Bevalling opwekken

05-05-2017 12:55 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden! Iemand ervaring met zelf de bevalling opwekken? Had het er net over met een vriendin.

Ze had het over:

-ananas eten

-tonic drinken

-seks

-traplopen

Kan iemand nog iets aan het lijstje toevoegen en heeft het geholpen?
Ik heb me suf gegeten aan ananas (echt bakken vol gegeten), gewoon omdat ik het lekker vond. Ben met 38,5 week ingeleid, maar zat toen nog potdicht. Ik geloof dus niet dat ananas werkt
Wetenschappelijk gezien werkt volgens mijn gyn alleen seks. Heel soms.. als de baby er al klaar voor ons. De bevalling is heel complex, we weten nog steeds niet of het het lichaam van de moeder of de baby is die aangeeft dat het tijd is. In mijn geval wilde dochterlief na 42 weken ook nog gewoon blijven zitten
Strippen doen ze in Utrecht (WKZ) ook niet meer. Dat werkt ook nauwelijks.
Seks schijnt het beste te werken. Ik zou het niet weten...moest er niet aan denken de laatste maand(en)
Kind komt als het af is, dus zonder medische noodzaak zou ik er niet voor kiezen.
Ik lees mee! Ruim 39 weken vandaag en volgens mijn vk is seks het enige wat werkt.
quote:dnk schreef op 05 mei 2017 @ 13:00:

Ik lees mee! Ruim 39 weken vandaag en volgens mijn vk is seks het enige wat werkt. jaa, seks heb ik idd al een paar keer voorbij zien komen. Ik zou er nu niet eens aan willen denken met mijn dikke buik Haha!
De baby komt wanneer die klaar is. Ananas (en dan vooral het hart wat je normaal niet eet) en tonic werken pas als je een enorme hoeveelheid binnenkrijgt, dat krijg je niet weg en is nog geen garantie. Er zullen vast mensen zijn die de dag voor de bevalling 20 keer de trap op zijn gelopen of iets anders maar dat wil niet zeggen dat daardoor de bevalling ook gestart is. Het is toch al tegen/na de uitgerekende datum dat mensen die dingen doen dus het kind kan sowieso elk moment komen. Seks schijnt soms te helpen maar ook alleen om het laatste setje te geven, als het gewoon nog niet zover is zal er ook niets gebeuren.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Bij mij hielp strippen als enigste. Was toen 8 dagen overtijd.
Sex helpt ook niet.

Geen van die dingen werken echt.

Strippen wel.
quote:sssssst schreef op 05 mei 2017 @ 13:00:

Kind komt als het af is, dus zonder medische noodzaak zou ik er niet voor kiezen.Mij was verteld dat kind komt, zodra het zelf stress ervaart. Misschien toeval, maar hier hadden ze alle 4 in het vruchtwater gepoept.
Bij mij waren het de weeënopwekkers en de vliezen doorprikken de dingen die het m deden
Het gaat om ananashart, wat weeen zou kunnen opwekken. Dat is echt niet te eten. En het werkt vast ook niet.
Strippen hielp bij mij ook niet trouwens.
Voetreflexologie.

Niet dat ik erin geloof, maar ik geloof ook niet in de rest van je lijstje, dus deze kan er wel bij.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:sssssst schreef op 05 mei 2017 @ 13:00:

Kind komt als het af is, dus zonder medische noodzaak zou ik er niet voor kiezen.En als er wel een medische noodzaak is, zou ik voor een inleiding kiezen en geen ananashart gaan zitten oppeuzelen.
quote:Fee-de-Goede schreef op 05 mei 2017 @ 13:05:

Sex helpt ook niet.

Kan wel helpen: bij seks komt er oxytocine vrij: hetzelfde hormoon dat als weeënopwekker gebruikt wordt.
Bij mij zijn ze gaan strippen.

Ik moest nog 4 dagen maar had al wel 12 uur lang weeën dus het zat er al aan te komen.

Daarna was gelijk het hek van de dam en kwamen de weeën continue achter elkaar.

Uiteindelijk heb ik er daarna alsnog 15 uur over gedaan maar het heeft wel doorgezet.
quote:SallySpectra schreef op 05 mei 2017 @ 13:12:

[...]

En als er wel een medische noodzaak is, zou ik voor een inleiding kiezen en geen ananashart gaan zitten oppeuzelen.Dat bedoel ik ook. Niet kiezen voor het opwekken van de bevalling op welke wijze dan ook. En bij medische noodzaak alleen met medische middelen.
quote:Lamis schreef op 05 mei 2017 @ 13:21:

[...]

Kan wel helpen: bij seks komt er oxytocine vrij: hetzelfde hormoon dat als weeënopwekker gebruikt wordt.In dezelfde hoeveelheid? Vast niet.

[...]

Kan wel helpen: bij seks komt er oxytocine vrij: hetzelfde hormoon dat als weeënopwekker gebruikt wordt.Precies.. maar seks alleen is dus niet genoeg. Het moet wel goéde seks zijn, met een orgasme voor de vrouw.
Twee keer ingeleid, dus ik geloof dat mijn kinderen geen enkele rede hadden om mijn buik te verlaten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:PlayingTheAngel schreef op 05 mei 2017 @ 13:28:

[...]

Precies.. maar seks alleen is dus niet genoeg. Het moet wel goéde seks zijn, met een orgasme voor de vrouw.

[...]

Kan wel helpen: bij seks komt er oxytocine vrij: hetzelfde hormoon dat als weeënopwekker gebruikt wordt.

Het samenkrampen van de baarmoeder tijdens een orgasme helpt ook.

Zelf denk ik dat het vooral geduld is. Geduld wekt een bevalling op, tot die tijd wat afleiding zoeken zodat je de minuten niet zit weg te kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven