Luizen

03-05-2017 22:05 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ongeveer een maand geleden (waarschijnlijk wel wat langer) heb ik bij een vriendinnengroep waarmee ik omga luizen gezien. Ik zag echt al van een meter afstand iets lopen (blond), later die middag appte ik haar dat ze dat had en vroeg ik of ze dat al wist.

Later zag ik het weer bij nog een andere vriendin, zonder dat ik specifiek op het haar let zie ik gewoon iets bewegen in het haar. Dus ook haar heb ik dit daarna verteld.

Nu een maand later zit het er nog steeds en ik heb echt het gevoel dat ze er niks aan doen en dat het ze ook niet veel uitmaakt of ze het wel of niet hebben. Ik heb ze ook verschillende producten gestuurd die ze kunnen gebruiken etc. Maar dat vinden ze dan te duur of te overdreven.

Sinds ik dit weet vermijd ik contact met de hoofden en draag ik altijd wanneer ik met ze ben een knotje of een staart. Onbewust vermijd ik ook hoofdcontact met anderen..

Maar zij daarentegen letten er totaal niet op, ze komen echt heel (onbewust natuurlijk) dichtbij en dragen hun haren altijd los..

Dit wordt nu zo erg dat ik me dagelijks laat checken, elke keer krijg ik er weer jeuk van waardoor ik denk dat ik het ook heb. Ik schaf ook allerlei producten en verschillende kammen aan, terwijl ik vaak genoeg van degene die me controleert hoor dat ik het niet heb.

Het wordt zo erg dat ik geregeld op me telefoon verschillende artikelen lees die over het bestrijden van luizen gaan, echt van de ochtend tot de avond.

Ik word hier echt gek van en ik weet niet zo goed wat ik hieraan kan doen.. het zit eerder tussen me oren dan op mijn hoofd. Maar toch ja..

Hoe kom ik hier van af?
Do good. And good will come to you.
Sorry, hele lange tekst.. zie het nu pas!
waarom heb je vriendinnen die niks doen aan luizenprobleem?
Als iemand luizen heeft dan wil je daar echt wel vanaf. Dat jeukt enorm. Hoe weet je zeker dat ze dit hebben?
Iemand kan echt niet een maand rondlopen met luizen op haar hoofd, dan krabt ze haar hoofdhuid kapot. Wat een onzinverhaal.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:lolly-pop schreef op 03 mei 2017 @ 22:11:

Als iemand luizen heeft dan wil je daar echt wel vanaf. Dat jeukt enorm. Hoe weet je zeker dat ze dit hebben?

Toen ik naast ze zat had ik het gezien. De een zegt ook dat ze het al veel langer heeft, maar nog steeds iedere dag kamt.. maar na meer dan 4 weken kammen hoort het toch wel weg te zijn.

En ik zie ze af en toe ook wel krabben op het hoofd.
quote:Alixane schreef op 03 mei 2017 @ 22:12:

Iemand kan echt niet een maand rondlopen met luizen op haar hoofd, dan krabt ze haar hoofdhuid kapot. Wat een onzinverhaal.Nee hoor. Ik had een nicht die het zelf jaren had, ze was er zo erg aan gewend dat het niet meer jeukte. Dus het kan wel..
Jaren hoofdluis, hoe dan?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:mali30 schreef op 03 mei 2017 @ 22:17:

Jaren hoofdluis, hoe dan?Het bleef maar rondgaan in dat gezin, ze toonden daar niet echt belangstelling voor volgens mij. Maar op een zo'n plukje haar zag je dan ook wel echt een aantal neten.
Likkt me vrij simpel. Zeg: doe wat aan die gore beesten want ik kom zo niet bij je in de buurt...

Zorg in ieder geval dat je jas niet in de buurt hangt van hun jas.

Erg aso om er niks aan te doen.
Live long and prosper
quote:Janeewaarom schreef op 03 mei 2017 @ 22:16:

[...]

Nee hoor. Ik had een nicht die het zelf jaren had, ze was er zo erg aan gewend dat het niet meer jeukte. Dus het kan wel..

Serieus?

Getver. ik zou echt uit de buurt blijven.... Een keer had mijn dochter het en ik toen ook. ik vind het toch vies, ook al weet ik dat het niets met hygiene te maken heeft. Er zijn sprays waarvan ze zeggen dat de luizen dan wel 3 keer nadenken voor ze op je hoofd gaan zitten. maar tea-tree olie werkt ook.
Don't cry, buy a bag and move on.
En nu heb ik jeuk.......
Don't cry, buy a bag and move on.
De luizen die ik ken (luizenmoeder) zie ik niet van een meter afstand..... Kan ik jou niet inhuren om te luizen op school? .
Zie je ze niet vliegen in plaats van lopen?

(Dat verklaart dan meteen de pijler).
Van een meter afstand zie je een luis echt niet.

En als ze er niets aan gedaan had, had ze nu geen hoofdhuid meer over gehad.

Maak een afspraak bij een psycholoog ofzo.
Jaren lang last hebben kan echt hoor helaas. In mijn werk een kind gehad die er altijd onder zat, dagelijks kamden wij op ons werk en haalden ze er met bosjes uit. Maar als er thuis niks aan gedaan word blijft het erin zitten en kun je kammen wat je wilt.

Ze zat ook altijd onder de vlooienbeten, er was wel hulp in het gezin, ik weet niet hoe het afgelopen is omdat ze op een gegeven moment naar een andere provincie zijn verhuisd, maar was zo sneu
Je ziet luizen niet van zo'n afstand. Verder klinkt het erg onwaarschijnlijk en als raar verhaal moet ik zeggen. En als het je zóveel bezig houdt, gaat het dan wel ok met je over het algemeen?
quote:mimami schreef op 04 mei 2017 @ 00:11:

Jaren lang last hebben kan echt hoor helaas. In mijn werk een kind gehad die er altijd onder zat, dagelijks kamden wij op ons werk en haalden ze er met bosjes uit. Maar als er thuis niks aan gedaan word blijft het erin zitten en kun je kammen wat je wilt.

Ze zat ook altijd onder de vlooienbeten, er was wel hulp in het gezin, ik weet niet hoe het afgelopen is omdat ze op een gegeven moment naar een andere provincie zijn verhuisd, maar was zo sneuErg passend op dit topic idd.
Ik vind het maar raar.

Ik kan je vertellen dat ik 1 x luizen heb gehad door iemand van mijn school (ze wist dat ze luizen had) maar ze liep er na een paar maanden nog steeds mee. Ik was er snel van af door alleen maar te kammen iedere dag.

Nu ook als ik weet dat iemand luizen heeft of dit nou kinderen of volwassenen zijn ga ik toch voor de zekerheid kammen. Ik wil het namelijk nooit meer. Dus blijf voor de zekerheid ook maar gewoon kammen. Al is het maar af en toe voor de zekerheid!
Ik krijg het idee dat jij een onredelijke angst hebt om luizen te krijgen. Is het niet jouw verbeelding die die luizen zag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven