Welke naaimachine?

02-05-2017 21:34 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een naaimachine kopen.

Gewoon een niet al te moeilijke, beginners naaimachine.

Maar ik vind het maar lastig, je ziet zoveel verschillende, met veel uitleg waarvan ik niks begrijp ????

Hebben jullie tips?

Het liefst te koop via bol.com omdat ik hier een cadeaubon van heb voor €50,- scheelt toch weer.

Prijs range is tot 130,- ????

Alvast bedankt
Als je een beginnersmachine zoekt, kijk dan naar machines met een stuk of zes basissteken, breedte en lengte te variëren en snelheid aan te passen.

Een eenvoudige Singer heb je voor die prijs. Bernina, Husqvarna, Yanoom, ook goede degelijke merken. Voor meer computergestuurd zou ik naar een Brother kijken, maar die zijn al snel wat duurder.
Ik heb een Toyota Jeans naaimachine. Relatief simpel met een duidelijk instructie boekje.

Je hoeft er niet speciaal jeans stoffen mee te naaien. Ik naai er alles mee. Ik heb hem via Wehkamp maar zou kunnen dat Bol hem ook heeft... volgens mij heb ik er 150 euro voor betaald.
Live long and prosper
Ik heb een Singer Talent, gebruik hem niet veel maar als ik hem gebruik vind ik het een top

Apparaat!
Toyota naaimachine JCB15 is nu bij blokker te koop voor 89,99 is dat iets?
Als je straks ECHT wil naaien, zou ik nu op zoek gaan naar een Pfaff, desnoods tweedehands (kijk eens op marktplaats). Pfaff heeft een dubbeltransport (boven en onder) en geloof me: als je dat eenmaal hebt, wil je nooit meer anders.
Aan het typen...............
Ik heb ook Pfaff. Als je niet hoger kunt dan 130, ga dan naar een naaimachinewinkel en koop een goeie tweedehandse.

Die goedkope zijn miskopen. Mijn eerste was van 't Kruidvat. Geen succes.

Maar juist voor beginners zijn de hippe nieuwe functies van nieuwere machines fijn en makkelijk. Zoals een 'eindig altijd boven of beneden knop', dubbeltransport idd, een draadophaler bij de naald, een machine die niet begint als de voet niet naar beneden is, siersteken, automatisch menu. Dat soort handige features.

Mijn machine heeft dat allemaal en dat vind ik de fijnste ever. Maar dan ga je wel voor 4x jouw budget. Maar goed, ik zou me laten informeren bij een winkel.
Hier een toyota Jet Black 224, en die bevalt uitstekend. Let er even op dat je een vrije arm hebt; daardoor kun je een deel van je naaimachine wegklappen of er af halen zodat je bij armsgaten etc. meer ruimte hebt om met de stof te manoeuvreren. Verder: mijn Toyota houdt het al 4 jaar vol en is ontzettend sterk, werkt ook prima met meerdere lagen stugge stof over elkaar, dus ik ben er heel tevreden over. Met dubbeltransport heb ik geen ervaring :-), maar ik mis 'm dus ook niet zo dat ik er een nieuwe machine voor zou kopen.
Ik heb een hele oude tweedehandse Pfaff, wat een topmachine. Helemaal eens met het advies om een goede gebruikte te kopen, heb je veel meer aan. Ik zou wel naar een speciaalzaak gaan, niet op marktplaats.
Singer of Husqvarna.

Ik heb een Singer van ca 20 jaar oud die het nog prima doet. Je betaalt iets meer, maar dat is uiteindelijk voordeliger.
Pfaff valt nieuw buiten je budget maar ik ga mee met de forummen hierboven: een tweedehands Pfaff!
quote:syvon schreef op 02 mei 2017 @ 22:57:

Singer of Husqvarna.

Ik heb een Singer van ca 20 jaar oud die het nog prima doet. Je betaalt iets meer, maar dat is uiteindelijk voordeliger.Singer is niet meer wat het is geweest, plastic binnenwerk en dat doet af aan de kwaliteit van je machine
Pfaff is idd ook goed. Hoort in het rijtje Bernina en Husqvarna.
quote:damas schreef op 02 mei 2017 @ 22:59:

[...]

Singer is niet meer wat het is geweest, plastic binnenwerk en dat doet af aan de kwaliteit van je machineEen eenvoudige machine van Singer is vaak prima. Voor de meer gevorderden zou ik ook een andere machine kopen. De goedkopere machines van de andere merken hebben ook veel kunststof binnenwerk. Wil je dat niet dan ga je direct naar een veel hogere prijsklasse, of de betere machines tweedehands.
Ik zou ook voor tweedehands gaan.

Ik heb een Husqvarna en dat werkt veel fijner dan zo'n Aldi/Kruidvat exemplaar.
Ik vind Janome een fijn merk en die heeft ook budgetmacines.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik ben ook van het kamp tweedehands pfaff. Soms zie je gewoon dat bv jurken gemaakt zijn op machines zonder dubbel transport! Zo zonde van je tijd en werk!
quote:MiniMe3 schreef op 02 mei 2017 @ 22:10:

Ik heb ook Pfaff. Als je niet hoger kunt dan 130, ga dan naar een naaimachinewinkel en koop een goeie tweedehandse.

Die goedkope zijn miskopen. Mijn eerste was van 't Kruidvat. Geen succes.

Maar juist voor beginners zijn de hippe nieuwe functies van nieuwere machines fijn en makkelijk. Zoals een 'eindig altijd boven of beneden knop', dubbeltransport idd, een draadophaler bij de naald, een machine die niet begint als de voet niet naar beneden is, siersteken, automatisch menu. Dat soort handige features.

Mijn machine heeft dat allemaal en dat vind ik de fijnste ever. Maar dan ga je wel voor 4x jouw budget. Maar goed, ik zou me laten informeren bij een winkel. Toen mijn Pfaff na jaren een beetje kapot ging, heb ik gevraagd of het reparabel was, want eigenlijk dacht ik dat Pfaff ter ziele was. Er is met klem verzocht om het te laten repareren en geen goedkope bij Blokker of Lidl te kopen. Dus voor reparatie gebracht en ze hebben hem meteen goed schoongemaakt. Ja, ook voor tweedehands naar een goede winkel gaan, want die helpen je dus met de reparaties.

Zoals je ziet, wilde ik zonder dit dringende advies liever de goede oude machine laten repareren dan een goedkope te nemen, waarvan je niet weet wat je ervan verwachten mag. De mijne heeft behalve dat dubbele transport ook een vrije arm, je kan er dus mouwen overheen trekken of sokken stoppen Mijn zus bleek de sokken op de naaimachine te stoppen!
Ik heb een Anker naaimachine. Was geloof ik iets van 300 euro. Een standaard machine.

Ik gebruik hem alleen voor noodzakelijke dingen zoals herstellen van kleding.

Kleding zelf maken doe ik niet. Vind ik ook niets aan.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik heb zo'n 'plastic' singer van ik geloof 130 euro. Ben erop begonnen, helemaal geen klachten. Heb er nu nog steeds veel plezier van, maar ik mis nu soms enkele functies nu ik me verder ontwikkel. Prima beginnersmachine.
Dit is een hele goeie. En past prima binnen je budget!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven