot verschil tussen 'te gebruiken tot' en 'tenminste houdbaar tot'
Pivot! PIVOT!!!
Mensen kunnen zelf bedenken dat er wat mee aan de hand is als het in zo'n bak ligt. Als je het dan toch koopt, eigen risico.

Ik zie er geen kwaad in en zeker goed om de voedselverspilling tegen te gaan. En goed voor de kleine portemonnee.
https://www.allesovervoed ... e-houdbaarheid-tht-en-tgt
Dus hou je klep maar als je niet voor paal wil staan
Sowieso die rare gewoonte om goeie spullen weg te gooien omdat er een datum is verstreken die iemand er at random op heeft geplakt. Echt bespottelijk.
quote:SpringDing schreef op 25 april 2017 @ 17:59:

Je klep houden, het is namelijk van de zotten hoeveel prima spul er weggegooid wordt. Echt ronduit belachelijk.Inderdaad!
Ok, ik stel me dus aan Dan zeg ik gewoon niks.
Haha vind altijd zo komisch dat zelfs zout een houdbaarheidsdatum heeft. Dat ligt al eeuwenlang in de zee maar zodra het in een potje gaat heeft het opeens een houdbaarheidsdatum
En waarom is dit een probleem voor Nonnen?
quote:je mag gewoon geen over datum spullen verkopen.Ja hoor, dat mag wel gewoon.
Voor iemand die zelf in een supermarkt werkt, ben je nogal slecht op de hoogte
Het zijn geen gekoelde producten neem ik aan? Ik vind het ook zonde dat zoveel voedsel wordt weggegooid als het 'over datum' is.
Life is short. Eat dessert first.
quote:Tr0tter schreef op 25 april 2017 @ 18:40:quote:je mag gewoon geen over datum spullen verkopen.Ja hoor, dat mag wel gewoon.Mij is verteld dat als iemand wat over de datum koopt en daar wat van krijgt, dat de super dan aansprakelijk is...
quote:ontbijtkoekje schreef op 25 april 2017 @ 18:49:

[...]

Mij is verteld dat als iemand wat over de datum koopt en daar wat van krijgt, dat de super dan aansprakelijk is...Lees je de andere posts ook of..?
quote:ontbijtkoekje schreef op 25 april 2017 @ 18:49:

Mij is verteld dat als iemand wat over de datum koopt en daar wat van krijgt, dat de super dan aansprakelijk is...Dat betekent toch niet dat het niet meer verkocht mag worden?
Ik kom wel eens in een winkel die regelmatig vleeswaren heeft liggen die over de datum zijn of zichtbaar niet meer goed zijn. Wel eens wat van gezegd, maar het blijft zo, ze laten het ook gewoon liggen nadat je het aangeeft.

Ik zit er wel eens aan te denken of ik hier melding van moet maken, als dat al uberhaupt ergens kan. Wat vinden jullie?
quote:doornroosje9 schreef op 25 april 2017 @ 18:47:

Het zijn geen gekoelde producten neem ik aan? Ik vind het ook zonde dat zoveel voedsel wordt weggegooid als het 'over datum' is.

Sprak vorige week de vleesmedewerker van mijn vaste supermarkt.

Ze heeft voor meer dan €400,- aan varkenshaas weg moeten gooien na de paasdagen.

Op mijn vraag waarom het niet aan de voedselbank geschonken werd kreeg ik als antwoord "Dat mag niet want een dag over datum"

Gooi het in de vriezer en maak er mensen blij mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven